Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne zachowanie na 4 biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne zachowanie na 4 biegu

    temat nie stygnie... elektryk prowadzi dosłownie Bitwę z modułem komfortu kable się nie zgadzają schemty również kostki nie takie dosłownie jestem załamany. ominął mnie zlot do którego szykowałem się pół zimy... CultStyle.pl ale mam nadzieję że do czwartku odbiore auto i bede się cieszył szybami w prądzie

  • #2
    Dziwne zachowanie na 4 biegu

    Witam
    Jestem nowym użytkownikiem Octavi O1 Tour 1,9 Tdi ATD 74kW. Zauważyłem ostatnio przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę na 4 biegu dziwne zachowanie, a mianowicie:
    Obroty skaczą zaraz w górę, a samochód nie jedzie (tak jakby sprzęgło miał wciśnięte) mija parę sekund, samochód jakby "zaskakuje" i zaczyna przyspieszać.
    Czym może być to spowodowane?

    Komentarz


    • #3
      sprzeglem.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • #4
        Wygląda na zużyte sprzęgło, które zaczyna się ślizgać przy dużym obciążeniu.
        Prawdopodobnie na 5-ce masz to samo.

        Komentarz


        • #5
          Nie na 5 tak się nie dzieje. Na 4 mogę jechać - depnę i się poślizgnie a na 5 mogę dopiero co wrzucić i jedzie. A powiedzcie mi jeszcze na 2 czasem słychać zgrzyt jakby nie dociśnięte sprzęgło i tylko na 2 i bieg "wpada". Dzieje się tak losowo. A i jeszcze jedno pytanie da się pojeździć na tym sprzęgle czy nie? I czy da się wymienić samo sprzęgło czy od razu z dwumasą?

          Komentarz


          • #6
            Ja miałem ewidentnie kończące się łożysko oporowe (przy większych obciążeniach zaczynało ślizgać i wysprzęglał na samej górze). Osobiście jeździłem tak cztery lata i nic się nie działo, tylko ja raczej jeżdżę delikatnie.
            U ciebie sprawa wygląda poważniej. Może docisk. Jak coś ci zgrzyta i hałasuje, to coś się rozsypuje i tutaj raczej nie pojeździsz za długo.
            Wieki temu miałem podobnie w vanie. Zgrzytało najpierw na jednym biegu, potem na wszystkich, a potem fura stanęła i nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Wtedy padł mi właśnie docisk.
            Odnośnie pytania, czy wymieniać samo sprzęgło , czy dwumasa też, to może ktoś inny się wypowie, bo po prostu nie wiem. Sorry.
            Pozdrawiam.

            Komentarz


            • #7
              Re: Dziwne zachowanie na 4 biegu

              Zamieszczone przez Wachu1987
              Witam
              Jestem nowym użytkownikiem Octavi O1 Tour 1,9 Tdi ATD 74kW. Zauważyłem ostatnio przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę na 4 biegu dziwne zachowanie, a mianowicie:
              Obroty skaczą zaraz w górę, a samochód nie jedzie (tak jakby sprzęgło miał wciśnięte) mija parę sekund, samochód jakby "zaskakuje" i zaczyna przyspieszać.
              Czym może być to spowodowane?
              Masz uślizg, czeka Cię robota...............a nazywa się wymiana sprzęgła.
              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

              Komentarz


              • #8
                Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
                Czyli mam rozumieć grubsza sprawa?
                Bo jak patrzę na alledrogo to samego sprzęgła nie mogę znaleźć - tylko zestaw za ok 1500zł wymieniać to przed zimą ?
                Znacie kogoś ogarniętego od Skody w okolicach Warszawy - Piaseczna bo minęlo mi na oleju 12k i muszę wymienić i jeszcze rozrząd. Także coś mnie szarpnie po kieszeni ale jak mówią - jak dbasz tak masz.

                Komentarz


                • #9
                  No jak dla mnie to do zimy nie dojeździsz. Myślę, że miesiąc to max, a i to dużo.
                  Pozdrawiam.

                  Komentarz


                  • #10
                    Książkowy objaw ślizgającego się sprzęgła...
                    Objawy zużycia dwumasy - wątek

                    Najlepiej wymienić razem z dwumasem.

                    Kompletny moduł do ATD = od 1100 do 1800 PLN.

                    Zależy, jaki rodzaj został zamontowany...

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki Panowie za pomoc.
                      Ech dobrze, że teraz a nie na święta
                      A tak przy okazji bo też mnie to czeka i wiem, że tematy takie były, ale można odświeżyć. Co polecacie za olej i filtry (wymieniam wszystkie 4) i jaki rozrząd. Coś gdzieś słyszałem i jakimś wzmacnianym pasku ? . Jak to rozpoznać.

                      Komentarz


                      • #12
                        Wachu1987, niedaleko masz mechaników: DGW i Robekcool. poczytaj opinie w dziale handlowym i sobie wybierz.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X