miecz, spoko... silnikowi a głównie turbinie nic się nie stało.
Olej do RS-a.
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
bezduszny
-
ufff, ok, ale generalnie to co mogłoby się stać? Mogłaby się zatrzeć turbina?
Przy niskich obrotach chyba ją słyszę, taki cichutki metaliczny dźwięk. Nie wiem czy to turbina. Nie miałem wcześniej samochodów turbo, więc nie wiem czy to objaw normalny. Przy mocniejszym depnięciu nic niepokojącego nie słychać.
Komentarz
-
-
bezduszny
Oleje 0/30 mają bardzo małą lepkość.... jak mooocno kręcisz turbiną i silnikiem to spora temperatura się wytwarza...a olej może stracić swoją lepkość w takich warunkach.
Jest też coś nie tak przy tym oleju w stosunku do łopatek turbiny... ale tego dokładnie nie wiem już.
....ale dowiem się o co chodzi
Komentarz
-
Zamieszczone przez mieczpodjechałbym do warsztatu przysupermarketowego na wymianę oleju, a tem mogą nie mieć filtrasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
bezduszny
filtr oleju: KNECHT OX 379D ECO
...chyba, że chcesz jakiegoś innego producenta.
[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 15:16 ]
co do gwarancji... to nie stracisz jej o ile olej jaki zalejesz spełnia aprobaty producenta silnika.
Komentarz
-
dzięki bezduszny
Jescze napiszę, co przeczytałem w PDFie motula
Do układów wtryskowych silników Diesla z turbodoładowaniem VW, Audi, Seata i Skody zalecany jest olej MOTUL SPECIFIC 5W-40 VW 505 01.
Do silników Audi S3 i TT (o mocy 210 i 225 KM) wymagany jest produkt spełniający wymogi normy VW 503.01
Ichnim olejem spełniającym tą normę, to:
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40
piszą o nim tak
Zalecany do silników AUDI TT i S3 i wszystkich silników W grupy Volkswagena.
spełnia tylko VW 502.00 i VW 505.00
Więc wychodziłoby, że ichnim olejem powinien być ten 0W-40
Łot du ju sink?
Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez KaszanaNajchętniej robiłbym to co 10 tys.km, ale boję się, że będą się ze mnie śmiać w serwisie
a sie przejmujesz.... ja wymieniam co 12k. odkad zaczalem dlubac auto to tak sobie postanowilem i tego pilnuje, podobniez wszystkie filtry aby maszynka chodzila jak zloto. W letnim sezonie filtr powietrza nawet co 10k zmieniam.
a propos oleju, to ja mam caly czas lany Mobil 0W/40. A czytam teraz ze ponien byc 5W/40 czy tez dot. sie to tylko beznyn z turbo ?
Komentarz
-
bezduszny
-
bezduszny
miecz, nieeee... po prostu nie znam tych produktów, firma nie ma w polsce jakiegoś przedstawicielstwa tylko importerów i nie daje wsparcia technicznego.
Nie oznacza to, że ma złe produkty... ma bardzo dobre do sportu przez duże "S".
Komentarz
-
no i jeszcze czytam i czytam i na brytyjskim forum BRISKODA niektórzy leją
Castrol Edge 0w30 - spełinający VW 502 00 and VW 503.1 spec.
Ktoś napisał też co oznaczają różne specyfikacje
VW 503.00
This is a relatively new oil specification for petrol engines with variable service intervals. It includes the AUDI S4, but not the RS4, or the TT and S3 with outputs of more than 180bhp.
Viscosity rating: SAE 0w-30
VW 503.01
A new oil specification specifically for the RS4, and the TT and S3 with outputs of more than 180bhp, Passat W8 and Phaeton W12.
Viscosity rating: 0w-30
VW 505.00
For all diesel engines prior to model year 2000 (August 1999)
Viscosity rating: 0w-40, 5w-40 or 10w-40
VW 505.01
For all diesel engines with unit injectors (Pumpe-Duse or PD) without variable service intervals.
Viscosity rating: SAE 5w-40
Zgłupiałem już
I jeszcze angole piszą: o OII VRS
If on variable servicing then you must use a spec VW 503 00 synthetic LongLife oil. The latter often comes in the same container as 506 00 and 506 01 oil. Examples include:
Aral SuperTronic LongLife II SAE 0W-30
BP Visco 7000 LongLife II SAE 0W-30
Castrol Longlife 2 Top Up SAE OW-30
Castrol SLX LongLife II SAE 0W-30
Elf Evolution CRV SAE OW-30
Esso Universal LD SAE 0W-30
Fuchs Titan Supersyn SL Longlife Plus SAE 0W-30
Q8 Formula Excel EDX SAE OW-30
Mobil SHC Formula LD SAE 0W-30
Motul Specific 50601 50600 50300 SAE OW-30
Shell Helix Ultra X SAE 0W-30
Texaco Havoline Synthetic 50601 SAE OW-30
Komentarz
-
-
w instrukcji piszą, że przy zmiennym interwale "503.00 lub 504.00" (sprawdziłem)
I jescze jedną listę kompatybilnych olejów znalazłem:
The following oils meet all three specifications and are thus suitable for use in LongLife Service petrol engines (VW 503 00), diesel engines except ATD (VW 506 00), and diesel engines ATD (VW 506 01):
Aral SuperTronic LongLife II SAE 0W-30
BP Visco 7000 Longlife II SAE 0W-30
Castrol SLX LongLife II 0W-30 (Available from VAG Dealers and Halfords)
Castrol LongLife 2 TOPUP 0W-30
Shell Helix Ultra X 0W-30
Veedol SYNTRON LongLife II + 506 01
The choice is much wider if an oil meeting specifications VW 503 00 and VW 506 00 is used. The following oils meet those VW specifications:
Agip 7005 SAE 0W-30
Aral SuperTronic 2 SAE 0W-30
Boost Oil Alpine 0W-30
DEA Ultec Syn-T Marathon SAE 0W-30
Elf Evolution SAE 0W-30
Esso Ultron (Long Drain) 0W-30
Fuchs TITAN Supersyn SL PCX SAE 0W-30
Havoline Synthetic 0W-30
Mobil SHC Formula V 0W-30
MOTUL 8100 E-tech 0W-30
OMV full syn extra SAE 0W-30
Sunoco Synturo Brilliant 0W-30
Total Quartz 9000 0W-30
Wszystkie 0W-30
i weź i bądź tu mądry teraz
Komentarz
-
-
bezduszny
miecz, hmmm... skoro Twój olej co masz zalany spełnia aprobaty wymagane przez VW dla tego konkretnie silnika to nie wymieniaj go.... bo nie ma sensu.
Przecież nie będziemy mądrzejsi od fabryki....
Komentarz
-
bezduszny
Do producenta czy importera ?
[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 20:06 ]
.... są na forum osoby co sprzedają Motula, powinni coś wiedzieć więcej w tej sprawie.
Komentarz
-
no raczej do importera. http://www.motul.auto.pl/
ale po twoim poście napisałem też do producenta do Francji (niestety po angielsku - więc pewnie trochę potrwa)
Komentarz
-
-
Kaszana
Zamieszczone przez miecznie no, faktycznie, wlałem zły olej. Ten mój motul nie spełnia 503.01. Kurde blat!
Źle przeczytałem w tym pdf-ie.
Mam nadzieję, że przejechanie 1500 km na tym oleju nie zaszkodziło silnikowi.
Alei cztery paczki jestem w plecy. Więc czeka mnie wymiana. Czy muszę teraz po 1500 km też wymieniać filtr oleju (podjechałbym do warsztatu przysupermarketowego na wymianę oleju, a tem mogą nie mieć filtra). A może ktoś wie jaki filtr do RSa TFSI jest potrzebny?
Powinienem kupić tego motula:
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40
Bo on już normę 503.1 spełnia. Coś musiałem się rypnąć przy zamawianiu
Przecież w książce serwisowej - przynajmniej mojej, a jak sądzę i Twojej - są wyrażnie
podane specyfikacje oleju:
- dla silników ze zmiennymi okresami obsługi ( QG1 ), czyli tak jak u mnie, a więc pewnie
i u Ciebie - 503 00, 504 00
- dla silników ze stałymi okresami ( QG2 ) 501 01, 502 00, 504 00.
Normę, o której Ty piszesz nie widzę.
Napisz skąd wziąłeś normą 503 01. :?
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez Kaszana- dla silników ze zmiennymi okresami obsługi ( QG1 ), czyli tak jak u mnie, a więc pewnie i u Ciebie - 503 00, 504 00
- dla silników ze stałymi okresami ( QG2 ) 501 01, 502 00, 504 00.
503/506 -------> LL 0/30
504/507 -------> LL 5/30
502/505 -------> 5/40
........oczywiście to tak ogólnie.
Komentarz
-
Kaszana
Zamieszczone przez bezdusznyZamieszczone przez Kaszana- dla silników ze zmiennymi okresami obsługi ( QG1 ), czyli tak jak u mnie, a więc pewnie i u Ciebie - 503 00, 504 00
- dla silników ze stałymi okresami ( QG2 ) 501 01, 502 00, 504 00.
503/506 -------> LL 0/30
504/507 -------> LL 5/30
502/505 -------> 5/40
........oczywiście to tak ogólnie.
Komentarz
-
bezduszny
To są najczęściej spotykane lepkości olejów dla określonych aprobat VW
[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 22:56 ]
Kaszana, na jaki okres obsługi jest ustawiona Twoja RS ?
Komentarz
-
Ja mam RS Diesel i leję Motul Specific VW 507 00. Oczywiście 5W30 longlife. Do FAPa to jedyny wybór z Motula, bo olej musi spełniać normę 507 00... Pozostałe nie zostaną przez serwis uznane i będą mieć wątpliwości co do gwarancji na silnik. Chyba, że wyłączyliście zmianne okresy międzyprzeglądowe QG1...Marcin
Octavia 1,9TDi 140KM
Octavia RS TDi 170KM
Komentarz
-
-
Kaszana
Zamieszczone przez bezdusznyTo są najczęściej spotykane lepkości olejów dla określonych aprobat VW
[ Dodano: Sob Lut 10, 2007 22:56 ]
Kaszana, na jaki okres obsługi jest ustawiona Twoja RS ?
nalepką w książce serwisowej z symbolem QG1. W instrukcji obsługi jest napisane, że
również na aucie jest taka nalepka, ale jeszcze nie sprawdzałem.
[ Dodano: Nie 11 Lut, 07 08:41 ]
Zamieszczone przez "miecz
Zgłupiałem już
I jeszcze angole piszą: o OII VRS
[quoteIf on variable servicing then you must use a spec VW 503 00 synthetic LongLife oil. The latter often comes in the same container as 506 00 and 506 01 oil. Examples include:
Aral SuperTronic LongLife II SAE 0W-30
BP Visco 7000 LongLife II SAE 0W-30
Castrol Longlife 2 Top Up SAE OW-30
Castrol SLX LongLife II SAE 0W-30
Elf Evolution CRV SAE OW-30
Esso Universal LD SAE 0W-30
Fuchs Titan Supersyn SL Longlife Plus SAE 0W-30
Q8 Formula Excel EDX SAE OW-30
Mobil SHC Formula LD SAE 0W-30
Motul Specific 50601 50600 50300 SAE OW-30
Shell Helix Ultra X SAE 0W-30
Texaco Havoline Synthetic 50601 SAE OW-30
Ja też zgłupiałem.
Na naszych forach piszą, że 0w jest za rzadki, na angielskich zalecają tylko 0W :?
[ Dodano: Nie 11 Lut, 07 09:16 ]
Zaczynam się zastanawiać czy nie przejść ze zmiennego okresu obsługowego ( QG1 ) na
stały ( QG2 ).
Przy wymianie oleju co 15 tys.km ma to chyba sens.
I wtedy co 15 tys.km serwis olejowy, co 30 tys.km przegląd okresowy.
Komentarz
Komentarz