Climatic a Climatronic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • karmel
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1363

    #26
    ustaw sobie np 22 stopnie nawiew na 1 a połozenie nawiewu na ikonke szyby i człowieka
    po jakimś czasie przez śrogkowe nawiewy w desce rozdzielczej u mnie albo przestaje lecieć powietrze albo leci zimne albo ciepołe tak żeby uczymać temperature
    TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

    Zobacz fotoblog

    Komentarz

    • Jabar1975
      RS
      • 2006
      • 3331

      #27
      Zamieszczone przez karmel
      tak żeby uczymać temperature
      i co czyma?
      nasza droga: www.wpzs.pl

      Komentarz

      • karmel
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1363

        #28
        tak i to całkiem nieźle nie wiem jak w nowym climatroniku jest. mnie wystarcza
        TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

        Zobacz fotoblog

        Komentarz


        • #29
          a czy koledzy sie orientuja (bo nie znalazlem takiej odpowiedzi) czy zmieniajac climatic na climatronic to trza tylko kupic ten panel czy musze cos jeszcze dlubac w aucie??

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #30
            Zamieszczone przez darqw
            a czy koledzy sie orientuja (bo nie znalazlem takiej odpowiedzi) czy zmieniajac climatic na climatronic to trza tylko kupic ten panel czy musze cos jeszcze dlubac w aucie??
            po pierwsze bylo a po drugie sam panel nie wystarcza do tego musza byc: czujniki temperatury, silniki krokowe sterujace przepustnicami itd itd.
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • karmel
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1363

              #31
              pytałem sie w aso i powiedzieli ze koszt to około 2500!! bo czeba jakies tam czujniki i pierdoły natomiast jak gadałem z elektrykiem w aso to podobno czeba tylko panel sterowania i jakis sterownik do dmuchawy ale niejestem ekspertem najlepiej porównac schematy
              TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

              Zobacz fotoblog

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Jabar1975
                sam panel nie wystarcza do tego musza byc: czujniki temperatury, silniki krokowe sterujace przepustnicami itd itd.
                Jeśli zatem w Climatic-u miałoby rzekomo nie być czujników ani silników krokowych, to jak wytłumaczymy, że temperatura zawiewanego powietrza zmienia się samoczynnie, aby utrzymać nastawioną wartość? Bo kolega karmel ma rację i tak się dzieje.

                Poza tym pokrętło ustawiania kierunku nawiewu chodzi zbyt lekko, aby poruszać jakimiś cięgnami.

                Zgadzam się, że Climatic nie potrafi rozdzielać klimatyzacji na dwie strefy, nie potrafi automatycznie sterować kierunkiem nawiewu i nie ma trybu ECON. Czy jednak rzeczywiście różnice między nim a Climatronikiem wykraczają poza panel sterowania?

                Komentarz

                • brutus
                  Rider
                  • 2006
                  • 329

                  #33
                  qrce..............narazie jest za zimno na to żeby clima działała ale u mnie w climaticu nie zauważyłem jakiejś regulacji... może dlatego że zazwyczaj miałem na szybe dmuchawe ustawoną ...
                  OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #34
                    Zamieszczone przez karmel
                    czeba t
                    kolego trzeba wrocic do szkoly i przypomniec sobie co to jest ortografia.


                    Kolego Kriso jesli ma to Cie dowartosciowac to moge Ci napisac tez ze Climatic dziala duzo lepiej niz Climatronic a silinik 1.9 jest duzo lepszy niz 2.0 itd. tylko to nie zmieni faktu ze i tak nie bedzie dzialao tak jak piszesz. To ze skoda nazwala zwykla klime jakims polautomatem to jeszcze nie znaczy ze rzeczywiscie bedzie tak dzialala. Poza tym regulacja kierunku nawiewu na silniczkach byla juz w mojej prastarej hondzie civic z 93r. wiec to akurat nie jest zaden argument.


                    Zamieszczone przez kriso
                    to jak wytłumaczymy, że temperatura zawiewanego powietrza zmienia się samoczynnie, aby utrzymać nastawioną wartość?
                    slyszales kiedys o autosugestii?
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez Jabar1975
                      slyszales kiedys o autosugestii?
                      To jest doprawdy ciekawa koncepcja.

                      Tak czy inaczej dziekuję wszystkim tym, którzy coś wnieśli do tematu i starali się odpowiedzieć na moje pytanie.

                      Komentarz

                      • adamzg
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 155

                        #36
                        Panowie pytanie jaki jest koszt wymiany panelu climy tej na coś takiego http://allegro.pl/panel-sterownik-cl...4.html#gallery
                        chodzi o octavie II
                        proszę o szybka odp.

                        Dzieki

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez adamzg
                          Panowie pytanie jaki jest koszt wymiany panelu climy tej na coś takiego http://allegro.pl/panel-s...34.html#gallery
                          chodzi o octavie II
                          proszę o szybka odp.
                          drogo , oprócz samego panelu musisz jeszcze wymienić te puchy co mieszają i kierują powietrze.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • ale_jak_to
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 199

                            #38
                            czytalem o roznicach miedzy klima manualna, polautomatyczna i automatyczna, czyli w Waszych samochodach manualna, Climatic i Climatronik. Generalnie z "definicji" powinny roznic sie tym, ze:

                            1. manualna - sam regulujesz pokretlami wszystko co trzeba, nawiew od 1-do 4 albo 5 zazwyczaj w samochodach, temperature czyli zimne-cieple powietrze i skad ma wiac czyli kierunek nawiewu (np szyby, szyby+kierowca, kolana itp) - ponoc najlepiej ustawiac kierunek wiania powietrza na szyby i jak najdalej od siebie, wtedy jest najlepszy efekt i nie narazamy sie na np. choroby. Minus taki, ze po np 20 min jazdy, czasem trzeba temp przekrecic, zeby sie za zimno/za cieplo nie zrobilo. Moze mozna wylaczyc tylko nawiew i bedzie ok - pytanie do uzytkowników manualnej klimy w Octavii.

                            2. Tutaj temp. jaka ma byc ustawiasz sam ALBO pokretlem ALBO cyferkami na wyswietlaczu (zazwyczaj), zlaezy od samochodu, marki, modelu, wersji, czasem pewnie samej klimy. Nawiew - jego sila jest regulowana przez komputer, Ty decydujesz tylko na co ma wiac. Temp utrzymuje sam komputer, czyli jak ustawisz 20 stopni to nawiewy beda dzialac zmiennie np z sila 1 czy 2 i temp troche wyzsza/nizsza ale temp w samochodzie bedzie wynosila 20 stopni.

                            3. Klima Auto - dla mnie to wlasciwie zbedny bajer - samochod dodatkowo zmienia skad wieje powietrze, raz nogi, raz szyba itp - wiec lepiej teoretycznie sie to powinno odczuwac w srodku. Pewnie jest wiecej czujnikow w roznych miejscach (np szyba) i jak sie nagle zmieni na dworze z 20 stopni na 15 i zacznie padac, to klima zmieni temp. na wyzsza w srodku bez ingerencji kierowcy.

                            Generalnie zazwyczaj wystarczy opuscic szybe w lato a jak jest b. goraco to i tak na manualnej da sie jechac, wygodnie i optymalnie jezdzi sie pewnie na półauto, a full auto to juz megawypas ale czy warto kupe kasy nieraz doplacac? - nie sadze

                            Dwustrefowa klima to dla mnie w ogole cos zbednego Wazne, zeby schowek mrozilo:>

                            Komentarz

                            • paisak
                              Drive
                              • 2010
                              • 96

                              #39
                              Ja bym dopłacił za climatronic. W seacie altea mam climatic ( nie powinien się różnić o tego w O2) a w skodzie climatronic. W seacie trzeba ciągle regulować temperaturę- raz leci ciepłe powietrz i zaraz raptem dużo chłodniejsze. W octavii nigdy nie było tego typu problemów. Zamiast climatica wolałbym mieć zwykłą klimatyzację manualną ( jest chyba teraz taka w O2 FL).

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez ale_jak_to
                                2. Tutaj temp. jaka ma byc ustawiasz sam ALBO pokretlem ALBO cyferkami na wyswietlaczu (zazwyczaj), zlaezy od samochodu, marki, modelu, wersji, czasem pewnie samej klimy. Nawiew - jego sila jest regulowana przez komputer, Ty decydujesz tylko na co ma wiac. Temp utrzymuje sam komputer, czyli jak ustawisz 20 stopni to nawiewy beda dzialac zmiennie np z sila 1 czy 2 i temp troche wyzsza/nizsza ale temp w samochodzie bedzie wynosila 20 stopni.

                                3. Klima Auto - dla mnie to wlasciwie zbedny bajer - samochod dodatkowo zmienia skad wieje powietrze, raz nogi, raz szyba itp - wiec lepiej teoretycznie sie to powinno odczuwac w srodku. Pewnie jest wiecej czujnikow w roznych miejscach (np szyba) i jak sie nagle zmieni na dworze z 20 stopni na 15 i zacznie padac, to klima zmieni temp. na wyzsza w srodku bez ingerencji kierowcy.
                                W Climaticu chyba jednak siłę nawiewu oraz kierunek to się ustawia ręcznie, a jedynie temp. powietrza trzyma.
                                Jeśli chodzi o climatronic w O2 to jest bardzo dobrze zaprojektowany - praktycznie nie dotyka się nastaw - w przeciwieństwie do Outlandera, gdzie muszę automat korygować w czasie jazdy bo najpierw mnie chce zamrozić, a później odgrzewa (zimą odwrotnie). Oprócz zmiany kierunków nadmuchu w O2 automat reguluje siłę nadmuchu - zimą na początku prawie nie dmucha, dopiero jak silnik złapie temperaturę minimalną zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Zdecydowanie dobry wynalazek

                                Komentarz

                                • Baldini
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 17

                                  #41
                                  Ja w swojej OI mam manuala. Wszystko trzeba regulować ręcznie. Jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, to w/g mnie lepiej chłodzi, jak klima ma obieg wewnętrzny. Jak damy na zewnętrzny, to nie da się osiągnąć w aucie 20 stopni.

                                  Komentarz

                                  • czto
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 546
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #42
                                    Mi też trudno zrozumieć co jest takiego półatumatycznego w moim climaticu. Zastanawia mnie natomiast taki mały czerwony pier...nik umieszczony w panelu. Czyżby jednak czujnik temperatury?
                                    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                    2009 Renault Clio MTV 1.4
                                    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                    Komentarz

                                    Pracuję...