Gdzie znajde info o silnikach TDI czyli który np lepszy ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Masmo
    L&K
    • 2005
    • 1145

    #26
    Zamieszczone przez orzel720
    Hmm im więcej czytam tym mniej wiem
    Chce autko co będzie jeżdźić codziennie 90 km krajówką Olkusz Kraków i dotego pojemne (wożę sprzęt pomiarowy w teren) i mało paliło. Z reguły jeżdżę solo.
    Co doradzicie ale bez wymądrzania ?
    Pozdro Orzeł720
    Mało Ci napisaliśmy? Masz szczęście że OCP to takie przyjazne forum. Znam fora na których za takie tekty by Cię zjedli :diabelski_usmiech
    Mamy za Ciebie podjąć decyzję? Dalej nie wiemy jak jeździsz. Czy jesteś przysłowiowym emerytem czy jeździsz dynamicznie i szybko? Jakie masz auto teraz? Sam sobie odpowiedz czy chcesz mieć dużo kucy czy niekoniecznie.
    BTW Octavia seryjna nie nadaje się żeby zjechać z dobrych dróg asfaltowych. Można ją podnieść i założyć osłone metalową pod silnik. Wszystko jest na forum trzeba tylko troszkę poszukać. :wink:
    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft
      Kazdy bedzie palil tyle samo, przy tym samym stylu jazdy. Do przemieszczania wystarczy 90KM silnik i nie bedzie problemow.

      Podam Ci lepszy przyklad seryjny AHF110KM vs. ~180KM ASZ (w serii 130KM), ten pierwszy spala jakies 0,2l wiecej.
      wtedy mial jeszcze powyzej 190KM :P :szeroki_usmiech k

      [ Dodano: Wto 06 Lut, 07 12:55 ]
      Zamieszczone przez Masmo
      Mamy za Ciebie podjąć decyzję? Dalej nie wiemy jak jeździsz. Czy jesteś przysłowiowym emerytem czy jeździsz dynamicznie i szybko? Jakie masz auto teraz?
      Felicje 1.6 na LPG :szeroki_usmiech
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • adasko007
        Classic
        • 2007
        • 21

        #28
        Zamieszczone przez endryu
        adasko007,
        4,4 l/100km
        jazda w kapeluszu ?
        u mnie w AHF-ie średnio 6 l/100km
        Hmm... Kapelusz? A co to?
        No, no... ale sie rozpętało. Nie filozujcie za dużo bo sie kolega Orzel720 jeszcze rozmyśli a to taka wdzięczna furka (o zawieszeniu nie wspomnę) ale mi wystarcza.
        Audi 80 B4 TDI = 4,5 l bez klimy
        Golf III Var. TDI = 5,2-5,3 l klima
        Passat Var. TDI 95r. = 5,2-5,4 l klima
        Octava SLX TDI '99 = 4,8 l klima
        Golf IV TDI '02 100PS = 5,3 l klima
        a teraz rekordzistka z nadwagą: klima, SD, el. fotele, hak, Webasto, telefon i inne niepotrzebne pierdoły i bez kapelusza.
        To moje ostatnie doświadczenia na ten temat. Mówie tu o średniej z większej ilości km.
        Na 7-ce Gdańsk-W-wa potrafie tez zrobić 6 l ale tam sie leci 160 a i ruch duży - nie lubie tej trasy, choć szeroko i gładko, za dużo ciężarówek, linii ciągłych, ograniczeń itp. Jak jechać to do przodu
        niegdyś: ALH SLX'99/ASV L&K'01/AGR SLX'99 + virus
        Miała być O1 kombi wyszedł Golf Variant High.'03 AXR

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #29
          Ja mysle że nie jest problem jakie TDI wybrac najważniejsze żeby to było TDI bo to dobry motor.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • adasko007
            Classic
            • 2007
            • 21

            #30
            No ja nie wiem. Jakoś nie jestem przekonany do tych pompowtrysków. Jak sie pojawiły to sobie odrazu pomyślałem "ale będą koszty napraw". Choć z drugiej str. jak sie swego czasu wogóle TDI pojawiły to tez tak sobie myślałem, że to długo nie pochodzi. A tu patrz...
            Ale nie bez powodu przechodzi VW na CR
            niegdyś: ALH SLX'99/ASV L&K'01/AGR SLX'99 + virus
            Miała być O1 kombi wyszedł Golf Variant High.'03 AXR

            Komentarz

            • daroo
              Rider
              • 2006
              • 315

              #31
              witam mam AGR -a niby 90 hp a na hamowni niespodzianka 102 w tescie seryjnym.chip na 123hp srednie spalanie 5.4l/100km polecam 8)
              AGR'00 123KM/264Nm

              Komentarz

              • MZD
                Ambiente
                • 2004
                • 242

                #32
                Zamieszczone przez daneczek76
                4,4 l/100km
                może tak ale w AGR bo to naj oszczędniejsz jednostka w TDI jak się nie myle. Ale umnie średno i tak spala w miescie 5,8 - 6 litra na 100.
                Ale na temat spalenia to nie jest dyskusja bo znów sie burza rozpęta.
                Tu bym się nie zgodził - w momencie gdy ja kupowałem samochód (08'04) według danych katalogowych Skody najmniejsze spalanie miał ASV.
                A jeżeli chodzi o wybór silnika - myślę że najważniejsze żeby był sprawny. A jak Ci będzie brakowało mocy to są specjaliści którzy będą potrafili go odpowiednio wzmocnić.
                Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                Komentarz

                • Fery
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 236

                  #33
                  ASV to jak moc? 115?

                  Komentarz

                  • sakus
                    Drive
                    • 2006
                    • 55

                    #34
                    oficjalnie 110 KM + bonusik

                    Komentarz

                    • paf
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3140

                      #35
                      Fery, dawał ci ktoś tego linka bo nie lukałem do tyłu - tam masz oznaczenia moce, paliwo itp

                      Komentarz

                      • Fleishmachine
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 292

                        #36
                        Zamieszczone przez daroo
                        witam mam AGR -a niby 90 hp a na hamowni niespodzianka 102 w tescie seryjnym.chip na 123hp srednie spalanie 5.4l/100km polecam 8)
                        no ladnie - mam nadzieje ze i mnie taka niespodzianka spotka za niedlugo, jak sie wybiore na podkrecanie - parametry mamy takie same, jedynie to spalanie przy moim bucie jest wyzsze, w moim przypadku autostrady nie chca zbytnio zmniejszac sredniego spalania

                        Komentarz

                        • chester121
                          L&K
                          • 2005
                          • 1053

                          #37
                          to jest tak ja mam agr a i tak lyknolem forda mondeo TDCI (podejzewam ze to slabsze ale wole myslec ze mialo jednak 136kucy :P )
                          wszystko zalezy od kierownika
                          moja octa na fabrycznym programie w zimie lekko mokra nawierzchnia wykrecila czas od 0 -100 11.2 sec(z dwiema osobami, katalogowo taki czas maja 110) a powiem ze mogla pojsc jeszcze szybciej ale start troche skiepscilem :P

                          dodatkowo maja bardzo moocne sprzegla no i turbiny ktore nie padaja od PSJ :twisted:
                          wiec zalezy co ci potrzeba kazdy silnik jest dobry bo to TDi

                          Komentarz

                          • Garret
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1196
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez chester121
                            to jest tak ja mam agr a i tak lyknolem forda mondeo TDCI (podejzewam ze to slabsze ale wole myslec ze mialo jednak 136kucy :P )
                            myślę, że to słabsze, no chyba, że klient nie wiedział, że się ściga;-)
                            ja jeździłem mocniejszym mondeo TDCI i ciągnie lepiej niż seryjny AXR
                            Dopiero po modzie robię moim AXR-em takiego mondziaka, fakt, że bezproblemowo;-)
                            Garret

                            -----------
                            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                            Komentarz

                            • chester121
                              L&K
                              • 2005
                              • 1053

                              #39
                              Garret, koles napewno sie scigal bo az caly chodzil do przodu i do tylu (myslal chyba ze takimi ruchami wzmocni silnik :lol: )
                              i wiem ze bardzo mozliwe ze byla to ta slabsza wersja ale tak jak mowilem
                              wole myslec ze byla to 136konna :twisted: :P

                              Komentarz

                              • damian
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 178

                                #40
                                A ja mam AHF, już po pnad miesiącu jazdy mogę stwierdzić tak. Zrobiłem tylko jedną dłuższą trasę (ale to i tak krótko) bo 2 x 160 km
                                I tak, z tych 160, to 30 to pewnie sama warszawa i to przez 1,5 godziny-zakorkowała sie. czyli zakorkowana wawa + 130 km trasy, tak do 110km/h, bo ruch spory wyszło mi 4,7.
                                A na miejscu kręcąc się, i to przejazdy częste typu 1 - 1,5 kilometra rano i tyle samo popołudniu pus w weekend przejazd 2 x 20 km, to po 3 tyg. wyszła mi średnia 5,7.
                                A na trasie, tak przy równiej prędkości w okolicy 100, to mi na kompie pokazywało przez naprawde dłuższe chwile 3.7 (szkoda że tempomatu nie ma), ale to j€ż trudne do utrzymania w naszych warunkach drogowych, bo lekkei wciśniecie gazu i czar pryska
                                A ja uważam, że skoro nie masz nastawienia że musisz mieć 110konikową, to zrób tak: poszukaj dobrego, dobrzez traktowanego, niezajezdzonego diesla, bez różnicy, czy 90, czy 110. Oba ci w takim wypadku posłużą i będziesz zadowolony. A to chyba najważniejsze.
                                Chcesz zarobić przez internet ??

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #41
                                  Zamieszczone przez chester121
                                  Garret, koles napewno sie scigal bo az caly chodzil do przodu i do tylu (myslal chyba ze takimi ruchami wzmocni silnik :lol: )
                                  i wiem ze bardzo mozliwe ze byla to ta slabsza wersja ale tak jak mowilem
                                  wole myslec ze byla to 136konna :twisted: :P
                                  Musiał być zepsuty. Nie miej złudzeń. TDCI 130 KM to byłby dla AGR-a znikający punkt :wink: .
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • chester121
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1053

                                    #42
                                    Masmo, bez obrazy ale czy nie widziales w mojej wypowiedzi ze to ze mysle ze ma 136 koni to bylo bardziej dowcipne(taka moja fantazja :wink: ) niz prawdziwe??

                                    myslisz ze nie wiem ze 136koni jest wiecej niz 90 i ze nie mial bym szans?? 8)

                                    wiec po co piszesz cos co wiem i chyba wszyscy na forum wiedza :P

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      #43
                                      Zamieszczone przez adasko007
                                      Ale nie bez powodu przechodzi VW na CR
                                      Mysle ze to myslenie "koncernowe" a nie koniecznie dobre dla uzytkownikow....pozyjemy zobaczymy. I ekologia tutaj gra pierwsze skrzypce...

                                      [ Dodano: Pon 12 Lut, 07 12:07 ]
                                      Zamieszczone przez JaroSz
                                      Ja mam AGR (podobno po chipsie- podobno teraz ma ok. 127 KM)
                                      Czesc
                                      Gdzie robione i mierzone??
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz

                                      • ProSzeK
                                        Drive
                                        • 2006
                                        • 43

                                        #44
                                        a co sadzicie na teamt silnika 1.9 TDI ATD (101 KM) Posiadam taki motor w Skodzie Fabii. Jak jest z chipsem do tego silnika ? czy skróci to zywotnosc ?? auto ma juz 140 tys przebiegu
                                        SKODA FABIA
                                        1.9 TDI 101 PS

                                        Komentarz

                                        • Garret
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1196
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #45
                                          ProSzeK, to jest konstrukcja bardzo zbliżona do AXR (a właściwie odwrotnie :lol: )
                                          chipuje się baardzo fajnie;-D
                                          Garret

                                          -----------
                                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                          Komentarz

                                          • chester121
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1053

                                            #46
                                            ProSzeK, dobry chip nie skroci ci zywotnosci (no moze niezauwazalnie)

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #47
                                              Ale nie bez powodu przechodzi VW na CR
                                              Zupelnie nieuprawniony poglad.
                                              To, ze jakas firma rezygnuje z jakiejs technologii nie zawsze oznacza, ze jest ona zła, tylko np. wymogi czasu powodują, ze jej utrzymywanie staje sie nieoplacalne lub mniej oplacalne niz wdrozenie innej.

                                              Tak wlasnie jest w przypadku PD.

                                              Juz nie pierwszy raz spotykam sie z okresleniem tego typu znaffcóff, ze VW "nie przez przypadek" rezygnuje z PD. Jest to wypowiadane/pisane z takim mrugnieciem oka, jakby zostal rozwiklana jakas zagadka, albo przylapany jakis spisek, albo raczej uklad.

                                              Jest to oczywista bzdura, bo TDI PD sa uznawane za jedne z najlepszych, najekonomiczniejszych i najbardziej niezawodnych turbodiesli made ever.

                                              Po prostu takiemu Volkswagenowi nie oplaca sie placic kupe kasy takiemu Boschowi, zeby tlukl pompowtryskiwacze tylko dla niego, skoro wszyscy poszli juz w CR, ktore sie caly czas rozwija.
                                              Do tego doszly wymogi ekologii + bardziej przyjazna kultura pracy CR, co dla wiekszosci zjadaczy chleba jest istotniejsze niz wszystko inne.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • chester121
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1053

                                                #48
                                                MiKruS, zgadzam sie z toba!!
                                                choc kwestia kulturty pracy "naszych" diesli jest dla mnie duzo przyjemniejsza niz np taki ford z silnkiem TDci
                                                moze i na malych obrotach jest cichszy ale jak przyspiesza to jak traktor
                                                w anszych VP lub PD diesel ma ciagle ta sama przyjemnie miekka barwe glosu (plus piekny swist turbiny szczegolnie w AGR'ach) jezdzac woja focusem nie odczuwam tego samego
                                                jest cichy chyba ze przyspiesza wtedy jest wedlug mnie za ostry stukot
                                                fakt ze HDi sa bez porownania lepsze (glsoniejsze ale takze miekkie w pracy)


                                                Zamieszczone przez MiKruS
                                                est to oczywista bzdura, bo TDI PD sa uznawane za jedne z najlepszych, najekonomiczniejszych i najbardziej niezawodnych turbodiesli made ever.
                                                chyba miales na mysli VP bo PD sa od nie dawna :wink:

                                                wiedz wydaje mi sie ze kwesta wprowadzenia CR to tylko wymog naszych dzielnyh ekologow i nic po za tym niestety panowie ale takich czasow dozylismy :P

                                                Komentarz

                                                • MiKruS
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7976

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez chester121
                                                  chyba miales na mysli VP bo PD sa od nie dawna :wink:
                                                  Mamy rok 2007. Wiec nie wiem co znaczy "od nie dawna"?

                                                  Zamieszczone przez chester121
                                                  moze i na malych obrotach jest cichszy ale jak przyspiesza to jak traktor
                                                  CR maja lepsza kulture pracy. Jest to fakt, a nie kwestia upodoban. Kultura pracy to nie tylko to czy dzwiek jest ladny, czy brzydki, tylko jak jego czestotliwosc jest uciazliwa w srodku, jakie sa drgania, itd.
                                                  CR jest pod tym wzgledem lepszy niz PD.

                                                  Zamieszczone przez chester121
                                                  i nic po za tym
                                                  Tak jak napisalem - jest jeszcze kwestia ekonomii, a w tym konkretnym przypadku ekonomii skali.
                                                  Z technogii CR korzystaja wszyscy a z PD tylko volkswagen. Rozwijanie tej technologi jest wiec zapewne srednio oplacalne dla volkswagena, bo osprzetu nie produkuje sobie kazdy koncern sam, tylko robi to jedynie kilka firm na swiecie. Np. Bosch, Siemens, Denso, ktorym trzeba placic.

                                                  Wiec jak takiemu boschowi płaci kilka koncernow za CR, a za PD placi samo VW, to sila rzeczy ta druga technologia kosztuje duzo wiecej dla takiego VW.
                                                  TDI 205PS

                                                  Komentarz

                                                  • chester121
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1053

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                                    tak jak napisalem - jest jeszcze kwestia ekonomii, a w tym konkretnym przypadku ekonomii skali.
                                                    Z technogii CR korzystaja wszyscy a z PD tylko volkswagen. Rozwijanie tej technologi jest wiec zapewne srednio oplacalne dla volkswagena, bo osprzetu nie produkuje sobie kazdy koncern sam, tylko robi to jedynie kilka firm na swiecie. Np. Bosch, Siemens, Denso, ktorym trzeba placic.

                                                    Wiec jak takiemu boschowi płaci kilka koncernow za CR, a za PD placi samo VW, to sila rzeczy ta druga technologia kosztuje duzo wiecej dla takiego VW.
                                                    jak najbardziej ale zauwaz ze ten sprzet jest juz wyprodukowany i to ze VW z niego juz tylko korzysta to raczej nie zmiania kosztow bo maszyny sa trzeba je serwisowac i dostarcza material i koniec inne firmy musza inwestowac setki mln E w nowy sprzet i nowa technologie a VW ma to juz wszytko(dodatkowo sprawdzoen wiec nie trzeba przeznaczac nastepnych mln E na testy), wiec ekonomia to chyba drugozedna sprawa

                                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                                    chester121 napisał/a:
                                                    chyba miales na mysli VP bo PD sa od nie dawna :wink:


                                                    Mamy rok 2007. Wiec nie wiem co znaczy "od nie dawna"?
                                                    no to PD jest od okolo 6lat na rynku a ile jest sprawdzony VP (15-20 lat czy wiecej )
                                                    wiec dla mnie 5 lat przy 20 to jest nie wiele :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...