Te kompy to ogólnie są jakieś dziwne - walczyłem z dużym przekłamaniem po wymianie rozrządu. Po skorygowani kąta synchronizacji spalanie w miarę pokrywało się z komputerem przez kilka tankowań - np przy poprzednim tankowaniu pokazało na kompie tylko o 0,1l za mało, natomiast z ostatniego tankowania, tylko miasto i solidne mrozy - spaliło ~7,7 komp pokazywał 8,4. Zobaczymy co będzie następnym razem :lol:
2.0 AQY LPG: spalanie zaniża o ok. 1,5l. Spalanie podczas postoju to 1,0-1,1l/h
tak jak pisałem wcześniej, to zależy jak masz LPG skonfigurowane. Jakie korekty długoterminowe, krótkoterminowe itd. Bogata mieszanka, czas wtrysku skrócony przez ECU = zaniżone spalanie. Analogicznie przy ubogiej.
Nie da się tak ustawić LPG żeby przy każdych obrotach i obciążeniu czas wtrysku ECU benzynowego był taki sam przy jeździe na benzynie i przy jeździe na LPG
rafiki z tego co ludowe mądrości mówią, to część TDI-ków(a należy do nich mój (ALH) i ECU do nich podłączonych działa na tej zasadzie, że np.:
zjeżdżając z górki na biegu i hamując skrzynią, wskaże Ci (bynajmniej w mojej angielskiej Czesce spalanie chwilowe - - - - podobno wtedy dopływ paliwa jest odcinany...(Who knows?!)
zjeżdzając na luzie wskazuje +/- 2 mpg spalania chwilowego
Z racji tego, że średnie spalanie wyliczane jest ze spalania chwilowegop. po przejechaniu określonego dystansu lub czasu (w zależności od marki pojazdu), to wydaje mi się, że to jest powód Twoich rozbieżności w ilości spalonego paliwa podanej przez ECU, a tą rzeczywistą...
PS.Czy mi się wydaje tylko, czy rzeczywiści wskaźnik analogowy (tzn. jego wskazówka) zsynchronizowana jest z wkazaniami ECU, czy może tylko u mnie podnosi się i opada ona w zależności od wskazań komputerowego zasięgu?!
W lecie 2013 udało mi się uzyskać wskazanie 4,5l na 100, trasa 150 km ekspresówka/autostrada, dodam że na kołach zamontowane były fuldy ecocontrol, ile w tym prawdy?.
Z zimą spalanie wzrosło a co dziwne wcześniej średnia mieszanego trybu wynosiła 5,6l od około 3 miesięcy wskoczyła na 6,3-4l czasem 6,5l. Średnia przestała się cofać do poprzedniej normy, może to wina brudnego nastawnika pompy paliwa a może opony zimowe, próbuję znaleźć sprawcę, faktycznie wcześniej po zalaniu do pełna robiłem około 1000 km z groszami, obecnie 930 to wyczyn.
Może ktoś miał podobny przypadek, dodam że chodzi o Oktavkę I .9 TDI 2001r 90KM.
Tomek
Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów
A u mnie ma się to tak, po przejechaniu 3,2kkm w 95 % autostrada komputer zawyżył wskazania o około 0,5 l na 100 przy prędkości średniej 118 km/h. Dużo nad tym myślałem "po drodze" i wydaje mi się że wpływ na to mogą mieć ustawienia jak piszecie ale także opony a dokładnie ich rozmiar. przy minimalnie większym obwodzie koła komputer odczyta mniejszy dystans przejechany a ilość paliwa będzie taka sama. Każdy pomiar jest obarczony błędem, taka jego rola
tak zawyżył, pokazał 6,2 a ze zbiorników( paragonów, faktur) wyszło 5,7 l. cieszył bym się bardziej jak by paliła mniej jechałem sam pustym autem na zimowych 15"
Michał G, póki co to się ciesz, że płacisz mniej niż komputer każe :P u mnie zaniża - ostatnie tankowanie o 0,75 l/100 km, poprzednie o 0,55 l/100 km, jeszcze poprzednie o 1,53 l/100 km :?
Komentarz