SDI - nierówno pracuje i kopci na biało

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matiz98
    Classic
    • 2008
    • 2

    SDI - nierówno pracuje i kopci na biało

    cowboy
    czyli kolejny AXR potwierdza regułę że nie było widać jeszcze tego silnika aby miał mniej niż 110
    może ludziom ze Skody pomerdało się i on miał mieć w papierach 110 zamiast 101 :szeroki_usmiech
  • danynx
    Classic
    • 2007
    • 18

    #2
    SDI - nierówno pracuje i kopci na biało

    wczoraj odebrałem samochód od lakiernika (był sprowadzany z Francji). Teraz mogę więcej powiedzieć o objawach. Na zimnym silniku na wolnych obrotach dosyć mocno nim rzuca, po ruszeniu po kilku minutach pracy też nierówno przyspiesza, kopci na jasno. Po długim nagrzaniu (ok. 0,5 godz. pracuje równiej). Po nagrzaniu, podczas jazdy pracuje jakby na 3 cylindrach, kopci jasnym dymem (białym o charakterystycznym zapachu raczej nie spalonego oleju lecz roby), czuć jakby nie spalał do końca mieszanki paliwa. Zachowuje się jakby niewykorzystywał swojej (niewielkiej ale zawsze...) mocy (wiem że to tylko 68 KM ale mimo to powinien stabilnie ciągnąć) Jak wcześniej wspomniałem, podczas przyspieszania i jazdy lekko szarpie. Dodatkowo przy przyspieszaniu coś gwiżdże, syczy jakby miał jakąś dziurę przy kolektorze (niestety to nie turbinka ;( ) - co może być nie tak ?

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      no wyglada to na uszczelke pod glowicą IMHO :roll:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        Ja bym sprawdził po pierwsze czy płynu chłodzącego nie ubywa i jak tam z olejem ale jestem tego zdania i tak jak pisze szkoda,
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • danynx
          Classic
          • 2007
          • 18

          #5
          Zamieszczone przez daneczek76
          Ja bym sprawdził po pierwsze czy płynu chłodzącego nie ubywa i jak tam z olejem ale jestem tego zdania i tak jak pisze szkoda,
          Zamierzam go podpiąć pod kompa - VAG. Na jakie bloki zwrócić szczególną uwagę / które brać pod uwagę do ew. weryfikacji?

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #6
            Biały dym może też w diesel'u oznaczać problem z kątem wtrysku. Ale w SDI (jak w TDI) powienien być ustawiany przez ECU więc dziwne :roll: . Uszczelka pod głowicą raczej nie dałaby takich objawów jak kolega opisuje (zapach niespalonego paliwa i szrpanie). Koniecznie zrób diagnozę Vag-Com,em. Sprawdź kąty, dawki itp.
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • RomanS
              Elegance
              • 2004
              • 804

              #7
              Biały dym to para wodna, zabarwiony na błękitno to olej, niespalona ropa to dym czarny. Wszystko to oczywiście w dobrze nagrzanym silniku, bo na zimno to zawsze para wodna w zimnym układzie wydechowym wystąpi.

              Sprawdź czego Ci ubywa (płyn chłodniczy, olej). Paliwo (ropa) wątpliwe, zresztą porównaj z widokiem i "zapachem" Ikarusa ruszającego z przystanku lub jakiegoś Stara czy Kamaza :wink:
              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Zamieszczone przez RomanS
                ...niespalona ropa to dym czarny. ...:
                Ropa to w szybie naftowym jest :wink: . A niespalony olej napedowy jest właśnie biały przy niewłaściwym kącie wtrysku. Przerabiałem coś takiego w Omedze 2,3D jak pomapa była ostro przestawiona. Dymił na biało tak że nie było nic widać w lusterku.
                Czarny to spalony olej nap. tylko z niedomairem powietrza.
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • chester121
                  L&K
                  • 2005
                  • 1053

                  #9
                  co do uszczelki pod glowica to raczej nie jest to bo gdyby ona zaczynala puszczac
                  to po pierwsze uklad chlodzenia by sie zapowietrzyl autko zaczelo by sie przegrzewac, no i by przestal dmuchac cieplym powietrzem do kabiny a chyba takich problemow nie masz

                  co do zlego kata wtrysku to ja w swojej mialem tylko delikatnie zmieniony i juz byl problem z uruchamianiem go (jezdzil dobrze) wiec jesli odpala ci bez problemu to kat wtrysku chyba tez miesci sie w granicach bledu

                  ja bym obstawial ze to trzesienie autka moze byc od np kola dwumasowego
                  albo innego ukladu przeniesienia napedu

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Korekcje na wtryskach zobaczyc oraz kat wtrysku.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez daneczek76
                      Ja bym sprawdził po pierwsze czy płynu chłodzącego nie ubywa i jak tam z olejem ale jestem tego zdania i tak jak pisze szkoda,
                      również bym sie ku temu schylał.

                      Komentarz

                      • danynx
                        Classic
                        • 2007
                        • 18

                        #12
                        Zamieszczone przez chester121
                        co do uszczelki pod glowica to raczej nie jest to bo gdyby ona zaczynala puszczac
                        to po pierwsze uklad chlodzenia by sie zapowietrzyl autko zaczelo by sie przegrzewac, no i by przestal dmuchac cieplym powietrzem do kabiny a chyba takich problemow nie masz
                        autko wolno się nagrzewa, ale podczas jazdy trzyma idealnie 90 oC,. Podczas postoju temp. dość szybko spada ale to może wina mniejszej chłodnicyo ok. 1/3 (od benzyniaka jest wstawiona)

                        Zamieszczone przez chester121
                        co do zlego kata wtrysku to ja w swojej mialem tylko delikatnie zmieniony i juz byl problem z uruchamianiem go (jezdzil dobrze) wiec jesli odpala ci bez problemu to kat wtrysku chyba tez miesci sie w granicach bledu
                        odpala bez problemu za to jeźdezui jak kulawy [/quote]


                        Zamieszczone przez chester121
                        ja bym obstawial ze to trzesienie autka moze byc od np kola dwumasowego
                        albo innego ukladu przeniesienia napedu
                        nie sądzę. czuć że drgania są przenoszone od silnika a nie gdzieś z zewnątrz. dodatkowo ewidentnie nierówno pracuje

                        [ Dodano: Pon 12 Lut, 07 22:50 ]
                        Zamieszczone przez Sigma_74
                        Zamieszczone przez daneczek76
                        Ja bym sprawdził po pierwsze czy płynu chłodzącego nie ubywa i jak tam z olejem ale jestem tego zdania i tak jak pisze szkoda,
                        również bym sie ku temu schylał.
                        ciężko stwierdzić po przejechanych 100 km ale póki co olej wydaje się być OK czyli 3 mm brakuje do max. i płyn chłodzący też jest między min. a max.

                        Komentarz

                        • chester121
                          L&K
                          • 2005
                          • 1053

                          #13
                          no to chyba zostaje tylko vag
                          acz kolwiek nadal uwazam ze moze to byc wina przeniesienia napedu
                          czy np na postoju jak silnik zaczyna nie rowno pracowac i pdniesiesz amske to silnik mocno nie rownomiernie lata, czy ma w miare rowna czestotliwosc ???

                          Komentarz

                          • danynx
                            Classic
                            • 2007
                            • 18

                            #14
                            Zamieszczone przez chester121
                            no to chyba zostaje tylko vag
                            acz kolwiek nadal uwazam ze moze to byc wina przeniesienia napedu
                            czy np na postoju jak silnik zaczyna nie rowno pracowac i pdniesiesz amske to silnik mocno nie rownomiernie lata, czy ma w miare rowna czestotliwosc ???
                            masz na myśli skrzynia/silnik?

                            Komentarz

                            • chester121
                              L&K
                              • 2005
                              • 1053

                              #15
                              tak

                              Komentarz

                              • RomanS
                                Elegance
                                • 2004
                                • 804

                                #16
                                Zamieszczone przez Masmo
                                RomanS napisał/a:
                                ...niespalona ropa to dym czarny. ...:

                                Ropa to w szybie naftowym jest
                                Masmo, chyba za krótko jeździsz dieslem skoro nie wiesz o czym piszę ???

                                Czysta złośliwość z Twojej strony :diabelski_usmiech

                                To inaczej: gdy coś robi zadymę z powodu niespalonego oleju napędoweg [(ON) - teraz dobrze, naukowo, prawda ? :diabelski_usmiech ] to można się tym udusić, smród potworny.
                                Smrodu niespalonego ON nie sposób pomylić z np. olejem w spalinach.
                                Oczywicie jak ktoś tego nie rozróżnia to nie warto o tym pisać.
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez RomanS
                                  Zamieszczone przez Masmo
                                  RomanS napisał/a:
                                  ...niespalona ropa to dym czarny. ...:
                                  Ropa to w szybie naftowym jest
                                  Masmo, chyba za krótko jeździsz dieslem skoro nie wiesz o czym piszę ???
                                  Czysta złośliwość z Twojej strony :diabelski_usmiech .
                                  Jak tam złośliwość :wink: Tylko dbam o właściwą nomenklaturę. Ropa to zupełnie co innego. Tak nazywają olej napędowy złtówkarze :szeroki_usmiech
                                  Zamieszczone przez RomanS
                                  To inaczej: gdy coś robi zadymę z powodu niespalonego oleju napędoweg [(ON) - teraz dobrze, naukowo, prawda ? :diabelski_usmiech ] to można się tym udusić, smród potworny.
                                  Smrodu niespalonego ON nie sposób pomylić z np. olejem w spalinach.
                                  Oczywicie jak ktoś tego nie rozróżnia to nie warto o tym pisać.
                                  Właśnie, właśnie. Nie sposób na forum załączyć próbki smrodu prawda? Ale taki dym nie jest typowo czarny. Przy zbyt późnym wtrysku ma właśnie taki niebiesko-biały kolorek.

                                  Że dobrze zapala to może nic nie znaczyć. Silnik zapala przy kącie wtrysku ustalonym statycznie a później EKU ustawia na podstawie czujników na wale korbowym. Może być np powalona pompa wtryskowa i ustawiać kąt inaczej niż powinna na podstwie sygnału z EKU. Generalnie sprawa może wymagać dobrego speca od TDI.
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • danynx
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 18

                                    #18
                                    DODAM ŻE SAMOCHÓD BYŁ PO DACHOWANIU. MOŻE OLEJ ZDĄŻYŁ SPŁYNĄĆ DO TŁOKÓW, POSTAWILI GO NA KOŁA :x URUCHOMILI SILNIK :x I KORBOWÓD/KORBOWODY POWYGINANE?

                                    Komentarz

                                    • chester121
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1053

                                      #19
                                      jesli odpalili odrazu po odwroceniu to jest to mozliwe ale jesli odczekali pare minut to nic nie powinno sie stac( a chyba nikt po dachowaniu nie odpala odrazu autka tak mi sie przynajmiej wydaje :roll: )

                                      danynx, nie panikuj nie potrzebnie sprawdz najpierw na vagu, bo mozliwe ze jest to drobna usterka, a ty sie nie potrzebnie denerwujesz,
                                      acha patrzyles czy trzesie ci sie silnik jakos nie naturalnie???
                                      pzdr

                                      Komentarz

                                      • danynx
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 18

                                        #20
                                        Zamieszczone przez chester121
                                        jesli odpalili odrazu po odwroceniu to jest to mozliwe ale jesli odczekali pare minut to nic nie powinno sie stac( a chyba nikt po dachowaniu nie odpala odrazu autka tak mi sie przynajmiej wydaje :roll: )

                                        danynx, nie panikuj nie potrzebnie sprawdz najpierw na vagu, bo mozliwe ze jest to drobna usterka, a ty sie nie potrzebnie denerwujesz,
                                        acha patrzyles czy trzesie ci sie silnik jakos nie naturalnie???
                                        pzdr
                                        OKI...czekamy cierpliwie :/ tzn. nienaturalnie nie, poprostu jakby chodził na 2-3 garach i cholernie dymi aż dusi i sczypie w oczy. No i mam wrażenie że pali jak smok

                                        Komentarz

                                        • chester121
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1053

                                          #21
                                          nie wiem jak to w dieslach ale w benzyniaku koledze popsula sie jedna cewka( tn nie dwala rownej iskry) i palil na 4 czasmi na 3 garach to silnik raz na 1-2sec mocno trzasl bylo to odczuwalne w calym samochodzie (a silniczek ma maly 1.2)

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #22
                                            Zamieszczone przez danynx
                                            OKI...czekamy cierpliwie :/ tzn. nienaturalnie nie, poprostu jakby chodził na 2-3 garach i cholernie dymi aż dusi i sczypie w oczy. No i mam wrażenie że pali jak smok
                                            Nie chciałbym być złym prorokiem ale w połączeniu z informacją o dachu to faktycznie wygląda na mechaniczne uszkodznie tłoka lub zaworów na 1 cylindrze. Jak nie będzie spalał paliwa to bedzie szczypiący dym z niespalonego paliwa. Sparwdź cisnienie sprężania. To najprostrza dignostyka mechniki silnika.
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • chester121
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1053

                                              #23
                                              danynx, a ty byles przy tym dachowaniu (czy odpalili odrazu czy czekali az olej opadnie??)

                                              Masmo, tak sie zastanawiam bo ja moja audica tez mialem dachowanko
                                              (tylko ze lezalo na boku) po postawieniu na asfalt postala jakies 5 min i odpalilem
                                              silnik odpalil bez problemow i rowno pracowal, no i dojechalem do domku (okolo 3km)
                                              czy jest mozliwosc taka ze po pewnym czasie mi tez moga sie popsoc zawory(bo mam ich az 20) albo tloki
                                              czy jest to momentalna usterka ze jak bym dojechal do domu to juz powinien silnik chodzic inaczej (bo chodzi nadal rowniutko jak bozia przykazala )

                                              Komentarz

                                              • danynx
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 18

                                                #24
                                                już wszystko jasne. 2 korbowody wygięte. trzeba wymienić i tyle.... dzisiaj będzie składany

                                                Komentarz

                                                • jaro4444
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 508

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez danynx
                                                  już wszystko jasne. 2 korbowody wygięte. trzeba wymienić i tyle.... dzisiaj będzie składany
                                                  W sumie nie jest to groźne uszkodzenie ale:
                                                  - wał korbowodowy nie jest skrzywiony? W silniku 4 cylindrowwym rzędowym wał korbowodowy powinien być jednopłaszczyznowy (wszystkie czopy wały powinny leżeć na jednej płaszczyźnie),
                                                  - najczęsciej takie uszkodzenie (dostanie się płynu do przestrzeni cylindra) może również uszkodzić głowice, zawory, pierścienie, sworzeń tłokowy, tłok (owalizuje się otwór sworznia i później nieźle napier...) oraz gładź cylindrową,..

                                                  Dlatego z euforią optymizmu bym się nie śpieszył a raczej czekał na gorsze następstwa :?

                                                  To co pisałeś o białym dymieniu i wielkim spalaniu śwadczy o niedostatecznym stopniu kompresji (za mała temperatura na końcu sprężania i dlatego nie dochodzi do samozapłonów w silniku ZS). Mam nadzieje, że to tylko pogięte korbowody...
                                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...