ze swojego samochodu jestem zadowolony, gorzej ze spalaniem (ale z tym się liczyłem), tyle, że niestety ostatnio z powodów zawodowych muszę pokonywać o wiele większe dystanse niż przewidywałem i tu boleśnie zaczyna człowiek liczyć ile mu samochód spala. A w przypadku 1.8T combi 4x4 to jest ~10-12 w mieście i 8-10 na trasie (a ciężkiej nogi nie mam).
Co myślicie o założeniu gazu do tych samochodów? Znalazłem artykuł z 30.12.2013 w którym przestrzega się przed gazowaniem tego typu samochodów:
Uwaga: ten silnik ma skomplikowaną, 20-zaworową głowicę i źle znosi zasilanie gazem
Z drugiej strony można również znaleźć opinie, że te samochody całkiem dobrze się gazuje (sekwencja + doświadczeni i kumaci monterzy + dobry osprzęt).
Jakie są wasze opinie w temacie ?
ja mam ponad 160000 km na LPG i bez większych problemów (swiece,filtry gazu i musi dobrze chodzić na LPG) najważniejsze żeby instalator znał się na rzeczy.
Z drugiej strony można również znaleźć opinie, że te samochody całkiem dobrze się gazuje (sekwencja + doświadczeni i kumaci monterzy + dobry osprzęt)
Przy spełnieniu tych warunków będziesz zadowolony z LPG. Spokojnie zakładaj do 1.8T, bo ten silnik doskonale współpracuje z gazem. Ja mogę zdecydowanie polecić, zero problemów
Zamieszczone przez rOBERTO795
Co prawda uważam ze LPG jest do kuchenek
... ale to pewnie do tych "średnich", bo te lepsze są na prąd
A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)
+ jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
Stosuj takie jakie przewiduje producent. Nie kombinuj z żadnymi cudaczonymi, bo nie warto. Spokojnie wystarczą NGK 1-elektrodowe lub BERU.
mam teraz NGK platynowe,są drogie bo ok 35-40 pln szt.jak na razie zrobiłem na nich 70000km
teraz mam zamiar kupić iskra 37G SFE65PXS GAS-SUPER i wymieniać je co 2 wymiane oleju,cena to 10 pln za sztuke.
Od 4lat u mnie w robocie gosc ma paska mk5 z 1,8t (150kucy) on sam zalozyl gaz i nie oszczedzal na instalacji.
Chwali sobie duzo mu nawet nie pali bo w miescie zaczyna od 12l na 100km i wiecej.
Ale odpala i czeka troche zanim ruszy i zanim zgasi robi to samo zatrzyma sie i czeka. Drugi znajomek ma a3 qutrro 1,8t z lpg i tez sie cieszy z uzytkowania juz 3lata a wcale go nie oszczedza tylko odpala i jedzie (nie paluje tylko jedzie emerycko).
A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)
+ jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
Ja zacząłbym od zrobienia programu gdyż seryjny jest ubogi w paliwo na gorze a dopiero założyłbym lpg.
To fakt program by sie przydal bo przy wysokich obrotach potrafi odcinac gaz i na pb przełącza.
Ogólnie jest ok zrobiłem juz 20000 i nic się nie dzieje.
Spalanie w trasie Gdynia-Lublin predkości na szybszych drogach 130-200 a pozostałe to ma ciężka nogę -i wyszło mi 11l lpg(sumując tankowania)
A pb srednia wychodzi mi 10-10,5l pb(latem) - lubie te przeciążenia a zima wiadomo jazda bokiem i zaspy))-(ostatnio wyszlo mi 14-15lpg wiadomo zawiane drogi mróz)
Instalacja chyba stag4 wtryski hanna 2000 jak dobrze pamietam.
A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)
+ jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
Ja zacząłbym od zrobienia programu gdyż seryjny jest ubogi w paliwo na gorze a dopiero założyłbym lpg.
To fakt program by sie przydal bo przy wysokich obrotach potrafi odcinac gaz i na pb przełącza.
Ogólnie jest ok zrobiłem juz 20000 i nic się nie dzieje.
Spalanie w trasie Gdynia-Lublin predkości na szybszych drogach 130-200 a pozostałe to ma ciężka nogę -i wyszło mi 11l lpg(sumując tankowania)
A pb srednia wychodzi mi 10-10,5l pb(latem) - lubie te przeciążenia a zima wiadomo jazda bokiem i zaspy))-(ostatnio wyszlo mi 14-15lpg wiadomo zawiane drogi mróz)
Instalacja chyba stag4 wtryski hanna 2000 jak dobrze pamietam.
To ze przełacza ci z lpg na pb to wina zle zrobionej np. mapy gazu a nie programu.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Mapy jak mapy, bardziej chodzi o zbyt niskie cisnienie gazu przy wysokich obrotach, albo zle ustawiony sterownik w funkcji przelacz na Pb powyzej obrotow x
W sumie to nie kłopot bo powyzej 6000 obrotow albo wyzej(w czerwonym polu) to wystepuje takze w normalnej jezdzie nie przeszkadza.W takich ekstremalnych przypadkach zazwyczaj-pedał w podłodze prawie do odcinki.Moze rzeczywiscie mapa jest zrobiona na oszczednosc gazu
Radze Ci sprawdzic dobrze...bo mozliwe ze u gory masz tak ubogo ze sterownik gazowy ratuje sie przelaczaniem na Pb...to nie jest dobre zjawisko.
I z oszczednoscia nie ma nic wspolnego...no chyba ze oszczednoscia na komponentach gazowych (wtryski reduktor) ktore sa za malo wydajne i nie wyrabiaja.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
niech chłop zagazuje te motory z dobrze zrobioną instalką i dobra instalką radzą sobie, stary motor dobrze rozpracowany juz pod LPG to nie TSI zeby sie obawiac i stosować jakąś zawansowaną instalke . znaleść dobry zakład w rejonie zagazowac, wymienic na start swiece z kablami WN, jak bedzie falowac na obrotach sprawdzic doloty, szczelności, przepustnice, przepływke, i jechać na program :szeroki_usmiech
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach. One również przy zamontowaniu instalacji gazowej lubią się odezwać. W AUM często można się załapać na akcje serwisową. Nie wiem jak to jest w ARX
W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach. One również przy zamontowaniu instalacji gazowej lubią się odezwać. W AUM często można się załapać na akcje serwisową. Nie wiem jak to jest w ARX
Tak samo jak w AUM bo to ten sam słupek :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
1.8T bardzo dobrze znosi LPG, sam w tydzień po zakupie auta zrobiłem delikatny chiptunning (na 165km i ~280nm) - auto nie do poznania 8) - a 2 tyg później założyłem instalację VSI Prins - jestem zajebiście zadowolony. Przejechałem nim ponad 100 000km na LPG (byłoby więcej ale od 3.5 roku jestem w Dublinie gdzie mam B6 w tdi) i prawie żadnych problemów (reduktor wymagal regeracji + w Prins trzeba delikatnie rozwiercic otwór iglicy bo syf z gazu potrafi go zatkać pomimo regularnie wymienianych filtrów).
2 najważniejsze rzeczy:
1 DOBRY gazownik (ja z Łodzi jechałem do egp.pl w Warszawie i nie żałuję - instalację stroił na hamowni bo zajmują się też tuningiem)
2 Dobrze dobrana instalacja gazowa
z rzeczy eksploatacyjnych:
co ~30000km do wymiany świece (jak zaczynają delikatnie falowac obroty biegu jałowego to znak że świeczki do wymiany - po wymianie jak ręką odjął) - iskra za ~10zł/szt spokojnie się nadają - nie czuję różnicy między jazdą na nich a NGK Platinum (czy jak się to pisze) - przerabiałem obie
filtry gazu co 15000km (jak gazownik dobrze założy instalację to będziesz miał łatwy dostęp - wymiana 10min)
więcej grzechów nie pamiętam
ps: średnie zużycie gazu 11.3~11.5L LPG /100km - średnia od kiedy pamiętam, 12.5L wziął mi z 3x zimą i kilka razy przy holowaniu motorówki, dolewka oleju 0.8~1.0L na 15000km (czyli do wymiany)
Okej. Generalnie dzięki za opinie. W takim razie rozejrzę się za odpowiednim gazownikiem.
Z ostatnich rzeczy:
Zamieszczone przez blind_walker
Zamieszczone przez witachu
wymienic na start swiece z kablami WN
W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach. One również przy zamontowaniu instalacji gazowej lubią się odezwać. W AUM często można się załapać na akcje serwisową. Nie wiem jak to jest w ARX
O co chodzi z załapaniem się na akcję serwisową, jest to robione przez ASO? Można to jakoś sprawdzić, kiedy są oferowane takie akcje? oraz jakie samochody obejmuje?
Komentarz