1.8T 4x4 do gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sejo2
    Classic
    • 2016
    • 9
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    1.8T 4x4 do gazu

    magdalena30, a szto to?
  • Grzyboll
    Classic
    • 2013
    • 24

    #2
    1.8T 4x4 do gazu

    Witam,

    ze swojego samochodu jestem zadowolony, gorzej ze spalaniem (ale z tym się liczyłem), tyle, że niestety ostatnio z powodów zawodowych muszę pokonywać o wiele większe dystanse niż przewidywałem i tu boleśnie zaczyna człowiek liczyć ile mu samochód spala. A w przypadku 1.8T combi 4x4 to jest ~10-12 w mieście i 8-10 na trasie (a ciężkiej nogi nie mam).

    Co myślicie o założeniu gazu do tych samochodów? Znalazłem artykuł z 30.12.2013 w którym przestrzega się przed gazowaniem tego typu samochodów:
    Uwaga: ten silnik ma skomplikowaną, 20-zaworową głowicę i źle znosi zasilanie gazem

    Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/uzywane/op...ampaign=chrome
    Z drugiej strony można również znaleźć opinie, że te samochody całkiem dobrze się gazuje (sekwencja + doświadczeni i kumaci monterzy + dobry osprzęt).
    Jakie są wasze opinie w temacie ?

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Co prawda uważam ze LPG jest do kuchenek ale 1,8t z gazem dobrze załozonym nie sprawia zadnych problemów.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • skalar
        Rider
        • 2010
        • 575

        #4
        ja mam ponad 160000 km na LPG i bez większych problemów (swiece,filtry gazu i musi dobrze chodzić na LPG) najważniejsze żeby instalator znał się na rzeczy.

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez Grzyboll
          Z drugiej strony można również znaleźć opinie, że te samochody całkiem dobrze się gazuje (sekwencja + doświadczeni i kumaci monterzy + dobry osprzęt)
          Przy spełnieniu tych warunków będziesz zadowolony z LPG. Spokojnie zakładaj do 1.8T, bo ten silnik doskonale współpracuje z gazem. Ja mogę zdecydowanie polecić, zero problemów

          Zamieszczone przez rOBERTO795
          Co prawda uważam ze LPG jest do kuchenek
          ... ale to pewnie do tych "średnich", bo te lepsze są na prąd
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • Grzyboll
            Classic
            • 2013
            • 24

            #6
            A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)

            + jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Grzyboll
              A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)

              + jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
              Stosuj takie jakie przewiduje producent. Nie kombinuj z żadnymi cudaczonymi, bo nie warto. Spokojnie wystarczą NGK 1-elektrodowe lub BERU.
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Zamieszczone przez Grzyboll
                A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)

                + jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
                Ja zacząłbym od zrobienia programu gdyż seryjny jest ubogi w paliwo na gorze a dopiero założyłbym lpg.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • skalar
                  Rider
                  • 2010
                  • 575

                  #9
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Zamieszczone przez Grzyboll
                  A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)

                  + jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
                  Stosuj takie jakie przewiduje producent. Nie kombinuj z żadnymi cudaczonymi, bo nie warto. Spokojnie wystarczą NGK 1-elektrodowe lub BERU.
                  mam teraz NGK platynowe,są drogie bo ok 35-40 pln szt.jak na razie zrobiłem na nich 70000km
                  teraz mam zamiar kupić iskra 37G SFE65PXS GAS-SUPER i wymieniać je co 2 wymiane oleju,cena to 10 pln za sztuke.

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez skalar
                    mam teraz NGK platynowe,są drogie bo ok 35-40 pln szt.jak na razie zrobiłem na nich 70000km
                    Czyli co najmniej 10000 km za duzo.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • blind_walker
                      RS
                      • 2010
                      • 4533
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Grzyboll, tutaj masz trochę więcej informacji:

                      mkII 20VT (600h worked)
                      Roooooomster

                      Komentarz

                      • skalar
                        Rider
                        • 2010
                        • 575

                        #12
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Zamieszczone przez skalar
                        mam teraz NGK platynowe,są drogie bo ok 35-40 pln szt.jak na razie zrobiłem na nich 70000km
                        Czyli co najmniej 10000 km za duzo.
                        przegapiłem.

                        Komentarz

                        • maly2st
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 245

                          #13
                          Od 4lat u mnie w robocie gosc ma paska mk5 z 1,8t (150kucy) on sam zalozyl gaz i nie oszczedzal na instalacji.
                          Chwali sobie duzo mu nawet nie pali bo w miescie zaczyna od 12l na 100km i wiecej.
                          Ale odpala i czeka troche zanim ruszy i zanim zgasi robi to samo zatrzyma sie i czeka. Drugi znajomek ma a3 qutrro 1,8t z lpg i tez sie cieszy z uzytkowania juz 3lata a wcale go nie oszczedza tylko odpala i jedzie (nie paluje tylko jedzie emerycko).

                          Komentarz

                          • cincin81
                            Classic
                            • 2013
                            • 28

                            #14
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Zamieszczone przez Grzyboll
                            A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)

                            + jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
                            Ja zacząłbym od zrobienia programu gdyż seryjny jest ubogi w paliwo na gorze a dopiero założyłbym lpg.
                            To fakt program by sie przydal bo przy wysokich obrotach potrafi odcinac gaz i na pb przełącza.
                            Ogólnie jest ok zrobiłem juz 20000 i nic się nie dzieje.
                            Spalanie w trasie Gdynia-Lublin predkości na szybszych drogach 130-200 a pozostałe to ma ciężka nogę -i wyszło mi 11l lpg(sumując tankowania)
                            A pb srednia wychodzi mi 10-10,5l pb(latem) - lubie te przeciążenia a zima wiadomo jazda bokiem i zaspy))-(ostatnio wyszlo mi 14-15lpg wiadomo zawiane drogi mróz)

                            Instalacja chyba stag4 wtryski hanna 2000 jak dobrze pamietam.
                            Marcin

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez cincin81
                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                              Zamieszczone przez Grzyboll
                              A na co zwrócić szczególną uwagę przed instalacją? Jaki osprzęt zalecacie, a z czego zrezygnować? (na podstawie waszego doświadczenia)

                              + jak się przygotować przed zmianą instalacji? od razu świece i kable na mocniejsze?
                              Ja zacząłbym od zrobienia programu gdyż seryjny jest ubogi w paliwo na gorze a dopiero założyłbym lpg.
                              To fakt program by sie przydal bo przy wysokich obrotach potrafi odcinac gaz i na pb przełącza.
                              Ogólnie jest ok zrobiłem juz 20000 i nic się nie dzieje.
                              Spalanie w trasie Gdynia-Lublin predkości na szybszych drogach 130-200 a pozostałe to ma ciężka nogę -i wyszło mi 11l lpg(sumując tankowania)
                              A pb srednia wychodzi mi 10-10,5l pb(latem) - lubie te przeciążenia a zima wiadomo jazda bokiem i zaspy))-(ostatnio wyszlo mi 14-15lpg wiadomo zawiane drogi mróz)

                              Instalacja chyba stag4 wtryski hanna 2000 jak dobrze pamietam.
                              To ze przełacza ci z lpg na pb to wina zle zrobionej np. mapy gazu a nie programu.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Mapy jak mapy, bardziej chodzi o zbyt niskie cisnienie gazu przy wysokich obrotach, albo zle ustawiony sterownik w funkcji przelacz na Pb powyzej obrotow x
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • cincin81
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 28

                                  #17
                                  W sumie to nie kłopot bo powyzej 6000 obrotow albo wyzej(w czerwonym polu) to wystepuje takze w normalnej jezdzie nie przeszkadza.W takich ekstremalnych przypadkach zazwyczaj-pedał w podłodze prawie do odcinki.Moze rzeczywiscie mapa jest zrobiona na oszczednosc gazu
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • rob555
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 748

                                    #18
                                    Radze Ci sprawdzic dobrze...bo mozliwe ze u gory masz tak ubogo ze sterownik gazowy ratuje sie przelaczaniem na Pb...to nie jest dobre zjawisko.
                                    I z oszczednoscia nie ma nic wspolnego...no chyba ze oszczednoscia na komponentach gazowych (wtryski reduktor) ktore sa za malo wydajne i nie wyrabiaja.
                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz

                                    • witachu
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1319

                                      #19
                                      niech chłop zagazuje te motory z dobrze zrobioną instalką i dobra instalką radzą sobie, stary motor dobrze rozpracowany juz pod LPG to nie TSI zeby sie obawiac i stosować jakąś zawansowaną instalke . znaleść dobry zakład w rejonie zagazowac, wymienic na start swiece z kablami WN, jak bedzie falowac na obrotach sprawdzic doloty, szczelności, przepustnice, przepływke, i jechać na program :szeroki_usmiech
                                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                                      (znajdź również na fb)

                                      Komentarz

                                      • blind_walker
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 4533
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez witachu
                                        wymienic na start swiece z kablami WN
                                        W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach. One również przy zamontowaniu instalacji gazowej lubią się odezwać. W AUM często można się załapać na akcje serwisową. Nie wiem jak to jest w ARX
                                        mkII 20VT (600h worked)
                                        Roooooomster

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez blind_walker
                                          Zamieszczone przez witachu
                                          wymienic na start swiece z kablami WN
                                          W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach. One również przy zamontowaniu instalacji gazowej lubią się odezwać. W AUM często można się załapać na akcje serwisową. Nie wiem jak to jest w ARX
                                          Tak samo jak w AUM bo to ten sam słupek :P
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • blind_walker
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 4533
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Tak samo jak w AUM bo to ten sam słupek :P
                                            To znowu jestem mądrzejszy, dzięki.
                                            mkII 20VT (600h worked)
                                            Roooooomster

                                            Komentarz

                                            • witachu
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1319

                                              #23
                                              Zamieszczone przez blind_walker
                                              W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach
                                              o to nawet nie wiedziałem dzięki
                                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                                              (znajdź również na fb)

                                              Komentarz

                                              • Geralt
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 589

                                                #24
                                                1.8T bardzo dobrze znosi LPG, sam w tydzień po zakupie auta zrobiłem delikatny chiptunning (na 165km i ~280nm) - auto nie do poznania 8) - a 2 tyg później założyłem instalację VSI Prins - jestem zajebiście zadowolony. Przejechałem nim ponad 100 000km na LPG (byłoby więcej ale od 3.5 roku jestem w Dublinie gdzie mam B6 w tdi) i prawie żadnych problemów (reduktor wymagal regeracji + w Prins trzeba delikatnie rozwiercic otwór iglicy bo syf z gazu potrafi go zatkać pomimo regularnie wymienianych filtrów).
                                                2 najważniejsze rzeczy:
                                                1 DOBRY gazownik (ja z Łodzi jechałem do egp.pl w Warszawie i nie żałuję - instalację stroił na hamowni bo zajmują się też tuningiem)
                                                2 Dobrze dobrana instalacja gazowa

                                                z rzeczy eksploatacyjnych:
                                                co ~30000km do wymiany świece (jak zaczynają delikatnie falowac obroty biegu jałowego to znak że świeczki do wymiany - po wymianie jak ręką odjął) - iskra za ~10zł/szt spokojnie się nadają - nie czuję różnicy między jazdą na nich a NGK Platinum (czy jak się to pisze) - przerabiałem obie
                                                filtry gazu co 15000km (jak gazownik dobrze założy instalację to będziesz miał łatwy dostęp - wymiana 10min)
                                                więcej grzechów nie pamiętam

                                                ps: średnie zużycie gazu 11.3~11.5L LPG /100km - średnia od kiedy pamiętam, 12.5L wziął mi z 3x zimą i kilka razy przy holowaniu motorówki, dolewka oleju 0.8~1.0L na 15000km (czyli do wymiany)
                                                pozdrawiam
                                                Adam W.

                                                Komentarz

                                                • Grzyboll
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 24

                                                  #25
                                                  Okej. Generalnie dzięki za opinie. W takim razie rozejrzę się za odpowiednim gazownikiem.

                                                  Z ostatnich rzeczy:
                                                  Zamieszczone przez blind_walker
                                                  Zamieszczone przez witachu
                                                  wymienic na start swiece z kablami WN
                                                  W 1,8T nie ma kabli WN, są 4 osobne cewki na świecach. One również przy zamontowaniu instalacji gazowej lubią się odezwać. W AUM często można się załapać na akcje serwisową. Nie wiem jak to jest w ARX
                                                  Czyli coś takiego: cewki?

                                                  O co chodzi z załapaniem się na akcję serwisową, jest to robione przez ASO? Można to jakoś sprawdzić, kiedy są oferowane takie akcje? oraz jakie samochody obejmuje?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...