Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

silentbloki, tuleje gumowe wahacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • silentbloki, tuleje gumowe wahacza

    Ziomal, zaplątałes sie we wlasny sweter - lub swetr jak kto woli.

    "Zmiana map", to jest wlasni chiptuning. Chiptuning polega na modyfikacji progamu sterujacego praca ukladu zasilania paliwem, powietrzem, czasem i katem wtrysku, itp.

    Stany te opisane sa wlasnie w mapach, ktore "przenikaja sie" w zaleznosci od sytuacji - czyli w zaleznosci od temperatury zasysanego powietrza, temperatury paliwa, dobranego biegu, wychylenia pedalu gazu, itd., itp., etc, tam-taramtam...

    Te wszystkie mapy skladaja sie na program zapisany w ECU, ktory steruje praca silnika.
    I zmiana tych map pozwala na uzysaknie wiekszej mocy - to jest chiptuning.


    A kolega tu chce podpiac boxa do samochodu, ktory ma zmieniony pogram sterujacy.
    Po prostu kolega SoBoL nazwal chipem boxa, bo tak potocznie jest to nazywane...
    Była O1 jest F2.

  • #2
    silentbloki, tuleje gumowe wahacza

    Witam,

    Dzięki uprzejmości szanownego konsylium technicznego (DobryGrześ, KarolZ) zostałem jakiś czas temu uświadomiony co do agonalnego stanu silentbloków w wahaczu przednim. Z tylnymi silnetblokami zawalczę za radą Grzesia k wymieniając je na takie od Leona Cupry (pełne) natomiast przednie podobno od LC nie pasują. Pytanie mam takie czy ktoś wymieniał na coś lepszego?? Powerflex nie interesuje mnie.

    Komentarz


    • #3
      Lepsze sa tylko w Audi TT, cala reszta aut z tym zawieszeniem ma takie same, bo sprawdzalem numery w ETCE. Czemu przednie od LC maja nie pasowac?? Przeciez to chyba tez taki sam wahacz

      [ Dodano: Pią 16 Lut, 07 09:35 ]
      W ETCE ta guma ma numer 1J0 407 181 dla Leona ARL,BDE,AUE, ARY i calej reszy jedynie silniki AMK, BAM czyli 225 z Cupry ma numer 8N0 407 181 B, a to numer z TT - wiec czemu ma nie pasowac :roll:

      A i zeby Cie cena tych od TT nie powalila. Prawie tyle co PF :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Maicroft, Dzięki za info. Tylne silentbloki numerkiem 8N0 407 181B sa z LC to mi podał DobryGrześ (pełne w środku) cena mam nadzieje mnie nie powali natomiast co z przodem? podobno nie pasują - przynajmniej tak Berniemu zakomunikowali bo właśnie chciał zmienić na gumy z LC

        Komentarz


        • #5
          xekon, Te na tyl po numerze, wnioskuje sa z Audi TT.

          A czemu przod nie pasuje, bladego pojecia nie mam. Czy nie pasuje tylko do Octy, ciekaw jestem czy do Leona je ktos wsadzil, bo jesli tak, to ktos ma chyba zwidy. Przeciez to jest taki sam wahacz i jesli w zwyklym Leonie siedzi slaba guma, a w lepszym lepsza, to o co chodzi :roll: Konstrukcyjnie wahacz nie moze sie roznic w tym miejscu, bo cala kolyska by musiala byc inna. :roll:

          Trzeba po prostu miec wymiary tulei z TT i zwyklej i na tej podstawie podjac decyzje. Albo kupic i sprawdzic czy bedzie pasowac :twisted:

          A gdzie Berniemu tak powiedzili?? W ASO Skody - mi tez mowiono ze zacisk hamulca z RS-a jest inny i nie bedzie mi to dzialac. A jakos hamuje, ze teraz szybciej opony puszczaja niz wlacza sie ABS :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Maicroft, Rozmawiałem z Bernim - w ASKO robili podobno dwa podejścia i nie dało rady. Możesz mi podać numery silentblokow z Leona Cupry i std OCT?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              A gdzie Berniemu tak powiedzili?? W ASO Skody - mi tez mowiono ze zacisk hamulca z RS-a jest inny i nie bedzie mi to dzialac. A jakos hamuje, ze teraz szybciej opony puszczaja niz wlacza sie ABS
              Próby wymiany miały miejsce w ASKO Skwarzyński, przednie silentbloki o któych jest mowa były na siłę wciskane i odmówiły współpracy. Zresztą później jak się okazało pokazane na spocie owe gumki zachwytu nie wzbudziły i organoleptycznie na pierwszy rzut oka po prostu nie pasowały ...
              aczkolwiek...
              NajtFukinPatrol North-West
              Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
              WhitePride :smokedevil

              6,92 s do setki by DGW

              Komentarz


              • #8
                xekon, W tym poscie powyzej sa ori 1J0 407 181 oraz te z TT i Cupry ktore podales.
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  LC jako jeden z niewielu z tym zawieszeniem ma wachacze lewy i prawy które nie sa symetryczne...wiec cos w tym jest

                  Komentarz


                  • #10
                    Sprawdzilem: LC 1ML 407 151-lewy, 1ML 407 152 - prawy. Nawet nie chce pytac ile taki w ASO kosztuje i jaka jest szansa znalezienia go na rynku wtornym.


                    TT
                    8N0 407 151 D lub 8N0 407 165 - lewy (jakby dwie wersje)
                    8N0 407 152 D lub 8N0 407 166 - prawy
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      na rynku wtórnym pewnie ciężko , ale sprawdziłbym cene aso...tak z ciekawości.......ale nie wiem czy reszta sie nie różni...jest chyba inny sworzeń ( ale on należy niby do kpl wachacza)...zwrotnice itp?......może być drogo...ja bym zapodał albo powrfelexa ( przedni silentblock), albo zostawił serie...te silentblocki w przeciwieństwie do tylnich ( p.wachacza) nie dostaja tak po tyłku i wytrzymują wiele wiecej i nie maja takiego wpływu na trakcje.......u mnie np poleciał tylni poweflexa..przedni cały czas jak nówka.

                      Komentarz


                      • #12
                        , chyba tak zrobię jak piszesz, podobnie radził mi Berni. Przedni std a tylny od LC i będzie git.

                        To mam jeszcze pytanie trochę do kompletu - czym objawia się zużycie łącznika stabilizatora - jakimiś stukami, jak to poznać, bo w sumie jeszcze tej części nie wymieniałem (115kkm).

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez xekon
                          , chyba tak zrobię jak piszesz, podobnie radził mi Berni. Przedni std a tylny od LC i będzie git.
                          Bedzie jakas odczuwalna roznica w prowadzeniu miedzy seria, a seria przod i tylnymi silentblock od LC ? :roll:
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez xekon
                            To mam jeszcze pytanie trochę do kompletu - czym objawia się zużycie łącznika stabilizatora - jakimiś stukami, jak to poznać, bo w sumie jeszcze tej części nie wymieniałem (115kkm).
                            xekon, 115kkm to w sumie nie tak aż dużo. U mnie ponad 130kkm i jak oglądałem ostatnio łączniki to luzu nie wykryłem.
                            Uszkodzenie łącznika daje podobry efekt dźwiękowy do wywalonych gum stabilizatora.

                            Zamieszczone przez Samiec
                            xekon napisał/a:
                            EŁ, chyba tak zrobię jak piszesz, podobnie radził mi Berni. Przedni std a tylny od LC i będzie git.

                            Bedzie jakas odczuwalna roznica w prowadzeniu miedzy seria, a seria przod i tylnymi silentblock od LC ? :roll:
                            Samiec, w prosty sposób zrób test: skręć lekko koła, tak żebyś mógł kopnąć w czołową część opony. Zaobserwuj czy cofa się koło przy kopaniu(uginaniu), jeśli jest to odległość powiedzmy 1-2cm to po założeniu tylnych silentbloków od Cupry nie poznasz swojego auta> Berni może coś na ten temat powiedzieć

                            [ Dodano: Sob 17 Lut, 07 16:57 ]
                            Przedni silentblok od Leona Cupry R (AMK, BAM) ma numer 1ML 407 182 i nie pasuje do octavi I
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez xekon
                              , chyba tak zrobię jak piszesz, podobnie radził mi Berni. Przedni std a tylny od LC i będzie git.

                              To mam jeszcze pytanie trochę do kompletu - czym objawia się zużycie łącznika stabilizatora - jakimiś stukami, jak to poznać, bo w sumie jeszcze tej części nie wymieniałem (115kkm).
                              Auto z wyrobionymi łącznikami stabilizatora bardziej kołysze się na boki na przykład przy wyprzedaniu, omijaniu przeszkody, ja u siebie wymieniałem gumy zawieszenia to zapomniałem o łącznikach i poduszkach stabilizatora. Po wymianie samych gum poprawiło się, ale gdy po tygodniu dołożyłem łączniki i poduszki to efekt był niesamowity, auto zrobiło się bardzo zwarte. Wymiana gum zawieszenia bez tych od stabilizatora to ¼ sukcesu.
                              1)1,9 TDI rok 2001
                              333 000 km
                              110 KM seria - prog. na 135KM

                              2)2,0 TD rok 2011 140KM
                              po mod. 187KM

                              3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                              po mod. 225KM

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X