[quote="Maicroft"]Grzegorz Torfi, Moj jeden tez zaparowal po umyciu go, jak byl wyjety. Oczywiscie mylem z zewnątrz i na pewno nic nie moglo wlac sie do srodka. Wydaje mi sie ze wlalo sie jakims odpowietrznikiem lampy i tyle Po kilku dniach zniklo i jest spokoj do dzisiaj [/quomi samo zeszło to zaparowanie i nawet po myciu czy deszczu nic a nic nie paruja , naprawiły sie same))
Prekosc dozwolona i spalanie
Zwiń
X
-
Prekosc dozwolona i spalanie
Witam w tym temacie chcialbym zadac wam drodzy uzytkownicy dwa pytanka.
1. Czy przeplywka ma wplyw na spalanie paliwa. Wiem ze zaczyna mi sie znow sypac( zakupilem nie oryginalna i w zakresie obrotow 2000-300 sa 3 lub czasem 2 szarpniecia pojawiaja sie tzw turbo dziury.ale od czasu gdy to sie zaczelo dziac autko zauwazylem ze wiecej pali.I moje pytanie jest takie czy przeplywka mozemiec wplyw na spalanie.
2 Wyjezdzam za granice wyjazd w 5 osob mam silnik 90konny 1,9tdi AGR. Moje pytanie jest takie z jaka predkoscia maxymalna moge jechac non stop przez 600km. ostatnio gdy testowalemauto to zauwazylem ze p[rzy 200km/h auto wchodzi z obrotami na czerwone pole. wiec z jaka predkoscia mozna jechac zeby sie ni8c jemu nie stalo? 180? Czy jak. jezdze raczej szybko ale na krotrzych odcinkach. Jechalem ostanio ze Strykowa do poznania 20km trasa-autostrada i mialem stala predkosc 180-190km/h ale czy autko by nie ucierpialo jak bym jewchal tak 600km??Prosze o porady
-
-
Sigma_74
ad.2 jazda 200 km z 5 osobami na pokładzie to niezbyt rozważne, nie wydaje mi się żeby były jakieś wskazania co i ile trzeba jechać, ważne żebyście szczęśliwie dojechali.
Komentarz
-
Witam
1. Jezeli twoja przeplywka zaniza wartosci, lub powoduje dziury w przyspieszeniu to ty odruchowo dodajesz wiecej gazu aby utrzymac zadane przyspieszenie i w ten oto sposob zwieksza sie zuzycie paliwa.
2. Watpie aby twoje seryjne auto rozwinelo realne 200kmh ( chyba ze z gorki),
jezeli nawet to nie byla montowana az tak krotka skrzynia zebys przy 200kmh wchodzil na czerwone pole (4000-4200obr).
Zaden TDI nie nadaje sie do pokonania 600km na Vmax-a, nie rozpadnie sie odrazu
ale znacznie to wplywa na zuzycie silnika i osprzetu (wplywa na to wiele czynnikow temperatura, zaladunek auta, uksztaltowanie terenu, wysokosc n.p.m).
Przy 190-200kmh na odcinku 600km musisz tak czesto chamowac i rozpedzac auto
iz jedynie niepotrzebnie wzrasta ci zuzycie paliwa.
Osobiscie jezdze na autostradach Polski Niemiec i Czech dobry kompromis to 150-160kmh
Darek
Komentarz
-
-
jazda 200 na godzine przez kilka set kilometrów .... poza tym żę to niebezpieczne to i szalenie nie ekonomiczne (swoją drogą gratuluje udanego egzemplarza silnika... albo chipa bo seria nie jest w satnie osiągnąć takiej szybkości) tak jak pisał kolega wyżej 150-160 nie nadwyręży twojego portfela na ewentualne naprawy czy koszty ON czy O silnikowegoOII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
Ad 1.
Przepływki podróbki krążące na rynku, których nastąpił ostatnio wysyp z Chin mają bardzo nieliniową charakterystykę pracy. Jest to bardzo widoczne na wykresie z hamowni. Miałem ostatnio właśnie taki samochód z silnikiem AGR, w którym klient wsadził kupioną gdzieś z internetu przepływke. Przebieg momentu obrotowego przypominał fale Dunaju. W czasie przyśpieszania było po przekroczeniu 3000obr. bardzo mocne zwiększanie i zminiejszanie mocy auta. Po wymianie przepływki na "normalną" wszystko wróciło do normy. Niby wartość mocy silnika taka sama, ale jedna wrażenia z jazdy całkiem inne.
"Prawie robi wielką różnicę"
:wink:DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
brutus, dariuspolo, Ona nie ma zadnego Hipa! !!Teraz tzn 2 dnbi temu jechalem i wracalem z warszawy! !Jechalem autostrada 3 osby na pokladzie predkosc na zegrach jaka byla pokazywana to 198-200km na gdzoine ale to tylko dla sprawdzenia ile pojdzie i wtedy wskazowka obrotomierza gdy predkosciomierza dochodzila do 200km/h dotykala czerwonego pola! Nie bylo to z gorki to bylo na prostej drodze! Po co mial bym klamac! Auto na autostradzie spalal 10,3 l/100km takie bylo srednie zuzycie a cala srednia z trasy Poznan-Warszawa-Poznan to 8,1 l . Nie wiem czy to dobrze czy zle!
[ Dodano: Nie 18 Lut, 07 12:42 ]
czyli lepiej tym autkiem nie jezdzic powyzje 160? czy jak?
Komentarz
-
-
...poprosze o oznaczenie skrzyni (znajdziesz w ksiaszce serwisowej lub na naklejce w bagazniku, ewentualnie mozna zczytac z skrzyni).
Wiekszosc VP TDI 90ps mialy 5 bieg 0,717 to daje 205kmh przy 4000obr (opony 196/65 r15) nawet gdybys mial 5 bieg 0,769 to by dawalo 200kmh przy 4200obr, atam sie jeszcze czerwone pole nie zaczyna (najprosciej sprawdzic GPS-em).
Czego nie powinienes zapominac 90 konne tdi maja jako max dopuszczalne obroty 3750obr a nie jak 110 konne 4000obr
Mozliwoscia jest: twoja szafa ma ogromne przeklamanie( standardowo +10kmh) a do tego jezdzisz na niestandardowym ogumieniu (za niskie opony)? to by tlumaczylo predkosciomierz ale nie obrotomierz (chyba ze u ciebie czerwone pole zaczyna sie od 4200obr?)
darek
[ Dodano: Nie 18 Lut, 07 13:09 ]
...3000-3500obr to odpowiednie obroty na trasie.
[ Dodano: Nie 18 Lut, 07 13:12 ]
Zamieszczone przez MaicroftJezdzic mozna, tylko za chwile napiszesz post: ratunku czemu znika mi olej, czemu sprezarka zyga olejem :twisted:
Komentarz
-
-
No oki wszystko wiem! Ale sprawdze gdzie zaczynaja sie u mnie czerwone obroty co do gp. gp nie wiem czy pokazuje dokladna predkosc gdy jechalem z prekoscia 180km/h na gpesie pokazywlo 172km/h. no ale juz wiem ze noge z gazu musze zdjac.. sprawdze co mam za skrzynie i tu napisze wam! ogumienie ma standardowe!Jedynie na lato mam 205
Komentarz
-
-
ee agr sa pancerne
sa slabe ale nie do zniszczenia
moja octavka przejechala juz pare razy odcinki po 200-300km z predkosciami zedu 190km/h (fakt ze malo ekonomiczne tate trasa kosztowala, paliwo plus madant 300zl :twisted: )
teraz mam przebieg 115kkm i pomiedzy wymianami oleju nie ma nawet jedej dolewki silnik czyszciutki jedynie co mnie denerowuej to to kolo dwumasowe
pierwsze slysze ze dla 90konnych max obroty to 3700 mozna wiedziec dlaczego????
PS u mnie 200km (licznikowe) to na obrotomierzu mam jeszcze troche do czerwonego pola
aha jakos po wymianie rozrzadu teraz silik kreci mi sie do oporu :twisted: tzn przed rozrzadem odciecie bylo przy 4500obr/min wtedy autko poporstu konczylo (nic nie szczelalo czy drgalo) poporstu obrioty sie dla niej konczylu
teraz (tylko raz tak zrbilem nie chce nadwyrezac jej ale przy przyspieszaniu patrze a na obrotomierzu ponad 5000obr (koncowka czeronego pola) hehe
moja niunka chyba za dlugo stala kolo mojej audicy bo kreci sie jak benzynka :twisted:
Komentarz
-
-
Panowie,
Abstrachując od kwestii technicznych to jazda z prędkością 200 km/h 'cywilnym' samochodem prowadzonym przez 'cywilnego' kierowcę to szaleństwo. Mam tylko nadzieję, że wraz z wiekiem ułańska fantazja kolegi lisiaczka zostanie zastąpiona zdrowym rozsądkiem.
Przyjacielu - nie jesteś sam na drodze, jeśli Ty igrasz z losem to twoja sprawa ale są jeszcze inni.......
PozdrawiamPowered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121
pierwsze slysze ze dla 90konnych max obroty to 3700 mozna wiedziec dlaczego????
PS u mnie 200km (licznikowe) to na obrotomierzu mam jeszcze troche do czerwonego pola
:twisted:
kierowalem sie danymi z mojego ExAuta VW Polo Variant TDI Typ:ALE, Euro3 rok1999.
Wlasnie zajzalem do katalogow i zeczywiscie za wyjatkiem VW(polo, golf4,passat ktorzy maja 90ps pzy 3750obr, wszystkie inne (seaty i skody 90ps) maja
maksymalna moc przy 4000obr.
Moze ktos wie dlaczego tak jest? :?:
Darek
Komentarz
-
-
dariuspolo, hmm tobie chodzi o max moc ze jest przy tej predkosci obrotowej silnika??
bo napisales ze maxymalne dopuszdczalne obrot sa 3700 a z tego co wiem to max dopuszczalne sa do czerwonej kreski :wink:
a co do max moc to nie wydaje mi sie zeby octavia roznila sie od golfa IV (w koncu to jedno i to samo chyba 8) )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121dariuspolo, hmm tobie chodzi o max moc ze jest przy tej predkosci obrotowej silnika??
bo napisales ze maxymalne dopuszdczalne obrot sa 3700 a z tego co wiem to max dopuszczalne sa do czerwonej kreski :wink:
a co do max moc to nie wydaje mi sie zeby octavia roznila sie od golfa IV (w koncu to jedno i to samo chyba 8) )
Max obroty to te ktore mozesz utrzymywac przez dluzszy czas (nadajace sie do jazdy, ale nie przez 600km) , czerwone pole to dopuszczalne chwilowo, nie nadajace sie do dluzszej jazdy.
Dlatego producent (w dieslach) dopasowywuje oprogramowanie tak aby maksymalna moc byla uzyskiwana przy maksymalnych obrotach lub troche wczesniej (wyjatkiem sa ASZ z dluga skrzynia 240kmh przy 4000obr) puzniej elektronicznie odejmuje dawke paliwa.
Oprogramowanie poszczegulnych modeli jest czesto rozne (inny Cx, ciezar, Vmax, skrzynia, itd.) ale wszystkie musza spelniac odpowiednia norme spalin.
Odnosnie katalogu sprawdzalem w ADAC i zeczywiscie sa takie roznice!?!?
darek
Komentarz
-
-
Ale borut, Posluchaj dlaczego ty wyolbrzymiasz jak jedziesz droga na ktorje nic nie ma! to co nie mozna szybciej jechac? ujechalem czasem minalem cie3zarowke jaks lub od czasu do czasu jakies audi czy bmw mnie wyprzedzilo i mialoe ze 250 na liczniku. I dlaczego to ma byc igranie z losem, gdybym sie wyglupial czy cos ale jade sobie spokojnie 180-190km/h.
Komentarz
-
-
tak OT troche ale ze swojej strony chce przypomnieć wszystkim o tym ze opony zimowe mają zazwyczaj ideks prędkości T i długotrwała jazda ze stałymi predkościami 170-2?? km/h może sie żle skończyć . i jeszcze jedno przypomnienie - jeżeli sie wybieracie w taką podróz i jeszcze z pełnym obciążeniem to niezapomiajcie dopompować koła / nawet jadąc bez obciążenia!/ .O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicrofttylko za chwile napiszesz post: ratunku czemu znika mi olej, czemu sprezarka zyga olejem
Mysle że 160 to dobra prędkość dalsze i wyższe predkości powiny być chwilowe a nie naokrągło.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lisiaczekAle borut, Posluchaj dlaczego ty wyolbrzymiasz jak jedziesz droga na ktorje nic nie ma! to co nie mozna szybciej jechac? ujechalem czasem minalem cie3zarowke jaks lub od czasu do czasu jakies audi czy bmw mnie wyprzedzilo i mialoe ze 250 na liczniku. I dlaczego to ma byc igranie z losem, gdybym sie wyglupial czy cos ale jade sobie spokojnie 180-190km/h.
Mają więc całkiem sporą rezerwę, pozatym auta te są przygotowane do takich prędkości mają mocniejsze hamulce a ich aerodynamika pomaga im przy większych prędkościach przyklejać się do asfaltu... nie mówiąc o zawieszeniu i ogumieniu, 200 km/h w Octavi (poza RS-ami chociaż też bym nie przeginał>)na dłuższą metę to poprostu brak wyobraźni i kilowanie auta. Nie mówie bo sam czasem tą prędkośćosi ągam ale nią nie podróżuję . :POII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
Jakim cudem z 90KM wyciskasz 200 km/h
Sam mam AGR i u mnie po chipie na 107KM max to 185km/hHołdys Królem jestttt........
----------------------------------------
Octavia 1,9 TDI/ASV/110KM Drive
----------------------------------------
CB Johny II + Presidet ML-145
----------------------------------------
Komentarz
-
-
Ludzie o co wam chodzi :?:
Chce lecieć 200km/h niech leci, da się :!: sam latam bardzo często z V-Max a nie wspomnę już o Lucka skodzie i jakoś silniki żyją :roll: przebieg u mnie ponad 200 a u Lucka już 300tyś.
Jak mu się coś wysra to wtedy będzie płakał, po co te komentarza że jest to niebezpieczne i w ogóle :?: :roll: świata na siłe nie zmienicie.Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Hubol, przykro mi stwierdzic ale masz juz chyba walnietyu silnik
ja mam bez chipa i AGR i licznikowo bez problemu osiaga mi 200km/h
z gps'em przy licznikowych 200 pokazuje mi 189 (czy cos takiego) a mam jeszcze troche pod nog zeby przyspieszyc :P
kiedys na mechanice (poszedelm sobie na wyklad nie z mojej dziedziny ala mialem wolne wiec co bede sie szlajal
koles mowil o pracy sinika benzynowego
nie bede przytaczal wszystkiego, pamietam ze powiedzial zdanie tego typu
silnik benzynwy najlepiej sie czuje na wysokich obrotach
poniewaz ma zapewnione bardzo dobre smarowanie itp
ogolnie z jego wywodu wychodzilo ze przy wysokich obrotach dostaje po dupie tylko skrzynia biegow itp silnik jest w siodmym niebie
dodatkwo ciekawosta przy naprawde duzych obrotach zapotrzebowanie na paliwo maleje (tego akurat nie dokonca zrozumialem jak tlumaczyl) ale mowil cos o zmianie cisnienia i gdy cisnienie jest inne potrzeba miej paliwa zeby uzyskac ta sama moc
nie wiem tylko ze w dieslu jest ta sama zasada co benzynce :roll:
Komentarz
-
Komentarz