Odma oraz EGR w 2.0 azj

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ubanski
    Classic
    • 2017
    • 0

    Odma oraz EGR w 2.0 azj

    Mi jak był nowy to pił. W sumie na 20 tys to wypił ponad litr. Od jakiegoś czasu na szczęście przestał.
  • ubanski
    Classic
    • 2014
    • 1

    #2
    Odma oraz EGR w 2.0 azj

    Witam

    jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Octavii 2.0 AZJ. Trochę poczytałem o wadach i zaletach tego motoru, i jedną z (niewielu) wad jest problem z niedrożnością odmy. Zamierzam przeczyścić ten układ wraz z przepustnicą oraz kolektorem ssącym. Mam kilka pytać odnośnie w/w silnika, gdyż większość postów, które znalazłem dotyczy Silnika 2.0 AQY. Pomiędzy budową odm tych dwóch silników jest mała różnica. A więc do rzeczy:

    1. Latem, gdy przeglądałem wężyk odmy, był on praktycznie suchy a większość oleju i syfu zaczynała się w rurze filtru powietrza przed przepustnicą. Najwięcej oleju było i jest zgromadzone w kolektorze ssącym za przepustnicą. Jednocześnie występują przedmuchy na korku wlewu oleju. Przestrzeń na dookoła korka jest delikatnie ubrudzona w oleju a teraz zimą również widać krople wody.

    Czy mogła wystąpić sytuacja, że odma jest niedrożna i spaliny wraz z powietrzem są wyrzucane korkiem, przy okazji olej również? Czy raczej korek jest nieszczelny i część nadciśnienia uchodzi górą.

    Czy odma może ulec zatkaniu wewnątrz kopułki od zaworów i zdejmując wąż odmy nie widać, że jest zatkana? No i dlaczego wąż odmy jest na początku suchy a olej znajduje się w dalszej części?

    2. Czy istnieje możliwość demontażu plastikowego elementu, w który wkręcany jest korek oleju, aby w 100% sprawdzić drożność odmy no i ewentualnie oczyścić?

    3. Cz po przeczyszczeniu przepustnicy w w/w modelu silnika istnieje konieczność jej adaptacji za pomocą VAG-a czy nastąpi autoadaptacja przepustnicy po przejechaniu odpowiedniego dystansu.

    4. Zainteresował mnie również zawór EGR. Czy z punktu widzenia silnika ma sens jego zaślepianie? Czy zamiast zaślepiać EGR-a, nie jest po prostu lepiej odłączyć wąż łączący EGR poprzez "czarną puszkę" z filtrem powietrza, a wyjście z EGR wypuścić pod auto? Wtedy "czarna puszka" oraz filtr powietrza zasysałyby tylko świeże powietrze. Być może taki zabieg spowoduje jakiś błąd. Czy ktoś z użytkowników tegoż silnika zastosował takie rozwiązanie? Ogólnie zamierzam odmę również wypuścić po auto i ewentualnie łapać olej w pojemnik, aby nie szkodzić przyrodzie.

    [ Dodano: Wto 25 Lut, 14 21:34 ]
    Dodałbym dwa zdjęcia dla ułatwienia, ale jakoś mi to nie idzie

    Komentarz

    • Dzokard
      Classic
      • 2014
      • 4

      #3
      Tak na szybkiego:
      Dopóki nie wyeliminujesz przedmuchów z korby oraz tzn. spalania oleju
      to będziesz się bujać z zasraną odmą i przepustnicą

      1. olej w kolektorze ssącym później się odezwie w postaci zacinających się klapek do sterowania zmienną długością kolektora (najbardziej odczuwalne objawy: mniejszy moment obr. w niskich zakresach obrotowych)

      2. zostaw to lepiej ...

      3. Tak, Tak

      4. zaślepić można sobie otwór w d...

      Dodatkowo:
      jak mnie wpieniają ludzie z tym EGR w benzynie ...
      EGR masz w DIESLU ! E - exhaust G- Gas R - recirculation
      gdzie w benzynie spaliny są poddawane recyrkulacji pytam się ?!
      w ben masz układ doprowadzania powietrza a nie spalin kurwww... :diabelski_usmiech //sry :?
      Na kol. wydech. masz zawór do sterowania powietrzem wtórnym

      masz edukacje książki czytać
      Twój problem nie dotyczy w/w układu ale tak gratis dowiesz się o budowie i najczęstszych usterkach tego układu

      Tak jestem charyzmatyczny i pompatyczy, ale tacy ludzie Ci najwięcej pomogą 3maj się :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 634
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        "W celach kontrolnych pompa powietrza
        wtórnego włączana jest jeden raz w ciągu
        cyklu jazdy przy silniku rozgrzanym do
        temperatury roboczej.
        Powoduje to zarejestrowanie przez
        sondę lambda nadmiaru tlenu. Sygnał
        przesłany przez sondę porównywany jest
        z wartościami zadanymi zapisanymi w
        urządzeniu sterującym"

        Dokładnie tak jest, zapalając zimny silnik ruszamy, nie zatrzymując się, rozgrzewa się do temp roboczej, i pierwsze zatrzymanie , gdy silnik zaczyna na biegu jałowym pracować, na chwilę załącza się pompa powietrza wtórnego, widać to szczególnie nocą gdy przygasają światła gdy pompa startuje. Ja u siebie szukałem wady alternatora, aż pewnego razu rozgrzewał się stojąc w garażu i ów pompa się załączyła.

        Komentarz

        • ubanski
          Classic
          • 2014
          • 1

          #5
          Dzięki za konkretne wyjaśnienie zagadnienia EGR . Teraz przynajmniej wiem do czego służy tajemnicza "czarna puszka" . Póki co aż tak dużo oleju nie dolewam, więc obecne przedmuchy zostawię w spokoju. Myślę, że filtr na odmie bądź odma pod auto załatwi sprawę czystej przepustnicy oraz kolektora ssącego.

          Jak znajdę chwilę czasu to zabieram się za czyszczenie.

          Dzięki za pomoc.

          Komentarz

          • Dzokard
            Classic
            • 2014
            • 4

            #6
            Może i sprawę załatwi,
            1) olej i "metale" nie lubią wilgoci
            obieg ma być zamknięty

            2) filtr się zapcha, wysra olej bagnetem
            a co będzie zimą to bez koment...

            Komentarz

            Pracuję...