Mi jak był nowy to pił. W sumie na 20 tys to wypił ponad litr. Od jakiegoś czasu na szczęście przestał.
Odma oraz EGR w 2.0 azj
Zwiń
X
-
Odma oraz EGR w 2.0 azj
Witam
jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Octavii 2.0 AZJ. Trochę poczytałem o wadach i zaletach tego motoru, i jedną z (niewielu) wad jest problem z niedrożnością odmy. Zamierzam przeczyścić ten układ wraz z przepustnicą oraz kolektorem ssącym. Mam kilka pytać odnośnie w/w silnika, gdyż większość postów, które znalazłem dotyczy Silnika 2.0 AQY. Pomiędzy budową odm tych dwóch silników jest mała różnica. A więc do rzeczy:
1. Latem, gdy przeglądałem wężyk odmy, był on praktycznie suchy a większość oleju i syfu zaczynała się w rurze filtru powietrza przed przepustnicą. Najwięcej oleju było i jest zgromadzone w kolektorze ssącym za przepustnicą. Jednocześnie występują przedmuchy na korku wlewu oleju. Przestrzeń na dookoła korka jest delikatnie ubrudzona w oleju a teraz zimą również widać krople wody.
Czy mogła wystąpić sytuacja, że odma jest niedrożna i spaliny wraz z powietrzem są wyrzucane korkiem, przy okazji olej również? Czy raczej korek jest nieszczelny i część nadciśnienia uchodzi górą.
Czy odma może ulec zatkaniu wewnątrz kopułki od zaworów i zdejmując wąż odmy nie widać, że jest zatkana? No i dlaczego wąż odmy jest na początku suchy a olej znajduje się w dalszej części?
2. Czy istnieje możliwość demontażu plastikowego elementu, w który wkręcany jest korek oleju, aby w 100% sprawdzić drożność odmy no i ewentualnie oczyścić?
3. Cz po przeczyszczeniu przepustnicy w w/w modelu silnika istnieje konieczność jej adaptacji za pomocą VAG-a czy nastąpi autoadaptacja przepustnicy po przejechaniu odpowiedniego dystansu.
4. Zainteresował mnie również zawór EGR. Czy z punktu widzenia silnika ma sens jego zaślepianie? Czy zamiast zaślepiać EGR-a, nie jest po prostu lepiej odłączyć wąż łączący EGR poprzez "czarną puszkę" z filtrem powietrza, a wyjście z EGR wypuścić pod auto? Wtedy "czarna puszka" oraz filtr powietrza zasysałyby tylko świeże powietrze. Być może taki zabieg spowoduje jakiś błąd. Czy ktoś z użytkowników tegoż silnika zastosował takie rozwiązanie? Ogólnie zamierzam odmę również wypuścić po auto i ewentualnie łapać olej w pojemnik, aby nie szkodzić przyrodzie.
[ Dodano: Wto 25 Lut, 14 21:34 ]
Dodałbym dwa zdjęcia dla ułatwienia, ale jakoś mi to nie idzie
-
-
Tak na szybkiego:
Dopóki nie wyeliminujesz przedmuchów z korby oraz tzn. spalania oleju
to będziesz się bujać z zasraną odmą i przepustnicą
1. olej w kolektorze ssącym później się odezwie w postaci zacinających się klapek do sterowania zmienną długością kolektora (najbardziej odczuwalne objawy: mniejszy moment obr. w niskich zakresach obrotowych)
2. zostaw to lepiej ...
3. Tak, Tak
4. zaślepić można sobie otwór w d...
Dodatkowo:
jak mnie wpieniają ludzie z tym EGR w benzynie ...
EGR masz w DIESLU ! E - exhaust G- Gas R - recirculation
gdzie w benzynie spaliny są poddawane recyrkulacji pytam się ?!
w ben masz układ doprowadzania powietrza a nie spalin kurwww... :diabelski_usmiech //sry :?
Na kol. wydech. masz zawór do sterowania powietrzem wtórnym
masz edukacje książki czytać
Twój problem nie dotyczy w/w układu ale tak gratis dowiesz się o budowie i najczęstszych usterkach tego układu
Tak jestem charyzmatyczny i pompatyczy, ale tacy ludzie Ci najwięcej pomogą 3maj się :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
"W celach kontrolnych pompa powietrza
wtórnego włączana jest jeden raz w ciągu
cyklu jazdy przy silniku rozgrzanym do
temperatury roboczej.
Powoduje to zarejestrowanie przez
sondę lambda nadmiaru tlenu. Sygnał
przesłany przez sondę porównywany jest
z wartościami zadanymi zapisanymi w
urządzeniu sterującym"
Dokładnie tak jest, zapalając zimny silnik ruszamy, nie zatrzymując się, rozgrzewa się do temp roboczej, i pierwsze zatrzymanie , gdy silnik zaczyna na biegu jałowym pracować, na chwilę załącza się pompa powietrza wtórnego, widać to szczególnie nocą gdy przygasają światła gdy pompa startuje. Ja u siebie szukałem wady alternatora, aż pewnego razu rozgrzewał się stojąc w garażu i ów pompa się załączyła.
Komentarz
-
-
Dzięki za konkretne wyjaśnienie zagadnienia EGR . Teraz przynajmniej wiem do czego służy tajemnicza "czarna puszka" . Póki co aż tak dużo oleju nie dolewam, więc obecne przedmuchy zostawię w spokoju. Myślę, że filtr na odmie bądź odma pod auto załatwi sprawę czystej przepustnicy oraz kolektora ssącego.
Jak znajdę chwilę czasu to zabieram się za czyszczenie.
Dzięki za pomoc.
Komentarz
-
Komentarz