Wymiana silniczka krokowego - instrukcja?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • thomus
    Classic
    • 2007
    • 27

    Wymiana silniczka krokowego - instrukcja?

  • w.z.
    Drive
    • 2006
    • 41

    #2
    Wymiana silniczka krokowego - instrukcja?

    Czy jest gdzieś w sieci instrukcja wymiany silniczka krokowego biegu jałowego?

    Komentarz

    • RomanS
      Elegance
      • 2004
      • 804

      #3
      w.z., czy masz na myśli przepustnicę kompletną, czy sam silniczek ? Może napisz chociaż jaki silnik ?
      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

      Komentarz

      • w.z.
        Drive
        • 2006
        • 41

        #4
        Silnik 1.6 AKL.

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          W tym silniku nie ma silniczka krokowego tylko jest nastawnik przepustnicy ktory jest przykręcony do przepustnicy.
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • RomanS
            Elegance
            • 2004
            • 804

            #6
            mroko, cos mi się zdaje, że w.z., właśnie to miał na myśli. To często używana potoczna nazwa.

            w.z., czy tak :?:
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz

            • futer
              Drive
              • 2005
              • 60

              #7
              witam
              a czy dla silnika 1.8T znalezlibyscie dla mnie jakas podpowiedz?
              bo przymierzam sie do czyszczenia silniczka krokowego albo do jego wymiany
              chociaz jak dowiedzialem sie w serwisie to nie mozna kupic samego silniczka krokowego a jedynie kompletna przepustnice z siniczkiem za jedyne 1600zł, wiec raczej nie łapię sie na ten pułap cenowy
              futer
              1.8T
              czysta benzyna (bez LPG)

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Panowie, przepustnica ( czyli kanał z klapką ) oraz jej nastawnik ( czyli elektroniczna część wykonawcza sterująca klapką ) są zazwyczaj zbudowane tak, że samodzielna wymiana jednej z jej części "w garażu" np. silniczka krokowego lub nastawnika przepustnicy jest praktycznie niewykonalna. Potrzebne są odpowiednie narzędzia i dużo doświadczenia, żeby to zrobić. W grę wchodzi jedynie regeneracja w jakimś porządnym zakładzie lub wymiana na nowy zamiennik oryginału ( do kupienia np. na allegro; cena zazwyczaj 25-30% nowej oryginalnej ). Można też spróbować wsadzić jakąś działającą używkę, ale to już jest loteria...

                Jeśli chodzi o wymianę całości ( kompletna przepustnica ze sterowaniem ) to już bezproblemowo można załatwić samemu nawet "pod blokiem" przy minimalnych wymaganiach sprzętowych ( kilka kluczy i piwko na odwagę...).

                Co do czyszczenia przepustnicy/silniczka krokowego samemu to też jest do zrobienia ale mogą pojawić się nieprzewidziane ( choć zazwyczaj przejściowe ) problemy... Zajrzyjcie np. TUTAJ i zdecydujcie czy jesteście na to gotowi :diabelski_usmiech ...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                Pracuję...