Witam Szanowny Forumowiczow
Bardzo dawno tu nie zagladalem, ale Octavka mnie przycisnela i jestem
Kupilem przepustnice i chcialbym sie podpytac czy dam rade samodzielnie to wymienic? czy lepiej zdac sie na panow z Syreny?
Sprawa wydaje sie prosta, kilka srubek, wtyczka... ale moze sie myle ops:
Czy tam jest jakas uszczelka ktora sie wymienia? Moze ktos ma jakis manual?
Prosze o jakiekolwiek uwagi
Pozdrawiam
PS. Jakby cos wyszukiwarki uzywalem, ale bez powodzenia...
Pod przepustnicą jest uszczelka i jeśli nie jest uszkodzona mechanicznie ( przepustnica nie była wcześniej wyciągana itp.. ) to możesz zostawić. Ja u siebie w Cordobie 1,6 ALM przepustnicę ściągałem kilkanaście razy i cały czas była dawana ta sama uszczelka.
Co do wymiany to żadna filozofia: wszystkiego 4 ampulowe śrubki! Tylko załatw porządnego jakościowo ampula bo czasem te śruby są mocno zapiłowane a te kiepskie ampule potrafią się ukręcić. Jedyny problem to adaptacja, którą teoretycznie powinno się zrobić po wymianie przepustnicy. Najlepszy był by VAG-Com, ale w ostateczności możesz spróbować to zrobić "domowym sposobem", czyli po założeniu nowej przepustnicy odpiąć aku na jakąś godzinę, potem podpiąć aku spowrotem, odpalić silnik ( bez dodawania gazu ) i czekać ( znów bez dodawania gazu ) aż silnik dojdzie do 90 stopni.
Kupilem cos takiego na allegro. Jak dzwonilem to facet twierdzil ze to VDO... ale watpie szczerze :roll:
Generalnie mecze sie z walnieta przepustnica od 2 lat i w sumie zrobilem na niej 160kkm i mam serdecznie dosc :evil: Dzwonilem do ASO i tam zaspiewali za oryginal 1200 zl, powiedzieli tez ze sprzedaja zamienniki za ok 600 zl (tzw. rzemioslo) i podejrzewam, ze to to samo co jak kupilem na allegro
Zobacze czy cos sie polepszy, albo... popieprzy, bo slyszalem, ze rozne rzeczy dzieja sie z nieoryginalnymi przepustnicami lacznie z przestawieniem mapy wtryskow...
Mam nadzieje, ze uda mi sie to bezproblemowo wymienic Jutro mam ja dostac to w weekend sie pobawie i zdam relacje.
Jakby ktos mial jeszcze jakies doswiadczenia przy wymianie, to chetnie poczytam
Miałem taką przepustnicę w Golfie i był to chyba najczęściej psujący się/ zacinający/wariujący element. Odżałowałbym chyba jakieś pieniądze dla panów z Syreny i adoptował ją porządnie bo niestety jej prawidłowa praca ma wpływ na wszystkie fazy pracy silnika ( bieg jałowy, przyspieszanie0 a także na spalanie.Powodzenia
Chyba jednak nową przepustnice trzeba będzie Adoptacje przeprowadzic ale ja bym napewno sam to grzebał zresztą w moim byłym AEE sciągałem zakładałem czyściłem i wszystko było OK. ALe na uszczelke uważaj. Załuż sam a jak bedzie się piepszyc to wtedy podjedz na adaptacje przepustnicy i tyle.PZDR
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Dokladnie tak zamierzam. Zaloze sam a jak bedzie wariowac to pojade na Syreny
Co do tego co tam jest na niej napisane to powiem lub porobie dokladne fotki jak ja dostane.
W kazdym badz razie na ta chwile juz psychicznie nie wyrabiam z obecna przepustnica, obroty faluja jak szalone, a ze od ponad roku mam zalozony gaz to prawie na kazdy swiatlach (przy bujaniu obrotow) samochod mi gasnie :evil:
Zreszta przez ta przepustnice nie mozna bylo instalki normalnie zestroic...
Mam nadzieje ze jednak teraz cos sie polepszy, bo juz gorzej chyba byc nie moze, a w sumie na ta nowa przepustnice daja rok gwarancji
...W kazdym badz razie na ta chwile juz psychicznie nie wyrabiam z obecna przepustnica, obroty faluja jak szalone, a ze od ponad roku mam zalozony gaz to prawie na kazdy swiatlach (przy bujaniu obrotow) samochod mi gasnie :evil:
Zreszta przez ta przepustnice nie mozna bylo instalki normalnie zestroic...
...
Aaaaa no właśnie GAZ! Wcześniej o tym nie wspomniałeś ( albo przeoczyłem :szeroki_usmiech ). Z własnego doświadczenia ( Cordoba ) wiem, że właścicieli dobrze działających instalek gazowych w tych ( i podobnych silnikach ALM ) można policzyć na palcach jednej ręki! Komp w tym silniku ( Magneti Marelli ) bardzo nie lubi współpracy z gazem, nawet jeśli instalka jest naprawdę dobra. Żeby było w miarę OK to poza przepustnicą resztę komponentów układu zapłonu musisz mieć w naprawdę dobrym stanie ( świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza ) w przeciwnym razie przepustnica dostaje szału :diabelski_usmiech .
No i podstawa to dobry gazownik, ja pomimo wielu prób ( chyba z 10 różnych gazowników ) takiego nie znalazłem...
fakt nie wspominalem o gazie Ale to moze dlatego, ze w sumie mam blisko do pracy i duzo jezdze na benzynie, na ktorej tez przepustnica szaleje na maksa. Swiece i kable wymieniam regularnie, kopulka i palce byly czyszczone, ale nie wiem czy to wystarczy...
Poza tym zrobilo mi sie cos dziwnego (nie wiem czy ktos to mial) na zimnym silniku (ale nie po nocy, tylko po parogodzinnym postoju np pod praca) jak jade na beznzynie to przy przyspieszaniu muli sie w zakresie 2500-3000 obr a pozniej normalnie przyspiesza (dzieje sie tak na kazdym biegu) :?: Na cieplym silniku na gazie wszystko jest OK
Wczesniej dzialo sie tak rowniez po nocy, ale jakis czas temu wymienilem czujnik temperatury, bo swirowal i po nocy jezdzi normalnie. Natomiast w ciagu dnia sie wyglupia...
Sam nie wiem gdzie szukac przyczyny
fakt nie wspominalem o gazie Ale to moze dlatego, ze w sumie mam blisko do pracy i duzo jezdze na benzynie, na ktorej tez przepustnica szaleje na maksa. Swiece i kable wymieniam regularnie, kopulka i palce byly czyszczone, ale nie wiem czy to wystarczy...
Poza tym zrobilo mi sie cos dziwnego (nie wiem czy ktos to mial) na zimnym silniku (ale nie po nocy, tylko po parogodzinnym postoju np pod praca) jak jade na beznzynie to przy przyspieszaniu muli sie w zakresie 2500-3000 obr a pozniej normalnie przyspiesza (dzieje sie tak na kazdym biegu) :?: Na cieplym silniku na gazie wszystko jest OK
Wczesniej dzialo sie tak rowniez po nocy, ale jakis czas temu wymienilem czujnik temperatury, bo swirowal i po nocy jezdzi normalnie. Natomiast w ciagu dnia sie wyglupia...
Sam nie wiem gdzie szukac przyczyny
Ja mam nowy zamiennik za 450zł (starą nie utrzymującą obrotów sprzedałem na Allegro za 50zł ) i jeżdże jakoś już ze 4 miechy mam LPG 1.6 AEE przebieg 228kkm
Sprawdź czy nie muli wyraźnie przy gwałtownym przyspieszaniu lub po nocy i jak wigotno na dworze- jeśli tak to załatw sobie na podmianę cewke zapłonową bo ja tak z nią miałem.
Mam podobny problem ale u mnie jest tak że rano bardzo ciężko auto zapalić (parę dni temu nawet rozładowałem aku kręcąc i kręcąc) ale jak juz zapali i się lekko rozgrzeje to go strasznie dławi jak się wciśnie lekko gaz - ale lepiej jeździ na benzynie - na gazie gorzej. Silnik jak jest zimy przez pierwsze parę kilometró jedzie bez zastrzeżeń. Wyczyściłem przepustnice wykręcając ja bez adaptacji ale obroty nie falowały i nie falują.
Komentarz