[O1] Wymiana przepustnicy AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hermik
    Classic
    • 2004
    • 7

    [O1] Wymiana przepustnicy AEE

    Zamieszczone przez Ziomal
    Zamieszczone przez szkoda
    nie
    Jeszcze białego ST bym przyjął ale STI nie , ostatnio wyszedł ładny kolor , coś ala beż cappucino jak w skodzie i świetnie się prezentuje
    chyba nie widziałeś białego STI

    [ Dodano: Czw 31 Maj, 07 00:19 ]
    Zamieszczone przez Jabar1975
    Dusia, pseplasam !!!

    :diabelski_usmiech
    i tak masz wpierdol :szeroki_usmiech

    zmien tego avatara :wpysk:
  • Octavian
    Classic
    • 2004
    • 18

    #2
    [O1] Wymiana przepustnicy AEE

    Witam Szanowny Forumowiczow
    Bardzo dawno tu nie zagladalem, ale Octavka mnie przycisnela i jestem
    Kupilem przepustnice i chcialbym sie podpytac czy dam rade samodzielnie to wymienic? czy lepiej zdac sie na panow z Syreny?
    Sprawa wydaje sie prosta, kilka srubek, wtyczka... ale moze sie myle ops:
    Czy tam jest jakas uszczelka ktora sie wymienia? Moze ktos ma jakis manual?

    Prosze o jakiekolwiek uwagi

    Pozdrawiam

    PS. Jakby cos wyszukiwarki uzywalem, ale bez powodzenia...
    støíbrná diamantová metalíza

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Pod przepustnicą jest uszczelka i jeśli nie jest uszkodzona mechanicznie ( przepustnica nie była wcześniej wyciągana itp.. ) to możesz zostawić. Ja u siebie w Cordobie 1,6 ALM przepustnicę ściągałem kilkanaście razy i cały czas była dawana ta sama uszczelka.
      Co do wymiany to żadna filozofia: wszystkiego 4 ampulowe śrubki! Tylko załatw porządnego jakościowo ampula bo czasem te śruby są mocno zapiłowane a te kiepskie ampule potrafią się ukręcić. Jedyny problem to adaptacja, którą teoretycznie powinno się zrobić po wymianie przepustnicy. Najlepszy był by VAG-Com, ale w ostateczności możesz spróbować to zrobić "domowym sposobem", czyli po założeniu nowej przepustnicy odpiąć aku na jakąś godzinę, potem podpiąć aku spowrotem, odpalić silnik ( bez dodawania gazu ) i czekać ( znów bez dodawania gazu ) aż silnik dojdzie do 90 stopni.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        jaką kupiłeś, orygynał (siemens) czy chiński zamiennik?

        jeśli zamiennik podziel się wrażeniami gdyż też mi się to zbliża i jestem ciekaw jak zamienniki pracują...
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • Octavian
          Classic
          • 2004
          • 18

          #5
          Kupilem cos takiego na allegro. Jak dzwonilem to facet twierdzil ze to VDO... ale watpie szczerze :roll:
          Generalnie mecze sie z walnieta przepustnica od 2 lat i w sumie zrobilem na niej 160kkm i mam serdecznie dosc :evil: Dzwonilem do ASO i tam zaspiewali za oryginal 1200 zl, powiedzieli tez ze sprzedaja zamienniki za ok 600 zl (tzw. rzemioslo) i podejrzewam, ze to to samo co jak kupilem na allegro
          Zobacze czy cos sie polepszy, albo... popieprzy, bo slyszalem, ze rozne rzeczy dzieja sie z nieoryginalnymi przepustnicami lacznie z przestawieniem mapy wtryskow...

          Mam nadzieje, ze uda mi sie to bezproblemowo wymienic Jutro mam ja dostac to w weekend sie pobawie i zdam relacje.

          Jakby ktos mial jeszcze jakies doswiadczenia przy wymianie, to chetnie poczytam
          støíbrná diamantová metalíza

          Komentarz

          • yossarianpl
            Drive
            • 2006
            • 42

            #6
            Miałem taką przepustnicę w Golfie i był to chyba najczęściej psujący się/ zacinający/wariujący element. Odżałowałbym chyba jakieś pieniądze dla panów z Syreny i adoptował ją porządnie bo niestety jej prawidłowa praca ma wpływ na wszystkie fazy pracy silnika ( bieg jałowy, przyspieszanie0 a także na spalanie.Powodzenia
            Niegdyś AGR 118@242 Master's "chill out version"

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              #7
              przepustnice siemens-vdo (oryginał) można wyrwać za 800zł

              czy na tym zamienniku na pokrywie plastikowej są oznaczenia jakiegoś producenta?
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                Chyba jednak nową przepustnice trzeba będzie Adoptacje przeprowadzic ale ja bym napewno sam to grzebał zresztą w moim byłym AEE sciągałem zakładałem czyściłem i wszystko było OK. ALe na uszczelke uważaj. Załuż sam a jak bedzie się piepszyc to wtedy podjedz na adaptacje przepustnicy i tyle.PZDR
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • Octavian
                  Classic
                  • 2004
                  • 18

                  #9
                  Dokladnie tak zamierzam. Zaloze sam a jak bedzie wariowac to pojade na Syreny
                  Co do tego co tam jest na niej napisane to powiem lub porobie dokladne fotki jak ja dostane.

                  W kazdym badz razie na ta chwile juz psychicznie nie wyrabiam z obecna przepustnica, obroty faluja jak szalone, a ze od ponad roku mam zalozony gaz to prawie na kazdy swiatlach (przy bujaniu obrotow) samochod mi gasnie :evil:
                  Zreszta przez ta przepustnice nie mozna bylo instalki normalnie zestroic...

                  Mam nadzieje ze jednak teraz cos sie polepszy, bo juz gorzej chyba byc nie moze, a w sumie na ta nowa przepustnice daja rok gwarancji
                  støíbrná diamantová metalíza

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Zamieszczone przez Octavian
                    ...W kazdym badz razie na ta chwile juz psychicznie nie wyrabiam z obecna przepustnica, obroty faluja jak szalone, a ze od ponad roku mam zalozony gaz to prawie na kazdy swiatlach (przy bujaniu obrotow) samochod mi gasnie :evil:
                    Zreszta przez ta przepustnice nie mozna bylo instalki normalnie zestroic...
                    ...
                    Aaaaa no właśnie GAZ! Wcześniej o tym nie wspomniałeś ( albo przeoczyłem :szeroki_usmiech ). Z własnego doświadczenia ( Cordoba ) wiem, że właścicieli dobrze działających instalek gazowych w tych ( i podobnych silnikach ALM ) można policzyć na palcach jednej ręki! Komp w tym silniku ( Magneti Marelli ) bardzo nie lubi współpracy z gazem, nawet jeśli instalka jest naprawdę dobra. Żeby było w miarę OK to poza przepustnicą resztę komponentów układu zapłonu musisz mieć w naprawdę dobrym stanie ( świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza ) w przeciwnym razie przepustnica dostaje szału :diabelski_usmiech .
                    No i podstawa to dobry gazownik, ja pomimo wielu prób ( chyba z 10 różnych gazowników ) takiego nie znalazłem...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Octavian
                      Classic
                      • 2004
                      • 18

                      #11
                      fakt nie wspominalem o gazie Ale to moze dlatego, ze w sumie mam blisko do pracy i duzo jezdze na benzynie, na ktorej tez przepustnica szaleje na maksa. Swiece i kable wymieniam regularnie, kopulka i palce byly czyszczone, ale nie wiem czy to wystarczy...

                      Poza tym zrobilo mi sie cos dziwnego (nie wiem czy ktos to mial) na zimnym silniku (ale nie po nocy, tylko po parogodzinnym postoju np pod praca) jak jade na beznzynie to przy przyspieszaniu muli sie w zakresie 2500-3000 obr a pozniej normalnie przyspiesza (dzieje sie tak na kazdym biegu) :?: Na cieplym silniku na gazie wszystko jest OK
                      Wczesniej dzialo sie tak rowniez po nocy, ale jakis czas temu wymienilem czujnik temperatury, bo swirowal i po nocy jezdzi normalnie. Natomiast w ciagu dnia sie wyglupia...
                      Sam nie wiem gdzie szukac przyczyny
                      støíbrná diamantová metalíza

                      Komentarz

                      • orzel720
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 2270
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez Octavian
                        fakt nie wspominalem o gazie Ale to moze dlatego, ze w sumie mam blisko do pracy i duzo jezdze na benzynie, na ktorej tez przepustnica szaleje na maksa. Swiece i kable wymieniam regularnie, kopulka i palce byly czyszczone, ale nie wiem czy to wystarczy...

                        Poza tym zrobilo mi sie cos dziwnego (nie wiem czy ktos to mial) na zimnym silniku (ale nie po nocy, tylko po parogodzinnym postoju np pod praca) jak jade na beznzynie to przy przyspieszaniu muli sie w zakresie 2500-3000 obr a pozniej normalnie przyspiesza (dzieje sie tak na kazdym biegu) :?: Na cieplym silniku na gazie wszystko jest OK
                        Wczesniej dzialo sie tak rowniez po nocy, ale jakis czas temu wymienilem czujnik temperatury, bo swirowal i po nocy jezdzi normalnie. Natomiast w ciagu dnia sie wyglupia...
                        Sam nie wiem gdzie szukac przyczyny
                        Ja mam nowy zamiennik za 450zł (starą nie utrzymującą obrotów sprzedałem na Allegro za 50zł ) i jeżdże jakoś już ze 4 miechy mam LPG 1.6 AEE przebieg 228kkm

                        Komentarz

                        • ktp76
                          Classic
                          • 2006
                          • 21

                          #13
                          Sprawdź czy nie muli wyraźnie przy gwałtownym przyspieszaniu lub po nocy i jak wigotno na dworze- jeśli tak to załatw sobie na podmianę cewke zapłonową bo ja tak z nią miałem.
                          F-16

                          Komentarz

                          • informatkot
                            Classic
                            • 2007
                            • 38

                            #14
                            Octavian, Witam serdecznie powiec poradziłeś sobie z muleniem w zakresie 2500-3000 obr ?? Cewka czy przepustnica ??
                            Najlepsze Skodzidsu

                            Komentarz

                            • grzesio99
                              Drive
                              • 2007
                              • 59

                              #15
                              WITAM

                              Mam podobny problem ale u mnie jest tak że rano bardzo ciężko auto zapalić (parę dni temu nawet rozładowałem aku kręcąc i kręcąc) ale jak juz zapali i się lekko rozgrzeje to go strasznie dławi jak się wciśnie lekko gaz - ale lepiej jeździ na benzynie - na gazie gorzej. Silnik jak jest zimy przez pierwsze parę kilometró jedzie bez zastrzeżeń. Wyczyściłem przepustnice wykręcając ja bez adaptacji ale obroty nie falowały i nie falują.
                              Kolor: czerwień rajdowa
                              Model: GLX
                              Silnik: 1,6 AEE z LPG
                              UPro520XL + A1500

                              Komentarz

                              Pracuję...