Witam
Mam pytanie, chciałem sprawdzić poziom płynu....i okazało się że zamiast czerwonego mam chłodnicę zalaną jakąś cieczą koloru zielonego (intesywny kolor zielony).
-czy ktoś wie co to jest?
-czy można dolać czerwony G12+?
-czy trzeba wymienić na prawidłowy?
Pozdrawiam Jacek
G12 jest koloru różowego i jest płynem zalewanym fabrycznie. Płyn zielony to być może coś z rodzaju petryga do chłodnic aluminiowych. Nie zalecał bym dolewania do niego G12. Pewniej będzie wymienić płyn w układzie chłodzenia na nowy. Jeden litr G12 koszt ok. 18 PLN.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
zielony kolor to tak jak poprzednik napisał mozliwe ze petrygo bo jest tanszym zamiennikiem (ok. 11zł/litr)
Zamieszczone przez -Piotr-
Nie zalecał bym dolewania do niego G12. Pewniej będzie wymienić płyn w układzie chłodzenia na nowy. Jeden litr G12 koszt ok. 18 PLN.
troszke cie to wykosztuje wrazie czego bo z 6,5 do 8 litrów prawdopodobnie bedziesz potrzebował...
[ Dodano: Nie 25 Lut, 07 14:54 ]
zielony kolor to tak jak poprzednik napisał mozliwe ze petrygo bo jest tanszym zamiennikiem (ok. 11zł/litr)
Zamieszczone przez -Piotr-
Nie zalecał bym dolewania do niego G12. Pewniej będzie wymienić płyn w układzie chłodzenia na nowy. Jeden litr G12 koszt ok. 18 PLN.
troszke cie to wykosztuje wrazie czego bo z 6,5 do 8 litrów prawdopodobnie bedziesz potrzebował... bo tyle o ile sie nie myle wynosi pojemnosc ukladu chlodzenia...
prosze mnie poprawic jesli jestem w bledzie
Witam
Dziękuję za odpowiedzi.
Miałem cichą nadzieję że była jakaś wersja G12 koloru zielonego?
W takim razie będę musiał wymienić na orginał.
Pozdrawiam Jacek
kolor zielony ma także płyn G11, który jest stosowany w starszych modelach Volkswagena np. Golf III, Vento. Nie można go mieszać z różowym G12, mają inny skład.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
nie wiem czy jest sens wymiany płynu. najważniejsze że w chłodnicy nie ma samej wody. nie martw się kolorami byle płyn był do chłodnic aluminiowych. zielone jest petrygo alu, paraflu do fiata itd. różowy jest g12 i borygo. . ostatnio pojawił się w sklepach jakiś amerykański płyn który jest mieszalny ze wszystkimi innymi.
Czy podczas eksploatacji auta, ubytek G12 w zbiorniku wyrównawczym jest rzeczą normalną, czy objawem nieszczelności układu chłodzenia?
Zimą strasznie się zmniejsza objętość u mnie, a na wiosne musze strzykawą ściągać bo za dużo się robi po zimowych dolewkach. Jak ubywa latem to gdzieś spiernicza.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Zgadzam się z przedmówcą. W zimie płyn zmniejsza swoją objętość ale powiem szczerze że nigdy nie zmniejszyło mi się na tyle żebym musiał dolewać. Zawsze jest powyżej min
O to właśnie pytałem. Ubytek, o którym pisałem wyżej nie jest dramatycznie duży, a ilość płynu nie spadła poniżej minimum w zbiorniku wyrównawczym aczkolwiek widać różnicę w ilości płynu pomiędzy okresem letnim i zimowym. Przedmówcy rozwiali jednak moje wątpliwości i widzę, że wszystko jest w porządku.
Witam
Jeszcze raz dzięki za wszystkie sugestie, ale gdybym chciał trochę dolać to niewiem czego mam dolewać.
Chyba zdecyduję się na wymianę płynu chłodzącego.
Można dolać to tej zielonej(żarówiasto) cieczy dolać trochę wody destylowanej?
Pozdrawiam Jacek
Ja proponuję kupić płyn który będzie miał kolor zielony i będzie do chłodnic aluminiowych i będzie git. A jak będziesz już musiał zmienić to zmienisz na G-12
Można dolać to tej zielonej(żarówiasto) cieczy dolać trochę wody destylowanej?
tak, można dolać. Jak chcesz być pewny co do płynu to na stacjach obsługi można sprawdzić temperaturę zamarzania aerometrem, który z regułu ma dwie skale na dwa rodzaje składu chemicznego cieczy chłodzącej. A dla zupełnej pewności możesz wymienić na G12, tak jak radzą i inni "octavianci".
Większość obecnie produkowanych płynów chłodniczych jest na bazie glikolu etylenowego. Temperatura krzepnięcia zależy od proporcji, w jakiej wymieszamy go z wodą destylowaną. Kupując płyn należy zwrócić uwagę, czy jest to produkt gotowy do użycia, czy koncentrat, który należy wymieszać z wodą destylowaną. W naszym klimacie stężenie większe niż 50 proc. jest niepotrzebne, gdyż przy takich proporcjach uzyskujemy temperaturę krzepnięcia około -40 st. C. Dalsze zwiększanie stężenia płynu jest niepotrzebne (powodujemy tylko wzrost kosztów). Nie należy także stosować stężenia mniejszego niż 30 proc. (temp. –17 st. C) nawet w okresie letnim, gdyż nie będzie odpowiedniej ochrony antykorozyjnej.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
A ja mam pytanie jak to jest, czy mozna dolac niebieski płyn chlodniczy do G12, czy jest on z niczym nie mieszalny?? Bo zoastała mi banieczka niebieskiego płynu i nie wiem czy mam ja zostawic, czy lepiej komus oddac, bo mi sie nie przyda ???
Komentarz