[SPRAWA MEGA PILNA] O1FL ALH zwarcie instalacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LichyTDI
    Classic
    • 2016
    • 15
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    [SPRAWA MEGA PILNA] O1FL ALH zwarcie instalacji

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    "ruskie" mnie już wkuxxxxają ...przez nich mamy mnóstwo pracy..
    Coś się szykuje? Jak by co to nam powiedz wcześniej .... :twisted:

    PAOLO a co z olejem do 90KM TSI?
  • jarezz
    Ambiente
    • 2013
    • 202

    #2
    [SPRAWA MEGA PILNA] O1FL ALH zwarcie instalacji

    Cześć!

    wczoraj jechałem w korku 10 -15km/h. Po tym jak tylko na chwilę zatrzymałem się z nawiewu przedniej szyby zadymiło. Od razu wyłączyłem silnik, odłączyłem aku.

    Okazało się, że bezpieczniki nr 3, 4 i 5 stopiły się, a prąd dalej płynął. Przypaliło też wiązki w miejscach bezpośrednio przy pinach w skrzynce oraz przy przełączniku świateł, regulacji i regulacji podświetlenia...

    bezp nr 3 - oświetlenie schowka
    bezp nr 4 - oświetlenie tablicy rej.
    bezp nr 5 - funkcja przełączniki wielofunkcyjnego

    Po przeciągającym się wieki oczekiwaniu, wietrzeniu i uprzednim odłączeniu przewodów od pinów ww. bezpieczników dojechałem ostatnie 10km do domu.
    powiedzcie:

    Muszę wymieniać całą skrzynkę z bezpiecznikami oraz instalację elektryczną czy tylko te wiązki nadpalone oraz przełącznikm wielofunkcyjny (przełącznik świateł[?!]) ???

    Co spowodować mogło taką zwarę?

    SPRAWA PILNA W STOPNIU EKSTREMALNYM!!!!
    Moja ex - Łasica
    BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Prawdopodobnie przyczyną nadmiernego grzania aż do stopienia plastyku były złe styki, np zanieczyszczone, skorodowane. Zły styk, to zwiększona w tym miejscu rezystancja, a jak wiadomo moc wydzielona na rezystancji (grzanie) rośnie z kwadratem prądu (P=I²R).
      Moim zdaniem wszystko skończy się dobrze po wymianie skrzynki z bezpiecznikami, lub nawet samych oprawek bezpieczników, jeżeli jest taka możliwość.
      Przy okazi warto sprawdzić wszystkie połaczenia stykowe gdzie płynie prąd rzędu kilku amper. Czasami samo tylko rozłączenie i złączenie złącza usunie potencjalny problem, bo styki złącz są "samoczyszczące" przy wkładaniu i wyjmowaniu.

      Komentarz

      • jarezz
        Ambiente
        • 2013
        • 202

        #4
        Dzięki! Przywróciłeś mi chociaż cień nadziei! Dam znać, co i jak, kiedy na spokojnie dzisiaj sprawdzę po pracy auto...

        [ Dodano: Nie 25 Maj, 14 04:05 ]

        EDIT:
        (Octa daje emocje niepożądane ostatnio... i pomagające na sen, a raczej jego brak...)
        Więc...

        - spalone miejscami (we wtyczcce bezpiecznika nr 4 i dwukrotnie na długość 2cm w dalszym odcinku przewodów) przewody wiązki; reszta na tyle możliwości... i odwagi.... na ile mogłem jako amator wygląda wiącha OK

        - spalona wtyczka bezp. nr 4

        - wiązki oświetlenia tablicy rej.+ wytopionya wtyczka bezpiecznika tej samej... Dodatkowo przypalone wiązki "oświetlenie schowka - NR 3" i multiwlacznik świattel pod NR 5...


        Bezpieczniki pozostalych odniotników, a takze ich gniazda i wtyczki są całe - ewentualnie mogłem przeoczyć spalony bezpiecznik...

        Sprawdzić jeszcze muszę obrysówki oraz przelottki słupkach...

        Co jeszcze mogę sprawdzić "na ulicy"...?

        Czy pomożewymiana fragmentów wjązek, całej skrzynki bezpieczników i przełączników świateł + kierunków (przerywacz przysmalony jest trochę - regulacja zasięgu świateł taż) pomoże?!!!

        Proszę o rady i pomoc - jeszcze przy nadziei pozostaje....

        [ Dodano: Nie 25 Maj, 14 10:39 ]
        Czy da radę coś "genialnego" w swojej prostocie zrobić, żeby auto bezpiecznie dojechało 15 km do elektromechanika?

        [ Dodano: Nie 25 Maj, 14 11:28 ]
        I czy mógłby ktoś mi odpowiedzieć na to, ile zapłacę za podłączenie nowej skrzynki bezpieczników i wymianę wiązki ośw. schowka, tablicy rej. i podłączonej do multiprzełącznika świateł?
        Moja ex - Łasica
        BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          jarezz, jeżeli przewody są tylko zgrzane a nie po przepalane że można je rozdzielić na poszczególne żyły aby wiedzieć który gdzie szedł to możesz po wymieniać dane odcinki i będzie dobrze , co do skrzynki bezp to jest trochę gorzej ,i tu wybór do ciebie bo można zarobić na nowo wsówki na te nadtopione przewody i przełożyć je w puste pola , ogólnie gdyby mi sie to przytrafiło pfu pfu to bym to zrobił sobie sam bo jestem z zawodu elektrykiem ale budowlanym ,ale również lubię sie bawić w instalacjach samochodowych ,elektryk mże krzyknąć i ze 3stóki i oby tylko tyle i zapewne zrobi z przewodami to co napisałem wyżej no i jedynie może wymieni tą skrzynkę .ok
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • jarezz
            Ambiente
            • 2013
            • 202

            #6
            Zamieszczone przez ROBAL_26
            jarezz, jeżeli przewody są tylko zgrzane a nie po przepalane że można je rozdzielić na poszczególne żyły aby wiedzieć który gdzie szedł to możesz po wymieniać dane odcinki i będzie dobrze , co do skrzynki bezp to jest trochę gorzej ,i tu wybór do ciebie bo można zarobić na nowo wsówki na te nadtopione przewody i przełożyć je w puste pola , ogólnie gdyby mi sie to przytrafiło pfu pfu to bym to zrobił sobie sam bo jestem z zawodu elektrykiem ale budowlanym ,ale również lubię sie bawić w instalacjach samochodowych ,elektryk mże krzyknąć i ze 3stóki i oby tylko tyle i zapewne zrobi z przewodami to co napisałem wyżej no i jedynie może wymieni tą skrzynkę .ok
            Skrzynka już została zakupiona...

            Przyczyna usterki została znaleziona... myślisz, że wylutowanie jednej skrzynki i wlutowanie drugiej + wymiana części przewodów z obwodu "oświetlenie schowka - poz nr 3" zawołać może aż 300 PLN ???

            Inna kwestia: czy i jeśli to jak można mieć odłąconą część podświetlenia szafy - z zachowanymi budzikami - i jednocześnie mieć wszystkie światła + kierunki/awaria?

            Pytam, bo jestem w delegacji, a w czwartek jadę do domu...tam kolega zająłby się tym już... taniej napewno....

            EDIT:

            mały update jest konieczny.... wypalone w skrzynce jest Gniazdo nr 3 ... a nie, jak napisałem wcześniej bezpiecznik pod pozycją 4... chociaż nie wiem czy to zmienia cokolwiek w beznadziejności całej sytuacji...
            Moja ex - Łasica
            BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              jarezz, może być bo mogły się po sklejać przewody żyłami i się ze sobą stykają spróbuj ewentualnie zdemontować część deski i każdą żyłę po izolować jeśli nie będzie przepalona.ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • jarezz
                Ambiente
                • 2013
                • 202

                #8
                Przewody, owszem są posklejane... ale miejscami, a przewód nr 3 przepalony również ale bez widocznego gołym okiem przepalenia sąsiednich obwodów.


                2 pytania za 100 pkt. każde :

                czy jeśli z przełącznika świateł odłączę tymczasowo piny odpowiedzialne za podświetlenie kokpitu i bezpieczniki nr 3,4 i 5 nie będą wsadzone do gniazd to zachowam światła zewnętrzne?

                Jeśli to obwód nr 3 był tym, który wszystko wywołał to nie będzie dalszych konsekwencji i rozpoczęcia od nowa tego co się szczęśliwie udało powstrzymać?
                Moja ex - Łasica
                BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  jarezz, akurat masz szczęście bo te bezpieczniki które piszesz że padły odpowiadaja za mało ważne rzeczy takie jak:

                  3-5A -oświetlenie schowka ,

                  4-5A-oświetlenie tablicy rejestracyjnej ,

                  5-7,5-dach rozsuwany ,ogrzewanie siedzeń .

                  dwie pierwsze pozycje na pewno posiadasz a jak z dachem i grzanymi tyłkami :?:

                  co do pytań to nie mam konieczności odłączania bo zapewne nie ma tam przewodu skoro idzie on z bezpieczników ,a co do oświetlenia schowka to raczej mało możliwe ,prędzej grzane tyłki jak są robią większe obciążenie .
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • jarezz
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 202

                    #10
                    dachu przesuwnego... to mi brakuje, a przez 1,5 roku podgrzewania 4 liter nie udalo sie znaleźć... ROBAL_26 dzięki za to, żeś pomógł i spokojniejszy jestem już...
                    Moja ex - Łasica
                    BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      jarezz, nie ma za co , mam nadzieję że sprawdziłeś czy działają wszystkie światła ,w schowku będzie sie paiło po włączeniu świateł i otworzeniu schowka , a podświetleniem kokpitu i zegarów steruje regulator który w zależności od wersji i rocznika raz był montowany-zintegrowany wraz z włącznikiem świateł a raz osobno z regulacją reflektorów , ok

                      pozdro
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • jarezz
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 202

                        #12
                        ROBAL_26 dopiero dzisiaj podjąłem próbę... udaną... ale moja znajomość elektryki jakiejkolwiek i wrodzone skąpstwo nie pozwoliło mi na więcej, niż wymianę przełączników związanych ze światłami na nowe, podłączenie od nowa starej skrzynki bezpieczników po uprzednim zaizolowaniu wiązek podtopionych i usuniecie wypalonych części wiązki pod nr 3 i mam te światła i piszę po 12km jazdy więc Łasica nie zmieniłą się w Godness, great ball of fire...

                        ale w tej szalonej odwadze objwił się mój brak odwagi rozsądnej... więc zapytuje:

                        - czy bezpieczniki pod pozycjami nr 6, 14 oraz 38] a opisane jako odpowiedzialne za centralny zamek ale też i za oświetlenie wnętrza mogą być podłączone do obwodu bez ryzyka na replat z zwarcia i zadymiania w instalacji?

                        - czy bezp. nr 42 w obwodzie zasilającym radio może być podłączony jak wymienione powyżej?

                        - wydaje mi się, że bezpieczniki o wysokim amperażu (te we wnętrzu skrzynki na baterii przymocowane śrubunkiem) powinny być zamontowane wszystkie... u mnie natomiast w nowej puszcze na aku poza obwodem jakimkolwiek pozostaje niepodłączony bezpiecznik nr 1 lub inaczej S162 ten od świec żarowych w starej puszcze było tak samo koniec końców - ma tak być czy lepiej załączać go ASAP zeby nic nie popadło znowu mojej Łasicy?

                        fast edit:

                        - czy można bez VAG posiadania sprawdzić co za opcje ma jeszcze do podłączenia moduł komfortu w mojej skodzianie? czy ew. ktoś mógłby jego wszystkie możliwości sprawdzić po samym jego nr katalogowym?
                        Moja ex - Łasica
                        BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                        Komentarz

                        • rafiki
                          RS
                          • 2012
                          • 15975
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          jarezz, po numerze można dojść na co pozwala, ale na tym moja wiedza w tym temacie się kończy. Ale są na forum macherzy, którzy wiedzą co może dany moduł
                          رافال
                          Spoty
                          Cause freedom is a lonely road

                          Komentarz

                          • jarezz
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 202

                            #14
                            rafiki jak można ten potencjał modułu po numerologii posprawdzać...? ... i gdzie?
                            Moja ex - Łasica
                            BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                            Komentarz

                            • rafiki
                              RS
                              • 2012
                              • 15975
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              jarezz, ja nie wiem, ale wiem, że co bardziej zorientowani w elektronice i modzeniu wiedzą co może a czego nie dany moduł. Pytaj na forum
                              رافال
                              Spoty
                              Cause freedom is a lonely road

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                jarezz, ogólnie to oprócz radia reszta ma małe wartosci bezpieczniki , zapewne też były po palone te bezpieczniki .
                                mogło dojść do tego iż przewody od tych odbiorników idą w jednej i tej samej wiązce zgrzały się izolacjami i poleciały bezpieczniki , spróbuj bez skręcania deski nad nogami kierowcy aby włączniki i skrzynka sobie wisiała włóż te bezpieczniki i obserwuj .ok

                                nie wiem czy szukałeś na forum:



                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • jarezz
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 202

                                  #17
                                  ROBAL_26 czyli wychodzi, że w moim ALH brakuje świec podgrzewających ciecz....

                                  :?: :?:
                                  Moja ex - Łasica
                                  BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                                  Komentarz

                                  • ROBAL_26
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2320
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    jarezz, bardzo łatwo możesz to sprawdzić otwierając maskę i jeśli nie zobaczysz takiego ustrojstwa wystającego z silnika w stronę filtra powietrza to znaczy ze nie masz



                                    ten jest pokazany do góry nogami czyli świece są od góry a czujnik temp , płynu od strony ściany grodziowej.ok
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz

                                    • jarezz
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 202

                                      #19
                                      Czyli nie mam...
                                      Moja ex - Łasica
                                      BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                                      Komentarz

                                      Pracuję...