proszę o informację jaki olej i ile zakupić do automatycznej skrzyni biegów do Octavii I rok 2000 2.0 silnik AQY. Jeżeli ktoś wie to prośba o kod oleju producenta i jaki ewentualnie zamiennik. Nie znam oznaczenia skrzyni, ale jest 4 biegowa. Z tego co przeczytałem to pojemność układu to ok 5,3 L, czy do wymiany statycznej zakupić 3 L czy więcej. Kupić filt i uszczelkę orginalną czy zamienniki (jak zamienniki to jakie są polecane). Auto ma 245 tys, z książki wynika, że poprzedni właściciel wymieniał co 60 tys, ostatnio przy 180 tys.
Pozdrawiam
pomidor - czerwona "znajda" Octavia kombi 2.0 SLX, rok 2000, LPG, 260 TYS., automat.
Roomster 1.2 HTP LPG, rok 2011 98 TYS.
Daewoo Nubira 1.6 SX LPG, rok 2000, 262 TYS.
Zipp Tracker 223 cm3, rok 2010, 6 TYS
Ogolnie rzecz biorąc jest szkoła by oleju w skrzyni w ogóle nie wymieniać.
Szkola idiotow z lat 80 i 90 -tych, gdy sprowadzali wozy z automatem i jak skrzynia padala to wkladali manuala, bo nikt tego nie ogarnial, bo woz mial juz swoj przebieg i nikt tego nigdy nie serwisowal.
Jak ktos zna zasade dzialania takiej skrzyni, to zrozumie czemu ten olej tez sie starzeje i trzeba go zmieniac.
pomidor, Gdzies byl temat o wymianie oleju w tych skrzyniach na forum dla silnikow 1.9TDI oraz 1.8T, to sa te same skrzynie.
Generalnie zaczac trzeba od tego czy byl wlany syntetyk (najczesciej zolty) czy mineralny (czerwony). I tu sa dwie techniki :lol: Wlac taki jak byl, albo wlac mineralny. Jak auto bylo serwisowane w ASO, to ASO powinno podac jaki olej byl wlewany ostatnio. W ksiazce takiej informacji nie ma??
Ja wlewalem Mobil ATF 220 do 4HP18, czyli mineral, bo producent w tym akurat modelu nie okresla jasno na jakim oleju skrzynia jezdzila od nowosci, a po VIN wychodzi mineralny.
Uszczelka/filtr obojetnie jakie. Sa ori, czasem mozna kupic Manna, albo jakis producent czesci zamiennych.
Jak nie wiadomo co dzialo sie ze skrzynia, to nalezaloby wymienic olej metoda dynamiczna, przeplukujac konwerter.
Koszt mineralnego Mobil ATF220 to jakies 25zl/l, lepszy ATF320 kilka zlotych wiecej, wiec lacznie z filtrem oraz uszczelka czesci zamykaja sie pewnie w kwocie ~300zl.
Witam,
dzięki za odpowiedź, szkoły niewymieniania nie popieram. Książka zawiera informacje, że olej był wymieniany, ale bez informacji jaki (są tylko krzyżyki w kratkach). Jest za to informacja (i nalepki), że niemieckie aso stosowało do silnika 10W40, idąc tą drogą może to był mineralny. Dzwoniłem do ASO Skoda we Wrocławiu, po VIN już nie mogli sprawdzić bo auto jest za stare, ale gość mówił, że zwykły olej ATF po 70 zł/litr...może to właśnie zwykły syntetyk.
Oba mobile to dextron II i dextron III - wezmę więc "zwykły" dextron III na przykład podany Mobil ATF320 i będzie dobrze.
Zaleca się wymianę uszczelki, czy to chodzi o uszczelkę miski olejowej 096 321 370 czy simmering 01M 325 443 ?
pomidor - czerwona "znajda" Octavia kombi 2.0 SLX, rok 2000, LPG, 260 TYS., automat.
Roomster 1.2 HTP LPG, rok 2011 98 TYS.
Daewoo Nubira 1.6 SX LPG, rok 2000, 262 TYS.
Zipp Tracker 223 cm3, rok 2010, 6 TYS
I po wymianie: olej Mobil ATF LT 71141 + Zestaw filtra z uszczelką i oringiem MANN H2019KIT. Wymiana przebiegała jak w podesłanym linku (nawet miska została dokładnie wymyta. Wymiana statyczna, weszło niecałe 4 L oleju.
pomidor - czerwona "znajda" Octavia kombi 2.0 SLX, rok 2000, LPG, 260 TYS., automat.
Roomster 1.2 HTP LPG, rok 2011 98 TYS.
Daewoo Nubira 1.6 SX LPG, rok 2000, 262 TYS.
Zipp Tracker 223 cm3, rok 2010, 6 TYS
Komentarz