[O1] Jakie amorki na przód do 4x4 1.9tdi 90KM ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bodzimierz
    Classic
    • 2011
    • 13
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    [O1] Jakie amorki na przód do 4x4 1.9tdi 90KM ?

    SS, film z drona w fullHD a nawet UHD - czujesz sie jakbys leciac samolotem low pass :diabelski_usmiech
  • sawic
    Ambiente
    • 2010
    • 107

    #2
    [O1] Jakie amorki na przód do 4x4 1.9tdi 90KM ?

    Witam,

    Potrzebuję porady odnośnie nr części jaką powinien mieć amortyzator przedni do Octavii I kombi 4x4 1.9 TDI 90KM 2000r.

    Otóż udałem się do zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego z pytaniem czy amorek do 4x4 i zwykłej wersji czymś się różnią. Powiedziano mi, że nie. Przestudiowałem Allegro i wielu opisach aukcji odnośnie amorków do OI jest wymieniana wersja zwykła i 4x4. Uzbrojony w taką wiedzę, pojechałem na szrot i kupiłem używane amorki od Golfa IV. Jeszcze oryginały VW, w bardzo dobrym stanie.

    Po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że amorki są za krótkie. Samochód dosłownie ciąga przednim zderzakiem po ziemi. Tył stoi bardzo wysoko. Ogólnie to wersja 4x4 jest ponoć 4cm wyższa od normalnej.

    Nie mam możliwości odczytania nr części z aktualnego amorka bo okazuje się, że też siedziały złe. Kiedyś padły amorki (jeszcze te oryginalne 4x4) i były zmieniane w warsztacie. Nieuczciwy warsztat nie założył amorków od wersji 4x4 a od zwykłej i na sprężyny założył około 4cm tuleje, przez co samochód niby stoi na normalnej wysokości, ale łatwo dobić amorek do końca i boję się, że w końcu powybija kielichy.

    Szukałem na internecie i wyszukałem, że do 4x4 idzie niby część o numerze 1J0413031BF, ale patrząc na listę modeli do której idzie ten amorek nie ma mojej wersji, czyli 90KM.

    Nie chcę kupować kolejnych amorków, bo tylko brnę w straty. Tych używanych już nie mogłem zwrócić i nie mam co z nimi zrobić.

    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakiego nr części powinienem szukać i do jakich samochodów było to wkładane (chcę kupić używane).

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      sawic, ja wymieniałem u siebie na KYB EXCEL-G 334812 , musisz zwrócić uwagę jak masz montowany stabilizator czy jest on mocowany do wahacza jak u mnie czy do amortyzatora .ok
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • sawic
        Ambiente
        • 2010
        • 107

        #5
        Zamieszczone przez ROBAL_26
        sawic, ja wymieniałem u siebie na KYB EXCEL-G 334812
        o masz :shock:

        A patrząc na numerację kayaba wychodzi mi, że amorek powinien mieć numer 334670 a ten co podałeś to do zwykłej wersji.

        Dalej nie rozwiało to moich wątpliwości.
        Tym bardziej, że chcę kupić jakieś używki.

        Pozdrawiam

        [ Dodano: Czw 14 Sie, 14 22:40 ]
        Zamieszczone przez SilentEmpire
        http://katalog.profiauto.pl/osobowe/artykuly/100121/12243#
        Strona tylko na logowanie.
        Czy mógłbyś przekopiować to co tam było i wkleić na forum ?

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • SilentEmpire
          Rider
          • 2009
          • 304

          #6
          tam jest taki suwak 'sprawdź katalog' - przesuwasz i jesteś w środku

          [ Dodano: Czw 14 Sie, 14 22:43 ]
          możesz potem dołożyć filtr na przód/przednią oś
          SUPERB

          Komentarz

          • sawic
            Ambiente
            • 2010
            • 107

            #7
            Zamieszczone przez SilentEmpire
            tam jest taki suwak 'sprawdź katalog' - przesuwasz i jesteś w środku

            [ Dodano: Czw 14 Sie, 14 22:43 ]
            możesz potem dołożyć filtr na przód/przednią oś
            No to wychodzi mi na to, że powinienem szukać części o nr 1J0413031AC

            Dziękuję.

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #8
              sawic, wcześniej miałem oryginał na aucie po nieprzyjemnej przygodzie (spotkanie z krawężnikiem po wymuszeniu ) musiałem wymienić ,miałem w garażu 2 kompletne mcpersony o 1,8T z tarczami 288 i pasowały one na podmianę bez najmniejszych problemów ,musisz wiedzieć że co niektóre części będą takie jak w ośce .Na KYB jeżdżę już z rok i nie ma z nimi żadnych problemów.
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • sawic
                Ambiente
                • 2010
                • 107

                #9
                Zamieszczone przez ROBAL_26
                sawic, wcześniej miałem oryginał na aucie po nieprzyjemnej przygodzie (spotkanie z krawężnikiem po wymuszeniu ) musiałem wymienić ,miałem w garażu 2 kompletne mcpersony o 1,8T z tarczami 288 i pasowały one na podmianę bez najmniejszych problemów ,musisz wiedzieć że co niektóre części będą takie jak w ośce .Na KYB jeżdżę już z rok i nie ma z nimi żadnych problemów.
                Tzn jeżeli piszesz w kontekście zgodności między benzyną a dieslem to zgoda, z tego co widzę te amorki do 4x4 idą takie same i do benzyny i do diesla.

                Natomiast pewien jestem, że amorki do 4x4 powinny być dłuższe. Po założeniu tych od Golfa IV samochód ciągał przednim zderzakiem po ziemi.

                A może masz założone od wersji 2wd i na przód i na tył ? I wtedy po zmianie amorków na takie zwykłe od 2wd nie widziałeś różnicy ?

                Zobacz, na tej aukcji: jest do 4x4 i ma 6 zwojów sprężyny, a na tej aukcji: jest do 2wd i ma już tylko 5 zwojów.
                Szkoda, że ten do 4x4 jest tylko jeden bo miałbym problem z głowy.

                Pozdrawiam

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #10
                  sawic, amorki wraz z nowymi sprężynami wymieniałem sam więc od razu bym zauważył różnicę czego u mnie nie ma octa stoi ciut wyżej niż na starych amorach i sprężynach w dodatku ja mam od nowości z przodu tulejki podnoszące prześwit ,a co do różnicy w sprężynach to nie dość że są wyższe to i z grubszego pręta wywijane , ponieważ silnik diesla się dużo cięższy od benzyniaka .
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #11
                    sawic, ile lat miał ten Gofer przed złomowaniem i jaki silnik? Zasadniczo w PO różnica jest tylko pomiędzy zwykłymi wersjami a RS, bo w tej drugiej łącznik stabilizatora mocowany jest do amora. Podejdź na stację diagnostyczną i zrób badanie sprawności amortyzacji.
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • sawic
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 107

                      #12
                      Zamieszczone przez Tony065
                      sawic, ile lat miał ten Gofer przed złomowaniem i jaki silnik? Zasadniczo w PO różnica jest tylko pomiędzy zwykłymi wersjami a RS, bo w tej drugiej łącznik stabilizatora mocowany jest do amora. Podejdź na stację diagnostyczną i zrób badanie sprawności amortyzacji.
                      Nie wiem ile lat. Kupiłem po prostu amorki ze szrotu. Pasowały bez problemu. Nie badałem, ale jeździ się dobrze.
                      Ogólnie to nie jest samochód do którego warto coś nowego wsadzać. Ot taka zabawka na zimę. Do poruszania się po mieście w sam raz.

                      Pzdr

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #13
                        Tylko w TDI amory są o tyle ważne, że trzymają przód na odpowiedniej wysokości, co zabezpiecza /w pewnym stopniu/ przed rozwaleniem miski olejowej. Za kpl nowych B4 nasi forumowi sprzedawcy powinni chcieć ok 400zł. To chyba nie dużo za święty spokój na jakieś 2 lata.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • sawic
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 107

                          #14
                          Zamieszczone przez Tony065
                          Tylko w TDI amory są o tyle ważne, że trzymają przód na odpowiedniej wysokości, co zabezpiecza /w pewnym stopniu/ przed rozwaleniem miski olejowej. Za kpl nowych B4 nasi forumowi sprzedawcy powinni chcieć ok 400zł. To chyba nie dużo za święty spokój na jakieś 2 lata.
                          No właśnie jestem świeżo po wymianie miski. Zapewne przez te amorki, ale to nie ja ją załatwiłem.

                          Co do kupna nowych to 400zł to niewiele ale to za same amorki, a ja muszę kupić wszystko, bo to co siedzi w samochodzie jest nieodpowiednie. Muszę dokupić amorki, sprężyny, osłony, mocowania od góry (chyba też są inne w 4x4). Ogólnie z 800 pewnie wyjdzie, a ten samochód zwyczajnie nie jest tego wart. Poszukam używek. Na Allegro się wkońcu trafią. Narazie jakoś jeździ.

                          Najbardziej to mi chodzi o to, żeby wiedzieć co kupić. W sensie zamiennik z jakiego samochodu. Bo nie chcę znowu wywalać kasy na darmo. W katalogach niby golf 4motion powinien pasować, a jak się na takiego golfa spojrzy to stoi na takiej samej wysokości jak i wersje 2wd.

                          Muszę pewnie policzyć po zwojach sprężyny. Jak będzie 6 to brać i tyle.

                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #15
                            sawic, to może dokup tulejki podnoszące dodatkowo o 2cm budę i będzie wyżej już stał przód .

                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • sawic
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 107

                              #16
                              Zamieszczone przez ROBAL_26
                              sawic, to może dokup tulejki podnoszące dodatkowo o 2cm budę i będzie wyżej już stał przód .

                              Mam te tuleje. Po dwie na każdy amorek. Pisałem o tym w pierwszym poście. Samochód stoi tylko ciut niżej, ale łatwo dobić sprężynę do końca.

                              Pzdr

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #17
                                sawic, to może być inna przyczyna tej niechcianej gleby z przodu i podejrzewałbym tu sprężyny a nie amory ,bo głównie one podtrzymują budę na amorze ,a przy krótszej sprężynie amor nie pracuje na całej długości tłoczyska .ok
                                jeśli chcesz to mogę jutro na prostej nawierzchni zmierzyć ile mam od nadkola do gleby z przodu i sobie porównasz .
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • sawic
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 107

                                  #18
                                  Zamieszczone przez ROBAL_26
                                  sawic, to może być inna przyczyna tej niechcianej gleby z przodu i podejrzewałbym tu sprężyny a nie amory ,bo głównie one podtrzymują budę na amorze ,a przy krótszej sprężynie amor nie pracuje na całej długości tłoczyska .ok
                                  jeśli chcesz to mogę jutro na prostej nawierzchni zmierzyć ile mam od nadkola do gleby z przodu i sobie porównasz .
                                  No też zacząłem podejrzewać sprężyny. Amory mogą być takie same.
                                  Zamówiłem w zaprzyjaźnionym sklepie komplet amorków i sprężyn na przód. Mają też na stanie do zwykłej wersji. Porównamy. Może wyjdzie tak, że będę musiał wziąć wsio nowe. Z rok pośmigam tym samochodem, więc może i warto.

                                  Pzdr

                                  Komentarz

                                  • ROBAL_26
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2320
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #19
                                    sawic, warto ,warto
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz

                                    • sawic
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 107

                                      #20
                                      No dobra. Wszystko już wiem, więc może opiszę co i jak to się komuś kiedyś przyda.

                                      Otóż amortyzator między wersją 4x4 a zwykłą nie różni się rozmiarami. Długość jest taka sama, tak samo jego skok. Na pewno różni się ceną, i to znacznie. Prawdopodobnie te 4x4 mają większą wytrzymałość, bo tłumienie jakoś też niespecjalnie inne.

                                      Różnica tkwi w sprężynach. Przy czym nie w ich długości, a w ich twardości. Co ciekawsze, to sprężyny od 4x4 są nawet ciut krótsze niż zwykłe. Po założeniu na samochód po prostu mniej się ugną i samochód wyżej stoi.

                                      Założyłem u siebie te 4x4 (producent KYB) i jeszcze jakoś wizualnie przód był ciut niżej od tyłu. Dziwne, bo z tyłem nie było nic kombinowane i jest fabryka. Więc dołożyłem jeszcze po 2cm tulejce z każdej strony co by podwyższyć samochód.
                                      Efekt jest zadowalający. Samochód stoi naprawdę wysoko, przedewszystkim prosto (mówię przód i tył) i poprawnie zachowuje się przy jeździe po nierównej drodze. Większość progów zwalniających mogę pokonywać na 2-gim biegu bez specjalnego zwalniania, a z zawieszenia nie dobiegają żadne dziwne stuknięcia. Po prostu płynna amortyzacja.

                                      Ogólnie jestem zadowolony.

                                      Pzdr

                                      Komentarz

                                      Pracuję...