klima manual - pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolodol
    Classic
    • 2007
    • 2

    klima manual - pomocy

    łoj, dobra chłopaki już wam wrzucam...
  • arturxx
    Classic
    • 2006
    • 14

    #2
    klima manual - pomocy

    witam
    Jestem szczęśliwym posiadaczem od nie dawna octavki z 2000 roku 1,6 AKL z klimą manual. Wczoraj u znajomego zregenerowaliśmy czynik chłodzący. i klima nie dziala. Znaczy świeci się kontrolka AC i nic więcej. Wiatraki się nie włączają ani kompresor. Tak naprawdę to nie jestem pewien czy wcześniej działała. Chciałbym sprawdzić elektrykę ale nie posiadam żadnych schematów elektrycznych. Chciałbym najpierw sprawdzić czujnik ciśnienia w układzie. Wydaję mi się on jest blisko ściany grodziowej od strony pasażera na rurce aluminiowej. Ale tam w kostce są trzy piny. JAk powinienem to zwierać aby przeprowadzić test.
    Najlepiej to jak mógłby mi ktoś podesłać schemat elektryczny obwodu klimy. Może ktoś już walczył z takimi objawami. Jakieś sugestie. Wiem że powienienem sprawdzić na krótko kompresor dając mu 12V. Ale to zostawie na póżniej bo tam jest trudniejszy dostęp.

    Panowie i Panie Pomocy.......

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      A nie masz za duzo tego czynnika i jest za wysokie cisnienie. Wtedy klima sie nie wlaczy, bo ma zabezpieczenie
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • arturxx
        Classic
        • 2006
        • 14

        #4
        Maicroft
        Chyba nie naładowaliśmy go tyle ile jest napisane na naklejce 750 g. Potem też mieliśmy takie przypuszczenie jak ty "może maszyna nawaliła i dopompowała za dużo " i troche spuściliśmy reczeni i dalej nic nie działa. Daltego chciałbym sprwadzić elektrykę ale bez shematów ani rusz za duze ryzyko uwalenia czegoś.

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          a czy nie potrzeba przypadkiem jeszcze temperatury wyzszej niz 5^C??

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #6
            arturxx, a jak Ty to kolego robiłeś z tym znajomym :?: przy pomocy czego :?:
            czyżby znajomy to lodówkarz :?: (bez obrazy)
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • salvado
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 314

              #7
              arturxx,

              1. czy termometr zewn. wskazywał więcej niż 5 st? To jest próg działania klimy.

              2. Bez żadnego ryzyka możesz podać napięcie +12V na kompresor. Jeśli usłyszysz charakterystyczny "zaskok", to znaczy że sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki działa. A to na 99% oznacza, że nic nie powinno stać na przeszkodzie do zaskczenia klimy.
              Staram się pisać poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • arturxx
                Classic
                • 2006
                • 14

                #8
                marekzu, salvado
                Temperatura jak najbardziej była ok 10st. Podejrzewam że coś jest z elektryką. Czy obojetne jest jak podłącze 12V, chodzi mi czy ważne jest gdzie dać "+"? no i chciałbym sprawdzić ten czujnik ale są te 3 piny i nie mam pojęcia jak je zewrzeć.

                leszekmw
                sprzęt był jak najbardziej profesjonalny w pełni zautomatyzowany. Czyli małe prawdopodobieństwo pomyłki.

                Komentarz

                • salvado
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 314

                  #9
                  arturxx, co do czujnika, to nie chcę Cię wprowadzać w błąd, bo nie znam tematu. Natomiast śmiało podłącz kompresor pod zasilanie. Zerknij na aukcję:

                  a znajdziesz tam fotki z których bez trudu "naumiesz" się jak podłączyć prąd do sprężarki (czerwony to "+"). Jeżeli zrobisz przypadkowe zwarcie, to albo poleci jakiś bezpiecznik (jeśli weźmiesz prąd z zabezpieczonego obwodu, albo - co prościej - posypie się trochę iskier, jeśli bezpośrednio z aku. Ewentualne odwrotne podłączenie nic złego nie zrobi. To, że podłączysz kompresor pod zasilanie, będzie skutkowało tylko zaskoczeniem sprzęgła. Wszak sprężarka napędzana jest mechanicznie przez pasek wielorowkowy.
                  Jeśli nic nie wymyślisz do niedzieli, to spróbuję rozgryźć ten czujnik.
                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                  Komentarz


                  • #10
                    a przed Waszą naprawa działała ??
                    Maicroft, nie do konca tak jest, bo jak jest za duzo zawór bezpieczeństwa wywali i właczycsie właczy, przy wyzszej temperaturze wywali.

                    pytanie do mkolego . czym napełniliście ta klima, tym samym czynnikiem co powinna byc .... ?

                    Komentarz

                    • arturxx
                      Classic
                      • 2006
                      • 14

                      #11
                      salvado
                      Dzięki spróbuję z ttym kompresorem. Ale poczekam jeszcze trochę (wypadało by rozkrecać od dołu plastiki aby łatwiej manewrować przy nim) może ktoś będział miał schemat elektryczny. Bo mam przeczucie że to gdzieś na połączeniach, a może przekaźnik też powinienem go sprawdzić ale nie wiem który.

                      Sigma_74
                      napełniana była profesjonalnym sprzetęm w serwisie ale akurat nie Skody. Przez to na bierząco nie można było analizować. A co do działania to wydaję mi się że działała, słychać było klik.

                      Komentarz

                      • Challenger
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 45

                        #12
                        Źle nabita klima.

                        1. Trzeba wypompować ponownie wszystko to coście tam wpuscili, wyciągnąć stary olej i cały syf.
                        2. Sprawdzić szczelność układu klimy / zrobić próżnię /- ok 20 - 30 min.
                        Jeśli p.2 - OK jechać dalej.
                        3. Zapodać odpowiednia ilość czynnika i oleju, ściśle wg. katalogu.
                        4. Układ sam wciągnie zaprogramowane ilości.
                        5. Cieszyc się działąjacą klimą.

                        Trzeba to zrobić profesjonalnie i bardzo porządnie, najlepiej w zakładzie mającym dość nową maszynkę do klimy, nie zadne tam podpinanie manometrów , ważenie butli w jakimś garażu ufff........nie ruszać i nie dobierać się żadnych czujników, to sie nie psuje, a uszczodzić łatwo.
                        Warto wydać 120-150 zeta, i miec to z głowy.

                        Tak na moje oko, to za mało środka było wpuszczone, dlatego sprężarka się nie włącza, lub nieszczelny układ. W profesjonaknym zakładzie powinni wpuscioć srodek barwiący, iluminoscencyjny, aby zobaczyc pod światło ultrafiol. gdzie jest dziura.

                        Pozdr.
                        VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                        Komentarz

                        • lisiaczek
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 210

                          #13
                          heheheh tak dla ciekaowsci dla was : srodka moze byc wpuszczone nawet 100gr i klima musi sie wlaczyc wazne ze ma cisnienie. !!!! Na 99% nie dochodzi prad do sprezarki, sprezarak poiwinna ruszac. gdybys byl na miejscu bym sprawdzil ci w koncu w fachu tym robie

                          Komentarz

                          • goldens
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 103

                            #14
                            Zamieszczone przez lisiaczek
                            gdybys byl na miejscu bym sprawdzil ci w koncu w fachu tym robie
                            skoro już sidzisz w tym, to powiedz mi co powiniem sprawdzić jeśli chcę zabrać się za klimę, nie grzebałem przy niej nic od 2 lat.
                            Goldens vel Kris o poranku

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Zamieszczone przez lisiaczek
                              heheheh tak dla ciekaowsci dla was : srodka moze byc wpuszczone nawet 100gr i klima musi sie wlaczyc wazne ze ma cisnienie.
                              ja klimą zajmuję się dopiero od roku ale trochę jestem zaskoczony tym co piszesz , ale jeżeli jesteś fachowcem nie wypada mi się sprzeczać ...... , widzę tylko że muszę się jeszcze douczyć bo moja wiedza jest zgoła inna.

                              goldens, dwa lata to jeszcze nie tragedia ale jak chcesz mieć pewność że zrobiłeś wszystko co należy to podjedż do serwisu który zajmuje się klimatyzacjami i nich Ci zrobią tzw. serwis . ale jeżeli auto ma dopiero dwa lata to rok możesz jeszcze sobie odpuścić. co innego jeżeli chodzi o odgrzybianie - to obowiązkowo co rok a jak masz małe dzieci to dwa razy też nie zaszkodzi . o filtrze przeciwpyłkowym pewnie wiesz , najlepiej węglowy , do O1 nie jest drogi np. z KNECHT'A.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • Challenger
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 45

                                #16
                                Zamieszczone przez lisiaczek
                                heheheh tak dla ciekaowsci dla was : srodka moze byc wpuszczone nawet 100gr i klima musi sie wlaczyc wazne ze ma cisnienie. !!!! Na 99% nie dochodzi prad do sprezarki, sprezarak poiwinna ruszac. gdybys byl na miejscu bym sprawdzil ci w koncu w fachu tym robie
                                To jakieś bzdety..........wypisujesz, ze 100 gram da odpowiednie cisnienie, aby czujnik sie załączył i dał sterowanie sprężarce .........
                                No tak, to na prawie pustej klimie.....może zblokujesz na ostro i naganiasz klietów do wymiany lub regeneracji sprężarek????????????

                                Pożal sie Boze takiego fachawca!!!!!!!!!!!

                                P.S. Nie będę sie dalej wypowiadał w tym temacie.
                                VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                                Komentarz

                                • lisiaczek
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 210

                                  #17
                                  TAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wez pod uwage ze gaz w tym przypadku R 134 ma cisnienie. I zalózmy w temperaturze 0 stopni cisnienie te bedzie mniejsze a w temperaturze 20stopni wieksze. Jeslei jest na plusie na dworze okolo 10stopni i wpuscisz 100gram czynnika to nie ma mocnych ze sprezarka sie nie zalaczy. Bywa czasami tak( nie we wszytskich samochodach) ze gdy np na dworze jest -20stopni to cisninie jest tak niskie ze czujniki wskazuja na to jakby gazu nie bylo i nie zalaczaja kompresora. Jak slysze wyciaganc olej i caly syf to tylko smiac sie chce mie!!!!!!!!!!!!!!!! Posluchajcie panowie. Moze napisze cos takiego: Bardzo duzo firm sprzedaja stacja obslugowym tzw kobajny ktorymi mozna obsluzyc klimatyzacje samochodwa( zrobic proznie napelnic odpowiendio ulad itd. Chce powiedziec ze uklad w samochodzie jest ukladem zamknietym tak jak i w lodwoce! Dopuszczalne jest ubycie gazu okolo 5% w ciagu roku. Prosze mi powiedziec skad sie ma wziasc ten syf w tej sprezarce? Przeciez to jest uklad zamkniety!! Czy lodowki swoje w domach tez bierzecie na wypomp[owanie starego oleju i dajecie nowy. Raczej NIE. Warsztaty posiadaja takie kombajny i musza cos wymyslec zeby im takie maszyny sie zwrocily!! Klimatyzacje jesli co mozna odgrzybic ale wypuszczenie gazu wymienienie oleju jest wskazane wylacznie przy wymianie kompresora lub po jakiejs stluczce!! To co mozna wycztyac to jest jawne nabijanie klienta w bambuko!! Challenger, Pracuje w klimatyzacjach od 10lat. wiec nie opowiadaj mi farmazonow. Nie twierdze ze przy wpuszczeniu 100gram i np temperaturze 0 stopni klimatyzacja wystartuje ale im wyzsza teperatura tym wyzsze cisnineie! klimatyzacja zalacza sie juz przy okolo 4 -6atmosferach .

                                  Komentarz

                                  • Challenger
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 45

                                    #18
                                    No miałem nie pisać.....................ale...
                                    Zamieszczone przez lisiaczek
                                    ..........................Pracuje w klimatyzacjach od 10lat. wiec nie opowiadaj mi farmazonow. Nie twierdze ze przy wpuszczeniu 100gram i np temperaturze 0 stopni klimatyzacja wystartuje ale im wyzsza teperatura tym wyzsze cisnineie! klimatyzacja zalacza sie juz przy okolo 4 -6atmosferach .
                                    Szkoda cię......... ty nie miałeś czasu do szkoły, bo z tego co wypisujesz to pracujesz już od 14 roku życia.....a to ciekawe?? / zabacz na swój profil i podane tam dane.........gdzieś kłamcujesz co ????
                                    A cześniej pisałeś co innego, a teraz juz nie twierdzisz.........co innego.

                                    Niegrzeczny chłopczyk!!!!!!!! Bardzo bajdurzy!!!!!!!!!!! A to jest bee!!!!!!!!!
                                    Nie fantazjować.
                                    Nie wprowadzać wbłąd.
                                    Nie prowokować, nie mam czasu.
                                    Przeprosić. kropka.
                                    Co na to Administrator??
                                    VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                                    Komentarz

                                    • RomanS
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 804

                                      #19
                                      Challenger, lepiej jednak nie pisz :szeroki_usmiech

                                      W zasadzie prawie z każdym napisanym przez Ciebie zdaniem można polemizować, ale szkoda na to czasu.
                                      Wydajesz zdecydowane diagnozy nie widząc pacjenta ! To dyletanctwo i zbytnia pewność siebie granicząca z ignorancją.

                                      Najnowsza maszynka wykazywała niezbicie kilkakrotnie, że układ mam szczelny, a czynnik mimo to gdzieś spierniczał. Sprawdzała to oczywiście na podciśnieniu.

                                      Należało sprawdzić szczelność w normalnych warunkach pracy, czyli nadciśnienie za pomocą azotu. W ten sposób znaleziono nieszczelność. Przy okazji wydmuchano mi zieloną zupę, czyli kontrast. Ten środek wg opini ludzi, którzy skutecznie naprawili moją klimę nie jest zbyt zdrowy dla układu.

                                      O klimie proponuję sprawdzić tematy sprzed ok. roku gdyż chyba już wszystko zostało napisane i nie ma co bić piany.
                                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                      Komentarz

                                      • lisiaczek
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 210

                                        #20
                                        Spoko nie odzywam sie bo widze ze nie ma sensu! Wiem bo pracuje wtym 10 lat!!!!!! I tez jelsi jeste staki madtry powinienes wiedziec ajkie jest potzrebne cisninie do zalaczenia sprezarki to po 1 a po2 z fizyki kazdy wie ze gazy zmieniaja cisnieie i jest ono zalaezne od temperatury

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          lisiaczek, ja równiez przemilczę tą wypowiedz.

                                          Komentarz

                                          • arturxx
                                            Classic
                                            • 2006
                                            • 14

                                            #22
                                            Panowie
                                            Dziękuję wam za cenne i konstruktywne uwagi na pewno dużo mi wyjaśniają, ale:

                                            ogólnie chcialbym część pracy którą ma wykonać wyspecjalizowany zakład wykonać sam czyli zweryfikować od strony elektrycznej a do tego jest mi potrzebny schemat elektryczny obwodu klimy. Wtedy za roboczogodziny w takim zakładzie poświęcone na elektrykę bym już nie płacił. Jeśli zweryfikował bym to sam to pozostało by mi wtedy zlecić tylko diagnostykę od strony ciśnieniowej i napełnienie czynnika Co napewno będzie sporo taniej.
                                            Może jednak ktoś takowy schemat posiada albo wie gdzie "namierzyć". Bo bez tego ani rusz do przodu a lato tuż, tuż
                                            arturxx

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              #23
                                              lisiaczek, no i po rozmowie z moim gościem od klimy przyznaję Ci rację ale nie do końca . 100gr potrafi uruchomić sprężarkę ale w dużych układach gdzie wchodzi np 800gr juz niekoniecznie.
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz

                                              • lisiaczek
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 210

                                                #24
                                                leszekmw, no tak ale mowa jest chyba o skodzie prawda? Inaczej np stare bmw seri 7 miesic w sobie 2400gram gazu wiec tu na bank by nie ruszylo. ale wybaczcie panowie na temat klimatyzacji nie bede sie wypowiadac, kazdy na jej temat bedzie mial takie zdanie jakie gdzies uslyszal lub gdzies wyczytal, ja wiem bo w tym pracuje i wiem ile kombajn kosztuje i dlaczgo sie robi tzw wypompowywanie wszytkiego oleju i wpuszczanie nowego!
                                                Zamykam temat i moje wypowiedzi odnosnie klimatyzacji

                                                Komentarz

                                                • mad_mark
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 413

                                                  #25
                                                  arturxx, podaj jaki to silnik, jaka klima, schemat sie znajdzie.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...