Dobry czy zły olej silnik 1.8T 170000km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek84Kce
    Classic
    • 2008
    • 15

    Dobry czy zły olej silnik 1.8T 170000km

    Qżwa ja bardzo chętnie bym poszedł ale mam wesele w sobote :evil:
    [a niestety pracuje w sobote to nieuda mi sie wyspać]
    Moja czeszka elegantka
  • informatkot
    Classic
    • 2007
    • 38

    #2
    Dobry czy zły olej silnik 1.8T 170000km

    Mechanior wlał mi do silnika 1.8 turbo, olej 10 w 40 castrol, do fachowców czy ten olej się nadaje czy raczej spuścić i zalać 5 w 40 ?? a fachowcowi w łep ...
    Najlepsze Skodzidsu

    Komentarz


    • #3
      dobrze, po prostu jest ciutke gęstszy olej

      Komentarz

      • Piotr_T
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 479

        #4
        IMO zly olej - zupelnie niepotrzebnie zalal Ci polsyntetyka 10W40, ktory po rozgrzaniu ma takie same parametry (a raczej gorsze) niz syntetyk 5W40, a przy zimnym starcie jednak ciut dluzej bedzie sie dostawal w zakamarki silnika.

        Komentarz

        • QBA
          RS
          • 2004
          • 2646

          #5
          informatkot, moja octavia od samego poczatku jezdzi na 5W50 Formula Rally Mobila i nie ma najmniejszego sensu, zeby zmieniac na polsyntetyk... a ma przejechane 235kkm :? Ja bym na Twoim miejscu spuscil to i zalal cos porzadnego.

          [ Dodano: Sob 24 Mar, 07 21:48 ]
          Zamieszczone przez informatkot
          a fachowcowi w łep ...
          w lep to moze nie, ale wylej to na niego

          Komentarz

          • informatkot
            Classic
            • 2007
            • 38

            #6
            Ok dzięki za pomoc POzdrawiam.
            Najlepsze Skodzidsu

            Komentarz

            • futer
              Drive
              • 2005
              • 60

              #7
              Zamieszczone przez QBA
              w lep to moze nie, ale wylej to na niego
              hehe ja tez widze ze moge pewnemu mechaniorowi wylac swoj polsyntetyk na łeb
              Powiedzcie prosze czy sa jakies wyraźneprzeciw wskazania aby po 30kkm uzywania polsyntetyka wrocic do normalnego oleju? (syntetyka)

              obecny przebieg to 170kkm
              futer
              1.8T
              czysta benzyna (bez LPG)

              Komentarz

              • Challenger
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 45

                #8
                Szkoda tych silników oj szkoda, bo też byłem mimo woli przy zakupie przez nieupierzonego młodziana oleju 10W40, do pięknej nowosprowadzonej z Niemiec audicy A6, młodej 2003 r, z silnikiem 1,9 TDI i przebiegu niecałe 150 kkm, co wynikało z rozmowy.
                Na moje sugeste ze szkoda silnika, a ma tam jeszcze pomowtryski , młodzian mówi, że pierdo..li i tak pózdzie na handel................
                Wiem jedno, jak zaleje tym g..., to i g... będzie miał, a powinien zalać olejem zgodnym z normą VW 505.01. A sprzedawca, co dziwne, też mu ten olej 10W40 zachwalał i wciskał, bo jak się okazało tego właściwego, czyli 5W40 niestety nie miał. Poprzedni właściciel Niemiec, na pewno szajsu tam nie lał, bo o samochody to oni dbają..........
                A wiem z doświadczenia, ze na pełnym systetyku auta stajni VW / VW,Seat,Audi, Skoda/ maja przejechane grubo juz ponad 500 kkm i dalej smigają.
                Pozdr.
                VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  #9
                  Zamieszczone przez informatkot
                  olej 10 w 40 castrol, do fachowców czy ten olej się nadaje czy raczej spuścić i zalać 5 w 40 ?? a fachowcowi w łep ...
                  Palnij go w czaszkę za to :evil:
                  Jeśli silnik był zdrowy i nie żarł za dużo oleju to po co to zrobił??? Przeważnie półsyntetyki mają gorsze parametry jakościowe (Castrol Magnatec 10W40 bo takiego Ci pewnie wlał ma normy API SL/CF, ACEA A3/B3 kiedy syntetyczny Magnatec 5W40 ma API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3

                  Poza tym pełny syntetyk ma przeważnie współczynnik lepkości rzędu 165-200 a półsyntetyk ok 145-150. Czyli syntetyk jest bardziej płynny w niskich temperaturach i ma stabilniejsze cechy lepkości w całym zakresie temperatur. Poza tym syntetyk mniej się utlenia i mniej degradują się jego prametry w okresie eksploatacji.
                  Krótko - po cholerę lać coś gorszego do dobrego motoru? :?:
                  Do Twojego silnika polecam Mobila 1 5W50, Valvoline VR1 5W50 (ostatnio zbiera bardzo dobre opinie, jest przystępny cenowo i nie rozlewany w Polsce). Jak latasz głównie długie trasy i butujesz ostro to można na lato zalać 10W60 (np VR1 10W60, Castrola TWS Motorsport 10W60, Motula V300 5W40 (to sportowy olej mimo klasy 5W40), Shell Helix Ultra Racing 10W60).
                  Osobiście jednak uważam, że styka klasa 5W50.
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  Pracuję...