[O1] OCTAVIA DIESEL 90/110/130 TD kontra inne auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mimeks
    Classic
    • 2008
    • 1

    [O1] OCTAVIA DIESEL 90/110/130 TD kontra inne auta

    Pozdrowienia dla Kierownika jasnoniebieskiej OI WN 550.. wczoraj ul.Kasprzaka-Płocka,skręcałeś w lewo a ja leciałem na wprost w kierunku centrum,wlepę zobaczyłem w ostatniej chwili,jeszcze raz pozdrawiam
    0
    Otavią I
    0%
    0
    Otavią II
    0%
    0
    Audi A4
    0%
    0
    Mitsubishi Carisma GDI
    0%
    0
    innym Japońcem
    0%
    0
  • gutier
    Classic
    • 2007
    • 6

    #2
    [O1] OCTAVIA DIESEL 90/110/130 TD kontra inne auta

    Witam wszystkich bardzo serdecznie,

    Mam dużą ochotę zakupić niedługo O1 dlatego umieszczam ten temat, który na celu ma ułatwienie wyboru i przygotowanie się do eksploatacji tego auta nie tylko mi ale także innym w podobnej sytuacji.
    Sondaż, który chciałbym przeprowadzić, kieruję z założenia do osób, które pojeździy już wcześniej innymi autkami
    Chciałbym zapaytać w pewien upożądkowany sposób o kilka istotnych spraw (w nawiasch prosze o właściwe dla każdego warianty):
    proponuje skale ocen 1-5:

    0) octavia I -(ilość natrzaskanych nim tys. km) kontra (Twoje inne autko)-(ilość natrzaskanych nim tys. km)
    1) dlaczego zmieniłeś auto?
    2) spalanie (w litrach oleju/100km dla O1) vs (w litrach oleju-benzyny/100km dla innego auta)
    3) ocena zawieszenia -głośność,komfort,niezawodność (punktacja 1-5 dla O1) vs (punktacja 1-5 dla innego)
    4) niezawodność - globalnie(j.w.)
    5) ekonomika użytkowania - materiały eksploatacyjne,części,koszty napraw (j.w.)
    6) komfort i przyjemność z jazdy - tzw miodność (j.w.)
    7) największa/e wada/wady octavi II vs innego Twojego autka (j.w.)
    8) największa/e zaleta/zalety octavi II vs innego Twojego autka (j.w.)

    Nie ukrywam że zależy mi szczególnie na opinni byłych posiadaczy Mitsubishi Carisma GDI, którego jestam obecnie uzytkownikiem
    Licze na podpowiedź którą wersję silnikową octavii wybrać 90/110/130 Kucyków...

    dzieki z góry
    pozdrawiam

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      A nie wystarczyłoby ten temat ciagnąć dalej tu;
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • gutier
        Classic
        • 2007
        • 6

        #4
        no i sam sobie odpowiem, żeby jakoś zacząć

        0) Octavia I (0tys.km) vs Mitsubishi Carisma GDI (60tys.km)
        1) wysokie koszty i dostępność części, eksploatacji, i duże spalanie 10/100 benzyny
        2) Octavia I - X litrów oleju/100km vs Carisma 10 litrów / 100km benzyny
        3) Octavia I -X pkt. vs Carisma 3 pkt.
        4) Octavia I -X pkt. vs Carisma 4 pkt.
        5) Octavia I -X pkt. vs Carisma 1 pkt.
        6) Octavia I -X pkt. vs Carisma 5 pkt.
        7) Octavia I - <nie wiem> vs Carisma- wszystko drogie/problemy z wtryskiem
        8 ) Octavia I - <nie wiem> vs Carisma- komfort,przyspieszenie,zwrotność,nie koroduje


        zachęcam do oceny 8)

        [ Dodano: Nie 25 Mar, 07 16:26 ]
        Witam Pana Kierownika
        Wydaje mi sie ze wyniki mogą być tu bardziej miarodajne, czytałem tamten wątek i naprawdę nie domyśliłbym się czasem czemu ludzie chcą jeździć OCTAVIĄ
        Np. moja odpowiedź na pytanie czy kupiłbym jeszcze raz Carismę brzmiała by TAK, ale nie wnosi nic do tematy który chcę rozpocząć, bo interesuje mnie DLACZEGO.
        Może pewne problemy w jednym aucie są kompensowane przez inne w Octavii?? No i nie dla każdego problemy są tej samej wagi (jakbym był milionerem w życiu nie sprzedałbym Carismy)

        pozdrawiam

        [ Dodano: Nie 25 Mar, 07 16:30 ]
        ...aha i wymieniony wątek nie daje możliwości wyrobienia sobie opinii o wadach i zaletach Octavii i nie pomaga w wyborze wersji silnikowej...

        Komentarz

        • piotrekpruszcz
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 122

          #5
          Odpowiem Tobie ja kolego... Jeżdziłem do tej pory Mercedesem 124 200E 1994 r (klin-jeśli kojarzysz) i podczas jego eksploatacji 3 lata wymieniłem w nim jak to normalnie bywa : klocki hamulcowe, olej co 10 tys jakiś przekaźnik i jedną żarówkę zrobiłem nim 97tys km - od niedawna kilka miesięcy posiadam O1 z 2001 roku AEE 1.6 i powiem Ci że mam już jej dość : wymieniłem już przepustnice 700zł cewkę zapłonową 230zł nie mówie o rozrzadzie oleju pompie wody i innych rzeczach eksploatacyjnych ktore powinien wymienić kazdy nowy posiadacz samochodu - ja bynajmniej tak robię gdyż nie wierzę wpisom w książki serwisowe i twierdzenia poprzedników typu : Panie wszystko było robione , full serwis i takie tam pierdoły. Tymbardziej że wpis do książki serwisowej zrobić to 2 minuty łącznie z pieczątką :P
          Co do spalania nie mogę nic powiedzieć pali ok 7-8 literków PB . Ktoś napisał że AEE jest niezawodny - nono ja bym sie posprzeczał.
          Zamierzam w najbliższym czasie przesiąść się na O2 w TDI - mam nadzieje że to nie będzie się tak j....bać jak obecna.

          Komentarz

          • rob555
            Rider
            • 2006
            • 748

            #6
            Piotrek pruszcz.>
            Do porzadnego klina zadne obecnie produkowane auto nie podskoczy....nie ma szans. :wink:
            pozdrawiam

            Diagnostyka i tuning
            hybrydowe wtryski i turbiny
            programy na ulice jak i do sportu

            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
            www.tune-up.pl

            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

            Komentarz

            • gutier
              Classic
              • 2007
              • 6

              #7
              no,no,no
              dzieki za pouczającą wypowiedź
              moja Carisma ma 180 tys na liczniku (ja nią przejechałem 60 tys.) i tez jej sie przepustnica juz konczy, tyle ze w tym aucie wymiana (nowe części + robota) to jakies 1800PLN. I mało kto się zna na tym aucie. Jeśli Octavia zapewni mi porównywalny komfort jazdy i będzie się psuła z tą samą częstotliwością co Carisma to (biorąc pod uwage ze TD jest odzczędniejszy niż GDI) i tak jestem do przodu o mnoga dzięgi
              dodam ze wymiana rozrządu w Carismie (raz na 180 tys, czyli raz na całe zycie auta) to 2500PLN
              nie ma aut , które się nie psują, ważne jest jak często się psują i ile kosztują części

              pozdrawiam

              Komentarz

              • jandrys
                Classic
                • 2006
                • 29

                #8
                Ja swoją O1 90km sprzedałem jak miała 180kkm. W tym czasie poza standardowymi pobytami w serwisie na "wymianę oleju i klocków" byłem tylko na wymianę łożyska i przegubu wewnętrznego i to też przy przeglądzie olejowym. Poza tym olej, olej, klocki, olej, tarcze i klocki, rozrząd i jakieś gumki w zawieszeniu, olej, olej, klocki, olej, znowu tarcze... tak mniej więcej ale to wszystko kosztuje marne grosze w porównaniu z Twoimi cenami przy Carismie. Rozrząd to np 790 PLN w ASO co 90kkm.
                Spalanie 5-6 litrów ale ja głównie w trasie...

                Nie zastanawiałem się nad kolejnym samochodem....
                Była O1, AGR -oszczędne cudo
                Jest O2, BKD -porywisty rumak

                Komentarz

                • gutier
                  Classic
                  • 2007
                  • 6

                  #9
                  dzieki za podzielenie sie doświadczeniem,
                  dałeś mi do myslenia, bo zalezy mi głównie na ekonomice , ale równoważnie z komfortem jazdy... jak w tej kwestii to wygląda?

                  Komentarz

                  Pracuję...