Wymieniac olej w skrzyni biegów 1.8T AUM?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ksio-aum
    Classic
    • 2018
    • 0

    Wymieniac olej w skrzyni biegów 1.8T AUM?

    Witam, chcecie mieć fajne i skuteczne wycieraczki to polecam hybrydowe - uchwyt montażowy chowa się w wycieraczce i przy wyższych prędkościach wycieraczki bardzo dobrze zbierają wodę z szyb

    Nawet przy fabrycznych ramionach O1?
  • ksio-aum
    Classic
    • 2014
    • 25

    #2
    Wymieniac olej w skrzyni biegów 1.8T AUM?

    Witam, jakis czas temu bedac w ASO kupilem przy okazji :P olej do skrzyni biegów http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3374 i teraz zastanawiam sie czy wymieniac go, czy tez nie... waham sie, bo obily mi sie o uszy opinie, ze lepiej nie wymieniac niech chodzi na tym co jest i ewentualnie zrobic dolewke, bo calkowita wymiana moze zaszkodzic (tylko dlaczego?). Octavia ma 190kkm i mam czasem problem z cichym wrzuceniem biegu wstecznego, zazwyczaj zarzezi, ale gdy np. przed wrzuceniem wstecznego wrzuce na postoju 2 bieg i przejde na wsteczny wchodzi gladko i cicho Czasami stojac na swiatlach gdy wrzucam 1 bieg jest slyszalne pukniecie (takie łup). Czy po wymianie oleju to ustanie?
    Z gory dzieki za sugestie i odpowiedzi. Pozdrawiam.

    Komentarz

    • slagier
      Rider
      • 2014
      • 381
      • Octavia I combi (1U5)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      kolego tez mam ten sam silnik i te same objawy:P ale poki co chodzi nawet widzialem, ze ktos ciegielka wymienial

      Komentarz

      • ksio-aum
        Classic
        • 2014
        • 25

        #4
        To chyba norma w O1... szkoda zeby olej stal heheh :lol:

        Komentarz

        • slagier
          Rider
          • 2014
          • 381
          • Octavia I combi (1U5)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez ksio-aum
          To chyba norma w O1... szkoda zeby olej stal heheh :lol:
          Najwidoczniej tak:P ale niech wypowiedza sie moze inni i potwierdza to:P

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Opinie że "nie wymieniać" bo wymiana szkodzi, moim zdaniem są trochę naciągane.
            Jak może zaszkodzić nowy, czyściutki olej?
            Wymieniałem olej po 200tys.km, bardzo duża rożnica w wyglądzie, a nawet dało się zauważyć rożnicę organoleptycznie, pocierając palcami umoczonymi w tym oleju.
            Pierwsze wrażenie, nieco ciszej pracuje skrzynia.
            Jak dla mnie, nowy olej w butelce zachowywał się jak "woda", ale te oleje takie są, nie mogą gęstnieć w niskiej temperaturze.

            Komentarz

            • suchy
              Rider
              • 2009
              • 682

              #7
              Ja wymieniałem olej w skrzyni przy około 110tys. km podczas "dużego" przeglądu. Zmian dużych niezauważyłem, skrzynia jak czasami haczyła tak haczy, najwyraźniej TTTM. Na pewno wymniana nie zaszkodzi :wink:
              Było, minęło:
              RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

              Komentarz

              • utek
                Elegance
                • 2007
                • 867
                • Superb II combi (3T5)
                • APK 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Zamieszczone przez Marian 2
                Wymieniałem olej po 200tys.km, bardzo duża rożnica w wyglądzie, a nawet dało się zauważyć rożnicę organoleptycznie, pocierając palcami umoczonymi w tym oleju.
                W butelce rzeczywiście wygląda inaczej niż stary, ale po przejechaniu ok 20kkm praktycznie tak samo. Ze skrzyni spuściłem praktycznie cały stary olej, została może setka.

                Komentarz

                • Wolga85
                  Rider
                  • 2014
                  • 288
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  Jak już to różnice poczujesz przy -20 stopniowym mrozie. Konkretnie to poczujesz na lewarku bo albo biegi będą wchodzić normalnie lżej ,albo mega ciężko.

                  Komentarz

                  • marcinlomza83
                    Drive
                    • 2009
                    • 94

                    #10
                    Wymieniłem u siebie profilaktycznie po 200 tysiącach, lewarek zaczął chodzić troszkę lżej. Stary olej nie wyglądał źle, także wymiana nie zaszkodziła

                    Komentarz

                    • ksio-aum
                      Classic
                      • 2014
                      • 25

                      #11
                      Dzieki Panowie w takim razie trzeba bedzie sie umowic z mechanikiem

                      Komentarz

                      • slagier
                        Rider
                        • 2014
                        • 381
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez ksio-aum
                        Dzieki Panowie w takim razie trzeba bedzie sie umowic z mechanikiem
                        A masz jakiegos sprawdzonego mechanika?:P

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1085
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Po co mechanik. Jak dla mnie, największą "trudnością" było zdobycie imbusowego klucza 17, szukałem go po różnych sklepach metalowych chyba z rok czasu, bo nie opłacało się kupować różnych "kompletów", nie stale oczywiście, aż znalazłem, i wymiana była prawie natychmiast. Oczywiście trzeba mieć dostęp do kanału, chociaż można to zrobić też korzystając ze zwykłego podnośnika do kół, ale to wymaga "czołgania się" pod samochodem.
                          Oczywiście, aby nie zrobić sobie "kuku" najpierw ruszyć/odkręcić śrubę przez którą wlewa się olej (bo może się przypadkiem nie dać odkręcić), a dopiero póżniej śrubę do spustu oleju.

                          Komentarz

                          Pracuję...