Koja86 nie mam metaxy (osobiscie nie lubie) ale wypije swoje za Twoje zdrowie a tak na marginesie pierścienie na licznikach wyglądają zaj...cie jeszcze raz dziękulski
Octavia 1.8 T 150kkm.
Na wolnych obrotrach auto sie trzesie, na wysokich wpada w wibracje nawet na postoju.
Wszystkie poduchy silnika wymienione.
Slyszalem o 2 przyczynach.
1.Kolo dwumasowe ?
2.Wtryskiwacz? ( w Vag'u nie ma bledow)
Samochod jedzie normalnie nie przerywa itp.
Co o tym myslicie? Kto moze to zdiagnozowac w Wawie ?
Weź wciśnij sprzęgło jak samochód jest na luzie. Jak Ci zmieni się charakter drgań (przycichnie, zmieni się aplituda lub częstotliwość) to na 99,9% koło dwumasowe.
Z tego co zaobserwowalem nie ma zadnego znaczenia czy sprzeglo jest wcisniete czy nie.
Drgania sa na biegu jalowym, zwiekszja sie w oklicy 1100 obr zanikaja 2000-2200 obr po czym od 2500 w gore pojawia sie juz wibracja o duzej amplitudzie zwiekszjacej sie wraz z obrotami
A przy okazji osiągi nie zmieniły się jak piszesz :?
Nie wiem co to może być, na odległość ciężko stwierdzić. A może koło pasowe z przodu? Choć ono nie powoduje raczej tak dużych wibracji a stukanie. Spróbuj włączyć klimę i zaobserwuj czy to coś zmienia.
Tak sobie gdybam co moze powodować takie drgania:
- koło pasowe,
- koło dwumasowe,
- cewka (spada moc)
- wtryskiwacz (zalewa lub nie daje paliwa moc może się nie zmienić albo spaść)
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik ciśnienia w dolocie,
- świeca łapie przebicie (moc by spadła)
- czujnik temperatury silnika ten co podaje info na kompa - może chodzić na za bogatej mieszance na ciepło.
Racer ---> Tora był kilka lat elektrykiem w ASO VW, nie znam lepszego od niego gościa w Wawie jeśli chodzi o elektronikę w grupie VW. Poza tym mają dobrych klasycznych mechaniorów.
Cos ztrzeszczalo strzelilo i sprzeglo sie rozpadlo
Cos obciera w srodku, zobaczymy po rozebraniu.
Pewnie kolo i sprzeglo do wymianki..
Ledwo udalo mi sie do domu dotrzec.
Komentarz