To jak z tym kopceniem na biało?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • missiak177
    Classic
    • 2018
    • 2
    • Octavia III (5E3)
    • AXP 1.4 MPI 75 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPB 1.4 TSI 150 KM

    To jak z tym kopceniem na biało?

    Dziś sprawdziłem kilka serwisów. Oczywiście każdy stawia że u niego kupi się oliwe, części "P
    Koszty są następujące"
    Auto-Wimar : wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra przeciwpyłkowego, oleju w DSG (co 60 000 km). Orientacyjny koszt 2100 brutto
    Sinsclan: 560 PLN samo robocizna, 1l oleju po 100 PLN do DSG, 100 PLN filtr do DSG, reszta około 200 PLN
    Bohemia Motors: ceny netto
    Filtr oleju 48,70,- filtr DSG 77,57, Olej ATF 489,11, Filtr kabinowy 64,96,- Filtr powietrza 88,62,- Olej 5w30 546
    koszt usługi:
    Przegląd rozszerzony 50,-
    Przegląd z wymianą oleju 90,-
    Wymiana filtra kabinowego 10,-
    Wymiana oleju DSG 50,-
    Wymiana filtra powietrza 10,-
    Zabawne jest to że przy zmiennym okresie przeglądów upierają się przy wymianie oleju w trakcie serwisu 60 tys :P ale usługę mają tanią.

    Mogą zapomnieć o zakupach części, zamówię w Oil Spa, a serwis zrobię tam gdzie będzie najtaniej sama robota.

    [ Dodano: Pią 29 Sty, 16 20:26 ]
    pawelkub11, dlaczego wymieniasz świece ? U mnie wymiana jest przewidziana co 90 tys, czyżby RS miał krótsze okresy ?
  • missiak177
    Drive
    • 2014
    • 53

    #2
    To jak z tym kopceniem na biało?

    Moja skodzina produkcja 12.2009r
    Silniczek 1.9 TDI BXE
    Przejchane aktualnie 138 tys km. nie cofane
    Olej wymieniany na czas, auto mam od miesiaca nie zauwazylem ubytku oleju, plynu chlodzacego, jeszcze bede obserwowal ale podobno z 2 setki moze wziac ten silnik na pare tys km. nie wiem czy to prawda, ale do rzeczy. Tankowane na Statoil i BP.

    Teraz jak wiadomo jest zimno ajc oj zimno :evil:
    Rano po odpaleniu auta np dzisiaj, temp -2 C w celu rozgrzania bo byl czas przed jazda odpalilem skodzine zostawilem zbytnio nie dymila ale jak dojechalem do bramy zeby otworzyc to juz kopcila na bialo, no i kopci podczas jazdy do momentu rozgrzania silnika, potem przestaje ale kopci galancie, wczesniej mialem benzyne tez kopcila na zimny zaczalem obserwowac inne mlodsze diesle na drodze i tez widze ze galancie kopca, moze panikuje zbytnio Panowie?? to moj pierwszy tdik

    Jak rozpoznac czy to para czy cos sie dzieje??
    Auto stoi cala noc na dworze jezeli taka informacja pomoze, nic takto sie nie dzieje tylko ten dym przez pierwsze kilka km nieraz duzy nie raz jak jest odpalony rano to za rura plamka jest jakby to woda byla hymm

    korzystalem z szukajki jak cos i z google tez

    cytat "Biały dym? To już gorzej, bo może świadczyć o problemie z głowicą lub jej uszczelką (do komór spalania przedostaje się płyn chłodzący). Ważne: co bardziej strachliwi kierowcy potrafią pomylić dym „chłodniczy” ze zwykłą parą wodną, która – zwłaszcza w chłodne poranki – wydobywa się z wydechu większości aut (nie ma znaczenia, czy to diesel, czy benzyna). Różnica polega na tym, że para wodna po czasie znika, a dym wywołany spalaniem chłodziwa – nie.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zrobilo sie zimno i kazdy ma problem, bo auto mu dymi.

      Jak bedzie -25'C to zobaczycie jak bedzie dymic.

      Po co szukac sobie na sile problemow :?
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15975
        • Superb III (3V3)

        #4
        missiak177, jak biały dym rozpływa się praktycznie od razu po opuszczeniu wydechu to nie ma co dramatyzować. Gorzej jak zostawiasz za sobą zasłonę dymną. A to, że po porannym odpaleniu sobie zakopci to zupełna norma.
        A tak, BTW, to czemu uparłeś się na zakładanie tematów gdzie popadnie? O2 ma swoje pod-forum...tu jest O1...
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • missiak177
          Drive
          • 2014
          • 53

          #5
          wiem wiem pomylilem sie z dzialem nie chcialem specjalnie tutaj ;/ da sie przeniesc?


          czyli z rana to norma? nawet przez pare km, no w sumie to zazwyczaj do momentu jak silnik zlapie temperature, najbardziej widac podczas ruszania i w czasnie zmiany biegow do 3 wlacznie pozniej i podczas jazdy tak sie nie rzuca

          Komentarz

          • rafiki
            RS
            • 2012
            • 15975
            • Superb III (3V3)

            #6
            missiak177, trochę fizyki. W paliwie są niewielkie ilości wody, które w czasie pracy silnika przy rozgrzanym wydechu jest "wydalana". Po wyłączeniu silnika już jej nie ma co wydmuchać w związku z tym osiada wewnątrz rury wydechowej i się skrapla. Rano odpalasz więc silnik i wydech zaczynają się nagrzewać przez co robi się para. I tak w kółko. Rano biały dym nie jest niczym dziwnym
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road

            Komentarz

            • missiak177
              Drive
              • 2014
              • 53

              #7
              okej soryy ze taki wrazliwy jestem i moze nie do konca mysle, ale glupie po ostatnim aucie w ktorego troche wlozylem bo bral olej itp ;/ teraz jest auto duzo mlodsze i od bardziej pewnej reki a i tak sie kazda rzecza martwie ;/

              jakies szybkie zalecenia macie jak dbac zima o diesla cos sie dolewa do benzyny czy cos co posprawdzac przed wiekszymi mrozami?? jak dbac o turbie wiem to moj pierwszy tdki

              Komentarz

              • rafiki
                RS
                • 2012
                • 15975
                • Superb III (3V3)

                #8
                missiak177, przed każdą zimą zmień sobie filtr paliwa możesz też dolewać jakieś środki obniżające temperaturę krzepnięcia paliwa i zapobiegające wytrącaniu się parafiny. Tylko uwaga, jak już będziesz miał kryształki parafiny to Ci najlepszy preparat nie pomoże od biedy co niektórzy dolewają denaturatu, ale jakoś mnie to nie przekonuje
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road

                Komentarz

                • 2.0-16v Michał
                  RS
                  • 2013
                  • 4038
                  • Octavia III (5E3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM
                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                  #9
                  Jest dużo ulepszaczy które guzik dają. Podstawą jest dobre paliwo :wink: A dymienie to norma w dieslach wiec luz
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                  przedstawiam smerfetke

                  Komentarz

                  • buldoggg
                    Rider
                    • 2014
                    • 347
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Lej droższe paliwo i będzie okej.

                    Komentarz

                    • Luki80a
                      Rider
                      • 2010
                      • 341
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                      #11
                      Ja tam nic nie dolewam do paliwa zimą i śmigam bez problemu.
                      Podstawa to dobre paliwo i żeby w baku było dużo paliwa.
                      Jak będziemy jeździli na "oparach", to woda ma bardzo dużo miejsca na skraplanie w baku. Wymiana filtra paliwa na pewno nie zaszkodzi, ewentualnie można z niego spuścić znajdującą się wodę.
                      Sprawne świece, aku i możemy spać spokojnie.
                      W myśl zasady: "jak dbasz, tak masz"
                      Była O1 AGR

                      Jest O1FL ALH

                      Komentarz

                      • buldoggg
                        Rider
                        • 2014
                        • 347
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Luki80a: zgadzam się z tobą.

                        Komentarz

                        Pracuję...