Zamieszczone przez Kinzi
[O2] Wentylatory bardzoooo dziwny problem.
Zwiń
X
-
[O2] Wentylatory bardzoooo dziwny problem.
Witam Szanownych Kolegów.
Mam taki problem z octavia 2 2004r 1.9TDI BJB .Kilka razy zdarzyło mi się że przychodze do auta a tu rozładowany akumulator na maksa. Dlaczego ? Poniewaz oba wentylatory pracowały dopóki go niewyczerpały(oba pracowały na 2 biegu). Dodam że niedzieje sie to zawsze i nie jest uzaleznione od temperatury zewnętrznej i że gdy przekrecilem tylko kluczyk (tak ze kontrolki sie zapaliły) wentylatory stawaly. Nastepnie, nawet jak zalanczam klime żaden sie niewłancza. Żeby klima chlodziła musze troche pojeździć z dużą predkością(tak zeby schłodzić troche czynnik chłodzący). Wentylatory były wymienione na nowe i dalej to samo. Niby kiedys skasowałem jakiś bład w ASO od sterowania wentylatorami i niby problemu niebyło przez 3 tyg, ale nie wiem czy to poprostu zbieg okoliczności. Bo jak juz wspomnialem problem ten(zalanczanie wentylatorów na wyłaczonym silniku) pojawia sie niereguralnie. wiem że to troche zagatwane
Czy którys z Kolegów ma jakiś pomysł co to może być?
Z góry dzieki i Pozdrawiam
-
-
Koja86, czujniki wydaja sie byc dobre bo odlączyłem wtyczke to przy wyłączonym zapłonie dalej załanczały sie wentylatory plus przy właczonym zapłonie chodziły cały czas (system awaryjny). Plus zamienilem czujniki ten z wyjścia na silniku z tym z wyjścia chłodnicy(oba takie same) i nic to nie dało. czy możliwe żeby oba padły równocześnie?
Gima, czy to możliwe żeby był to czujnik ciśnienia był uwalony jesli problem ten(włanczanie sie wenty. bez zapłonu) pojawia sie niereguralnie?
Pozdro!
Komentarz
-
-
Takie odbiorniki prądu jak silniki dmuchawy z racji mocy muszą być sterowane przez urządzenia przystosowane do obciążenia większym prądem np. przekaźnik. Może przekaźnik sterujący lub podobne urządzenie się zawiesza i jest do dymiany.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Schematy były na forum poszukaj jak znajdę to poślę linka
Co do czujników to nie wiem dziwnie się to zachowuje może przekaźnik faktycznie jest zawieszony? Ale to na kompie powinno coś być jakiś błąd
[ Dodano: Sob 07 Kwi, 07 16:24 ]
grudzien,
Pościągaj co Cię interesuje z tych linkówTakie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
Podobny problem pojawił sie u mnie ale mniej drastycznie. Auto zimne, odpalam, przejezdzam kilkanaście metrów, gaszę i po chwili "pyk" wiatrak na I biegu chodzi ok 10 min.,później się wyłącza.
Byłem u mechaniora, jak na złość wtedy nie włączył się po zgaszeniu, komp nic nie pokazał, sterowanie z kompa OK, więc zapłaciłem za tzw. podpięcie i do domu. 2 tyg było OK i dziś znów to samo. Facet powiedział że może padać ten zespół do sterowania wiatrakami co się znajduje pod aku, przyczapiony do podłużnicy. Faktycznie tam właśnie słychać to "pykanie", może się coś przypaliło albo stłukło bo problem wystąpił po zaliczeniu duuużej dziury poprzecznej.
Nie wiem tylko czy nie ma to jakiegoś wziązku z klimą bo jakoś mi się przestała załączać - śnieżynka świeci a kompresor się nie włącza.Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie
Komentarz
-
-
Marnik79 u Ciebie faktycznie może byc problem ze strownikiem wentylatorow który znajduje się przy podłużnicy> u mnie sterownik wentylatorów znajduje sie we wnetrzu większego wiatraka i co najlepsze byl juz wymieniany. co do klimy mam to samo . A włancza Ci sie mniejszy wentylator jak włączysz klime? AA Toledno niby to samo ale co Octavia 1, ja mam 2ke i jest bardziej zblizona do Golfa V lub Seata Altei.
POZDRO!
Komentarz
-
-
Praca wentylatorów w O2 aż do rozładowania aku
Witam,
Chciałbym, po długiej przerwie, wznowić tytułowy wątek, ponieważ nieoczekiwanie 3 dni temu również zaczął mnie dotyczyć Dotknał mnie o tyle boleśnie, że jestem zmuszony, na sam początek podjęcia jakichkolwiek innych krków, do zakupu nowego akumulatora.
Napisałem już PRW do kolegi "grudzien" bo objawy mam identyczne. Niemniej jednak może coś w tej kwestii ktokolwiek inny słyszał, bądź odczuł na własnej skórze takie zachowanie wentylatorów i usunął wadę skutecznie. Przypomnę w skrócie mój problem, a mianowicie po wyłączeniu zapłonu po kilku lub też kilkunastu minutach zaczynają kręcić się wentylatory z pełnią swoich możliwości. Nie ważne czy jest ciepło czy zimno, nie ważne czy silnik jest rozgrzany. Czasem trwa to kilkanaście sekund, mała przerwa i znów "2 bieg". Ale wczoraj zauważyłem, że nie miały zamiaru się wyłączyć. Dziś znów praca przerywana. I tak aż do rozładowania aku. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce praca ich ustaje. Po odpaleniu wszystko gra, a po włączeniu klimy po jakimś czasie posłusznie ruszają jak trzeba. Byłem podłaczyć auto do kompa, ale wszystko czyste, żadnych błędów. Elektryk spróbuje znaleźć najpierw schemat to mojego modelu silnika (1,9 TDI BLS 105KM), bo ma tylko do BKC i BKJ, a dopiero później może coś wymyśli. Na tą chwilę nie jest w stanie nic powiedzieć.
[ Dodano: Czw 15 Kwi, 10 07:19 ]
Witam,
Problem rozwiązany. Przyczyną ciągłej pracy obu wentylatorów było zawilgocenie na kostakach połączeniowych wentylatora z wiązką, a dokładnie na kostce dużego wentylatora i dodatkowo przeżarty (skorodowany, utleniony) jeden z przewodów sterowniczych tej kostki (są 4 przewody: 2 grube pradowe i dwa cieniutkie sterownicze). Po pierwszym podejściu (osuszeniu i zabezpieczeniu) w ogóle się przestały kręcić. Po drugim (znalezienie feralnego przewodu sterowniczego) wszystko wróciło do normy. Być może przyczyną był tylko ten przewód sterowniczy.
Co prawda dziwnym zbiegiem okoliczności, po tej naprawie wyskoczył błąd na czujce temperatury spalin nr 3 (na filtrze DPF). Mam 3 diagnozy i teraz muszę dobrego elektryka znaleźć do zrobienia. Odsyłam też do tego wątku, w którym pytam o dokładne informacje na temat czujników na DPF. Jak ktoś ma informację to proszę o odpowiedź:
Pozdrawiam
radekwpradekwp
Octavia II kombi Ambiente
1,9 TDI 105KM BLS
Komentarz
-
Komentarz