Problem ze wspomaganiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szałek
    Classic
    • 2008
    • 9

    Problem ze wspomaganiem

    No to tradycyjnie wielkie DZIĘKUJE za gościne
    Łukasz dzieki za telefon :diabelski_usmiech

    Zamieszczone przez Dusia
    dzieci się telefonami bawiły :szeroki_usmiech
    oj było śmiesznie,kozy,gęsi itp.zwierzęta sobie kicały prze bluetooth-a :diabelski_usmiech

    Berni a te Twoje odblaski całkiem fajne tylko umyj ta skorupe :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
  • irek854
    Classic
    • 2007
    • 18

    #2
    Problem ze wspomaganiem

    Witam.

    Mam problem z ciężko chodzącym wspomaganiem (octavia 1.9tdi 1999r).
    Problem pojawił się rok temu jak założyłem nowe opony na nowych alusach (et 28).
    Od razu było czuć że wspomaganie ciężej chodzi ale myślałem że to wina mniejszego ET,
    auto na alusach "stoi trochę szerzej" niż na stalówkach.

    Po zmianie na zimówki nieco się poprawiło ale nadal wspomaganie ciężko chodziło.

    Z czasem chodzi coraz ciężej, czasami mam wrażenie że nie mam wspomagania

    Zdarza się że przez kilkanaście sekund po odpaleniu auta wspomaganie chodzi ok...

    Poziom płynu jest w normie ale nie był wymieniany (przebieg 150 000km)


    Co może być powodem? Znalazłem stary temat: wsp ale nie ma tam za wiele informacji.

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Należało by zacząć rozwiazywać problem od wymiany płynu . Jeśli pompa wspomagania nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków pozostaje liczyć, że wypracowany płyn do wspomagania jest tego powodem.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • irek854
        Classic
        • 2007
        • 18

        #4
        Zamieszczone przez -Piotr-
        Należało by zacząć rozwiazywać problem od wymiany płynu . Jeśli pompa wspomagania nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków pozostaje liczyć, że wypracowany płyn do wspomagania jest tego powodem.
        Pompa nie wydaje żadnych dźwięków i w trakcie jazdy wspomaganie chodzi równomiernie,
        jedynie jak wspominałem czasami tuż po odpaleniu auta jest trochę lepiej.

        PS. Jaki płyn leje się do Octavi?

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          W tym temacie było trochę o płynie do wspomagania;


          [ Dodano: Sob 07 Kwi, 07 00:20 ]
          Nie ma na co czekać. Po świętach do sklepu lub do warsztatu. Czekamy na recenzję.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • irek854
            Classic
            • 2007
            • 18

            #6
            A tak w ogóle to ile wchodzi płynu do całego układu wspomagania?

            tzn. ile kupić żeby nie zabrakło?

            Komentarz

            • -Piotr-
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1018
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              2 x 1L powinno wystarczyć.
              Coś jeszcze o płynie;

              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Fajne ET, a jakie to sa kapcie?? 225 czy cos innego, bo haslo 'nowe' malo mowi
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • irek854
                  Classic
                  • 2007
                  • 18

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Fajne ET, a jakie to sa kapcie?? 225 czy cos innego, bo haslo 'nowe' malo mowi
                  Gumy standardowe 195/65/R15

                  Czy możliwe jest że przez mniejsze ET zużyły się od razu sworznie na wachaczu?
                  W jakimś temacie wyczytałem że to może być powodem ciężko chodzącego wspomagania.

                  Generalnie z tego co się orientuje to mniejsze ET daje efekt podobny do założenia
                  szerszych opon.

                  Na felgach stalowych i zimowych oponach 195/65/r15 wsp. też ciężko chodzi.

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez irek854
                    Czy możliwe jest że przez mniejsze ET zużyły się od razu sworznie na wachaczu?
                    W jakimś temacie wyczytałem że to może być powodem ciężko chodzącego wspomagania.
                    Słyszałem o takich przypadkach. Nie zaszkodzi sprawdzić.
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • irek854
                      Classic
                      • 2007
                      • 18

                      #11
                      W końcu znalazłem trochę czasu żeby zmienić płyn.

                      Niestety po dokładnym przepłukaniu układu wspomagania i wymianie płynu
                      nic się nie zmieniło.

                      Nie znalazłem żadnych wycieków płynu a sworznie wizualnie są ok, ale pasowałoby
                      pojechać na trzepaki żeby się upewnić.

                      Czy ma ktoś może jakiś pomysł co jeszcze można by sprawdzić?

                      [ Dodano: Pią 31 Maj, 13 18:24 ]
                      Jako że co jakiś czas odzywają się do mnie forumowicze z zapytaniem czy udało się rozwiązać problem... to postanowiłem odświeżyć temat.

                      W moim przypadku problemem okazała się mocno zużyta przekładnia kierownicza która w końcu się rozszczelniła. Po regeneracji przekładni, i przy okazji serwisie przedniego zawieszenia łącznie z amortyzatorami auto zaczęło jeździć jak nowe.

                      Objawy jakie miałem przed regeneracją:

                      - stosunkowo ciężko chodzące wspomaganie.
                      - kierownica niemrawo i niechętnie odbijała.
                      - pomimo ustawienia zbieżności, przy jeździe prosto, kierownica samoczynnie skręcała się o ok 2 stopnie w prawo, trzeba było manualnie trzymać ją w pozycji centralnej aby auto jechało prosto.
                      - bardzo subiektywny objaw, ale jestem niemal pewny że występował. Jeśli auto w upalny dzień postało na słońcu, a silnik był zimny, po odpaleniu auta przez jakieś 60 sekund wspomaganie chodziło w miarę ok

                      Po regeneracji maglownicy wszystkie powyższe objawy ustąpiły.

                      Komentarz

                      Pracuję...