Przepustnica-adaptacja - silnik AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Skotniol
    Classic
    • 2004
    • 33

    Przepustnica-adaptacja - silnik AKL

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



    POLECAM :lol: :lol: :lol: :lol:

    Płacze ze smiechu :lol: :lol: :lol: :diabelski_usmiech
    Leon Top Sport 1.8T ale next bedzie Octavia II TDI
  • Sobczyp
    Drive
    • 2004
    • 65

    #2
    Przepustnica-adaptacja - silnik AKL

    Temat już byl "ruszony " ale nigdzie nie znalazłem do tego typu slinika

    chodzi o instrukcję adaptacji na vag-u - z kodami tzn. najpierw silnik (01) potem adaptacja (04) , no i nastepnie ??? jski kod do przepustnicy w tym silniku ?? 04 ?? 01 ?? 98??

    bym był wdzięczny za sugestie jakieś

    Pozdro.

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #3
      Poszukaj w googlach ja kiedyś szukałem do octy kumpla i sie znalazło bez problemu. na kilku frach dokładnie opisywali ..

      Tu wklejka pierwszej napotkanej z 1000 stron o tym :wink:


      ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY

      Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
      serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
      prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
      straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

      Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
      Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)



      Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:

      ► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

      ► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

      ► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

      ► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.



      Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

      ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

      ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

      ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

      ► Przepustnica czysta!

      ► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

      ► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

      ► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).



      PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
      (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

      Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

      [Wybór]

      [01 - Silnik]

      [Bloki pomiarowe - 08]

      Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
      i Marelli np. silniki ADY i AEE).

      [Idź!]

      [Przełącz na Nastawy - 04]

      Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
      "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
      System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

      [Bloki pomiarowe - 08]

      ...i gotowe.

      PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.




      PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
      (Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

      Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

      [Wybór]

      [01 - Silnik]

      [Bloki pomiarowe - 08]

      Wybierz grupę "060".

      [Idź!]

      [Przełącz na Nastawy - 04]

      Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
      "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
      System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

      [Bloki pomiarowe - 08]

      ...i gotowe.

      PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.





      PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
      (Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.



      Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

      [Wybór]

      [01 - Silnik]

      [Nastawy podst. - 04]

      Wybierz grupę "060".

      [Idź!]

      Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

      [ON/OFF/Dalej]

      Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

      Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
      "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
      System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

      [ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

      Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

      [Gotowe, powrót]

      PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz

      • Sobczyp
        Drive
        • 2004
        • 65

        #4
        To widziałem

        ale znalazłem też parę innych stron gdzie kody były inne - więc chcę miec jasność
        żeby czegos nie sp......ć

        może ktos to robił na tym silniku albo zna sie na dobrze na adaptacjach

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          #5
          nic nie sp .. nie boj sie. jak dasz zły kod to nic sie nie stanie ! nie zareaguje .. nie ma opcji zeby zepsuć to nie fiat
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • Sobczyp
            Drive
            • 2004
            • 65

            #6
            ok dzięki

            bedę walczył

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Jak Ci się uda to daj znać Które kody są dobre bo mnie też to chtba niedługo czeka .
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • Sobczyp
                Drive
                • 2004
                • 65

                #8
                No i narazie nici z adaptacji

                Mam jakiegos dennego vaga bo mnie nie chce wpuścić do nastaw

                Moze ktos ma i by chciał się podzielić ?

                Komentarz

                • pawelo_pl
                  Classic
                  • 2007
                  • 15

                  #9
                  Podczas adaptacji będziesz słyszał pracę przepustnicy - tak że będziesz wiedział że to działa. Żadnych kodów nie wpisywałem podczas adaptacji ( nie pamiętam tylko którą wersją softu to robiłem - ale było spolszczenie) . Po adaptacji silnik przestał bujać na wolnych obrotach, a adaptację robiłem bo mi akumulator padł i trzeba było wymienić na nowy ..

                  Komentarz

                  • Adamu
                    L&K
                    • 2006
                    • 1384

                    #10
                    Sobczyp, mam VAGa co działa, jestem z Głowna

                    Komentarz

                    • Sobczyp
                      Drive
                      • 2004
                      • 65

                      #11
                      Dzieki za Wszystkie rady

                      Przepustnica działa ok - sama się adaptowała po 200-300 km :lol:

                      Komentarz

                      • jack.
                        Drive
                        • 2009
                        • 70

                        #12
                        No to odgrzewamy kotleta

                        Robię wszystko to, co neck99 opisuje, i nie dzieje się nic. Mam przepustnicę na lince, silnik oczywiście AKL. Może tutaj trzeba wybrać inną grupę niż 001 czy 098?

                        Dodam, że po czyszczeniu pojawił się błąd:

                        533 Regulacja obrotów biegu jałowego, Regulacja kontroli jałowego powietrza

                        Czy ten błąd sugeruje adaptację, czy może coś przypadkiem ucierpiało na czyszczeniu?
                        Adaptacja nie uruchamia się ani z błędem w pamięci sterownika, ani po jego usunięciu

                        Komentarz

                        • mroko
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 659
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Ale nie słychać że przepustnica się adoptuje czy poprostu nie pojawia się w górnym prawym rogu komunikat??
                          Bo u mnie komunikat się nie pojawia tylko zmieniają się wartości zero jeden w ostatnim polu i słychać przepustnice.
                          Dobrze jest przed adaptacją skasować wartość wyuczone: wchodzisz w silnik następnie w adaptacje [10] i w kanale 00 wpisujesz wartość 0 no i save, zatwierdzasz a następnie adaptacja.

                          Pozdrawiam
                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                          Komentarz

                          • pcbs
                            Drive
                            • 2007
                            • 42

                            #14
                            Zamieszczone przez mroko
                            Ale nie słychać że przepustnica się adoptuje czy poprostu nie pojawia się w górnym prawym rogu komunikat??
                            Bo u mnie komunikat się nie pojawia tylko zmieniają się wartości zero jeden w ostatnim polu i słychać przepustnice.
                            Dobrze jest przed adaptacją skasować wartość wyuczone: wchodzisz w silnik następnie w adaptacje [10] i w kanale 00 wpisujesz wartość 0 no i save, zatwierdzasz a następnie adaptacja.

                            Pozdrawiam
                            Rzuć okiem tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114 i tu http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

                            U mnie po czyszczeniu i adaptacji według drugiego linka wszystko gra, ale rano mam obroty ~1400 obr/min. Wcześniej tak nie było. :roll:

                            Komentarz

                            • jack.
                              Drive
                              • 2009
                              • 70

                              #15
                              Ja zrobiłem wg sugestii z jednego użytkowników brytyjskiego forum użytkowników VW, czyli przed adaptacją skasowałem wcześniejsze ustawienia przepustnicy


                              A więc, wykasowałem błąd 533, wyłączyłem, włączyłem stacyjkę

                              Wykasowałem zapisane wcześniej wartości ustawień przepustnicy zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Przycisk ADAPTATION w menu ENGINE.

                              Później:

                              [01 - Silnik]

                              [Bloki pomiarowe - 08]

                              Grupa "098"

                              [Idź!]

                              [Przełącz na Nastawy - 04]

                              czekam około 30 sek, wartości napięć się zmieniają, słychać przepustnicę, nie ma napisu "Trwa adaptacja" czy coś takiego

                              [Bloki pomiarowe - 08]

                              Gotowe

                              Później odłączam VAG`a, i jadę. Przy pierwszej okazji (gdy silnik oczywiscie ciepły) ciągnę go na drugim biegu od praktycznie zera (biegu jałowego) do końca (6tyś obrotów/minutę). Wtedy puszczam gaz i pozwalam mu zejsć do zera (biegu jałowego). Później ten sam zabieg na 3cim biegu.

                              Zabieg zrobiłem wczoraj o 20:00. Błąd 533 nie powrócił. Dziś przejechałem 10 km w mieście i obroty chodzą jak należy :szeroki_usmiech

                              [ Dodano: Sro 02 Gru, 09 19:11 ]
                              Kolejny dzień jazdy i wszystko wskazuje na to, że sprawa zamknięta, obroty chodzą jak powinny

                              Komentarz

                              • jonson22
                                Classic
                                • 2010
                                • 15

                                #16
                                zrobiłem czyszczenie przepustnicy i teraz nie mogę zrobić jej adaptacji (może jest ktoś z wawy kto to umie zrobić w silniku 1.8 20 V agn na protokole KWP-1281) po podłączeniu przepustnicy i paru próbach jej adaptacji wyskakują mi błędy

                                17973- regulator przepustnicy dolna granica nie osiągnięta brak osprzętu / nie związane ze sprzętem -błąd sporadyczny

                                17967- regulator wolnych obrotow - ustawienia pierwotne bra osprzętu/ nie związane ze sprzętem

                                18010- napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu/ nie związane ze sprzętem

                                na poczatku błąd 17973 był sporadyczny potem juz non spot wyskakuje razem z błędem 17967 odrazu po skasowaniu wyskakuje nadal i na zimnym i na ciepłym silniku i na włączonym i na wyłączonym błąd 18010 udało się skasować , jakieś sugestie co do błędów lub może wie ktos jak zrobić adaptację prawidłowo w tym silniku, biore polskiego VAGA 4.9 wchodzę w :

                                -silnik
                                -bloki danych (podaję blok 098)
                                - wciskam ustawienia fabryczne
                                na dole pojawia się napis ADAPTACJA PRZEPUSTNICY TRWA a za chwile NUMER BLOKU ZABRONIONY czekam chwile i dalej wraca w to samo


                                kurcze dzis znow walczylem z ta przepustnica i zauwarzylem ze nie otwiera sie do konca vag pokazuje ze otwarta jest w 85% (jeszcz enie zrobilem adaptacji ) sytuacja dość dziwna bo w niedziele ja wyjolem wyczysciłem odpaliłem i wracalem do wawy na wlaczonej klimie obroty byly spoko bo ok 1tys (przy klimie norma na biegu jalowym) po czym jak dojechalem do domu wylaczylem klime to podskoczylo do prawie 1500 i w takich okolicach pozostaje, czy to możliwe ze przepustnica zaadoptowala sie sama na poczet właczonej klimy i po jej wylaczeniu podnosi obroty jak spada obciążenie silnika?
                                www.toledoclubpolska.pl

                                Komentarz

                                • kamilkamien
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 51
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Witam wszystkich
                                  Mam kabelek KKL do samochodu kupiony w internecie i problem mój jest następujący. Przechodzę wszystkie kroki tak jak opisane tu na forum i niestety nie widzę nigdzie napisu sygnalizującego adaptację lub jej zakończenie. Zmieniają się wartości w polach w programie ale tylko tyle. Nie ma słychać też odgłosu działającej przepustnicy podczas adaptacji...
                                  Co robię nie tak? Do zabawy używam programu VAG COM oraz VAG 311

                                  Komentarz

                                  • goralto
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 60

                                    #18
                                    Panowie, mam problem
                                    Falowały mi delikatnie obroty na biegu jałowym (ale cały czas w okolicach wzorcowych 750obr/min).
                                    Wyczyściłem przepustnicę i postanowiłem zrobić jej adaptację.
                                    Silnik to 2.0 APK.
                                    Na początku przez omyłkę zrobiłem grupę 098.
                                    Obroty biegu jałowego urosły do 1100-1200, po dłuższym czasie spadają do 900 i mocniej falują.
                                    Zorientowałem się, że to nie tak i zrobiłem grupę 060.
                                    Nic się nie zmieniło.
                                    Jak to naprawić? ops:

                                    Komentarz

                                    Pracuję...