Niskie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mushroom
    Classic
    • 2007
    • 29

    Niskie zawieszenie

    howard7,

    rozpedzenia dla widzow nie bedzie mozliwosci niestety
    możesz powiedzieć dlaczego :?: może zapłacę jakąś kwotę ewentualnie za jeden czy dwa przejazdy :?:
    gdzie będą parkować samochody widzowie ? chodzi mi o odległość od torów testowych.
    czy można tam coś kupić do jedzenia i picia w pobliżu czy trzeba ze soba wszystko brać :?:

    [ Dodano: Sob 28 Lip, 07 11:49 ]
    a czy bedzie tam na cyzm siedziec czy trzeba wziac wlasne krzeselka?
    Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma
  • ElBocheno
    Ambiente
    • 2006
    • 150

    #2
    Niskie zawieszenie

    Ludzie!!
    Już 6 razy przytarłem o krawężnik, studzienkę, zaspę śnieżną lub inne g. przodem!
    Jak i gdzie można podnieść przód o kilka cm? Dostałem wprawdzie namiar na zakład gdzie to robią ale nie mogę się tam dodzwonić.
    A czy trzeba też podnieść tył kiedy się podniesie przód?
    Serwisanci mnie straszą, że mnie będzie podwiewać jak się podniosę i stracę stabilność :roll:
    Co (i gdzie) robić??

    Komentarz

    • Adrian
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 662
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      ElBocheno, na kom też się tam nie możesz dodzwonić??
      PerfectService by DGW
      Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
      Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
      Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        ElBocheno, Montujesz dwie tulejki pod lozyska zawieszenia do kupienia w ASO i po sprawie. Jakbys byl z moich okolic to bym Ci to zrobil w 2 godziny
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • QBA
          RS
          • 2004
          • 2646

          #5
          ElBocheno, najpierw zaloz porzadne amortyzatory, a nie ten seryjny badziew, a zobaczysz, ze w wiekszosci przypadkow, problem nie bedzie istnial

          Komentarz

          • ElBocheno
            Ambiente
            • 2006
            • 150

            #6
            Adrian, właśnie na komórkę nie mogłem. A stacjonarny ciągle zajęty :|
            Daj mi te namiary jeszcze raz na maila, oki? Zwłaszcza komórę, bo może jakąś cyferkę mam źle...

            Maicroft, No łąśnie tak mi proponował Adrian. Niestety mam 2 lewe ręce i nie dam rady sam ops:

            QBA, to kupa kasy :x W zakładzie (nie aso) 700 złotych za serię chcą :?
            A jak szefa zapytałem o tulejki, to powiedział, że kiedyś tak robił ale że się to rozwiązanie nie sprawdza :roll:

            A co z tyłem? Też od razu podnieść skoro już się za to zabieram?

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11200
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Ja też chcę podnieść auto, bo mam taką drogę do domu na nowym osiedlu, że się w pale nie mieści. Trzeci zderzak będę wymieniał!! Nie wspomnę o osłonach silnika już drugie, pozrywanych przewodach do klocków i do sprężarki klimatyzacji. Miska olejowa ma kratery jak księżyc.
              Zimą ciągnik 2 razy mnie wyciągał, a po roztopach to 3 auta nam utonęły w błocie i znowu ciągnik.....

              Maicroft, te podkładki to są pod górne łożyska oporowe?
              Ile mniej więcej kosztują i o ile podniosą auto?

              A może sprężyny zmienić na dłuższe? Można tak?
              Chciałbym o jakieś 2-3 cm w górę.
              Zamiast obniżać, tak jak jest teraz tendencja usportowienia, to ja zrobię wersję off-road. I też będzie fajnie - coś nowego.
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Sprezyny mozna zalozyc z 4x4, bedzie tez sztywniej. W materialach o 4x4 pisalo ze podniesiony o 23mm

                Tulejki to koszt okolo 70zl za dwie, numery gdzies mialem, bo nawet ostatnio pod kolem zapasowym znalazlem worek po nich z ASO. Podnosza 2cm.


                Ja tez probowalem jezdzic na obnizonym zawiasie, skonczylem, jak nie moglem podjechac pod dom u kolegi, a na drugi dzien, moje miejsce na parkingu okazalo sie byc za wysokie 4me :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamiast podwyzszac ja bym zainwestowal w amory generalnie jest wyzej na B4 i nie pływa przód
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    rafalus, Ale tu czesto nie chodzi o plywanie, czego wiele osob nie rozumie. Statyczny kat natarcia jest do dupy, co z tego ze auto bedzie deska na wysokosci 15cm, jak studzienka wystaje wyzej niz wszystkie :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • jandrys
                      Classic
                      • 2006
                      • 29

                      #11
                      ja zakładałem tulejki + metalowa osłona, u mnie to zdało egzamin,
                      jeździłem dużo i nie zauważyłem jakiegoś podwiewania.....
                      trzeba tylko pamiętać że metalowa osłona od 4x4 troche jednak obniża ale za to jak gdzieś stuknąłem to się nawet nie zastanawiałem tylko jechałem dalej
                      tyłu nie ruszałem bo nie jest problematyczny, główny problem to nisko osadzony silnik pomiędzy przednimi kołami...
                      Była O1, AGR -oszczędne cudo
                      Jest O2, BKD -porywisty rumak

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        dołacze sie do tematu
                        Qrcze chyba zle zrobilem zamawiając sprezyny -3cm do seryjnych amortyzatorów ops:
                        Bawil sie ktoś w coś tskiego?? i jak wyszło w praktyce jesli tak??
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Arek, Tak bawilem sie jak wyszlo - no coz - chu*&&^%$ :twisted: Buja jakos dziko wrecz jakby amorki byly calkiem rozwalone, do tego gleba byla jak na gwincie :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11200
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            To mi się podoba - sprężyny od 4x4, metalowa osłona, plastikowe ramki na błotnikach.... mod terenowy - też pomysł fajny

                            ......... :idea: .....

                            pójdzie to na seryjnych amorkach?
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • Arek
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 3143

                              #15
                              denerwuje mnie tył,strasznie wysoko stoi. a jak by sam tyl obnizy to pewnie bedzie woziło :?: dobrze rozumuje ops: chyba sprężyny wylądują na allegro
                              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                krzynol, Pamietaj, ze ori oslona oprocz tego ze kosztuje jakby byla z blachy PA20mm to jest nizej niz plastik o ok. 2cm, i wtedy musowo musisz podniesc przod - inaczej juz calkiem bedziesz mial klape - ale da sie jezdzic nawet na obnizonym z ta oslona, jedynie czasem iskry ida

                                [ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 21:55 ]
                                Arek, Zaloz, sprawdz, zdecyduj. Zmiana sprezyn z tylu to jest 30minut pracy
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Arek,


                                  znieniaj amory lub wywalaj sprezyny ! cos w koncu rozwalisz.

                                  Komentarz

                                  • Adrian
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 662
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    ElBocheno, moje zdanie już zna. Ja mam podniesiony przód właśnie przez tulejki i nie ma z tym problemu. Wszystko jest super tylko co jakiś czas trzeba te tuleje czyścić bo zbiera się tam sporo syfu i przez to częściej mogą padać łożyska mcpershona (czy jakoś tak to się nazywa). Właściwości jezdne bez zmian, tył nie był dotykany, wygląda to też całkiem ok nie ma jakiejś wielkiej przestrzeni między oponą a zakolem z przodu.
                                    PerfectService by DGW
                                    Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                    Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                    Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                    Komentarz

                                    • Luca
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 524

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Arek
                                      denerwuje mnie tył,strasznie wysoko stoi. a jak by sam tyl obnizy to pewnie bedzie woziło dobrze rozumuje chyba sprężyny wylądują na allegro
                                      -30 mm Eibach oraz amorki Kayaba, super zestaw uz ponad 80 kkm zobione i jest ogień :twisted: :twisted: :twisted:
                                      na seryjnych amorach też kiedyś pomykałem, przy -30 w dół, Nigdy więcej. Tak jak pisał Microft, buja i jakoś tak dziwnie, choc nie narzekałem tak bardzo.
                                      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                      Pionek znów gra.......

                                      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                      www.dynosoft.pl

                                      Komentarz

                                      • Garret
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1196
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        Re: Niskie zawieszenie

                                        Zamieszczone przez ElBocheno
                                        Ludzie!!
                                        Już 6 razy przytarłem o krawężnik, studzienkę, zaspę śnieżną lub inne g. przodem!
                                        Jak i gdzie można podnieść przód o kilka cm? Dostałem wprawdzie namiar na zakład gdzie to robią ale nie mogę się tam dodzwonić.
                                        tulejki 20mm na przód, ja kupowałem w ASO
                                        Zamieszczone przez ElBocheno
                                        A czy trzeba też podnieść tył kiedy się podniesie przód?
                                        Serwisanci mnie straszą, że mnie będzie podwiewać jak się podniosę i stracę stabilność :roll:
                                        Co (i gdzie) robić??
                                        nie trzeba, ja podnosiłem tylko przód, nie zauważyłem jakiejś znaczącej róznicy w stabilności, środek ciężkości jest nieco wyżej fakt, ale na seryjnych amorach to kicha i bujanie czy auto podniesione o te 2cm czy nie, ale nic nie podwiewa :lol:
                                        Myślę, ze zestaw tulejki (większy prześwit) + twardsze amorki (mniejsze bujanie, nurkowanie przy hamowaniu etc.) rozwiązałby w znaczącym zakresie Twój problem. Ale zacznij od tulejek (koszt)
                                        Garret

                                        -----------
                                        Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                        Komentarz

                                        • QBA
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2646

                                          #21
                                          Arek, to jakies B6 od razu zamawiaj Bo auto bedzie Ci sie prowadzilo jak bura suka :P Bedziesz mial taki "ping pong", wydaje, sie ze "sportowo" ale tak na prawde nie masz pelnej kontroli nad autem :P

                                          Komentarz

                                          • pleban
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 580

                                            #22
                                            ja się zastanawiałem na podniesieniem tulejkami, jednak stwierdziłem,\że auto po swoim przebiegu (ponad 200kkm) zasłużyło na nowe sprężyny

                                            Mechanior namówił mnie na sprężyny od diesla/ 1,8T (mam 1,6)
                                            przód się podniósł, aż za dużo w porównaniu do tyłu.
                                            Chciałem zamówić mocniejsze sprężynki na tył (po akcji auto zaczęło mocno podwiewać i zrobiło się sporo głośniej i mniej stabilnie), jako że aktualnie mam pilniejsze wydatki zapodałem do tyłu "gumowe wkłady uniwersalne międzyzwojowe" przekonany,\ że wbrew sobie rzeźbię i nie będę zadowolony....

                                            Tymczasem autko podniosło się proporcjonalnie, nie wadzę juz o wszystko, a właściwości jezdne są naprawdę OK
                                            była O1 1,6 102 KM
                                            była O1 1,9 TDI 90 KM
                                            była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                            był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                            jest Ford Tourneo Courier

                                            Komentarz

                                            • daneczek76
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 3642
                                              • Toyota

                                              #23
                                              takie pytanie jak te modyfikacje wpływają na jazde z dużą prędkością w zakrętach szczególnie ostrych? nad sterowne autko czy wręcz odwrotnie? Ja jednak założyłem blache którą sam zrobiłem nie obniża tak prześwitu jak org. i jest ok.
                                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                              Komentarz

                                              • Masmo
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1145

                                                #24
                                                Re: Niskie zawieszenie

                                                Zamieszczone przez Garret
                                                .....Myślę, ze zestaw tulejki (większy prześwit) + twardsze amorki (mniejsze bujanie, nurkowanie przy hamowaniu etc.) rozwiązałby w znaczącym zakresie Twój problem. Ale zacznij od tulejek (koszt)....
                                                Temat był wałkowany! Ja mam chyba Octę z największym prześwitem w OCP :wink: :szeroki_usmiech .
                                                Mam tak:
                                                1. Tulejki pod łożyska McPersona+2 cm przód z ASO
                                                2. Z tyłu sprężyny z zestawu na ze drogi i tulejki dorobione+1,5 cm
                                                3. Amory B6
                                                4. Opony 205/65 R15
                                                5. Metalową blache pod silnik z duralu dorobioną przez blacharza.
                                                Mam jakieś +3cm prześwitu. Auto prowadzi sie bardzo dobrze w końcu nie przycieram spodem na byle koleinie.
                                                Na początek warto zrobić pkt 1 i pkt 2 (można zostawić orginalne sprężyny). Koszt niewielki a autem można jeździć po polnych lub dziurawych drogach.

                                                [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 14:18 ]
                                                Zamieszczone przez ElBocheno
                                                A czy trzeba też podnieść tył kiedy się podniesie przód?
                                                Serwisanci mnie straszą, że mnie będzie podwiewać jak się podniosę i stracę stabilność :roll:
                                                Co (i gdzie) robić??
                                                Warto podnieść też tył bo auto dziwnie wygląda (zwałaszcza załadowane) i mi cierpły nogi na dlugiej trasie (zły kąt siedziska).
                                                Z tym podwiewaniem to bzdura. Oczywiście warto wymienić amory bo seryjne są kiepskie ale wiekszej róznicy z tulekami i bez nie ma.

                                                [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 14:19 ]
                                                Zamieszczone przez daneczek76
                                                takie pytanie jak te modyfikacje wpływają na jazde z dużą prędkością w zakrętach szczególnie ostrych? nad sterowne autko czy wręcz odwrotnie? Ja jednak założyłem blache którą sam zrobiłem nie obniża tak prześwitu jak org. i jest ok.
                                                Wiekszych zmian nie ma. Po zmianie na pożądne amory jest dużo lepiej niż seria.

                                                [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 14:21 ]
                                                Zamieszczone przez Adrian
                                                .... Ja mam podniesiony przód właśnie przez tulejki i nie ma z tym problemu. Wszystko jest super tylko co jakiś czas trzeba te tuleje czyścić bo zbiera się tam sporo syfu i przez to częściej mogą padać łożyska mcpershona ....
                                                Przejechałem z tulejkami jakieś 100 kkm i nic nie czyszczę.
                                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 11200
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  ...Ja mam chyba Octę z największym prześwitem w OCP
                                                  To ja muszę to zobaczyć u Ciebie na żywo. Zresztą spota trzeba zrobić w 3mieście to się zobaczymy i poznamy osobiście. Tak na marginesie to Cię chyba wczoraj widziałem na Słowaku przy zjeździe nadół ja skręcałem na morenę, a Ty poleciałeś w korek na dół. Antena CB po lewej stronie dachu. To Ty?
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...