Spadek obrotow przy skrecaniu kol

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jareck2
    Classic
    • 2008
    • 1

    Spadek obrotow przy skrecaniu kol

    @Fery
    noo ale bezowa tapicerka była jak dobrze pamietam za dopłata
  • yidam
    Classic
    • 2007
    • 4

    #2
    Spadek obrotow przy skrecaniu kol

    Witam jestem nowy na forum i rowniez jestem swiezym wlascicielem O1. Szukalem na forum nie znalazlem wczesniej tego problemu.
    Mianowicie przy skrecaniu kol (niezaleznie od strony) spadaja mi obroty. Na zimnym sliniku potrafi sie nawet zadlawic (raz zgasl). Nadto w okolicy paska klinowego slysze lekki szmer :? (i mam nadzieje, ze to nie szmer przy pasku rozrzadu).
    Mysle, ze to nie przypadlosc samochodu.
    Czy wymiana plynu wspomagania i oczyszczenie pompy wystarczy, czy warto wydac troche wiecej i wymienic rowniez pasek klinowy i pompe wodna (w AKL chyba jest napedzana paskiem klinowym a nie paskiem rozrzadu - choc moge sie mylic).

    No i pytanie pomocniczo - dobijajace: czy znacie firme, ktora prowadzi sprzedaz wysylkowa czesci za granice (moj szkodnik ma kierownice z prawej strony).
    om mani peme hung

    Komentarz

    • Janusz
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 598

      #3
      yidam, u mnie jest podobnie ale nie wydaje mi sie ze cos jest zepsute tylko tak samochdy maja, moze sie myle wiec bede obserwowal ten watek, moze czegos ciekawego dowiem sie

      Komentarz

      • yidam
        Classic
        • 2007
        • 4

        #4
        Dzieki Janusz. Ja po prostu jestem przewrazliwiony na punkcie jakichkolwiek dzwiekow, nieprawidlowosci. Poprzedni samochod (Seat Ibiza 1.4 - nie pamietam oznaczenia silnika) wydawal przez kilkadziesiat mil niepokojace dzwieki a potem mu umarl ECU (€500 z wymiana za uzywke). Niemniej czekam rowniez na opinie innych - plyn i tak wymienie - czeka mnie przeglad i wymiana rozrzadu.
        om mani peme hung

        Komentarz

        • boban8
          Classic
          • 2007
          • 3

          #5
          co do spadania obrotow przy skrecaniu kol to raczej jest taka przypadlosc wiekszosci Octavii. rowniez w mojej jak skrecam kierownica do oporu, najczesciej silnik gasnie, a przy mniejszych promieniach skretu zaczyna sie dlawic. chyba ze dobrze pooperuje gazem. kolega mechanik mowi ze to moze miec zwiazek poprostu ze wspomaganiem.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Obroty beda zawsze spadac, bo zaczyna pracowac pompa i tak jest w kazdym aucie, ale gasnac nie ma prawa :idea:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez yidam
              Nadto w okolicy paska klinowego slysze lekki szmer :? (i mam nadzieje, ze to nie szmer przy pasku rozrzadu).
              Zdejmnij pasek klinowy i odpal samochód bez niego i będziesz wiedział skąd pochodzi szmer.

              Zamieszczone przez yidam
              pompe wodna (w AKL chyba jest napedzana paskiem klinowym a nie paskiem rozrzadu - choc moge sie mylic).
              W tym silniku pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu.

              A co do tego gaśnięcia to może też źle pracować nastawnik przepustnicy który właśnie odpowiada za podtrzymanie obrotów biegu jałowego w przypadku obciążenia silnika (kręcenia kierownicą czy włączenia klimatyzacji).
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • yidam
                Classic
                • 2007
                • 4

                #8
                Zamieszczone przez mroko
                A co do tego gaśnięcia to może też źle pracować nastawnik przepustnicy.
                Wymiana, regulacja czy czyszczenie?
                om mani peme hung

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  yidam, wymiana w najgorszym przypadku
                  zacznij od wyczyszczenia a potem zrób adaptacje przepustnicy i powinno być oki 1.6 ma to do siebie że lubi sie zabrudzić przepustnica

                  Komentarz

                  • yidam
                    Classic
                    • 2007
                    • 4

                    #10
                    djczas, a nie masz jakiegos skana, gdzie to ustrojstwo (przepustnica) sie znajduje w AKL, i jak przeczyscic, zeby nie doprowadzic do koniecznosci wymiany. Troche doswiadczenia w podawaniu kluczy w garazu mam, wiec nie powinienem az tak spartaczyc, zeby zepsuc na amen.
                    om mani peme hung

                    Komentarz

                    • bastek016
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 163

                      #11
                      nic nie rob to jest normalka ja w 1.6 aee mam to od nowości , tak maja te samochody pompa wspomagania zaczyna pracować i spadają obroty na silniku

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        yidam, nie mam ale jak poszukasz na forum jest opis przepustnica jest przy kolektorze ssącym przykręcony imbusami i odkręcasz ją czyścisz naftą (jak dobrze pamietam ale tego nie jestem pewien) zakładasz podpinasz kompa z vag i robisz adaptacje
                        pod tymi linkami masz info na ten temat





                        jest jeszcze wiele tematów na ten temat poszukaj i poczytaj
                        użyj opcji szukaj

                        Komentarz

                        • mroko
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 659
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Tak jak napisał kolega djczas, najpierw wyczyścić. Jak zdejmniesz osłony z silnika to napeno poznasz przepustnice. Tylko uważaj bo do niej idzie kilka rurek podciśnieniowch, nic na siłe. Zamiast nafty można użyć specjalnego środka do czyszczenia przepustnic ale chyba to jest to samo tylko w spreju. No i oczywiście adaptacja. Zycze udanej roboty
                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                          Komentarz

                          Pracuję...