Blacharz - lakiernik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leones
    Drive
    • 2008
    • 75

    Blacharz - lakiernik

    WIELKIE dzieki Panowie i Panie za pierwszego mojego spocika, bardzo mi milo poznac was osobiscie.



    P.S.
    Wielkie dzieki chlopaki za przemily transport, SZKODA masz duza Cole :szeroki_usmiech
    SUPERB 1.8T LPG (BRC)
    OCTAVIA 2FL 1.6 MPI LPG (LR)
  • Robin_Hood2
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 40

    #2
    Blacharz - lakiernik

    Witam,
    W dniu dzisiejszym w moją stojącą na parkingu przed sklepem 6 - letnią skodzinę OCTAVIA 1 limuzyna wjechał tyłem dosyć mocno klient po czym zbiegł. Niestety z racji braku jakichkolwiek świadków zdarzenia nie udało się ustalić sprawcy.

    Efekt:
    - wgniecony lewy tylni błotnik w pobliżu drzwi
    - uszkodzone lewe tylnie drzwi pasażera na rancie obok klamki
    - przytarta klamka lewych tylnich drzwi.

    Proszę o radę gdzie można fachowo naprawić autko na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego:
    1) prostowanie błotnika (gdyż wymiana mija się chyba z celem, chyba że sugerujecie wymianę)
    2) wymiana drzwi lewych tylnych (ewentualnie prostowanie)
    3) malowanie uszkodzonych elementów (kolor czarny metalik)

    i ile to by kosztowało.

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Robert
    Pozdrawiam, Robert

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Robin_Hood2, polecam Kalickich , mają autoryzację Toyoty i robią samochody dla MB więc roboty nie partaczą z resztą znajomi na nich nie narzekają

      Stłuczka? Zajmiemy się tym. Serwis blacharsko-lakierniczy, holowanie, auto zastępcze, likwidacja szkody. Wszystko bezgotówkowo. Sprawdź nas.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Robin_Hood2
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 40

        #4
        Witam ponownie,
        Na początku dziekuję bardzo Ziomal-owi za informację o warsztacie.

        Jestem już po wizycie Pana z mojej ubezpieczalni.
        Rezultat niestety troszkę przytłaczający mnie:
        - wymiana na nowy tylni lewy błotnik
        - wymiana na nowe tylnie lewe drzwi pasażera
        - lakierowanie spojllera
        - lakierowania błotnika
        - lakierowanie drzwi pasażera
        - cieniowanie drzwi kierowcy
        - wykonanie geometrii samochodu (tylne zawieszenie)
        - inne drobne rzeczy typu lakierowanie klamki, wymiana plastików ...

        Wszystko co prawda finansowane będzie z mojego AC (niestety ale będę musiał tu dopłacić gdyż wykupione miałem AC - kosztorys a nie AC - serwisowe czyli dostanę kosztorys netto oraz potrącona zostanie mi amortyzacja części).
        Pytanie do Was:
        1. Czy ktoś z Was wymieniał już w swojej Octavii limuzyna tylni błotnik?
        2. Czy taka wymiana jest opłacalna z punktu widzenia dalszej eksploatacji samochodu. nie zostanie przypadkiem utracona geometria samochodu, ?
        3. Czy proponujecie inne rozwiązanie np. mimo wszystko "klepanie"

        Z góry dziękuję za wszelkie rady, sugestie.

        Jutro załączę FOTO przedstawiające uszkodzone miejsce.

        Robert
        Pozdrawiam, Robert

        Komentarz

        • kokos
          Classic
          • 2007
          • 30

          #5
          Zamieszczone przez Robin_Hood2
          Witam ponownie,
          Na początku dziekuję bardzo Ziomal-owi za informację o warsztacie.

          Jestem już po wizycie Pana z mojej ubezpieczalni.
          Rezultat niestety troszkę przytłaczający mnie:
          - wymiana na nowy tylni lewy błotnik
          - wymiana na nowe tylnie lewe drzwi pasażera
          - lakierowanie spojllera
          - lakierowania błotnika
          - lakierowanie drzwi pasażera
          - cieniowanie drzwi kierowcy
          - wykonanie geometrii samochodu (tylne zawieszenie)
          - inne drobne rzeczy typu lakierowanie klamki, wymiana plastików ...

          Wszystko co prawda finansowane będzie z mojego AC (niestety ale będę musiał tu dopłacić gdyż wykupione miałem AC - kosztorys a nie AC - serwisowe czyli dostanę kosztorys netto oraz potrącona zostanie mi amortyzacja części).
          Pytanie do Was:
          1. Czy ktoś z Was wymieniał już w swojej Octavii limuzyna tylni błotnik?
          2. Czy taka wymiana jest opłacalna z punktu widzenia dalszej eksploatacji samochodu. nie zostanie przypadkiem utracona geometria samochodu, ?
          3. Czy proponujecie inne rozwiązanie np. mimo wszystko "klepanie"

          Z góry dziękuję za wszelkie rady, sugestie.

          Jutro załączę FOTO przedstawiające uszkodzone miejsce.

          Robert


          w/g mnie nowy blotnik to nowy,geometra nie ucierpi a nigdy nie masz pewnosci ze pod lakierem za jakis czas szpachla nie peknie albo nie odprysnie,nie wiem dokladnie jak w skodzie fabrycznie blachy sa zabezpieczane antykorozyjnie ale ma pewno mniejsze szanse sa w przypadku wymiany na nowy jakichs niespodzianek po jakims czasie niz w elemencie naprawianym.ale to tylko moje skromne zdanie,pozdrawiam
          VECTRA KLUB POLSKA Opc Line

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez Robin_Hood2
            Na początku dziekuję bardzo Ziomal-owi za informację o warsztacie.
            Do usług

            I co robisz u Kalickich ?
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Robin_Hood2
              Drive
              S_OCP Member
              • 2007
              • 40

              #7
              Zamieszczone przez Ziomal
              I co robisz u Kalickich ?
              Jutro wysyłam do firmy Kaliccy protokół przygotowany przez likiwidatora szkód celem przygotowania przez nich wyceny.
              Po otrzymaniu wyceny od mojego ubezpieczyciela małe porównanie i zobaczymy co dalej.
              Jednak ponieważ zależy mi aby samochód był zrobiony porządnie w związku z tym chyba będę się skłaniał ku temu aby naprawa została przeprowadzona w tej firmie.

              Pozdrawiam,
              Robert
              Pozdrawiam, Robert

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez Robin_Hood2
                Jednak ponieważ zależy mi aby samochód był zrobiony porządnie w związku z tym chyba będę się skłaniał ku temu aby naprawa została przeprowadzona w tej firmie
                od razu mówię , że mają samochody zastępcze więc powinno być Ok
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • brudnyhary
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 616

                  #9
                  tylny błotnik z tego co wiem kończy sie z przodu przy szybie tak wiec zeby go wymienic w całosci musiałby ci blacharz ciąć wzdłuż calego dachu. jak wymieniali u mie to ucieli go na wysokości jak zaczyna sie tylny slupek. co do wymiany to zalerzy jak bardzo jest uszkodzony? bo jesli to jest jakieś nieduże wgniecenie to czasami warto wyklepac tym bardziej że odejmą ci przy wypłacie odszkodowania amortyzacje i może ci zostac niewiele kaski na naprawe. myslę ze jezeli firma zaproponowana przez Ziomala jest solidna to warto sie ich poradzic czy klepac czy wymieniac. u mnie wymieniali ale moje autko miało 1,5 miesiąca i robiłem to w ASO . ale z tego co pamiętam to nie jest do konca taka prosta rzecz. mysle ze własciciel tego zakładu poradzi ci najlepiej.
                  Octavia Combi Tour Ice+ 1.9TDi AXR 115,2 kucy/265,8 niutonów

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez brudnyhary
                    myslę ze jezeli firma zaproponowana przez Ziomala jest solidna to warto sie ich poradzic czy klepac czy wymieniac.
                    O ich robocie świadczy to że mają autoryzację Toyoty i malują samochody dla Mercedes-Benz :wink:
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      myśle że jeśli można bez grzania wyprostować błotnik to warto, u siebie miałem wgniecenie i ryse do podkładu, ubezpieczyciel zakwalifikował do wymiany,
                      znajomy lakiernik odradził wymiane gdyż ten nowy wcześniej czy póżniej będzie rdzewiał,
                      wymiana polega na ucięciu go na wysokości przedniego słupka oraz rozwiertanie zgrzewów a następnie wspawanie,

                      każdy później pozna że był wymieniany bo to co fabryka nie da sie zrobić

                      które ubezpieczalnie mają variant service/gotówka?

                      i o ile groszy był tańszy variant kosztorys od service?
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • Robin_Hood2
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 40

                        #12
                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        które ubezpieczalnie mają variant service/gotówka?
                        HESTIA

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        i o ile groszy był tańszy variant kosztorys od service?
                        z tego co pamiętam coś około 300zł czyli niedużo w porównaniu do zakresu mających być wykonywanych prac.
                        No cóż trudno się mówi. Mój błąd
                        Także na przyszłość jedynie tylko AC-Serwisowy a nie AC-Kosztorosowy.

                        Pozdrawiam,
                        Robert

                        [ Dodano: Czw 26 Kwi, 07 12:01 ]
                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        myśle że jeśli można bez grzania wyprostować błotnik to warto,
                        A w przypadku kiedy konieczne jest grzanie to czy lepiej wymieniać na element nowy?
                        Pozdrawiam, Robert

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          u mnie było zagięcie zaczynające się od tylnich lamp i sięgające przednich drzwi
                          tramwaj boczną listwą zarysował całe auto , na błotniku było wgniecenie koło 1 cm.

                          przy naprawie zostało to tak zrobione że ani od wewnątrz ani od zewnątrz podkład nie był zrywany a tym bardziej cynk, został zeszlifowany tylko lakier, oczywiście szpachla też musiała być zastosowana

                          może zrobisz zdjęcia?
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • brudnyhary
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 616

                            #15
                            ja bym to wyklepał i jezdził dalej . uwierz mi ze jak bedziesz sprzedawał to nikt nie bedzie sie wczuwał w to czy element był wymieniany czy lekko szpachlowany kazdy stwierdzi "był uderzony i koniec" wiadomo oczywiscie ze blacharz musi ci to zrobic sensownie a nie nawalic cm szpachli. ja kiedys tez podchodziłem do takich napraw w taki sposób ze wymieniałem wszystkie elementy na noweteraz twierdze ze nie ma to sensu lepiej zaoszczędzoną kaske odłozyc(ja przynajmniej tak robię) i dołozyc te pieniądze do nowszego samochodu. ale to jest tylko moje zdanie , nie jestem blacharzem, a samochód jest twój i zrobisz jak uznasz za stosowne pozdrawiam
                            Octavia Combi Tour Ice+ 1.9TDi AXR 115,2 kucy/265,8 niutonów

                            Komentarz

                            • misiek^wro
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8321

                              #16
                              ja popieram brudnyhary'ego.

                              Nie warto wymieniac nic na nowe, walnij szpachle, polakieruj caly element i jezdzij dalej. Dla potomnych zostaw zdjecia, zeby bylo wiadomo ze byly lekkie wgniecenia, a nie jakis konkretny dzwon czy cos.

                              Ja porobilem foty swojej Okci i teraz niebawem udam sie do jakiegos konkretnego lakiernika/blacharza zeby porobil wszystkie defekty auta, ktorych sie nabawilo juz przez pare lat. Wiekszosc to lekkie otarcia, wiec nie ma co sie szczypac, tylko lakierowac, ewentualnie pachnac szpachla.

                              Kase sobie zostaw na cos innego.
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz


                              • #17
                                szpachla spachla i szpachla,

                                nie, ja bym wymienił jesli bym chciał żeby mi dobrze służyło i planowałbym jazde jakis czas to bym wymieniłna nowe wszystko
                                to jest moje zdanie.

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  #18
                                  może da się to naciągnąć
                                  z wewnątrz miejsca nie ma ale jest taka maszynka, przykleja się ją od zewnątrz i naciąga blache

                                  pogadaj z dobrym blacharzem

                                  u mnie był dostęp do wszytkiego od wewnątrz bo wgniecenie było wyżej
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • Robin_Hood2
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 40

                                    #19
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    myśle że jeśli można bez grzania wyprostować błotnik to warto
                                    Wstępne informacje uzyskane w serwisie wskazują na konieczność użycia metody grzania i wyciągania z uwagi na fakt, że brak jest dojścia w celu "wyklepania.
                                    W związku z czym mam pytanie: czy metoda grzania ma jakieś skutki uboczne?

                                    A może jeżeli mają stosować metodę grzania to lepiej kupić nowy błotnik i wymienić?
                                    Pozdrawiam, Robert

                                    Komentarz

                                    • Adamu
                                      L&K
                                      • 2006
                                      • 1384

                                      #20
                                      daj do wyklepania/grzania.
                                      lakierowac i tak bedą cały element łącznie z drzwiami.

                                      kosztorys wypłacą ci brutto czy netto? (generalnie TU płacą netto)

                                      Komentarz

                                      • Robin_Hood2
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 40

                                        #21
                                        Zamieszczone przez Adamu
                                        kosztorys wypłacą ci brutto czy netto? (generalnie TU płacą netto)
                                        Oczywiście, jak we wszystkich firmach ubezpieczeniowych kosztorys - NETTO
                                        Pozdrawiam, Robert

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #22
                                          Nie we wszystkich, to zalezy od tego jak jest sporzadzona umowa, do tego czy auto jest na osobe prywatna czy na firme, czy kasa idzie do raczki czy naprawiamy 'bezgotowkowo' itd.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Adamu
                                            L&K
                                            • 2006
                                            • 1384

                                            #23
                                            Robin_Hood2, czyli żeby dostać brutto musisz mieć fakturę VAT i zanieść w zębach do TU. jeżeli naprawisz w warsztacie, który nie wystawi ci FV to musisz niestety zmieścić się w kwocie netto.


                                            Maicroft, do zbioru wymienionych przez Ciebie cech należy dodać jeszcze rodzaj ubezpieczenia OC lub AC.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...