Wentylator chlodnicy TDI AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RALF
    Elegance
    • 2008
    • 974

    Wentylator chlodnicy TDI AGR

    c0nn3ct, w planach jest pojechać przez Padew, deespe po mnie wpada, ryhO mówił, że też podjedzie, nie wiadomo też jak omega, jakby on jechał to na 4 autka łącznie z Wami jedziemy razem
  • Fleishmachine
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 292

    #2
    Wentylator chlodnicy TDI AGR

    Witam

    Juz czwarty dzien mecze sie z z wysoka temperatura wody...
    Dzisiaj juz czwarty mechanik - najbardziej fachowy ze wszystkich zabieral sie za moja octavke, no i po poltorej godzinie nie jest w stanie stwierdzic na 100% co jest powodem przegrzewania, powiedzial ze prawdopodobnie pompa wody, ale obieg jest tyle ze moze nie wystarczajacy i powiedzial ze prawdopodobnie wentylator nie wskakuje na drugi bieg - wentylator wogole zbytnio nie chce sie zalaczac.
    W sumie wiekszosc z tego co powiedzial to rozumiem, nie wiem czy wentylator ma dwa biegi a jesli ma to jak je sprawdzic - pewien jestem jednego biegu, bo jeden z mechanikow podlaczyl wentylator na stale pod wlacznik i moglem go sobie wlaczac i wylaczac manualnie, ale ktory to byl bieg? Orientujecie sie w temacie wentylatorow?
    Nie chcialbym sie dobierac do pompy, poki nie mam pewnosci ze to ona, bo po co placic za robote, jesli okaze sie ze pompa jest ok i zloza wszystko do kupy na starych czesciach.

    Nie moge sie doczekac na wizyte w ASO - w sumie dopiero na poniedzialek moglem sie zapisac, ale lepsze to niz nic - tam jak najada na komputer to moze cos pewnego na 100% mi powiedzia

    Pozdrawiam
    Mikolaj

    Komentarz

    • Alberto
      Ambiente
      • 2006
      • 202

      #3
      Jak z wentylatora czyli silniczka wychodzą dwa kable to 1 bieg jak trzy to dwa biegi.

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        Zamieszczone przez Alberto
        wentylatora czyli silniczka wychodzą dwa kable to 1 bieg jak trzy to dwa biegi.
        popieram kolege dobrze mówi.
        Fleishmachine, a sprawdzałeś termostat czy ci się niezawiesił, termostat w chłodnicy który załancza wentylator, i bezpieczni który znajduje się na akumulatorku?

        Oprócz tego wentylator często od syfu sie zaciera i chodzi wolniej niz powinien ja kiedyś wylałem cały smar w spreju w niego żeby chodził dobrz wyleciło kupe syfu i od 2 lat jest ok.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • Fleishmachine
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 292

          #5
          Zamieszczone przez daneczek76
          Zamieszczone przez Alberto
          wentylatora czyli silniczka wychodzą dwa kable to 1 bieg jak trzy to dwa biegi.
          popieram kolege dobrze mówi.
          Fleishmachine, a sprawdzałeś termostat czy ci się niezawiesił, termostat w chłodnicy który załancza wentylator, i bezpieczni który znajduje się na akumulatorku?

          Oprócz tego wentylator często od syfu sie zaciera i chodzi wolniej niz powinien ja kiedyś wylałem cały smar w spreju w niego żeby chodził dobrz wyleciło kupe syfu i od 2 lat jest ok.
          mowiac termostat w chlodnicy masz na mysli wlacznik termiczny wentylatora? Nie sprawdzalem go, nie mam jak sie do niego dotrzec. W zlaczu sa trzy kable, tak wiec beda trzy biegi - ok, dzieki za odpowiedzi - jak bede mial wolne to musze sie dobrac do wentylatora i posprawdzac wszystko, no a pompa wodna raczej i tak do wymiany... ;-/

          Pozdrawiam
          Mikolaj

          Komentarz

          • salvado
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 314

            #6
            Fleishmachine,
            Zamieszczone przez Fleishmachine
            W zlaczu sa trzy kable, tak wiec beda trzy biegi
            chyba raczej dwa, bo jeden kabelek to (-), czyli masa.
            Staram się pisać poprawnie po polsku.

            Komentarz

            • adeks
              Drive
              S_OCP Member
              • 2007
              • 87

              #7
              A powiedzcie mi:
              Czy w waszych samochodach nie ma wentylatora osadzonego na sprzęgle wiskotycznym?
              Jeżeli tak, to mogła się wysypać wiskoza... niby kręci ale nie uzyskuje odpowiednich obrotów, przez co nie ma odpowiedniego chłodzenia.
              Octavia 2.0 BKD

              Komentarz

              • Kuvel
                Ambiente
                • 2006
                • 138

                #8
                Jeszcze jedna sprawa - sprawdź czy korek zbiornika wyrównawczego trzyma ciśnienie. Normalnie duży obied otwiera sięprzy temperaturze bliskiej 100 st. Ze względu na podwyższone ciśnienie ,temperatura wrzenia wynosi kilka (naście) stopni powyżej 100. Jeśli nie masz ciśnienia, to ciecz zaczyna wrzeć, robią się bąbelki pary i obieg cieczy zostaje zakłócony.
                Znam przypadek, że z powodu uszkodzonego korka koleś wymieniał uszczelkę pod głowicą i parę innych żeczy - w sumie wydał prawie 1000 PLN!
                90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Zamieszczone przez Fleishmachine
                  mowiac termostat w chlodnicy masz na mysli wlacznik termiczny wentylatora
                  TAk tak tak

                  [ Dodano: Pią 27 Kwi, 07 08:41 ]
                  Zamieszczone przez Fleishmachine
                  pompa wodna raczej i tak do wymiany
                  to razem z rozrządem
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • Fleishmachine
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 292

                    #10
                    Zamieszczone przez salvado
                    Fleishmachine,
                    Zamieszczone przez Fleishmachine
                    W zlaczu sa trzy kable, tak wiec beda trzy biegi
                    chyba raczej dwa, bo jeden kabelek to (-), czyli masa.
                    masz racje, jedno myslalem drugie napisalem - glupi blad

                    [ Dodano: Pią 27 Kwi, 07 13:32 ]
                    Zamieszczone przez Kuvel
                    Jeszcze jedna sprawa - sprawdź czy korek zbiornika wyrównawczego trzyma ciśnienie. Normalnie duży obied otwiera sięprzy temperaturze bliskiej 100 st. Ze względu na podwyższone ciśnienie ,temperatura wrzenia wynosi kilka (naście) stopni powyżej 100. Jeśli nie masz ciśnienia, to ciecz zaczyna wrzeć, robią się bąbelki pary i obieg cieczy zostaje zakłócony.
                    korek jest git, normalnie woda nie wrzy, jedynie jak sie otworzy korek przy wyzszej temp to zaczyna wrzec, podnosi sie poziom i automatycznie wylewa sie jakies 0.5-1l

                    [ Dodano: Pią 27 Kwi, 07 13:37 ]
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    Zamieszczone przez Fleishmachine
                    pompa wodna raczej i tak do wymiany
                    to razem z rozrządem
                    no i to jest wlasnie ten bol... gdyby nie rozrzad to juz bym mial sciagnieta pompe i byloby wiadomo na 100% czy to ona szwankuje, czy przyczyny szukac gdzie indziej... no a sciagniecie rozdzadu i pompy to koszt taki sam jak wymiany - rownowartosc 1000zl za sama robote - a jak sie okaze ze to nie to, no to tysiak w plecy - jedynie na zapas bede mogl sobie zrobic pompe i rozrzad, czyli dojdzie kolejne 600zl

                    nic, doczekam do wizyty w aso, tylko... tutaj fachowcy sa takimi fachowcami... eh, szkoda gadac

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      Fleishmachine, przyjedz do Olsztyna i zrobisz to taniej z dojazdem niż wsumie 1600 jak ty wyliczyłeś . PZDR
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • Fleishmachine
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 292

                        #12
                        Zamieszczone przez daneczek76
                        Fleishmachine, przyjedz do Olsztyna i zrobisz to taniej z dojazdem niż wsumie 1600 jak ty wyliczyłeś . PZDR
                        koszt wrzucenia szkodnika na tira w jedna strone to ok 1200zl - droga na kolach by mnie kosztowala 1200zl w obie strony, ale wiesz... jedno to czas ktory musialbym poswiecic na to, a drugie.... no wlasnie chodzi o to, ze musze to naprawic bo szkodnikiem nie da sie ruszac nigdzie dalej - wiec skoro ciezko jest mi zrobic 20km to troche trudniej byloby mi pokonac dystans 1500km :?

                        zabiore sie za to na miejscu, ludze sie tylko ze na kompie w aso wyjdzie usterka i w 100% bedzie pewne co jest nie tak, zeby nie rozgrzebywac sprawnych elementow. dobrze tylko, ze jestem w stanie poruszac sie samochodem po okolicy, tak wiec z zakupami i praca nie mam problemu - wystarczajaco sie nameczylem w styczniu jak wysylalem szkodnika do Polski na blacharke - lakierke ( kolo w tyl mi pozadnie zapakowal ) - miesiac czasu na rowerze to nie jest najlepsza opcja

                        ale juz nawet taka mysl chodzila mi po glowie, ze jak naprawa wyjdzie wiecej jak 5 stowek to stukne auto i niech na AC sciagaja go do PL, hehe - ale nie moglbym zrobic tego mojemu szkodnikowi

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          a czy przy recznym wlaczeniu wentylatora przegrzewanie dalej wystepuje???? wedlug mnie malo prawdopodobne aby usterka ukladu chlodzenia wyskoczyla na kompie.


                          dodatkowo czy ktorys z tych specow wymienil moze termostat????
                          daneczek76 moze rowniez miec racje - nie otwiera sie do konca i jest zbyt maly przeplyw wody

                          Komentarz

                          • daneczek76
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3642
                            • Toyota

                            #14
                            Fleishmachine, sorki w podpisie masz pruszcz gdański i myslalem że tam jest szkodnik. co do porady marekzu, ma racje wejś wyciagni wtyczke od termostratu w chłodnicy zewrzyj razem kable i tak pojeździ i zobaczysz czy ci się nadal autko grzeje.

                            Co do termostatu w silniku sprawdz rano jak auto odpalisz jeśli auto sie nagrzeje do prawie 90 stopni a dolny wąż jest zimny to termostat zawiesił się czyli sie nieotwiera lub jeśli po odpaleniu zimnego zilnika silnik sie nagrzewa i oby dwa węże też czyli i dolny i górny to znaczy żę też wisi i że ciągle jęździsz na otwarym obiegu. PZDR
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              gdyby jezdzil na otwartym termostacie mialby problem niedogrzania raczej

                              Komentarz

                              • Fleishmachine
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 292

                                #16
                                termostat wymienilem na samym poczatku - jednak po jego wymianie efekty byly takie same ( co do niego nie jestem pewien, bo kupilem podrobe ). Przy wlaczonym wentylatorze jezdzilem caly czas na poczatku, jednak to wogole nie pomagalo, ale jakos slabo wentylator kreci - przynajmniej tak mi sie wydaje, nie mam z czym porownac niestety ;-/

                                obecnie wyrzucilem termostat i jezdze bez niego - wskaznik od temp normalnie dochodzi do pionu, ale zdecydowanie trudniej go przegrzac - w sumie nie ruszalem nigdzie w dalsza trase, wiec trudno mi powiedziec, ale przed chwila wracalem od znajomego, temp zew 10`C, przebieg 15km a wskaznik temp nie wysunal sie dalej w prawo - stal idealnie w pionie. swiezo po wywaleniu termostatu dalem troche po garach i zauwazylem zdecydowana roznice - jak juz wskaznik temp wychyli sie ponad 50%, to w miare szybko wraca do normy jak powroce do spokojnego stylu jazdy - przy zalozonym termostacie musze postac min 5-10 min zeby zbic temperature.

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  no bez termostatu trudniej przegarzac bo plyn leci od razu przez chlodnice -tyle ze bez termostatu w czasie jezdy niezbyt realne jest osiagniecie 90 stopni - ale skoro masz takie objawy to faktycznie przyczyna moze byc pompa

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Fleishmachine, To jak tak jezdzisz na krotkie odcinki a wirnik na pompie wody sie slizga to zacznie slizgac sie jeszcze bardziej i skonczy sie tym, ze pewnego dnia przegrzejesz glowice i wtedy taniej wyjdzie kupic w UK drugi silnik i go zmienic niz przewozic to auto tam i spowrotem :idea:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Fleishmachine
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 292

                                      #19
                                      Maicroft, nie mysle o przewozeniu samochodu - dzisiaj wybieram sie do aso skody i zobacze co oni powiedza, jesli bede w 100% pewni co jest nie tak to zostawie samochod u nich, a jak maja sie grzebac i dopiero po rozgrzebaniu podadza mi przyczyne to juz wole postawic samochod u prywaciarza i niech od razu pompe z rozrzadem wymienia. nie chce tylko nadziac sie na pompie, co by nie okazalo sie ze to nie ona...

                                      Komentarz

                                      • grudzien
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 34

                                        #20
                                        Fleishmachine, jak chcesz to poczytaj coś dla Ciebi

                                        Komentarz

                                        • Krzysztof Herod
                                          Classic
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 17

                                          #21
                                          Cześć. Chciałem podzielić się moim doświadczeniem w s[rawie przegrzewanego silnika. Ja uzywam OCTAVIE 1.9 TDI AHF 110 KM przyejechałem 221kkm. Mniej więcej przy 195kkm wymieniłem pompe wody. Tak sie złożyło, że przy 160kkm wymieniłem rozrząd, więc nioe musiałem. Objaw był mniej więcej taki sam jak opisałeś. Na to że jest to pompa wskazuje jeden fakt-sprawdź czy cienkim przewodem przelewowym płynie mały "strumyk" płynu z układu chłodzenia do zbiornika, na wolnych obrotach. kiedy dodasz "gazu" powinien się zwiększyć. W moim przypadku okazało się, że wirnik pompy wodnej był w oryginale fabrycznym -2000r składane w Czechach. wykonany z tworzywa -chyba poliwenglan. Pod wpływem zmęczenia materiału ośka wirnika od koła napędzającego ten że wirnik (małe moletowanie stal-tworzywo) poprostu się obrobił. Napęd w swoją stronę, a wirnik w płynie stał sobie w miejscu. Tak to mniej więcej było. Woda sie grzała płynu przybywało w momencie dekompresji układu-odkręcony korek. Uważaj żeby sie nie oparzyć. Pompa mniej więcej w oryginale miemieckim 135PLN. Jesienia tyle dałem w kielcach w sklepie. Wymianka u mojego fajnego machera-sąsiada 100PLN. Robiłem to z nim około 2 godzi. Trzeda kawałek zdemontować lampa przewody ssące spręzarki i osłony paska, pasek.
                                          Chyga nie taki diabel straszny jak go malują. ALE PAMIETAJ PRZEGRZEJESZ SWOJA NIUNIE TO JUŻ KAPLICA!!!! Nie ryzykuj Naprawa po przegrzaniu to juz motorek ZŁOM.
                                          Pozdrawiam Krzychu.
                                          Krzychu

                                          Komentarz

                                          • Fleishmachine
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 292

                                            #22
                                            Zamieszczone przez grudzien
                                            Fleishmachine, jak chcesz to poczytaj coś dla Ciebi
                                            http://www.motofakty.pl/artykul/uff_jak_goraco.html
                                            Dzieki - to juz wiem dlaczego wentylator nie wlacza sie

                                            [ Dodano: Wto 01 Maj, 07 19:50 ]
                                            Krzysztof Herod - dziekuje za wyczerpujacy opis Twojej przygody z pompa - objawy ktore miales, dokladnie mozna przypasowac do moich - przynajmniej z tego co zauwazylem podczas mojej jazdy, jak mi rosnie temp i w jaki sposob moge ja zbic - wszystko logicznie zaczyna wygladac, jesli wezmie sie pod uwage slizgajacy sie wirnik pompy wodnej. Na pewniaka musze teraz tylko kupic pompe i przy okazji rozrzad - dam znac po wymianie czy to na pewno byla pompa - moze troche to potrwac, bo mozliwe ze czesci sciagne z Polski.

                                            Pozdrawiam
                                            Mikolaj Majstruk

                                            [ Dodano: Czw 17 Maj, 07 18:08 ]
                                            Krzysztof Herod, sytuacja u mnie wygladala tak samo jak i u Ciebie - pompa dzialala ale nie w pelni, wirnik sie slizgal... czyli 320 funtow ( za wymiane pompy i przy okazji rozrzadu ) nie zostalo wyrzucone w bloto. Teraz jeszcze tylko musze ponownie wstawic termostat, od wczoraj mam wolne, ale jakos zabrac sie za to nie moge - moze jutro troche sie zmobilizuje

                                            Pozdrawiam
                                            Mikolaj

                                            Komentarz

                                            • Krzysztof Herod
                                              Classic
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 17

                                              #23
                                              Witaj Mikołaj. Fajnie że udało Ci się usunąć usterkę. Wbrew pozorom jest niebezpieczna. Jo osobiście walczę nad uruchamieniem gorącego silnika. Nie odpala or razu tylko po 3-4 sek.Koledzy z KLUBU wyrazili opinię, że to nastawnik pompy wtryskowej.(Należy go po takim przeb. 228kkm wyczyścić) Nie mam doświadczenia w tym temacie, a sam VAG bez nich nie wystarczy. Zebrałem sporo opinim i cennych uwag w tym temacie. Jestem wszystkim b. wdzięczny.Jeszcze na forum popytam. Jak Ty byś posiadał jakąś wiedzę w tym względzie-doświadczenia osobiste to chętnie skorzystam. Pozdrowionka za WODA. Krzysztof. HEJ$
                                              Krzychu

                                              Komentarz

                                              Pracuję...