Witajcie
mam sprowadzona niunie z niemiec 1.9TDI 90KM z roku 2000. w czwartek bylem w ASO na przegladzie, odgrzybialem klime, i zmienialem olej. no i mam mały problem dotyczacy tego ze serwis mi wlał olej Mobil 1 0W40 (mam przebieg 105tys), a w aucie znalazlem karteczke w której jest nabita wymiana oleju Motul 5W40.W sumie nie powinno byc róznicy czy motul czy mobil, ale chodzi mi o ta lepkosc, teraz wlali bardziej rzadki olej i pewnie przez to sie zrobilo tak jak jest, tzn teraz po wymianie jak odpalam auto po dłuzszym postoju słychac zaraz po uruchomieniu takie dziwne stuki, hmm moze bardziej cykanie metaliczne takie cyk cyk cyk, z forum wynika ze moga to byc popychacze. jak sądzicie? co z tym fantem zrobic?
popychacze postukaja pare sekund (3-4sek) i zaraz cichna, i potem juz pracuja cicho. a moze to tak ma byc? bo róznie ludzie pisza, niektórzy mowia ze diesle tak maja, bo musza dobic cisnienie i na poczatku one beda tak walily. co o tym sadzicie? czy to jest normalne? wczesniej tego nie słyszalem.
czy takie cos mozna reklamowac w ASO, bo wszystko wskazuje na to ze to po ich wymianie oleju?
dzieki za odp
Janusz
janusz_007, popychacze Ci cykają ale jak po chwili przestają to nie ma się co głowić :szeroki_usmiech
Nie wiem czy w ASO mają MOTULA nalali ci to co leją standartowo
czyli one sie tak tłuka tak? a kiedy to sie ma wymieniac jakby sie cos dzialo? z tego co zauwazylem to jak jezdzilem przed wizyta w aso to tego nie słyszałem po odpaleniu, to byl wtedy od razu czysto pracujacy dieselek bez zadnych stuków. Nie przejmowac się tym? :lol: :lol: bo róznie ludzie pisza, i niektórzy nawet pisza ze moze sie to odbic na rozdzbiciu zaworów na wałku rozrządu itd? :roll:
a jeszcze jedno:
one jakby sie tłukły cały czas, to cykały by ciągle tak jak na początku po odpaleniu tak? czyli tak głośno? mowicie ze nalali mi to co maja, ale czy nie przeszkadza ta lepkosc oleju? mialem 5W40 a teraz mam 0W40?
janusz_007, jak będą się tłukły cały czas to wtedy
[ Dodano: Pon 30 Kwi, 07 07:40 ] janusz_007, 0W40 jest bardziej lepkim olejem niż 5W40 i jest na niższy zakres temperatur nie przejmowałbym się tym :wink:
ale piszesz ze jak beda sie tłukły cały czas. chodzi mi o to ze potem podczas ciaglego tłuczenia jest ciagle taki sam odgłos czy one sie wycisza i beda słabiej słyszalne? ;D :roll: ale gitare zawracam ale jestem po raz pierwszy uzytkownikiem diesla i musze sie dowiedziec
janusz_007, diesel zazwyczaj się tłucze to nie benzyna :wink: jak załączysz zimny silnik to popychacze też słychać ale za chwilę cichną to taki metaliczny odgłos dość upierdliwy jak kończą dobiegać Cię te cykania to oki zresztą po 100tys. nie chce mi się wierzyć ,że to popychacze.
Popychacze powinny mieć hydrauliczne kasowanie luzów. Czyli jak pompa oleju zaczyna pompować olej to popychacze się rozszerzają żeby skasować luz. Sytuacja jak najbardziej normalna - te pare sekund to czas "napompowania" popychaczy.
janusz_007, jeśli to jest 90 KM AGR to z powodzeniem 5w50 mozeswz zalać ja miałem kiedys zalany jeden raz 0w40 i popierwsze więcej oliwy zjadał , a po drugie lepiej dla turbiny jak jest 5 w 40 czy 50 niż 0w40. Jaki olej lać masz napisane przy wlewie oleju jest napisana norma np: 505.00
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
przy następnej wymianie możesz nalać 5w40. z tego co piszesz wynika że masz TDI/90KM model nieistotny. jest to mało wysilony diesel z turbiną więc może być Mobil, Shell byle by miał spec. VW 505.00
słuchajcie napiszcie mi jaki olej mam zalac? czy mobil 1 czy jaki? jesli mobil 1 to jaki typ? chce wlac 5w40 ale nie wiem jaki olej wybrac. naczytalem sie na tym forum, ale mam teraz taki metlik w głowie ze zgłupialem. przy tym moim silniku jaka jest podstawowa norma VW 505.00? znalazlem jakis olej z norma VW 505.01 czy taki moze byc?
w naszym forum pisza duzo o takich olejach:
Mobil Synt S specjal V 5W 40
Motul Specyfic 5W 40
lub Motul 8100 X cess 5W40 (wczesniej taki miala zalewany moja niunia)
co wybrac?
pomózcie mi bo juz mnie cholercia bierze
ps
porównajcie sobie olej motul 8100 X-cess 5W40 z mobilem Synt S 5W40, z opisów wynika ze maja identyczne normy wiec co proponujecie?
Komentarz