Amortyzatory 1- a 2-rurowe - różnice

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bryko
    Drive
    • 2007
    • 45

    Amortyzatory 1- a 2-rurowe - różnice

    szkoda, jak tylko przejdzie wniosek o dotacje unijną oraz jak je zaczną najpierw przyjmować to wykończenie potrwa (kredyt jak dostane) około 3 miesięcy bo wszystko jest przygotowane

    a tak to na razie zajmuje sie otwarciem baru w Krościenku na stacji oraz portal przygotowuje
    przewodnik po Podhalu z imprezami i knajpami który będzie pod adresem



    oraz jak ktoś chce to mogę być jak biuro podróży na terenie małopolski :szeroki_usmiech
    tak jak mam na swojej stronie internetowej www.klara.com.pl
    dlatego powstał BUT
  • Rudi
    Ambiente
    • 2006
    • 195
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Amortyzatory 1- a 2-rurowe - różnice

    Oświećcie mnie proszę jakie są różnice między wspomnianymi amortyzatorami. I nie chodzi mi tutaj o budowę a o to jak dany rodzaj będzie się zachowywał, co daje jego zastosowanie itp . Robi się ciepło i fabrycznym pontonem aż strach jeździć.

    Pozdrawiam.
    W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      #3
      Cytuje:
      Amortyzatory dwururowe

      W większości samochodów średniej klasy stosowane są amortyzatory dwururowe, ze względu na niższą cenę. Amortyzatory dwururowe mogą być olejowe (najpopularniejsze) lub gazowe.

      W amortyzatorach dwururowych olejowych tłoczysko, tłumiące siły powstające podczas jazdy, przemieszcza olej przez dwa zawory - w tłoku i w podstawie. Tłok znajduje się w rurze wewnętrznej, a nadmiar oleju wypychany jest do rury zewnętrznej. W rurze zewnętrznej nad warstwą oleju znajduje się powietrze, które mieszając się z falującym olejem, może powodować jego spienianie się. W amortyzatorach dwururowych gazowych, zamiast warstwy powietrza w rurze zewnętrznej umieszczony jest azot, pod niewielkim nadciśnieniem 4-8 barów. Amortyzatory tego typu powodują lepsze trzymanie się drogi przez samochód, gdyż szybciej reagują na nierówności jezdni i zapewniają wyższy komfort jazdy. Są one jednak droższe od olejowych. Wadą amortyzatorów dwururowych jest przyspieszone zużycie i gorsze własności tłumienia drgań spowodowane pienieniem się oleju oraz konieczność pracy w pozycji pionowej. Zalety to kompaktowa budowa i niska cena.



      Amortyzator jednorurowy

      Wady amortyzatorów dwururowych starał się wyeliminować Christan Bourcier de Carbon, który w 1953 r. opatentował amortyzator jednorurowy, zwany też wysokociśnieniowym, olejowo-gazowym lub gazowym. W amortyzatorze tym nie ma rury zewnętrznej, dzięki temu ułatwione jest chłodzenie oleju. Co więcej, olej od gazu rozdzielony jest dodatkowym, ruchomym tłokiem, dlatego nie dochodzi do pienienia oleju. To sprytne posunięcie pozwoliło także na podwyższenie ciśnienia gazu do 20-30 MPa i z tego powodu amortyzator charakteryzuje się dobrym tłumieniem drgań, szybką reakcją, cichą pracą i małą masą własną. Krótko mówiąc, ma jeszcze lepsze własności od gazowego dwururowego. W tego typu amortyzatory wyposażone są samochody rajdowe i wyścigowe, a także niektóre „cywilne”.



      Kolejną zaletą tego amortyzatora jest możliwość pracy pod kątem 45 stopni, gdyż gaz nie łączy się bezpośrednio z olejem. Nie ma jednak rozwiązań idealnych. Wady tego amortyzatora to: wysoka cena, wynikająca z precyzyjnej produkcji, oraz znaczna długość, która utrudnia zabudowę w pojeździe.

      oprócztego tego tu masz link z przekrojem amorków : http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/14
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Rudi
        Ambiente
        • 2006
        • 195
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        No wszystko ładnie i pięknie, tylko że definicji to ja już sobie poczytałem. Zarówno taki przystępnych jak i baaaaardzo naukowych. Tylko że w związku z moim pytaniem praktycznie nic z nich nie wynika.
        A chodzi mi o to czy zamontowanie 2-rurowych da mi wymierne korzyści w stosunku do 1-rurowych( lub odwrotnie ), a jeżeli tak to jakie. I łopatologicznie poproszę :]
        W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          Osobiście jestem zwolennikiem amortyzatorow jedno rurowych czyli Olejowo - Gazowych potocznie na rynku zwanych Gazowymi lepsza skutecznośc dzialania dzięki gazowi olej się nie pieni co poprawia ich skuteczność oprucz tego są twardsze od olejowych, przy dynamicznej jeździe napewno amorki olejowo gazowe docenisz choc są okło 20 % droższe warto zainwestować w nie ponieważ to twoje bezpieczenstwo pamietaj dobry amorek napewno skruci droge hamowania a co zatym idzie zwiększy przyczepnośc opony czego nieda ci zwykły amorek Olejowy.
          Narynku spotkasz dwururowe zwane potocznie Olejowymi ale nimi bym sobie głowy wogóle niezawracał tymbardziej do Octawi bo nic na lepsze nie wyjdzie gdy przejdziesz z orginalow na olejówki.

          Polecam osobiscie amortyzatory marki Bilstein Lub QH, Sachs,Kayaba. PZDR
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Rudi
            Ambiente
            • 2006
            • 195
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            I o to chodziło. A swoją drogą to jakaś zaćma mnie naszła skoro nie skumałem że 2 rurowe to "olejaki" a 1rurowe to "gazówki".
            Oczywisty wybór - gazówki. Przetestowane w poprzednim samochodzie z pozytywnym skutkiem. A przy cenie rzędu 120 pln/ szt KYB nie ma się co zastanawiać.

            Dzięki i pozdrawiam. :
            W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              i za 120 zeta ta KYB bedzie jednorurowa??? cos nie wydaje sie mi

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Zamieszczone przez Rudi
                I o to chodziło. A swoją drogą to jakaś zaćma mnie naszła skoro nie skumałem że 2 rurowe to "olejaki" a 1rurowe to "gazówki"...:
                Chyba nie potrafisz czytać! Daneczek napisał Ci wyraźnie że dwururowe mogą być też gazowe. Np Blistain robi B6 w dwóch wersjach: dwururowej lub jednorurowej. Ja mam B6 dwururowe. Cena jest chyba identyczna.
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • Rudi
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 195
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez marekzu
                  i za 120 zeta ta KYB bedzie jednorurowa??? cos nie wydaje sie mi
                  Akurat w tej kwestii wiem co mówię :]

                  [ Dodano: Sro 02 Maj, 07 00:07 ]
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Zamieszczone przez Rudi
                  I o to chodziło. A swoją drogą to jakaś zaćma mnie naszła skoro nie skumałem że 2 rurowe to "olejaki" a 1rurowe to "gazówki"...:
                  Chyba nie potrafisz czytać! Daneczek napisał Ci wyraźnie że dwururowe mogą być też gazowe. Np Blistain robi B6 w dwóch wersjach: dwururowej lub jednorurowej. Ja mam B6 dwururowe. Cena jest chyba identyczna.
                  Tak . Nie potrafię czytać. Zostałem wykształcony w komunistycznych czasach, w komunistycznej szkole, przez komunistycznych nauczycieli , w oparciu o komunistyczne podręczniki. Świadectwa ukończenia szkół wystawiał mi dyrektor komunista na komunistycznym druku z komunistycznym czerwonym paskiem.
                  Ale w poście na który się tak powołujesz jest napisane, że 2rurowe olejowe są najpopularniejsze a 2 rurowe gazowe w związku z tym są mniej popularne czyli raczej nieczęsto spotykane. Jeżeli coś nie jest spotykane często , to jest spotykane rzadko. Lub nawet bardzo rzadko. A jeżeli tak to można przyjąć że jest wyjątkowe.Lub nawet niespotykane. A na pewno nie jest spotykane w samochodzie Skoda Octavia I w pierwszym montażu. W związku z powyższym przyjąłem że normalny użytkownik spotyka amortyzatory 1 rurowe czyli tzw gazówki i 2 rurowe czyli tzw olejaki. O wersji rozwojowej olejaków (napompowanych azotem ) nie wiedziałem do niedawna , pewnie dlatego że nie potrafię czytać czego Tobie Szanowny Kolego szczerze zazdroszczę i gratuluję. Gratuluję również 2rurowych gazowych B6 tek którymi się tak nieśmiało chwalisz.
                  A skoro jesteś takim mistrzem czytania to pewnie już sobie przeczytałeś i bolejesz nad tym , że pomimo takiej samej ceny wybrałeś rozwiązanie gorsze ( wg posta Masmo ).

                  Pozdrawiam wszystkich którzy zabrali konstruktywny głos w dyskusji oraz tych którzy odzywają się tylko po to żeby się odezwać.
                  W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                  Komentarz

                  Pracuję...