Mam podobne odczucia. Ten silnik pomimo nie dużej mocy, spokojnie ogarnąłby skrzynie 6 biegową i to bez zmiany przełożeń tych co są, tylko dołożenie nadbiegu.
W Seacie Alhambrze montują skrzynie 6 przy tym silniku
"Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
pieniądze.
U mnie po założeniu LPG średnie spalanie wynosi 9-9,5 litra
Ja poniżej 10 LPG po mieście nie mogę zejść ale może przez 4x4..
Mi również nie udało się zejść nigdy poniżej 10. Nie dawno na komputerze wskazanie pokazało 6.9 litra na 100 podczas jazdy po mieście, ale osobiście nie wierzę tym wskazaniom
Na trasce w lecie podczas jazdy, najniższe wskazało mi 5.8.
[ Dodano: Pon 20 Lip, 15 23:44 ]
Zamieszczone przez crazykoko
Zamieszczone przez sampler
W Seacie Alhambrze montują skrzynie 6 przy tym silniku
A nie idzie jej przełożyć?
Zawsze możesz być tym pierwszym i spróbować a nóż się uda
"Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
pieniądze.
Ciekawe niektorzy te spalania maja. U mnie na LPG w trasie przy nie przekraczaniu 100km/h ciezko zejsc ponizej 8,5 lpg. Natomiast na benz. najmniej osiagnalem 6,5.
Ciekawe spalania. Ja nigdy nie miałem powyżej 9,5/100. A gdy miałem takie wyniki, to już szukałem przyczyn usterki i regulowałem LPG. W trasie przy 90-100km/h spokojnie mieszczę się w 7,5/100. Jeżdżąc lokalnymi wiejskimi drogami, w odcinakach po 40km, spalanie wychodzi 8,2/100. Przy eko jeździe można zejść do 7,8/100.
Mój brat eksploatuje 2.0 w Stolicy i mieści się w 11/100, ale komp pokazuje średnie 9/100.
Spalanko masz ok. Ja w czerwcu jeździłem nad morze i powrót do centrum przez 3 weekendy. Autostrada z pełnym bagażem i kompletem osób z klimką na autostradce prędkość 140, 130 spalanie wyszło mi 10 l/100. Nie masz powodu do narzekań.
Wczoraj z kolei wyskoczył mi błąd po podpięciu pod kompa błąd o nr 16804 system katalizatora poniżej progu wydajności - możliwe że kat pada ? Dodam, żę przy odpalaniu zwłaszcza po nocy jest taki dziwny dźwięk jak by jego środek był gdzieś luźny i wali o jego obudowę. Dodam, że podczas dnia nie usłyszy się prawie już tego charakterystycznego dźwięku podczas odpalania autka.
Sorki za off'a
"Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
pieniądze.
Ciekawe niektorzy te spalania maja. U mnie na LPG w trasie przy nie przekraczaniu 100km/h ciezko zejsc ponizej 8,5 lpg. Natomiast na benz. najmniej osiagnalem 6,5.
Jak w pysk strzelił u mnie jest identycznie.
Ostatnia trasa przy jeździe do 3000 obr. z bagażnikiem zawalonym na max i dwiema osobami na pokładzie. Przejechano łącznie 2500 km za kwotę 560 zł. Pełny bak benzyny i cztery tankowania gazu. Jednak do tego należałoby jeszcze doliczyć 1/2 bańki oleju
Mnie troche zastanawia skad niektorzy biora spalanie w trasie lpg np. 7,5l skoro u mnie ninimum wymeczone to 8,5. Generalnie podchodzi do 9 (8,7-9).
Jak pisalem najnizsze spalanie na pb zanotowalem 6,5 przy normalniejszej jezdzie jest 7. (90% trasa).
Spalanie lpg przekracza te 20% od benzyny jak widac...
Gaziarza wybrlaem z lpgforum, mocno rekomendowanego. Zapewnia ze wszystkie ustawienia na lpg, mapy , wykresy sa idealne.
No chyba duży wpływ na spalanie ma technika jazdy, skoro ja jeżdżąc lokalnymi drogami mieszczę się w 8,2, a Ty w trasie nie schodzisz poniżej 8,5. Ja przykładowo dynamicznie rozpędzam się do przelotowej prędkości i staram się ją utrzymywać. Ten silnik umożliwia jazdę na "muśniętym" pedle gazu. Wyniki spalania mam powtarzalne, a aktualnie miesięcznie przejeżdżam ok. 2500km.
W/g mnie nie powinny się różnić od oznaczenia silnika, ewentualna zależność wychodzi od techniki jazdy. U mnie jazda tylko na Pb i wychodzi max średnie spalanie 7,5l/100 km w koło komina z klimą. Trasa to już max 7 litrów
zsolpyw, utek udzielił Ci odpowiedzi bo tak na chłopski rozum - skoro silniki mają inne oznaczenia to czymś się różnią a modyfikacje silnika będą wpływały między innymi na spalanie.. chyba, że w błędzie jestem ale nie wydaje mi się.
zsolpyw, z tego co mówi wujek google to azj silnik troche nowszej konstrukcji chodzi o dlugosc kolektorow ssacych i komp Motronic ME7.5 , prawdopodobnie zmiany wprowadzone byly nastepstwem spelniania norm spalin.
Ale patrząc na parametry
2.0 8v 1984 cc 4cyl Petrol 115 PS (85 kW; 113 hp) @5200 rpm 170 N·m (125 lb·ft) @2400 rpm APK/AQY 11.4 195 km/h (121 mph) 192 g/km 1999–2001
2.0 8v[1] 1984 cc 4cyl Petrol 115 PS (85 kW; 113 hp) @5400 rpm 172 N·m (127 lb·ft) @3200 rpm AZG/AZJ/AZH 11.4 195 km/h (121 mph) 192 g/km 2001–2006
Wychodzi na to że starsze jednostki są lepsze
AZJ ma rzekomo również wałki wyrównoważające, więc powinien kulturalniej pracować
Z tym spalaniem, to wiele czynników ma nie wpływ. Ja np pewnie w styczniu tez bym napisał, że ciężko mi zejść poniżej 9/100 pomimo eko jazdy, a za kilka dni po regulacji i w takich samych warunkach miałem 7,8/100.
No własnie tak mnie zrobił "mechanik" od gazu. Powiedział, że przy większej butli będzie odstawała podłoga i dlatego zdecydowałem się na mniejszą. A ostatnio u kumpla oglądałem zamontowaną dużą butlę i wszystko jest ok. Butla faktycznie jest trochę wyższa, ale nie ma żadnego odstawania podłogi.
Wszystko zależy od producenta butli. Ja mam STAKO, a podobna butla (wymiary) firmy ELPIGAZ ma już pojemnośc o kilka litrów większą.
Komentarz