[O2] Z serii: czy warto kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ProSzeK
    Drive
    • 2006
    • 43

    [O2] Z serii: czy warto kupic

    endryu, szkoda, co wy chcecie po tym jak koledze NICO u śliwki na "lewą" stronę założyli to ja już uwierzę we wszystko jeśli chodzi o szyby
    SKODA FABIA
    1.9 TDI 101 PS
  • tmw
    Ambiente
    • 2005
    • 122

    #2
    [O2] Z serii: czy warto kupic

    Witam,

    Powaznie mysle o wstapieniu w szeregi OCP 8) - aktualnie mam na oku nastepujace auto:

    Octavia II, 2.0 TDi Elegance
    - 2005 (swiezo po gwarancji)
    - 30kkm (przeglad na 15kkm zrobiony)
    - brak DPF
    - xenon, nawigacja, skora
    - 1. wlasciciel
    - bezwypadkowa
    - hatchback
    - nie wiem jakie oznaczenie ma silnik - byly inne niz BKD ??

    ok 64kzl (+oplaty) - warto ?

    ps. jesli wiecie o czym na co szczegolnie trzeba zwrocic uwage w modelu z 2005 to dajcie cynk - archiwum sukcesywnie przegladam.
    PZDR
    Tomek

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez tmw
      Powaznie mysle o wstapieniu w szeregi OCP
      gra warta świeczki i nie zastanawiał bym się na tym. Nic nie ryzykujesz :szeroki_usmiech

      Czy warte oblukane auto swojej ceny, należało by to sprawdzić w innych ofertach. Bardziej liczy się jego stan. Jeśli był sewisowany prześwietlisz jego historię.Przebieg praktycznie żaden. Przy typowej eksploatacji nie powinny mu doskwierać żadne bolączki.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • tmw
        Ambiente
        • 2005
        • 122

        #4
        Zamieszczone przez -Piotr-
        gra warta świeczki i nie zastanawiał bym się na tym. Nic nie ryzykujesz :szeroki_usmiech .
        Ja mysle 8)

        Zamieszczone przez -Piotr-
        Czy warte oblukane auto swojej ceny, należało by to sprawdzić w innych ofertach. Bardziej liczy się jego stan. Jeśli był sewisowany prześwietlisz jego historię.Przebieg praktycznie żaden. Przy typowej eksploatacji nie powinny mu doskwierać żadne bolączki.
        U nas takie auto to min. +10kzl i przewaznie bez skory i navigacji. Zarowno jedno jak i drugie nie jest elementem niezbednym ale powieksza roznice w cenie.

        BTW Dzis ogladalem kombi 12.2005, 33kkm, Elegance za jedyne 77kzl. Wypas mniejszyi do tego lakier w bardzo kiepskim stanie - myjnia automatyczna = rysa na rysie.
        PZDR
        Tomek

        Komentarz

        • Adrian
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 662
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          tmw, podstawa zobacz czy nie jest bite, potem czy silnik zdrowy. Jak będzie wszystko ok a autko jest zadbane to jest warte wydania na nie pieniędzy. Zresztą właściciele takich autek w super stanie zawsze chcą za nie trochę więcej niż cena rynkowa tu sprzedawane na forum zadbane też są droższe i znajdują nabywców, zadowolonych nabywców.
          PerfectService by DGW
          Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
          Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
          Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

          Komentarz

          • cieq
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 745
            • Octavia I (1U2)
            • AGU 1.8 20VT 150 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Ważne żeby blacha była zdrowa. 30kkm to nic dla tdi'ka, ledwo dotarty :wink:
            6 biegów manual / DSG ?
            Nie wspomniałeś nic o ksiażce serwisowej?
            A i powiedz jeszcze skąd sprowadzona?
            www.pinkbike.com

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              tmw, jak jest czyste to brać brać i oklejać
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • cieq
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 745
                • Octavia I (1U2)
                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Co do lakieru to te skodowskie nie należa niestety do najtrwalszych. Odpowiednio nie pielęgnowane szybko sie rysują i matowieją. Było o tym nie raz.
                www.pinkbike.com

                Komentarz

                • tmw
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 122

                  #9
                  Odpowiedz zbiorcza:

                  Adrian
                  Auto jest niby bezwypadkowe - oczywiscie przed kupnem pewnie bede to sprawdzal - stoi u dealera wiec przynajmniej teoretycznie pewnosc jest wieksza.
                  Powiem Tobie tak: gdyby tutaj ktos chcial sprzedac podobna Octavie to pewnie bym sie dlugo nie zastanawial - naleze do tych ktorzy wola zaplacic troche wiecej ale miec pewnosc, ze nie bedzie to mina. A poniewaz narazie u nas nic ciekawego nie znalazlem to szukam w .de - ceny porownywalne a wypas lepszy.

                  Ta dzisiejsza za 77kzl odpada - cena wysoka, lakier kiepski, pierwszy przeglad przy 30kkm, poza tym auto wyglada mi na SAPowe - moze jacys dziennikarze nim latali (?).

                  cieq
                  Wiem, ze 30kkm to pestka, jedyne co mnie martwi to to, ze czesc dostepnych OII jest juz w wersji "przeglad co 30kkm" i nie musze chyba pisac kiedy te auta maja robiona pierwsza wymiane oleju ...
                  Auto jest z manualna skrzynia - wiem, ze DSG jest OK ale jakos wole wachlowac.
                  Nie jest sprowadzona - jest do sprowadzenia, jesli zapadnie decyzja to po nia pojade.

                  W temacie lakieru to powiem szczerze to to jest niezly badziew - a najlepsze jest to, ze "moja" tez jest czarna

                  koja86
                  Auto (na zdjeciach) wyglada BDB. Bedzie dezycja o zakupie to zrobie sobie wycieczke i sam ocenie.

                  THX
                  PZDR
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez tmw
                    Ta dzisiejsza za 77kzl odpada - cena wysoka, lakier kiepski, pierwszy przeglad przy 30kkm, poza tym auto wyglada mi na SAPowe - moze jacys dziennikarze nim latali (?).
                    A jaką masz pewność , że ta skoda którą sobie wypatrzyłeś nie wygląda na Skoda Auto Deutschland ? Też przecież stoi u dilera , nie to że się czepiam .

                    Z tego co napisałeś co posiada ten samochód to cena jest ok . U nas za tą cenę i z tym przebiegiem ciężko coś znaleźć .

                    A co do oznaczenia to każdy na forum kto ma 2.0 TDI to jest BKD , choć mogę się mylić.

                    Jedyne co mogę życzyć to udanego zakupu i miłego przeglądania forum

                    Sorry za OT :tmw, Narzekasz na JTD?
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • tmw
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 122

                      #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      A jaką masz pewność , że ta skoda którą sobie wypatrzyłeś nie wygląda na Skoda Auto Deutschland ? Też przecież stoi u dilera , nie to że się czepiam .
                      Pewnosci nie mam i moze byc dokladnie tak jak piszesz. Co przemawia za tym, ze tak nie jest: przebieg (ok 30kkm w 2 lata to IMO malo), auto jest u dealera innej marki.

                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Z tego co napisałeś co posiada ten samochód to cena jest ok . U nas za tą cenę i z tym przebiegiem ciężko coś znaleźć .
                      A co do oznaczenia to każdy na forum kto ma 2.0 TDI to jest BKD , choć mogę się mylić.
                      No wlasnie - z tego co mi sie wydaje to 2.0 wystepowaly chyba w 2 wersjach - musze to jeszcze dobrze sprawdzic. Wiem, ze BKD przewazniej jest mocniejsza i chyba lepsza do modyfikacji - ale moge sie mylic.

                      UPDATE: juz wiem
                      AZV - 2.0 16V 136KM
                      BKD - 2.0 16V 140KM

                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Jedyne co mogę życzyć to udanego zakupu i miłego przeglądania forum
                      THX.

                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Sorry za OT :tmw, Narzekasz na JTD?
                      Zdecydowanie nie - to moje 2. JTD i z obu jestem zadowolony - ale przyszedl czas na zmiane Uzywana Crome ciezko trafic z wyposazeniem, ktore bym chcial i w akceptowalnej cenie, a nowe Bravo - jest fajne ale troche przyciasne - choc jeszcze sie nad nim waham :twisted: Jesli ASO da dobra cene to kto wie hehe.
                      PZDR
                      Tomek

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez tmw
                        Pewnosci nie mam i moze byc dokladnie tak jak piszesz. Co przemawia za tym, ze tak nie jest: przebieg (ok 30kkm w 2 lata to IMO malo), auto jest u dealera innej marki
                        No właśnie , kurde dobrze żeby ten samochód sprawdziła osoba która się zna na dieslach . IMHO 30kkm to rzeczywiście mało w 2 lata .

                        Zamieszczone przez tmw
                        No wlasnie - z tego co mi sie wydaje to 2.0 wystepowaly chyba w 2 wersjach - musze to jeszcze dobrze sprawdzic. Wiem, ze BKD przewazniej jest mocniejsza i chyba lepsza do modyfikacji - ale moge sie mylic.
                        Wiem że 1.9 występowały w 2-3 wersjach bodajże . Może ktoś kto ma ETKE Ci powie jak to jest.

                        Zamieszczone przez tmw
                        Zdecydowanie nie - to moje 2. JTD i z obu jestem zadowolony - ale przyszedl czas na zmiane Uzywana Crome ciezko trafic z wyposazeniem, ktore bym chcial i w akceptowalnej cenie, a nowe Bravo - jest fajne ale troche przyciasne - choc jeszcze sie nad nim waham Jesli ASO da dobra cene to kto wie hehe
                        Ja miałem okazję się przejechać Stilo MW JTD 115km bodajże to całkiem całkiem chodziło ale miałem odczucie że moja 110 lepiej idzie , ale kultura pracy w JTD wiele przyjemniejsza. Ale dobra EOT. :wink:
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • tmw
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 122

                          #13
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          Ja miałem okazję się przejechać Stilo MW JTD 115km bodajże to całkiem całkiem chodziło ale miałem odczucie że moja 110 lepiej idzie , ale kultura pracy w JTD wiele przyjemniejsza. Ale dobra EOT. :wink:
                          U mnie (MW 115KM) seria wynosila 127KM wiec Octy 110tki raczej wycinalem (teraz ban murowany) Od momentu jak mam 150KM przeskoczylem do wyzszej "klategorii wagowej"

                          EOT

                          Raz jeszcze wszystkim dziekuje, jak zakupie to sie pochwale ! :twisted:
                          PZDR
                          Tomek

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez tmw
                            AZV - 2.0 16V 136KM
                            ten to był, ale IMO w passacie tylko
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • tmw
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 122

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              Zamieszczone przez tmw
                              AZV - 2.0 16V 136KM
                              ten to był, ale IMO w passacie tylko
                              W necie jest sporo informacji ze niby w OII tez byl - moze nie u nas ale w .de byc moze (?)
                              PZDR
                              Tomek

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                tmw, Jest jeszcze silnik 136KM w wersji 8 zaworowej, ale takiego do Octavii nie wsadzali.

                                Ten AZV byl chyba wlasnie na samym poczatku bo w ETCE widnieje pod oznaczeniem produkcji 05/04 i nie ma konca produkcji :cry: Spelnia EU-4, a nasze krajówki spelniaja dopiero od 01.01.2006 :twisted:

                                Generalnie polecam szukac 2.0 16V BKD i tez nie pierwsze sztuki z 2004 roku, bo o tych slyszy sie, ze maja slabe glowice i pekaly - na wlasne oczy nie widzialem, takie cos wrzucili kilka lat temu do netu Niemcy.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • tmw
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 122

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  tmw, Jest jeszcze silnik 136KM w wersji 8 zaworowej, ale takiego do Octavii nie wsadzali.
                                  Przeszukalem siec i niby byl w OII.

                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Ten AZV byl chyba wlasnie na samym poczatku bo w ETCE widnieje pod oznaczeniem produkcji 05/04 i nie ma konca produkcji :cry: Spelnia EU-4, a nasze krajówki spelniaja dopiero od 01.01.2006 :twisted:
                                  No wlasnie - pewnie na samym poczatku byl stosowany i stad taka malo informacja na jego temat. Ta "moja" jest z pierwszej polowy 2005 - wg. sprzedawcy spelnia EU-4 - czyzby AZV ? Moze w .de BKD spelnial EU-4 szybciej - wiadomo jakie oni maja podejscie do ekologii. DPF nie ma.

                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Generalnie polecam szukac 2.0 16V BKD i tez nie pierwsze sztuki z 2004 roku, bo o tych slyszy sie, ze maja slabe glowice i pekaly - na wlasne oczy nie widzialem, takie cos wrzucili kilka lat temu do netu Niemcy.
                                  Na 2004 nie patrze - wiadomo jak to jest z chorobami wieku dzieciecego. Szukam auto z przebiegiem ok 30kkm wiec generalnie lapie sie 2006 i czasami cos z 2005.

                                  THX
                                  PZDR
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    tmw, Jak patrzysz na 2005 to nie ma problemu.

                                    Z EU4 jest tak, ze w Niemczech to one mialy tak w 2004 i 2005 a u nas, bo nikt nie patrzy na ekologie byly homologowane na EU3 i stal sie cud 1.1.2006 kiedy to nagle te same silniki spelniaja EU4.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • tmw
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 122

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Z EU4 jest tak, ze w Niemczech to one mialy tak w 2004 i 2005 a u nas, bo nikt nie patrzy na ekologie byly homologowane na EU3 i stal sie cud 1.1.2006 kiedy to nagle te same silniki spelniaja EU4.
                                      Czyli spoko - jak BKD, bez DPF i wszystko OK to moge brac

                                      Dzieki.
                                      PZDR
                                      Tomek

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        tmw, Wlasnie na te z Niemiec pytaj czy nie maja DPF-a bo oni to mieli w opcji, a wiadomo jak to u nich. Jest DPF to podatek nizszy, wiec kupowali z nim. Warto sprawdzic, chociaz juz podobno u nas tunerzy powoli dochodza do tego jak sie go pozbyc z programu
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • tmw
                                          Ambiente
                                          • 2005
                                          • 122

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          tmw, Wlasnie na te z Niemiec pytaj czy nie maja DPF-a bo oni to mieli w opcji, a wiadomo jak to u nich. Jest DPF to podatek nizszy, wiec kupowali z nim. Warto sprawdzic, chociaz juz podobno u nas tunerzy powoli dochodza do tego jak sie go pozbyc z programu
                                          To jest jedno z pierwszych pytan jakie zadaje - btw czy mozna w jakis prosty sposob sprawdzic czy auto ma DPF ? Szukalem zdjecie w internecie tak aby miec porownanie wersji z i bez DPF.

                                          Ta "moja" nie ma DPF ale spelnia EU-4 - ulatwi mi to prace "modernizacyjne" :twisted:

                                          Przy okazji korespondencji z niemieckim dealerem Skody dowiedzialem sie, ze mozna domontowac DPF ... za jedyne 970E. Skoro mozna domontowac to pewnie da sie wymontowac :twisted:
                                          PZDR
                                          Tomek

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Tak, w ksiazce serwisowej w odpowiednim miejscu na takiej naklejce jest kod literowy, ktory odpowiada za DPF. Nie mam w tej chwili jak tego sprawdzic, bo auto jest daleko, moze ktos z kolegow podpowie jakie to bylo oznacznie
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • tmw
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 122

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Tak, w ksiazce serwisowej w odpowiednim miejscu na takiej naklejce jest kod literowy, ktory odpowiada za DPF. Nie mam w tej chwili jak tego sprawdzic, bo auto jest daleko, moze ktos z kolegow podpowie jakie to bylo oznacznie
                                              Dzis lub jutro bede mial fax z ta strona to sie wszystko wyjasni.
                                              Wydaje mi sie, ze obecnosc DPF jest jeszcze gdzies indziej odnotowywana - pewnie w Briefie ? Jesli DPF bylby zakodowany to pewnie tak jak z kodem silnika Sprzedawca by sobie z nim nie poradzil a to ze nie ma DPF potwierdzil, zaznaczajac ze spelnia EU-4.

                                              W kazdym badz razie czekam na fax/mail z ksiazki serwisowej - czy moge go Tobie podeslac na priv w celu pomocy z rozkodowaniem ??

                                              Przy okazji okazalo sie, ze auto jednak jest juz wersji "przeglady co 30kkm" - mozliwe jest aby tak bylo - data pierwszej rej. 05.2005.
                                              Przegladu zrobionego nie ma bo troche do 30kkm brakuje - zachwycony tym nie jestem ale chyba wiekszosc tych mlodszych OII bedzie tak miala wiec .. trudno. Martwi mnie to 30kkm na jedym oleju
                                              PZDR
                                              Tomek

                                              Komentarz

                                              • -Piotr-
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1018
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez tmw
                                                Przy okazji okazalo sie, ze auto jednak jest juz wersji "przeglady co 30kkm" - mozliwe jest aby tak bylo
                                                Możliwe i zależy od ustawionego serwisu olejowego QG. Zawsze można zmienić w opcji wymiane oleju co 15 kkm biorąc pod uwagę i olej silnikowy.

                                                [ Dodano: Nie 06 Maj, 07 14:49 ]


                                                O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                                KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                                O III czarna liftback - reaktywacja

                                                Komentarz

                                                • tmw
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 122

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez -Piotr-
                                                  Możliwe i zależy od ustawionego serwisu olejowego QG. Zawsze można zmienić w opcji wymiane oleju co 15 kkm biorąc pod uwagę i olej silnikowy.
                                                  Wielkie dzieki - wszystko jasne.

                                                  [ Dodano: Pon 07 Maj, 07 12:13 ]
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Tak, w ksiazce serwisowej w odpowiednim miejscu na takiej naklejce jest kod literowy, ktory odpowiada za DPF.
                                                  Dostalem fax i mam kody !

                                                  Najwazniejsze - jest "ZC 103kW BKD" :twisted:

                                                  Wiekszkosc kodow rozkodowalem tylko nie wiem jakis kod maja xenony ?

                                                  Auto ma lampy z soczewkami wiec chyba sa xenony ?

                                                  Scan:
                                                  PZDR
                                                  Tomek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...