Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia TDI/81kW Stukanie??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia TDI/81kW Stukanie??

    zeb, kurcze znow cos Ci sie dzieje w Octavce ? :-( mam nadzieje ze Twoja nie okaze sie jakas pechowa :-(

    Na "pocieszenie" u mnie wlasnie wysral sie jeden glosnik... brzeczy i pierdzi... ewidentnie do wymiany... chyba pojade wcesniej bo tak mnie to denerwuje ze nie wytrzymam ~3000km do przegladu :twisted:

  • #2
    Octavia TDI/81kW Stukanie??

    Witam.
    Jestem posiadaczem Octavii rocznik 2004 z silniczkiem TDI/81kW.Auto ma przejechane 30k km i od pewnego czasu po zgaszeniu silnika, tak po upływie 1-2 sek, spod maski wydobywa się stuknięcie, dość głośne, bo słyszalne do środka.Zgłosiłem problem w ASO przy przeglądzie 30k, ale moje zgłoszenie zostało zignorowane - nic się tam nie dzieje, nie ma żadnych luzów, nie ma powodów do niepokoju.
    Dla mnie jest powód - coś stuka, a wcześniej tego nie było.
    Może ktoś miał podobny przypadek???


    pozdrawiam
    ---------------------------------
    ADM

    Komentarz


    • #3
      Jedne krótkie stuknięcie? Brzmiąc mardziej "klik"?? Jakiś zaworek sie zamyka i to chyba normalne bo i u mnie i u narzeczonej w AGR to samo jest.
      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
      czarna AR 156 1.8 T.Spark

      Komentarz


      • #4
        Re: Octavia TDI/81kW Stukanie??

        Zamieszczone przez adm
        Witam.
        Jestem posiadaczem Octavii rocznik 2004 z silniczkiem TDI/81kW.Auto ma przejechane 30k km i od pewnego czasu po zgaszeniu silnika, tak po upływie 1-2 sek, spod maski wydobywa się stuknięcie, dość głośne, bo słyszalne do środka.Zgłosiłem problem w ASO przy przeglądzie 30k, ale moje zgłoszenie zostało zignorowane - nic się tam nie dzieje, nie ma żadnych luzów, nie ma powodów do niepokoju.
        Dla mnie jest powód - coś stuka, a wcześniej tego nie było.
        Może ktoś miał podobny przypadek???
        Jestes pewien, ze tego nie bylo? Moze tylko Ci sie wydaje?

        Pojedyncze klikniecie chwile po wylaczeniu jest normalne. Faktem jest, ze raczej nie powinno byc go slychac w srodku - az tak glosne to ono raczej nie jest.

        Mysle jednak, ze nie masz sie co niepokoic.
        TDI 205PS

        Komentarz


        • #5
          Tak się zastanawiam, czy stukało wcześniej czy też nie....
          Może i stukało? Pierwszy raz usłyszałem to w garażu, a tam efekt był wzmocniony i od tego czasu zwracam na to uwagę.
          Ale kolega ma taką samą 4 miesięczną - w wolniejszej chwili pojadę i porównam
          i oczywiście podzielę się "wrażeniami".

          pozdrawiam Wszystkich posiadaczy Octavii

          Komentarz


          • #6
            Zawsze jak się cos usłyszy to zwraca się później cały czas na to uwagę. U mnie tez występuje takie stuknięcie, tak jakby się zamykał jakiś zawór. ale pewnie nie ma się czym przejmować. z tego co czytam i słyszę to te silniki wydają przeróżne odgłosy

            Komentarz


            • #7
              A przypadkiem nie masz delikatnych wibracji przy pracy na wolnych obrotach ktore znikaja gdy lekko "kopniesz" w pedał gazu?
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz


              • #8
                Wszystko jest O.K. Również słyszę delikatne głuche "stuknięcie". Jest to jakiś zaworek recylkulacji cy cuś-nie wiem i się nie znam, ale rozmawiałem o tym z fachowcem znanym na tym forum. Dokładnie słyszalne w garażu. Daj sobie spokój-ja to słyszę od nowości. Diesel to nie benzyna-też się uczę śpiewu silnika. Pozdrawiam.
                Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  A przypadkiem nie masz delikatnych wibracji przy pracy na wolnych obrotach ktore znikaja gdy lekko "kopniesz" w pedał gazu?
                  Ja mam takie wibracie, ale tylko wtedy jak silnik sie troche rozgrzeje i gdy np: dojezdzam do swiatel to przez kilka sekund silnik jakby lekko wibrowal, ale po kilku sekundach wszystko wraca do normy. Na obrotomierzu nie widac nic specjalnego przy tych wibracjach - co to moze byc??
                  Pozdrawiam
                  Radek

                  Komentarz


                  • #10
                    hue hue... ja też tak mam, przebieg 2,5 tysia :|

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Radkow
                      Zamieszczone przez Piotrus
                      A przypadkiem nie masz delikatnych wibracji przy pracy na wolnych obrotach ktore znikaja gdy lekko "kopniesz" w pedał gazu?
                      Ja mam takie wibracie, ale tylko wtedy jak silnik sie troche rozgrzeje i gdy np: dojezdzam do swiatel to przez kilka sekund silnik jakby lekko wibrowal, ale po kilku sekundach wszystko wraca do normy. Na obrotomierzu nie widac nic specjalnego przy tych wibracjach - co to moze byc??
                      Zacznij szukać koła dwumasowego
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Piotrus
                        Zacznij szukać koła dwumasowego
                        mozna prosic troche wiecej szczegolow, bo chyba mnie nastraszyles :?
                        bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                        Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                        Perfect service by DobryGrzesWawa

                        Komentarz


                        • #13
                          Takie objawy to poczatek konca kola dwumasowego.Ja przejezdzilem jeszcze z 80kkm dopoki nie rozwalilo sie kompletnie.Z czasem oprocz wibracji na wolnych obrotach slychac bylo stukanie ktore w koncu zmienilo sie w nap...anie jakby cos sie zaraz mialo urwac :wink:
                          Na poczatku dostawalem rozne diagnozy - najczesciej ze za trzesawke na wolnych odpowiedzialny jest wytarty pierscien nastawczy w pompie paliwa.Jako ze nie bylem zbytnio przekonany ze to faktycznie nastawnik to jezdzilem dotad az problem sie uwydatnil
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz


                          • #14
                            NOSZ KURWA JEGO MAC :evil:

                            ile teraz moze kosztowac takie ustrojstwo :?:
                            bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                            Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                            Perfect service by DobryGrzesWawa

                            Komentarz


                            • #15
                              Ostatnio znajomy kupował do Passata:cena około 1600 PLN za kompletne sprzegło sachs'a (tarcza,docisk,łożysko) oraz koło zamachowe.

                              Co ciekawe właściciel Passata (kupił go kilka miesięcy temu) był przekonany że silnik to PD130, dopiero przy zamawianiu sprzęgła po kodzie silnika wyszło że to 100'tka.Gdy odbyła się jazde próbna z VAG'iem to okazało się że jest po modyfikacji i to dosyć ostrej - pewnie dlatego wysrało się koło po niecałych 80kkm :twisted:
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz


                              • #16
                                Dla mnie 80kkm to okolo 3,5 roku jazdy

                                A gdzie to kolo dwumasowe sie znajduje?? Pierwsze slysze o czyms takim, ale moze dlatego ze Octavie mam 3 miesiace.
                                Pozdrawiam
                                Radek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Na chwile obecna 80kkm to sa dla mnie 2 lata +/- 1 lub 2 miesiace....
                                  Drgania o ktorych powiedzial Piotrus mialem 2 czy 3 razy, jak lecialem po trasie z predkoscia przelotowa 140-160 km/h, a pozniej wpadlem na jakies gloopie czerwone swiatlo... albo po trasie stanalem na swiatlach w Jankach.
                                  bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                  Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                  Perfect service by DobryGrzesWawa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Drgawki to nic powaznego ale gdy zacznie stukac to trzeba wymienic. A tak wygląda to ustrojstwo :
                                    Piotruś
                                    AGR(RIP) + ALH

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Re: Octavia TDI/81kW Stukanie??

                                      Zamieszczone przez adm
                                      Witam.
                                      Jestem posiadaczem Octavii rocznik 2004 z silniczkiem TDI/81kW.Auto ma przejechane 30k km i od pewnego czasu po zgaszeniu silnika, tak po upływie 1-2 sek, spod maski wydobywa się stuknięcie, dość głośne, bo słyszalne do środka.Zgłosiłem problem w ASO przy przeglądzie 30k, ale moje zgłoszenie zostało zignorowane - nic się tam nie dzieje, nie ma żadnych luzów, nie ma powodów do niepokoju.
                                      Dla mnie jest powód - coś stuka, a wcześniej tego nie było.
                                      Może ktoś miał podobny przypadek???


                                      pozdrawiam
                                      ---------------------------------
                                      ADM
                                      ... a w temacie - nie masz sie czym przejmować , to pukniecie to "klapka" na kolektorze dolotowym ktora sie przymyka w momencie gaszenia, jak silnik zgasnie nastepuje gwaltowne otwarcie i troche to slychac. Klapka odcina strugę zasysanego powietrza - glownie po to aby zmniejszyc wibracje przy gaszeniu. Czasem moze uratowac silnik np. wowczas jak turbina powie astalavista a silniczek zachlysnie sie własna oliwa - aczkolwiek czas zamkniecia jest troszke za krotki, i może nie wystarczyc do zgaszenia --. I jeszcze w temacie tej klapki (powiedzmy przepustnicy) z czasem jak nazbiera sie duzo nagaru w kolektorze, klapka ta potrafi po zgaszeniu nie wrocic do pozycji otwartej co skutecznie uniemozliwia uruchomienie silnika, po jakims czasie odskoczy -- mowie o tym bo "magicy" rozne elementy wowczas wymieniaja, a klienci "papieruja".

                                      Pozdrawiam i witam (thats my first time
                                      OI ASZ

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X