Witam!
Mam skode ovtacie z 2000r 1.9 TDI. Mam taki problem. 15 minut po włączeniu silnika zapala mi się kontrolka ASR. Byłem u 4 elektryków na komputerze, każdy z nich kazał mi co innego wymieniać. Może ktoś z was miał taki problem, proszę o porade co to moze być, pozdrawiam jacek
czujka któraś, po prostu prawdopodobnie czujka któraś gdzieś na przewodach zwiera po jakims czasie i tyle co mogę powiedzieć.
albo masz gdzies luzny przewód.
u znajomego był dokładnie ten sam objaw. przyczyną był oberwany kabelek przy alternatorze. który to dokładnie nie wiem, bo usterkę usuwało ASO, ale to było przyczyna - kabelek w izolacji wyglądał OK, tylko w środku żyły było przetarte.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Niedawno przy wymianie koła pasowego wyjmowany mialem alternator, po jakims czasie (kilka dni) ... zaczeła palic sie lampka ASR, pomogla wymiana zlacza przy alternatorze, jak narazie wszystko jest ok ...
Dokładnie, miałem tak samo. Naprawa kosztowała coś ok. 30 zł - urwany przewodzik biegnący od alternatora do akumulatora, taki cieniutki, urwał się przy akumulatorze.
JaroSz
Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)
Podczas wizyty w ASO wywaliło kilka innych błedów ... podobno wszystko przez ten ASR, trzeba moze bedzie mimo wszystko jednak te ,,inne,, bledy posprawdzac
Przez ostatnie tygodnie stałem sie czestym bywalcem białostockiego ASO . . .
Witam serdecznie, właśnie stałem się szczesliwym posiadaczem octavi:-) w ogłoszeniu pisało że auto ma kontrole trakcji, ale w srodku nie widze zadnego przełącznika, czy auto naprawde posiada tą funkcjie?czy jest jakiś przełącznik czy jest to automatyczne?prosił bym o cenną rade.
O I z kontrolą trakcji? :diabelski_usmiech
Pewnie manualną.... znaczy nie gazuj na zakrętach :|
A poważnie - jest ASR - taki "pomocnik ruszania" dzięki któremu nie powinny Ci za mocno buksować koła przy starcie - w dodatku powinieneś mieć włącznik na konsoli środkowej
I jeszcze jedno - pewnie byłbyś szczęśliwszym posiadaczem jeśli zamiast silnika SDI (opis) byłoby TDI
była O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
I Ty wierzysz w to co napisane jest w ogłoszeniach, o naiwny !!!
Z tego co mi wiadomo to O I nie miały w wyposażniu ESP (czyli układu kontroli trakcji). Miły tylko ASR z EDS, ale w takim wypadku, powininneś mieć na konsolio środkowej przycisk, opisany "ASR", umożliwiajacy odłączenie tych układów.
P.S. Ja w co trzecim ogłoszeniu o sprzedaży Laguny I ph II widzę, że auto ma "kontrolę trakcji" . Problem tylko w tym, że do tego modelu Renault nie oferowało nigdy tego systemu . Nie mówiąc juz o ilości poduszek powietrznych wpisywanych przez sprzedających Takze jak bym wierzył w to co wypisuja w ogłoszeniach to byłbym niezłym frajerem.
Z tego co mi wiadomo to O I nie miały w wyposażniu ESP (czyli układu kontroli trakcji). Miły tylko ASR z EDS
...ESP to (ang. Electronic Stability Program) elektroniczny program stabilizacji toru jazdy,
w O1 byl dostepny za doplata w autach wyposarzonych w silnik diesla na pompowtryskach.
ASR to System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem).
EDS to (niem. Elektronische Differentialsperre) - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Montowany często jest wraz z ESP/ABS lub ASR/ABS
Zamieszczone przez Big
Miły tylko ASR z EDS, ale w takim wypadku, powininneś mieć na konsolio środkowej przycisk, opisany "ASR", umożliwiajacy odłączenie tych układów.
...ASR mozesz wylaczyc bo jest zawsze przycisk tak jak napisales, ale EDS jest na stale i nie ma mozliwosci wylaczenia( chyba ze jest zrabany ABS, wtedy nie dziala zaden system)
Wcześniej miałem sdi teraz tdi 110 koni, niema zadnedo przycisku, jest chyba ten system jak kolega pisze ze przy ruszaniu nie boksuje kołami, bo auto pierońsko idzie a ledwo co kołami obruci przy ruszaniu(sprzegło nie jest spalone) i jak w zakrety wchodze gaz do oporu to auto wcale nie ucieka przód a w sdi uciekał, i pompa abs nie wygląda jak standordowa ( w domu mam trzy octavie) a na desce nie ma zadnego przycisku ani kontrolki, czyli auto posiada taki system ASR czy coś w tym stylu?
norwoks, na forum w poradnikach jest adres dekodera wyposażenia. Może wykorzystaj go, przeklep to co masz na naklejce w bagażniku - być może sprawa się wyjaśni
Komentarz