Kierownica prosto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mushroom
    Classic
    • 2007
    • 29

    Kierownica prosto

    Nareszcie ktoś solidnie zmodyfikował AXR'a :diabelski_usmiech dokładnie taki setup jaki mnie chodzi od dłuższego czasu po głowie :roll:
    Moment do 2200 obr/min słabiej niż u mnie na samym programie, poniżej 2000 nawet sporo słabiej :roll: ale potem już jest tylko lepiej, im wyżej tym większa różnica na "+":wink:
    W sumie stosunkowo nieduży przyrost max. momentu, tak chciałeś, czy sprzęgło wymusiło?
    Trochę zabiłeś mi ćwieka, bo choć przy ostrej jeździe jest na pewno znacznie lepiej, to przy codziennym turlaniu się po mieście, niższy moment w dolnym zakresie obrotów mnie by osobiście przeszkadzał chyba :roll:
    Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma
  • ElBocheno
    Ambiente
    • 2006
    • 150

    #2
    Kierownica prosto

    Witam!

    Od jakiegoś czasu, żeby jechać prosto, muszę skręcić kierownicę nieco w prawo. Jak trzymam ją idealnie prosto, to autko wolniutko odbija mi w lewo. Kiedyś tak nie było.
    Pan w serwisie zapewniał mnie, że to kwestia zbieżności kół. Zrobił zbieżność ale dalej jest tak samo.
    Inny spec zakomunikował mi radośnie, że tak musi być i pewnie było od zawsze, tylko nie zwróciłem na to uwagi :?

    Zatem:
    - czy faktycznie mogło tak być od zawsze? Tzn, czy wypuszcza się z fabryki auta, które skręcają w jedną ze stron?
    - czy tak już musi być?
    - skąd się to w ogóle wzięło?? Bo jestem prawie na 100% pewny, że wcześniej było: kierownica prosto - jadę prosto.
    - można to jakoś skorygować?

    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • hEllo)
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 741

      #3
      Sprawdź czy na kole (od strony w którą Ci sciąga) przypadkiem nie masz przyblokowanych tłoczków hamulcowych. Jeżeli klocki nie uwalniają całkowicie tarczy (lekko hamują) może być taki efekt.
      usrany pracą po same pachy

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        ElBocheno, a nie wjechałeś w jakąś wyrwę, dziurkę w jezdni albo jakiś krawężnik :?:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Takie rzeczy mogą się zdarzyć po mocniejszym uderzeniu kołami w przeszkodę. W normalnych warunkach użytkowych mało prawdopodobne chyba, że maglownica jest na wykończeniu (mniej prawdopodobne przy autach ze wspomaganiem).
          Zaczoł bym od przekładki kół z przodu na tył, zaobserwował stan bieżnika opon obecnie zamontowanych na przodzie.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • ElBocheno
            Ambiente
            • 2006
            • 150

            #6
            hEllo), jak bym miał przyblokowane hamulce np z prawej strony, to by ściągało w prawo zarówno kierownicę jak i - w ślad za tym - auto. A u mnie jest tak, że kierownica jest prosto a mnie ściąga.

            endryu, no ok - wjechałem milion razy. I co teraz? Ma mi to tak zostać na amen? Skoro zbieżność nic nie dała, to jak to mogę naprostować? :?

            -Piotr-, bieżnik jest w miarę ok. To nie są stare opony.

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              a cisnienie w kolach sprawdzone??

              Komentarz

              • uwe
                Ambiente
                • 2007
                • 120

                #8
                hmm, ja mam od nowości kierownicę lekko "w lewo" gdy jadę prosto, więc na 100% nic z powyższych rzeczy. Nawet chciałem z tym podskoczyć do serwisu, .. ale jak zwykle nie ma czasu i chyba dopiero przy przeglądzie to im zgłoszę
                OII COMBI 2.0 TDI

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez ElBocheno
                  Pan w serwisie zapewniał mnie, że to kwestia zbieżności kół. Zrobił zbieżność ale dalej jest tak samo
                  Zamieszczone przez ElBocheno
                  endryu, no ok - wjechałem milion razy. I co teraz? Ma mi to tak zostać na amen? Skoro zbieżność nic nie dała, to jak to mogę naprostować?
                  wspomniałem o tych wyrwach-dziurach bo znajomek miał kiedyś podobny problem w Astrze. Przyczyną był lekko wygięty drążek kierowniczy po zaliczeniu dziurki drogowej.
                  Zamieszczone przez ElBocheno
                  Pan w serwisie zrobił zbieżność
                  skoro robił zbieżność to były odchyłki, ale czy dokładnie sprawdził układ kierowniczy.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • koja86
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 3178

                    #10
                    Ciśnienie za niskie z jednej strony czasem powoduje ściąganie zalecam zacząć od tego ,poczym przyjżeć się oponom miałemtak na fuldach nowych .Ale jak przerzuciłem przód do tyłu a tył do przodu zonk to było to Poszły do reklamacji
                    Takie zwykłe Ambiente

                    Komentarz

                    • jacek2407
                      Drive
                      • 2006
                      • 45

                      #11
                      Witam
                      Mam podobnie, i winny jest zacisk w lewym kole - nie zawsze do końca odbija.
                      Przy okazji mam pytanie czy można dostać zestaw naprawczy do zacisku, tzn. tłoczek, uszczelniacz, osłona gumowa i takie tam, jeżeli można to proszę o namiary, ponieważ w Chorzowie w sklepie z częściami do Skody powiedziano mi że coś takiego nie występuje.
                      Pozdrawiam Jacek. :roll:
                      Biała Kombi teraz z LPG

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        w zestawie naprawczym do zacisku hamulcowego występuje : osłona i uszczelka (tak jest w ETCE).
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • jacek2407
                          Drive
                          • 2006
                          • 45

                          #13
                          Witam
                          dziękuję za odpowiedź, ale gdzie mogę kupić zestaw naprawczy?
                          Pozdrawiam Jacek.
                          Biała Kombi teraz z LPG

                          Komentarz

                          • Bonus
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 249

                            #14
                            sprawdz ciśnienie w oponach, auto będzie sciągać jak jezdnia jest pochylona

                            Komentarz

                            Pracuję...