wymiania popychaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    wymiania popychaczy

    szkoda, moment, wroce jutro do domu, to bedziemy ustalac szczegoly.

    Tam jest platnosc karta kredytowa i co miesiac poprostu sciagaja platnosc z karty.
    Jezeli nie musimy rejestrowac serwera jakos specjalnie na firme, a chyba nie ma takiej potrzeby, to mozemy zrobic na Kasi karte.
    Chyba, ze ktos z Was chce na siebi, bo ja osobiscie karty kredytowej nie posiadam.
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    wymiania popychaczy

    tak jak wam pisalem wczesniej serwis mi wlal dziadowski olej i teraz po odpaleniu slychac popychacze na kilka sekund. zamowilem z neta olej motul, bo taki byl nalany wczesniej, tylko teraz nie wiem czy zalewac ten olej i liczyc na to ze popychacze sie wycisza (ten olej co mam jest zbyt zadki i byl lany z beczki wiec szlak wie co), czy wymieniac popychacze i od razu zalac motulem? jak uwazacie one sie powinny wyciszyc czy raczej nie bardzo? bo jesli nie to szkoda lac ten olej po to aby go dalej spuszczac za jakis czas... szkoda pieniedzy... czepiam sie tych popychaczy bo mam wrazenie ze slychac jak jade na 3 biegu ze przy nizszym zakresie obrotow cykanie popychadelek i chce je zmienic zanim bedzie za późno. no chyba ze podczas jazdy, czy postoju na rozgrzanym silniku one sie maja tłuc tak samo głosno jak na wolnym biegu po odpaleniu zimnego silnika.
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #3
      zawsze słychać hydraulike zanim sie napełni oliwą. To normalne. Też słychać u mnie na ok 1-2 sekundy jak stoi caly dzien i na drugi dzień odpalam autko. Jezdze na motulu wymieniamym co 10 tyś kupowanym z pewnego żródła nie z allegro gdzie juz słyszałem o tym ze kilka osób sie na nim przejechało. Do tego przed kazda zmianą oliwy wlewam srodek też motula do czyszczenia silnika z nagarów a by tego było mało do kazdyej wymiany wlewam uszlachetniacz Militec-1 do oliwy.
      A popychacze trzeba wymienić z tego co podaje serwis chyba w okilicach 180tys z drugim rozdzadem. Ja w kazdym razie wymienie przy 180kk jak bede robił rozrzad .. ale to jeszcze długo długo :szeroki_usmiech

      Tak, że nie stresuj sie ... Pojezdzij na tym 10 tys i wtedy zmien oliwe.

      Z drugiej strony przemyśl mobil 1. Skoro czytam ze chcesz jezdzic spokojnie jak pisałeś 1500rpm i iv bieg to moze a) szkoda kupowac motula b) rozmawiałem z jednym gosciem właśnie od produktów olejowych i powiedział ze motul nie jest dla kazdego.. w sensie takim, ze olej ten nejlepiej sprawuje sie i ma swoje nalepsze własności przy jednak ostrzejszych jazdach. Przy spacerowych PSJ nie poleca go lac, bo sie nie sprawdzi. I mozna smiało lac mobil 1. Nie wiem ile w tym prawdy ale ma to sens. Ze olej ten ma lepsze własności smarne jak jest bardzo rozgrzany przy wysokich temp.
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz

      • janusz_007
        Rider
        • 2007
        • 473

        #4
        hmm no nie wiem co z tym olejem, bo jezeli chodzi o porównanie go do mobila 1 synt s 5w40 to ma od dokladnie takie same parametry i spełnia dokladnie te same normy wiec jakbym wlal mobila to co tez by to sie dobrze nie sprawowało? nie jezdze na 1500 obr caly czas bo moja niunia by sie zanudzila;p przewaznie mam 2200 2300 obr. to jesli nie motul to moze castrol edge? on ma tez niezłe włąsciwosci;p
        ps
        teraz to mi dales do myslenia, kazdy zachwala motul, a tu sie nagle okazuje ze on jest dla ludzi ktorzy daja wycisk niuniom....
        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          #5
          janusz_007, nie mowie ze nie ... Generalnie kazdy chyba z nas jezdził na tym co lał serwis czyli mobil 1. Ja tez. Do pierwszych modyfikacji silnika. Kazdy kto zwiekszał moc przechodzi na motula. Bo on jednak bardziej chłodzi silnik i lepiej sie sprawuje przy wysilonych motorach. A Kazdy kto modyfikuje silnik o ileś tam km to nie po to by miał napisane w podpisie ile ma lecz po to by z tego korzystac. Tak, że jak stosujesz PSJ lej mobil 1 który jest bardzo dobrym olejem. Taka moja sugestia. Oczywiście lejac motula nic sie pewnie nie stanie. Ale i nic tym pewnie nie wniesiesz a roznica w cenie pewnego mobila a pewnego motula to 100zł za które mozna by np wlac jakis dodatek uszlachetniajacy albo nic nie lac i miec stówe w kieszeni.

          BTW: jakoś do castrola osobiście nie mam zaufania ..
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • janusz_007
            Rider
            • 2007
            • 473

            #6
            to co mam zalac mobil 1 synt s 5w40? wczesniej moja niunia miala (jeszcze w niemczech) wlasnie tego motul'a a potem jak ja tutaj sprowadzilem to serwis dal du...py i wlali mi jakis szuwar po którym zaczely dzwonic popychacze. przed wymiana tego nie bylo;/ ja juz teraz nie wiem co mam robic, jedni pisza motul inni mobil jeszcze inni castrol..... urwanie glowy normalnie...
            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              skoro jezdziła na motulu i nie jest to dla ciebie problem kupowac pewny motul w cenie około 250zł a nie allegrowy za 180 to lej motula. Tylko, skąd wiesz ze zawsze jezdziła na motulu ? jakas ksiazka serwisowa czy cos ?
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • janusz_007
                Rider
                • 2007
                • 473

                #8
                w aucie mam karteczke z wymiany oleju i jest wlasnie na niej zaznaczony motul xcess 8100 5W40. rany ale mam mętlik w głowie. jak sie wkurze to zaleje tego mobila i kropka. seryjnie auta jezdza na mobilu wiec nie wiem co ja mam juz robic... szczerze wam powiem ze gdyby nie to forum to bym nawet nie wiedzial ze istnieje olej o nazwie motul...
                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  karteczka moze byc z ostatniej wymiany .. a wczesniej mogło byc zalane nie wiadomo co. Moze silnik zaczoł wchłaniac poprzedni olej i własciciel zalał inny olej ale chciał jakis dobry i wlał motula z nadzieja ze go nie bedzie jadł silnik.

                  Cięzko stwierdzić ...

                  Ja na twoim miejscu bym wlał mobila 1 i obserwował. Jak od wymiany do wymiany nie bedzie ubytków to został bym przy nim. Tylko nie kupuj na allegro albo w marketach !
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Babka_Kiepska
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 315

                    #10
                    janusz_007, Powiem krótko, mam to samo. I dotyczy to zarówno silnika w szkodniku jak mętliku w głowie po śledzeniu od dłuższego czasu głównego tematu oleju do TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0. I co do "szczerze wam powiem ze gdyby nie to forum to bym nawet nie wiedzial ze istnieje olej o nazwie motul..." to 100% prawda, bo tej chwili moja sytuacja przypomina mi bajkę "Osiołkowi w żłobie dano ..." :lol:
                    P.S. Wielkie brawa za wytrwałość w dążeniu do rozwiania wszelkich wątpliwości

                    neck99 Można szerzej dlaczego nie w supermaketach ??
                    O-I '02/03-1,9 TDI ICE - UNIDEN PRO 520 XL + WILSON Little Wil

                    SKODA OCTAVIA Sales Sheet 1950'S k

                    Komentarz

                    • janusz_007
                      Rider
                      • 2007
                      • 473

                      #11
                      no nie mam ubytków oleju. motul byl zamowiony ale moze jeszcze go nie wyslali wiec spróbuje to odkręcic, i chyba kupie mobila, przynajmniej bede spokojniejszy co do nazwy oleju bo motul mnie jakos nie przekonuje

                      [ Dodano: Nie 06 Maj, 07 12:03 ]
                      Babka_Kiepska, ale co masz to samo? nie wiesz jaki olej wybrac? mnie juz powoli trafia normalnie z tym wszystkim;p
                      ciekaw jestem czy cos wywalcze z serwisem, bo jakby nie bylo to po ich wymianie zaczely sie tłuc popychacze, wiec biorac to na logike to oni sa winni calej tej sytuacji bo wlali badziew do mnie. ale pewnie i tak im nikt nic nie zrobi, bo to wszystko to jest jedna banda naciagaczy ktorzy zrobia wszystko aby zedrzec kase ze swoich klientów...
                      VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        janusz_007, Mogłeś dopilnowac przy wymianie co leją i zasugerować co chcesz za olej by wlano.

                        Babka_Kiepska, o podróbkach mobila az huczy .. tak, że mam obawy co do tego czy takie tesco albo kaufland gdzie to kosztuje duzo mniej niz w hurtowni motoryzacyjnej bedzie to prawdziwy mobil. Mi sie zawsze wydaje ze market ma zasade sprzedac jak najwiecej i kupić jak najtaniej nie wazne skąd. A przecież hurtownia motoryzacyjna ma lepsze układy z dostawcami olejów niz tesko które moze ma lepsze układy z dostawcą olejów ale roślinnych ...
                        Poza tym Tesko nie jest nastawione na sprzedaż artykułów motoryzacyjnych lesz głównie spozywczych a inne artukuły to tylko wartość dodana.
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • Babka_Kiepska
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 315

                          #13
                          neck99, Mhmmm... ma to sens i też tak sądzę, że zdecydowanie lepiej radzą sobie w tej kwestii firmy z branży typowo motoryzacyjnej.

                          janusz_007 Tak, chodzi o wybór oliwy i związany już z tym ból głowy :lol:
                          O-I '02/03-1,9 TDI ICE - UNIDEN PRO 520 XL + WILSON Little Wil

                          SKODA OCTAVIA Sales Sheet 1950'S k

                          Komentarz

                          • janusz_007
                            Rider
                            • 2007
                            • 473

                            #14
                            moi koledzy maja passaty z tym samym silnikiem i chwala mobila tutaj leci rekomendacja motula;p kurde wleje olej kujawski i bedzie po problemie
                            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              #15
                              janusz_007, lej mobil 1
                              Babka_Kiepska, ty motula bo widze ze bedziesz dzwigał moc ..

                              I dajcie juz spokoj zabraliście mi pół niedzieli hehe :wink: ide sobie :P :szeroki_usmiech

                              A oliwe mozecie pewnie kupić nie wychodząc z domu od szanownego kolegi forumowca Nexus-a ..z znizka dla OCP :szeroki_usmiech - pewnie tanio i przyjemnie ..
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                Zamieszczone przez janusz_007
                                ciekaw jestem czy cos wywalcze z serwisem, bo jakby nie bylo to po ich wymianie zaczely sie tłuc popychacze, wiec biorac to na logike to oni sa winni calej tej sytuacji bo wlali badziew do mnie. ale pewnie i tak im nikt nic nie zrobi, bo to wszystko to jest jedna banda naciagaczy ktorzy zrobia wszystko aby zedrzec kase ze swoich klientów...
                                najpierw bys musial udowodnic ze przed robota u nich nie klepaly - pewno watpliwe , dodatkowo auto zapewne sprowadzone - masz pewnosc co do przebiegu?? jesli stukaja tylko chwile po rozruchu to olej sprawe .

                                Komentarz

                                • koja86
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 3178

                                  #17
                                  janusz_007, wedłóg mnie kolego przewrażliwiony jesteś przeleć te 10tys. i wymień na motula jak Ci nie odpowiada Mobil 1 . :szeroki_usmiech
                                  Takie zwykłe Ambiente

                                  Komentarz

                                  • janusz_007
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 473

                                    #18
                                    mam pewnosc ze nie stukały bo sam po nie jechalem, przebieg jest autentyczny - sprawdzane w serwisie i sprawdzony z ksiazka serw., rozrzad jest wymieniony tak jak w ksiazce serwisowej z niemiec (auto serwisowane do spodu). rozrzad sprawdzalismy w ASO, wymiana byla 15 tys temu, na pasku sa wszystkie napisy z oznaczeniami idealne, i serwis potwierdzil mi ze nie ma co go ruszac bo jest wymieniony. wiec auto wydaje mi sie ze jest pewne. testerem lakieru tez bylo sprawdzone i pomiary wskazuja na to ze nie byl bity bo lakier jest jednakowy

                                    ps
                                    odpowiada mi mobil 1

                                    [ Dodano: Nie 06 Maj, 07 13:11 ]
                                    marekzu, tylko chwile po rozruchu wiec pewnie oleje sprawe. a jak popychacze sa calkiem zuzyte to jak to stuka na rozgrzanym silniku? tak samo głosno jak przy zimnym?
                                    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      tak , caly czas stuka jak przy zimnym - wiec nie ma sie co martwic na zapas

                                      Komentarz

                                      • janusz_007
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 473

                                        #20
                                        szukalem po sklepach oleju Mobil 1 Synt S 5W40 i nie moge go dostac. co sądzicie o oleju CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40. ma takie same parametry a castrole chyba nie sa złe? jak sądzicie?
                                        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          #21
                                          Zamieszczone przez janusz_007
                                          5W40 i
                                          chłopie a niemożesz wlać 5 w 50 i po problemie osobiście Castrola nie polecam miałem problem z tym olejem brał go silnik po wymianie na Mobila przestał w tak duzych ilościach brać. Co do 5 w 50 tu masz specyfikacje do AGR możesz z powodzeniem go lać:


                                          Zresztą temat oleju był oprszernie włkowany i Castrola też. PZDR
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          • janusz_007
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 473

                                            #22
                                            dzieki za info
                                            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                            Komentarz

                                            • neck99
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1326

                                              #23
                                              janusz_007, ja właśnie lałem 5 w 50 jak kolega daneczek76, pisze .. Ciągle go lałem i było wsio okej. Zalewaj .. :szeroki_usmiech

                                              Co do Castrola również .. nie polecam ..
                                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3777
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                przejrzałem posty w tym temacie i skłaniałbym się do opinii kolegi daneczek76-a dlatego, że sam jeździłem na Castrolu Magnatecu 5w40 i silnik brał oliwkę. Po Castrolu przeszedłem na Mobil 1 5w50 i jest ok, po 10 000km nie wziąl oliwy. Na zimnym silniku po uruchomieniu ok 2-3 s słychać klepanie i zaraz ustaje- jest to normalna sprawa w naszych silnikach tdi. Jezeli tak jest u ciebie to jest ok. Jak przejrzysz posty w temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=717 o olejach a jest tego mnóstwo, to zobaczysz, że ludkowie głównie polecają Motula xcess 8100 5w40 i Mobila 1 5w50. Do normalnej, nie wysilonej jazdy wystarczający jest Mobil choćby z powodu ceny Motula ok. 260 zł., a o 100 jest tańszy Mobil. Specyfikacje obu tych olei są takie same według normy VW 505.00 i właściwe do tdi na pompie rozdzielaczowej (czyli do twojego i mojego silnika). Ja na twoim miejscu wlałbym Mobila 1 5w50 a silnik na pewno nie będzie cierpiał i źle pracował niż byś wlał Motula. Tak więc jeżeli kupiłeś Motula wlej go i jeździj, jeżeli jeszcze nie kup Mobila i też będzie ok. Ważne jest żeby silnik był prawidłowo dogrzewany czyli normalna jazda a nie po kilka kilometrów i długi postój i po długim postoju znowu tak samo. A problemów na pewno nie będzie i na jednym i na drugim oleju. Ja też przed wymianą na Mobila myślałem o Motulu ale na razie doszedłem do wniosku, że po co przepłacać za oliwę. Motul dlatego jest drogi bo taka jest polityka producenta, a olej ten mocno jest używany w motocyklach i sporcie motocyklowo-samochodowym.
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • Emil
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1092

                                                  #25
                                                  janusz_007, Z reguły jak wymieniam olej, to wiozę do serwisu swój kupiony z pewnego źródła i czekam aż przy mnie go wleją do mojego silnika. Może to się wydać dziwne, ale tak właśnie zachowuję się w polskich realiach na bazie różnych doświadczeń.
                                                  Dziwi mnie, że nie zainteresowałeś się, jaką oliwę zamierzają w tym "serwisie" wlać ( czy to było ASO czy też nie ? ). Teoretycznie mogli wlać Ci wszystko....może pełny minerał, może pełny syntetyk, a może pół syntetyk.... Znam przypadki, gdzie w pewnym ASO , pracownicy podczas przeglądu wlewali olej "przepracowany" :evil:
                                                  Problem popychaczy w swojej byłej poczciwej Octavce przerabiałem. Otóż zaczęły one coraz donośniej "klekotać" po przejechaniu ok 200 tys km. Pamiętam, ze po celowej wymianie oleju na gęstszy, problem nie ustąpił - nie było absolutnie żadnej różnicy. Po dokładnej diagnozie silnika u P. Bogumiła ( Autobodex ) okazało się, ze tak naprawdę tylko 1 popychacz w skutek zużycia klekotał głośniej, a wydawało się wcześniej, że klekoczą wszystkie naraz. Oczywiście profilaktycznie zostały wymienione wszystkie i silnik natychmiast "ozdrowiał".
                                                  Tak czy inaczej, przed wszelkimi eksperymentami polecam wizytę u fachowca.
                                                  BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                                                  CR-V 2,2 i-ctdi
                                                  Perfectservice by Dobrygrześwawa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...