Ja mam na zimę Kleberka Krisalp HP - wg mnie są to oponki o jakości odpowiadającej cenie :wink:
Brak mocy w TDI
Zwiń
X
-
Brak mocy w TDI
Witam,
Dzisiaj w mojej Octavi nagle silnikowi zaczęło brakować mocy, na każdym biegu czuć znaczny spadek mocy, a prędkość maksymalna do jakiej ją rozpędziłem to około 100 km/h (około 2000 rpm na V biegu). Z tego co się zdążyłem zorientować na forum i w necie to przyczyny mogą byc różne. Włączanie i wyłączanie silnika nie pomogło. podczas jazdy słychać jak gwiżdże trurbina. Czym wyższy bieg tym spadek mocy bradziej odczuwalny. Spróbowałem przygazować silnik na postoju, wkręcił się do czerwonego pola i nieźle zakurzył na czarno (nie sprawdzałem tego wcześniej więc nie wiem czy to normalne). Czy ktoś ma większe doświadczenia z tego typu przypadkami i podpowie co to może być, ewentualne orientacyjne koszty jakie mogą na mnie czekać.
Pozdrawiam
Bart
---------------------------
Ocatvia 1,9 TDI (110 KM) AHF, 2001 r., 161 tys. km---------------------------
Octavia 1,9 TDI (110 KM) AHF, 2001 r., 161 tys. km
-
-
Zamieszczone przez bpacuszkaSpróbowałem przygazować silnik na postoju, wkręcił się do czerwonego pola i nieźle zakurzył na czarno
Gwizdy moga oznaczac nieszczelnosc miedzy turbo a silnikiem, przyciskajac gaz do dechy turbo bedzie probowalo i tak uzyskac odpowiednie cisnienie w kolektorze dolotowym i sie przekreci przy "odrobinie szczescia".
Darek
Komentarz
-
-
Sigma_74
1. sprawdz Vagiem go
2. pózniej podejmiess decyzję co jest nie tak, majac diagnoze z Vaga.
jestes w Wawy to chłopaki powini ci pomóc
pozdrawiam
Komentarz
-
Zamieszczone przez bpacuszkaDo dariuspolo, czym grozi przygazowanie silnika na postoju?
Podłączyć VAG zdjagnozować sprawdzić ciśnienie doładowania turbiny itd. PZDR[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bpacuszkaDo dariuspolo, czym grozi przygazowanie silnika na postoju?
dolocie pozniej zostanie przyduszona przez map sensor, jezeli dojdzie do sytuacji ze masz nieszczelnosc miedzy turbem i silnikiem to turbina musi osiagnac wyzsze obroty
aby utrzymac to samo cisnienie na map sensorze. Wiadomo ze turbo ma tez wartosci graniczne ktorych nie powinno sie przekroczyc, bo grozi to uszkodzeniem turbiny.
Darek
Komentarz
-
-
Witam ponownie,
Dzisiaj, po przejechaniu około 80 km od czasu kiedy stwierdziłem spadek mocy, Skoda znowu jeździ jakby nigdy nic się nie stało. Rozpędza się i ma moc na każdym biegu i każdych obrotach - jak przed tem. Nie rozumiem co się stało, jedyne co się zmieniło to to że rano zatankowałem samochód do pełna (spadek mocy pojawił się jak poziom paliwa był był blisko rezerwy), nie wiem czy to mogło mieć znaczenie. Zobacze co się będzie działo.
Mam pytanko do klubowiczów, czy mimo braku objawów w pamięci komputera moga zostac jakieś zapisy, któe mogłyby wskazać na przyczynę tej ustarki. Nie wiem czy będzie możliwe zdiagnozowanie przyczyny gdy nie mam już spadku mocy.
Pozdrawiam---------------------------
Octavia 1,9 TDI (110 KM) AHF, 2001 r., 161 tys. km
Komentarz
-
-
Od ostatniego zatankowania (po kórym stwierdziłem że objawy spadku mocy minęły, a może były znacznie mniej odczuwalne) przejechałem 350 km, poziom paliwa zbliżył się do połowy i znów powrócił problem spadku mocy. Tym razem jest on może nieco mniej odczuwalny (rozpędza się do 130 km/h a wcześniej do 100km/h) ale nie wykluczone że za chwilkę spadek mocy się pogłębi.
Proszę szanowny klubowiczów o wskazówki co z tym dalej robić.---------------------------
Octavia 1,9 TDI (110 KM) AHF, 2001 r., 161 tys. km
Komentarz
-
-
Sigma_74
bpacuszka, 1. uzupełnij profil bo nie wiadomo o czym mówisz w sensie silnika
2. troszkę chęci i znajdziesz wszystko na forum a przede wszystkim cierpliwośći w szukaniu.
ale wracając do tematu, podłaczyć trzeba VAGA do kompa i wtedy się zdiagnozuje, najprawdopodobniej to zawór N75 ale żeby byc pewnym to ttrzeba t osprawdzicVagiem poza ty mnauneła mi siemysl brudnego filtra paliwa.
Komentarz
-
Sigma_74
Komentarz