spocona rura odpowietrzania

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • margra
    Drive
    • 2006
    • 57

    spocona rura odpowietrzania

    Zamieszczone przez niedziela67
    moge ci nagrać i wezme na spota
    czyli bedzie mala projekcja na jutrzejszym spocie?? :wink:
  • Adamu
    L&K
    • 2006
    • 1384

    #2
    spocona rura odpowietrzania

    cześc,
    przymierzam sie do zmiany aku w O1 no i tak sobie otwierając maskę ujrzałem cosik takiego jak na focie.
    jakaś rurka odchodząca od rury powietrza (wg książki rura odpowietrzania) jest cała w oleum.
    czy to normalne? czy może jakaś uszczelka mi padła i gnac do warsztatu?

    Komentarz


    • #3
      a to nie z pompy podciśnienia ..?

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Tak norma, tez tak mam. Mozna wymienic tak taki oring i podobno pomoze, do tego ta opaske zaciskowa ciut mocniej zaciagnac. Mam to zrobic juz od pol roku i nie moge sie zabrac
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Adamu, jest to tak zwana odma którą wydostają się opary i gazy ze skrzyni korbowej silnika a nastepnie poprzez cały dolot trafiają do komory spalania :idea:
          Ogólnie im więcej oleum się tędy wydostaje tym większe motorownia ma przedmuchy
          ale najpierw możesz sprawdzić szczęlność tych łączeń.
          Jak zauważysz że ubywa Ci dziwnie sporo oleju to dopiero się będziesz martwił teraz nie ma takiej potrzeby.
          Jaki masz przebieg i czy wirus jest??
          Pytam bo nawet przy przebiegu 140kkm i dynamicznej jeździe takie coś się pojawia, oczywiście wirus przyspiesza ów efekt.
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • Adamu
            L&K
            • 2006
            • 1384

            #6
            wirus będzie w sobotę na DD :diabelski_usmiech

            no i tak sobie diagnozuję octę wnikliwie co by zonka nie było a octa na sobotę musi lśnic :szeroki_usmiech

            przebiegu mam 110 tys.
            byc moze bylo to wcześniej ale dopiero teraz zauważyłem, głównie zainspirowany rozmowami w Rowach. (bo jeśli chodzi o mechanikę to sie nie znam za bardzo....jeszcze - jak prawdziwy umysł ścisły znam sie na przypadkach które kiedyś miałem)

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez Adamu
              przebiegu mam 110 tys.
              w takim razie spróbuj tylko uszczelnić ten przewód bo toszke za mokro to wygląda i jeśli teraz tak puszcza to po sobocie będzie jeszcze gorzej :wink:
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Adamu
                L&K
                • 2006
                • 1384

                #8
                na początek dokonałem przetarcia szmatą.
                zapinka sprawiała wrażenie że ma trochę luzu nie wiem jak to ustrojstwo się rozpina.
                będę obserwował, sprawdzę po jakis 200km.

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                  Ogólnie im więcej oleum się tędy wydostaje tym większe motorownia ma przedmuchy
                  Co znaczy ze silnik ma przedmuchy ? z czego ?
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3777
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Adamu
                    zapinka sprawiała wrażenie że ma trochę luzu nie wiem jak to ustrojstwo się rozpina
                    zapinka jest jednolita z tą rurką, jej pierścień jest luźny. Należy ją ścisnąć na bokach w tym miejscu, w którym jest złączona z rurką i zdjąć. Uszczelniaczem na tej rurce jest uszczelka gumowa-oring, którą trzeba by było wymienić. A z racji tej, że są to elementy plastikowe to i bardziej wrażliwe na odkształcenia w trakcie eksploatacji.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez neck99
                      dobrygrzeswawa napisał/a:
                      Ogólnie im więcej oleum się tędy wydostaje tym większe motorownia ma przedmuchy


                      Co znaczy ze silnik ma przedmuchy ? z czego ?
                      To znaczy że w skrzyni korbowej silnika powstaje coraz większe ciśnienie. Spowodowane jest to samą pracą ukł. korbowo-tłokowego, "parowaniem" oleju jak również ciśneniem przedostającym się w cząstkowych ilościach z cylindrów podczas pracy silnika. Jedynym ujściem tych gazów jest odma. Gdy ciśnienie w silniku rośnie w miarę zużywania się go (lub po modzie) zabiera ze sobą do odmy coraz więcej oleju. Dalej już wszystko jasne
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #12
                        Zamieszczone przez neck99
                        Co znaczy ze silnik ma przedmuchy ? z czego ?
                        Panowie! Każdy silnik spalinowy ma odmę bo musi mieć. Układ tłok cylinder nie jest w 100% szczelny nawet w nowym aucie a im starszy tym gorzej. Odma przeciwdziała nadciśnieniu w misce olejowej i silniku. Trochę oleju zwłaszcza na straszym silniku może tamtęty się wydostawać. Nie ma się czym martwić.
                        Najlepiej zrobić wylot odmy do zbiorniczka jak jest w autach wyczynowych. Był na forum fajny opis jak to można zrobić
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • neck99
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1326

                          #13
                          dobrygrzeswawa, Masmo, dzieks .. wsio jasne ...

                          Pytam z ciekawości
                          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3777
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Masmo
                            Najlepiej zrobić wylot odmy do zbiorniczka jak jest w autach wyczynowych. Był na forum fajny opis jak to można zrobić
                            ja zrobiłem z odmą coś takiego http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...highlight=odma ,może bardzo prostackie ale działa
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              Zamieszczone przez Masmo
                              Najlepiej zrobić wylot odmy do zbiorniczka jak jest w autach wyczynowych. Był na forum fajny opis jak to można zrobić
                              pamietam że ktos pisał że pieprzy ekologie i dał dłuzszy węzyk i wsio na ulice leci.
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • neck99
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1326

                                #16
                                Zastanawiam sie czy jest takie drutowanie (wezykowanie) konieczne jak mam zaslepiony EGR. Bo mi sie nie widzi to .. Czy trzeba czy nie trzeba ?
                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3777
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  jak EGR zaślepiony, to syf z powrotu spalin nie miesza się z mgiełką olejową, która z odmy i tak będzie szła przy zaślepionym EGR-e w układ dolotowy.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • Adamu
                                    L&K
                                    • 2006
                                    • 1384

                                    #18
                                    endryu, fajna linka dzięki. teraz czytam wątki o EGR
                                    co prawda chciałem sobie go zaślepic ale wyczytałem że trzeba coś w kompie przestawic aby nie było błędu.

                                    dobrygrześWAWA, naprawdę dobry jesteś zaczłąem kumac.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...