Maksymalne bezpieczne obroty dla tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • carfan
    Drive
    • 2008
    • 41
    • Opel

    Maksymalne bezpieczne obroty dla tdi

    MAK Veleno:





    Stilauto Pegaso 7,5x17" - 616,- (IMO stworzona do VAGów)




    Tutaj na Fabii (niestety nie znalazlem na innym aucie):



    Bardzo mi sie podobają.

    Jeszcze 17" z Audi z pakietu S-line A3/A4:

    Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
    Był VW Sharan 1,8T AJH
    Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
    Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV
  • bikerserwis
    Classic
    • 2007
    • 36

    #2
    Maksymalne bezpieczne obroty dla tdi

    Przeszukałem wyszukiwarkę i oczywiście gogle i nie znalazłem jednoznacznej opowiedzi...
    Dzisiaj zdażyło mi się troche przycisnąc moją octavie - na 2 biegu doszedłem chyba do czerwonego pola ( świr na skrzyżowaniu zmusił do ucieczki) i tak się zasnatawiam czy takie obroty mogą zaszkodzić autku. Śilnik był rozgrzany. Czy silniki agr i wogóle tdi mają odcięcie - tzn obroty jeszcze bezpieczne dla silnika ale powodujące blokade dalszego rozpędzania się? Słyszałem nawet w ASO różne opinie. MYśle że to pytanie napewno chodzi po głowie nie jednemu z nas.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      pewnie, że tak:




      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        bikerserwis, mają odciecie powyżej chyba 45 tysiąca obrotów
        skoro sato znaczy ze są bezpieczne dla silnika., jak ci odetnie i nie zmienisz biegu to chyba logiczne ze nie pojedzie szybciej.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          i jeszcze tutaj:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • bikerserwis
            Classic
            • 2007
            • 36

            #6
            Dzięki za linki ..ale tak jak pisalem nie znalazłem tam jednoznacznej odpowiedzi czy silnik ma odcięcie i nie jest możliwe uszkodzenie go wchodząc na wysokie obroty....

            [ Dodano: Pią 18 Maj, 07 10:31 ]
            Zamieszczone przez Sigma_74
            bikerserwis, mają odciecie powyżej chyba 45 tysiąca obrotów
            skoro sato znaczy ze są bezpieczne dla silnika., jak ci odetnie i nie zmienisz biegu to chyba logiczne ze nie pojedzie szybciej.
            Dokładnie tak ..odcina i nie pojade szybciej...ale w ostrej panice można o tym zapomnieć...a uwierz, że wczoraj tak było

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Zamieszczone przez bikerserwis
              Dzięki za linki ..ale tak jak pisalem nie znalazłem tam jednoznacznej odpowiedzi czy silnik ma odcięcie i nie jest możliwe uszkodzenie go wchodząc na wysokie obroty....
              Praktycznie wszystkie nowoczesne silniki mają odcięcie. Nie było w silnikach gaźnikowych, ale w dieaslach chyba wszystkich jest. Napewno rotacyjne pompy Bosch mają taką funkcję w starszych regulowaną śrubą :!: .
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #8
                bikerserwis, spokojnie .. jak raz na jakiś czas wchodzisz na czerowne to nic sie nie stanie. Jak byś latał na autostradzie z kreską na 5 tysiakach jakiś dłuzszy czas to moze. Ogolnie nie moze być tak ze jak sobie zapomnisz i dasz pełen but to sie coś stanie bo był by to bubel a nie silnik. Tak, że po to sa czerowne obroty by ich unikać .. ale chwilowa jazda na nich nic nie zepsuje.

                tak całkiem OT Tymon jak wracaliśmy z wawy nie schodził z czerwonego pola .. przez calą droge .. Oczywiście gdzie sie dalo ... i nic .. a wiadomo jaka ma moc :szeroki_usmiech
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #9
                  Zamieszczone przez neck99
                  tak całkiem OT Tymon jak wracaliśmy z wawy nie schodził z czerwonego pola .. przez calą droge .. Oczywiście gdzie sie dalo ... i nic .. a wiadomo jaka ma moc :szeroki_usmiech
                  Do tego trzeba mieć GT20 :!: . Ale pewnie zaworki i wałeczek też nie mają lekko...
                  Do tematu: seryne TDI na 5-ce i tak sie nie rozkręci do niebezpiecznych obrotów. Program jest tak ustawiony. A jak na niższym biegu dojedziesz do limitera to poczujesz jakbyś nagle zdjął nogę z gazu. Teraz robią sliniki idotoodporne :szeroki_usmiech .
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #10
                    Zamieszczone przez Masmo
                    limitera to poczujesz jakbyś nagle zdjął nogę z gazu. Teraz robią sliniki idotoodporne .
                    dokładnie :szeroki_usmiech
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    Pracuję...