Gwizd turbo na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    Gwizd turbo na wolnych obrotach

    No to i ja się dołączę misiek^wro do życzeń wytrwałości i powodzenia, w odzyskaniu zdrowia jak i pełnowartościowego autka.
    Co do byłego wtorkowego spota, to niestety "syndrom dnia następnego" lub jak to woli KAC (Kure...ska Abrakadabra Czachy) po 2 dniowym weselu, nie pozwoliły mi na przybycie.
    Chyba już wiek nie ten i trzeba definitywnie przejść na jakieś nisko oktanowe paliwo. :diabelski_usmiech
    Nie dam rady również przybyć na SPOTA PIWNEGO, bo choć ten trunek najbardziej lubię i najmniej mnie poniewiera dnia następnego, to niestety jest już umówiony na sobotni wieczór.

    Natomiast co do wyjazdu do Leszna, deklaruję się w 90% - bo zawsze coś może wyskoczyć ...

    SPOT LESZNO ( Poznań & Wrocław ) wyjazd o 18.30 stacja SHELLA na Zmigrodzkiej miejsce spotkania.

    1. kombiak
    2. Sigma
    3 zbychu
    4.Tvoras
    5. Babka_Kiepska (na 90%)
    6. ............
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    Gwizd turbo na wolnych obrotach

    siema
    jak moja niunia ma rozgrzany do 90 st silnik i pochodzi dłuzej na wolnym biegu to po jakiejs dłuzszej chwili slychac taki gwizd jakby sie wentylator włączał, albo jak gwizd turbinki tak jakby ona sie wychładzała, czy to jest normalne? z tego co wyczaiłem to nie jest za kazdym razem, ale np dzis bylo bardzo ciepło na zewnatrz i akurat go dłuzej trzymalem na wolnych obrotach;p
    dzieki za odp
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      janusz_007, jedna prośba, jak coś się będzie twojej niuni działo złego i bedziesz chciał wykorzystać forum do tego, zeby spróbować stwierdzić "co to jest", to postaraj się tak zatytułować temat, żeby chociaż MNIEJ WIęCEJ można było się zorientować czy to o pyszczek, czy dupkę niuni chodzi, ok :?:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • janusz_007
        Rider
        • 2007
        • 473

        #4
        nio ok. sorki za zamieszanie ale teraz zajmijcie sie problemem na tym poscie a nie pierdołami;ppp :lol: :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

        ps
        jak zmieniles tytul tego postu.

        ps2
        nie wiem czy to jest gwizd turbo;pp jak dam troszke gazu, i dam dalej wolne obroty to juz tego niema;p
        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

        Komentarz

        • Fleishmachine
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 292

          #5
          mam ten sam motor pod maska i nie slysze gwizdu przy wolnych obrotach,
          turbo uslysze jedynie gdzies powyzej 2000obr - ile dokladnie to tego Ci nie powiem teraz, musialbym sprawdzic, ale na pewno nie pozniej 2k

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #6
            Nie powinno być słychać gwizdu turba na wolnych obrotach. Chyba ze ie juz zjebcyło turbo. Ale u Ciebie widać ze to jest coś innego. janusz_007, Zapal motor otwórz maske i nasłuchuj ! Szczególnie te elementy które sie kręcą czyli wentylatory, alternator etc. Bo mi cos sie wydaje ze to moze być rolka rozrzadu. Kied zmieniałeś rozrząd ?
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • Kejup
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 533

              #7
              janusz_007, chyba mam coś podobnego do Ciebie? Jak przegazujesz to ten gwizd cichnie a gdy motor wróci na wolne obroty to po chwili znów zaczyna gwizdać jakbyś odkurzacz włączył? Jeżeli tak to najprawdopodobniej przewody podciśnieniowe (lubią się przetrzeć). Tak mi się wydaje że to będzie to bo jak pogrzebałem troszkę przy tych przewodach to gwizd ucichł. Jeżeli się mylę to sorki ale myślę że warto spróbować ops:
              Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
              Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

              Komentarz

              • janusz_007
                Rider
                • 2007
                • 473

                #8
                rozrzad byl wymieniany przez poprzedniego uzytkownika, i jestem co do tego pewny, gwizd wystepuje zadko, po dodaniu gazu i powrocie silnika na wolne obroty nie pojawia sie wiecej.
                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  janusz_007, łozysko alternatora ?
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • b-bar01
                    Elegance
                    • 2007
                    • 985
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez janusz_007
                    po dodaniu gazu i powrocie silnika na wolne obroty nie pojawia sie wiecej
                    objawy typowe dla luźnego łożyska, sprawdź wszystkie, które napędza pasek w/klinowy lub rozrządu, jest tego trochę, każda rolka ma łożysko. pomocny może się okazać ( nie śmiej się ) stetoskop. W poprzednim aucie tak gwizdała mi rolka napinacza rozrządu po pół roku po wymianie. Producent SKF, jak widać też może mieć wpadki.
                    pzdr.
                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                    Komentarz

                    • dziubas
                      Classic
                      • 2006
                      • 32

                      #11
                      Jest to zjawisko normalne.Gwizd pochodzi rzeczywiście z turbiny.Na nagrzanym silniku po około 90 sekundowej pracy na biegu jałowym ECU(komputer) zamyka zawór recyrkulacji spalin EGR co wymusza większy przepływ przez turbinę i zaczyna ona cichutko gwizdać.Przegazowanie załącza zawór na nowo i cykl się powtarza.Zjawisko można wywołać kontrolnie zdejmujac wężyk z zaworu EGR.W samochodach z zaślepionym trwale EGR dżwięk ten jest permanentny trochę zależny od temperatury powietrza i podłoża na jakm stoi samochód(odbicie dżwięku).Większość tego gwizdu nie zauważa wcale bo jest słyszalny raczej na zewnątrz niż w kabinie albo szybko wyłączamy silnik.

                      Komentarz

                      • Kshem
                        Classic
                        • 2006
                        • 39

                        #12
                        W moim AGRze nie słysze nic takiego. Ale napewno słychać turbinke grubo przed 2tys obrotów.
                        Była Octavia I ( zaje**li w Harrachovie)
                        Jest Octavia II DSG

                        Komentarz

                        • ZYBI68
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 697
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Mam tez ten gwizd na jalowym biegu ale dopiero gdy silnik osiagnie 90st . Powstal on po wgraniu wirusa , szukalem przyczyny i kto szuka ten znajduje :lol: . Podjedz do warsztatu gdzie robia wydechy ale dobrego , w moim przypadku cos trfilo katalizator.
                          Po przedstawieniu problemu od razu wskazali na elastyczne lacze lub katalizator a w ASO stwierdzili padnieta suszarke :twisted: bo dzwiek do zludzenia przypominna gwizd turbo to po co szukac dalej
                          Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                          Komentarz

                          • Fleishmachine
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 292

                            #14
                            myslalem ze powyzej 2k obr zaskakuje mi turbo, ale tak jak dzisiaj sie przejechalem, w sloneczny, suchy dzien to turbinka spoko chwyta od 1,5k obr - jak radyjko nie zaglusza to i przy zamknietych oknach ladnie sychac turbinke - niby przebieg 148kkm, ale swist jeszcze ladny wydobywa sie z turbinki no i olej nie wali z niej ;-)

                            a tak na marginesie... agr to chyba jeden z badziej popularnych tdi w OCP ?

                            Komentarz

                            • janusz_007
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              nio najbardziej popularny :diabelski_usmiech AGR rulezzzz
                              VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                              Komentarz

                              • jaro4444
                                Rider
                                • 2006
                                • 508

                                #16
                                Zamieszczone przez dziubas
                                Jest to zjawisko normalne.Gwizd pochodzi rzeczywiście z turbiny.Na nagrzanym silniku po około 90 sekundowej pracy na biegu jałowym ECU(komputer) zamyka zawór recyrkulacji spalin EGR co wymusza większy przepływ przez turbinę i zaczyna ona cichutko gwizdać.Przegazowanie załącza zawór na nowo i cykl się powtarza.Zjawisko można wywołać kontrolnie zdejmujac wężyk z zaworu EGR.
                                Dodatkowym skutkiem tego zjawiska jest bardzo duży nadmiar tlenu w cylindrze. Powoduje to powolne spalanie paliwa bardzo ubogiej mieszance w wysokiej temperaturze i z powstawaniem dużej ilości tlenków azotu. Czuć to doskonale bo chwila bo rozpoczęciu świstania turba na postoju spaliny stają się mocno drażniące i gryzące. Własnie temu nadmiarowi tlenu w stanach częsciowego obciążenia służy EGR i recylkulacja spalin. Tylko ekologia ma się nijak do zasyfiania kolektora dolotowego :evil:

                                P.S. Poza tym to doskonały turbo timer
                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                Komentarz

                                Pracuję...