Witajcie !!
Mam do Was wielką prośbę, jesli ktoś z Was ma, lub miał do czynienia, z Octavią II z silnikiem 1.6 (102 KM), to mam wielką prosbę o podzielenie się swoimi uwagami i spostrzeżeniami z eksploatacji auta z tym silnikiem.
Ciekwi mnie jego eastyczność, subiektywne odczucie odnośnie osiągów i ewentualne spalanie (choc wiem że spalanie zalezy w głowniej mierze od kierowcy i jego stylu jazdy).
Dzieki za wszelkie opinie
Pozdrawiam
Pytam o 1.6 (102KM) bo Octavie z takim własnie silnikiem bede miał
W opisie mam FSI ponieważ podczas rejestrowania wyskoczyły mi oznaczenia literowe silników Octavii których nie znam (znam za to innej firmy ) więc wpisałem pierwszy 1.6 jaki mi sie nawiną a był to FSI
Jęsli możecie mi powiedziec który silnik w opisie mam zaznaczyć aby był to faktycznie 1.6 (102 KM) to to uczynię.
Z góry dziekuję
z tego co wiem co mówi NEO to niezle sie spawuje ten silniczek, tylko przy wyższej prędkości powyżej 120 brakuje mu mocy no i musi duzo0 wajchowac skrzynia jak idziemy w konwoju a tak to tylko leje i jeżdzi z tego co wiem
pali mu około 7 litrów w trasie przy naszej jeżdzie
narzeka na brak mocy ..ale słynne hasło "MOCY PRZYBYWAJ" i daje rade
jesli ktoś z Was ma, lub miał do czynienia, z Octavią II z silnikiem 1.6 (102 KM), to mam wielką prosbę o podzielenie się swoimi uwagami i spostrzeżeniami z eksploatacji auta z tym silnikiem.
Oznaczenie silnika moiżliwe, że będzie BGU (jest na liście wersji do profilu).
Generalnie fajne jeździ auto jak wspomniał
Zamieszczone przez Sigma_74
z tego co wiem co mówi NEO to niezle sie spawuje ten silniczek
i bezobsługowo. Wyższe obroty i seryjne dieselki nie zawsze uciekają między światłami :wink:
Jak nie jeździsz bardzo dużo lub z zacięciem to i spalanie nie doprowadzi do bankructwa. Polecam!
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
NEOrADEk, dzięki bardzo !!!
Własnie lubię dośc dynamiczną jazdę. Do tej pory miałem w swoim aucie 1.8 16V (120 KM) i troche boję się czy aby te 102 KM nie będzie troche mało. Ale zobaczymy
Najjwazniejsze że moment 148 Nm jest dośc wysoki jak na taka jednostkę napędową, więc spodziewam się że ten 1.6 będzie dośc elastyczny
Big, to co napisałeś powyżej zmienia postac rzeczy, niestety przesiadka na słabszy motor może nie być zbyt przyjemna :idea:
w jakim aucie miales ten 1.8 :?:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Skoda jest dość ciężkim Autem, ale jak już zamówiłeś to nie ma nad czym mysleć, tylko śie cieszyć trafnego zakupu. Nie bedzie to streetkiler ale dowiezie cie wszędzie gdzi bedziesz chciał.
łabszy motor może nie być zbyt przyjemna
w jakim aucie miales ten 1.8
wiesz to zależy od skrzyni też itd powiem tak jeźdze w pracy C5 1,8 i ona ma się ni jak do 1,6 Octavii poprostu octa ją bije o głowe fakt że C5 jest cięższa i Kombi. Ale zero dynamiki w tym silniku.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
łabszy motor może nie być zbyt przyjemna
w jakim aucie miales ten 1.8
wiesz to zależy od skrzyni też itd powiem tak jeźdze w pracy C5 1,8 i ona ma się ni jak do 1,6 Octavii poprostu octa ją bije o głowe fakt że C5 jest cięższa i Kombi. Ale zero dynamiki w tym solniku.
ale tu mówimy o MPI :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No właśnie trzeba przyznnac że ten 1.8 16V w Lagunce był bardzo elastyczny i dynamiczny. Auto po prostu chciało jechać.
Wybrałem Octavię II bo auto bardzo mi sie podoba no i wersje Elegance bo jest dobrze wyposażona. Jednak na lepszy silniczek juz nie starczyło
Ale mam nadzieję że ten 1.6 102 KM nie bedzie zły.
P.S. Kiedys miałem do czynienia z Vectrą B 1.6 16V 100KM i całkiem ładnie szła. A miała też 148 Nm przy podobnych jak w Skodzie obrotach. I tak sobie właśnie tłumaczę że skoro Vectra ładnie szła to i Ovtavia też powinna sobie poradzić.
Ale wolalme zapytać sie używkowiników o ich opinie
skoro Vectra ładnie szła to i Ovtavia też powinna sobie poradzić.
Najlepszym rozwiązaniem to przejecjać się taką. W salonie nie mieli testowej z tym motorem? Choć może być ciężko, bo w większości teraz bęzynowe demówki to FSI.
Myślę, że przesiadając się z dieselka na słabszą bęzynkę wydaje się byłaby większa różnica niż między bęzynami choć te 20 kucy mniej może być odczuwalne.
Powiem, tak ... jak nie stajesz do ścigania się to będzie Ci miło się nim poruszać, a jak staniesz to tdi na 3-ce poleci do przodu dość szybciutko. Wiemy bo sami sprawdzaliśmy :szeroki_usmiech
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Jeździłem ale 1.6 FSI i muszę przyznać że cakiem ładnie się zbiera
Natomaist, przynajmniej na papierze 1.6 MPI nie wygląda dużo gorzej od FSI. Co prawda moc o 13 KM mniejsza ale max. moment juz tylko o 7 Nm i w dodatku w MPI jest uzywskiwany niżej. Dlatego myslę że osiągi 1.6 MPI nie powinny być w rzeczywistosci duzo gorsze.
[ Dodano: Czw 24 Maj, 07 12:49 ]
ja jeździłem MPI i byłem bardzo rozczarowany, ale zaznaczam, że pan sprzedawaca powiedział "ta jest jakoś wyjątkowo zamulona" :lol: :kciukgora
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
MPI ma jedną zasadniczą przewagę nad FSI... - mianowicie można go zagazować elegancko IV generacją na sekwencji, a wówczas ustawiając odpowiednio komputer gazu uzyskać dynamikę lepszą niż na benzynie (dla przypomnienia 104 octany gazu vs 95/98 benzyny), przy akceptowalnym wzroście spalania... :wink:
P.S. Znam to z autopsji - u mnie jest tak, że nawet wolę jeżdzić na gazie niż na benzynie, bo na niej się jakiś mułowaty od razu wydaje...
P.S.2. Jak dla mnie silniczek jak na tę moc jest naprawdę super dynamiczny - w mieście musi się trafić zawodnik pokroju Speedego :wink: , żebym dostał baty - tak w normalnej jeździe objeżdżam w zasadzie wszystko co się wlecze i nie tylko... :szeroki_usmiech
Komentarz