podobno do alarmu się moduł odpowiedni kupuje
[O1] Czy mozna podwyzszyc Octavie?
Zwiń
X
-
[O1] Czy mozna podwyzszyc Octavie?
Witam
Poczytalem ostatnio o o nowej octavii 2 scout, wzorowanej na audi all-road, podobno
jest o 40mm wyzej zawieszona. Pytanie moje jest nastepujace czy mozna podwyzszyc octavie 1 w liftbacku, wlasnie o te okolo 40mm. Co trzeba wymienic zeby to zrobic i czy to jest
proces ktory pochlonie astronomiczne ilosci pieniedzy?
Zdarzylo mi sie juz kilka razy zachaczyc zderzakiem badz inna czescia o kraweznik i uznalem ze podwyzszenie auta mogloby rozwiazac problem. Inna sprawa to zmieni sie wtedy
geometria / oplywowosc autka i pytanie sie nasuwa jak wplynie to na jazde i przyczepnosc?
Pozdrawiam
RT
-
-
zmienić się pewno da -tylko zostaje pytanie czy to będzie to o co Ci chodzić będzie
podwyższyć autko mozna zmieniając spręznki na te z wersj 4x4 ale moim zdaniem lepiej tylko uwazac w ruchu ,a jesli często chaczysz to ściągnij tą gume- osłonę czarną z dołu zderzaka, stracisz na wyglądzie zyskasz na funkcjonalności a to wszystko za freeElegance version
Komentarz
-
-
geo022, Jezdzisz na podniesionym, ze wiesz jak to jest. Tez mi mowili ze odleci, ze bedzie cos nie tak. Przejechalem 30kkm i jakos ciagle zyje, a czasem wolno nie jezdze.
Zamieszczone przez geo022ciągnij tą gume- osłonę czarną z dołu zderzaka,
Przod najtaniej, to montaz tulejek lub zmiana sprezyn na te z 4x4 i sztywny amor, a tyl cos pod sprezyne bo sprezyny z 4x4 nie beda pasowac.
Mozliwosci kilka jest, ale na podniesienie max 20mm.
Jesli przodem zahaczasz o krawezniki, to w wielu przypadkach wystarczy wlasnie podniesienie tego przodu, chyba ze amortyzatory wraz z sprezynami, sa juz wytluczone w 100%.
Generalnie trzeba poszukac na forum, tez problem juz byl u nas walkowany
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
Można podwyższyć. Temat był wałkowany. Ja mam:
1. tulejki przód (+20 mm)
2. tył speżyny z zestawu na złe drogi (+ ok 10 mm)
3. tulejki custum pod tylne spreżyny (+ ok 10 mm)
4. Opony 205/65 R15
całość daje jekieś 25-30 mm, jak zrobisz więcej mogą być problemy z amortyzatorami, półosiami itp, ale to co mam plus płyta metalowa pod silnik pozwala poruszać sie całkiem bezstresowo drogami polnymi i w zimie.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mario_opMASMO a powiedz czy na tych sprężynach na złe drogi auto jest trochę sztywniejsze czy może odwrotnie, buja się bardziej. Chodzi mi szczególnie o ostre łuki albo ostre hamowanie wyjściu z łuku.
Jak chesz mieć lepsze prowadznie zmień na B6 :kciukgora
[ Dodano: Wto 19 Cze, 07 10:14 ]
Zamieszczone przez MaicroftMasmo, A myslales, zeby wlozyc 2 tulejki na przod :twisted: Ostatnio jak to rozkladalem to tak sobie pomyslalem
To byłby już lift 2" godny off-roadera. :wink:
Ale chyba gwintu na amorze nie styknie, nawet jeśli by był dostatecznie długi to jednak byłaby przesada. Mogłyby się pojawić problemy charakerystyczne przy liftach terenówek: Problemy z geometrią, za krótkie półosie i ich zły kąt pracy itp.
Jedna tulejka z przodu to dobry kompromis miedzy jazdą drogami polnymi a asfaltem. Octavia nigdy nie będzie autem off-roadowym. I dobrze bo nie do tego służy. Do off-roadu mam Vitarę.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
mario_op, sorki, że się wcinam ale mam z przodu sprężyny i amory na ruskie drogi.Myślałem,że w czasie jazdy plomby będą z zębów wypadać a tu nic takiego.Auto jest ani zbyt twarde,ani miękkie.W sam raz.Prowadzi się doskonale,przy hamowaniu nie składa się. Zamówiłem taki sam zestaw na tył i pod koniec tygodnia sobie zmienię. :szeroki_usmiechZbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSz.....ale mam z przodu sprężyny i amory na ruskie drogi.....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzTanie nie było,ale warte tej kasy->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
a pytnie odniosnie tego plastiku pod silnikiem.... o ktorym byla juz tutaj mowa... bo wlasnie mam z nim problem ( a mianowicie odpadl mi ten plastki z wiekszosci mocowan i po prostu go odkrecilem calkowicie )
i teraz nasuwa mi sie pytanie... na grzyba mi w ogole ten plastik?
mam plany dokrecic go znowu... ale jak ktos tu pisal by sie go pozbyc to zaczynam miec watpliwosci czy przyczepiac go znowu
Komentarz
-
-
Witam,
zaraz po zakupie nowej Octy byłem przerażony jej przodem (każdy krawężnik, czy hopek mój), gumy nie ma , tak więc haczy się samym zderzakiem i faktycznie, trochę popękał i się poździerał.
Przy 1 przeglądzie doradzono mi tulejki z przody i takie też zamontowali - tył bez zmian - seria. niby tylko 20 mm, ale jaka różnica.
Przejechane mam 100 kkm i luzik, amory ok. 65-70 % sprawności, no może poza ząbkowanymi oponami, ale nie jestem wiem od czego tak się stało.
Ogólnie polecam podniesienie przodu tulejkami.Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez f-lacha...i teraz nasuwa mi sie pytanie... na grzyba mi w ogole ten plastik?
mam plany dokrecic go znowu... ale jak ktos tu pisal by sie go pozbyc to zaczynam miec watpliwosci czy przyczepiac go znowu
[ Dodano: Sro 20 Cze, 07 09:04 ]
Zamieszczone przez MaicroftMasmo, Tulejka nie wchodzi na gwint, a na rure samego amortyzatora, tak wiec ich tam wejdzie duzo, bo sciskamy sprezyne przed samym montazem
[ Dodano: Sro 20 Cze, 07 09:08 ]
Zamieszczone przez YubY...Ogólnie polecam podniesienie przodu tulejkami.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MasmoMaicroft napisał/a:
Masmo, Tulejka nie wchodzi na gwint, a na rure samego amortyzatora, tak wiec ich tam wejdzie duzo, bo sciskamy sprezyne przed samym montazem
Tulejka wchodzi między kielich sprężyny a łożysko, czyli długość gwintu ma tu zasadnicze znaczenie!!Przeciez potem na gwincie dokrecasz do konca. Chyba ze masz je zalozone nad lozyskiem a nie pod. Ja to mam wsadzone pod lozysko a na talerzyk i dziala bardzo dobrze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft...Ale talerzyk sprezyny wchodzi na amortyzator bo jego srednica wewnetrzna jest wieksza niz srednica rdzenia amortyzatora...
To pręt amortyzatora opiera się o łożysko???????? Mi się wydaje że tależyk opiera się o pręt ale nie dam głowy... dawno to było motane.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
Komentarz