[O1] Czy mozna podwyzszyc Octavie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mettler
    Drive
    • 2008
    • 42

    [O1] Czy mozna podwyzszyc Octavie?

    podobno do alarmu się moduł odpowiedni kupuje
    Piszę poprawnie po polsku. - A przynajmniej się staram

    Już nie Octavka niestety
  • RT
    Drive
    • 2007
    • 80

    #2
    [O1] Czy mozna podwyzszyc Octavie?

    Witam
    Poczytalem ostatnio o o nowej octavii 2 scout, wzorowanej na audi all-road, podobno
    jest o 40mm wyzej zawieszona. Pytanie moje jest nastepujace czy mozna podwyzszyc octavie 1 w liftbacku, wlasnie o te okolo 40mm. Co trzeba wymienic zeby to zrobic i czy to jest
    proces ktory pochlonie astronomiczne ilosci pieniedzy?
    Zdarzylo mi sie juz kilka razy zachaczyc zderzakiem badz inna czescia o kraweznik i uznalem ze podwyzszenie auta mogloby rozwiazac problem. Inna sprawa to zmieni sie wtedy
    geometria / oplywowosc autka i pytanie sie nasuwa jak wplynie to na jazde i przyczepnosc?

    Pozdrawiam

    RT

    Komentarz

    • geo022
      Drive
      • 2007
      • 53

      #3
      zmienić się pewno da -tylko zostaje pytanie czy to będzie to o co Ci chodzić będzie
      podwyższyć autko mozna zmieniając spręznki na te z wersj 4x4 ale moim zdaniem lepiej tylko uwazac w ruchu ,a jesli często chaczysz to ściągnij tą gume- osłonę czarną z dołu zderzaka, stracisz na wyglądzie zyskasz na funkcjonalności a to wszystko za free
      Elegance version

      Komentarz

      • huwe
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2005
        • 976

        #4

        pakiet na bezdroża. zapytaj kolegę o ile mu to podwyższyło auto.
        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          geo022, Jezdzisz na podniesionym, ze wiesz jak to jest. Tez mi mowili ze odleci, ze bedzie cos nie tak. Przejechalem 30kkm i jakos ciagle zyje, a czasem wolno nie jezdze.

          Zamieszczone przez geo022
          ciągnij tą gume- osłonę czarną z dołu zderzaka,
          Ciekawe jak ja sciagniesz, jak jej nie ma :lol:


          Przod najtaniej, to montaz tulejek lub zmiana sprezyn na te z 4x4 i sztywny amor, a tyl cos pod sprezyne bo sprezyny z 4x4 nie beda pasowac.

          Mozliwosci kilka jest, ale na podniesienie max 20mm.

          Jesli przodem zahaczasz o krawezniki, to w wielu przypadkach wystarczy wlasnie podniesienie tego przodu, chyba ze amortyzatory wraz z sprezynami, sa juz wytluczone w 100%.

          Generalnie trzeba poszukac na forum, tez problem juz byl u nas walkowany
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • geo022
            Drive
            • 2007
            • 53

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            geo022, Jezdzisz na podniesionym, ze wiesz jak to jest.
            teraz seria , a poprzednia octavia to byl glebowóz a nie terenówka akurat :lol:
            Elegance version

            Komentarz


            • #7
              RT, załoz B4 I tulejeje i po sprawie.

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Można podwyższyć. Temat był wałkowany. Ja mam:
                1. tulejki przód (+20 mm)
                2. tył speżyny z zestawu na złe drogi (+ ok 10 mm)
                3. tulejki custum pod tylne spreżyny (+ ok 10 mm)
                4. Opony 205/65 R15
                całość daje jekieś 25-30 mm, jak zrobisz więcej mogą być problemy z amortyzatorami, półosiami itp, ale to co mam plus płyta metalowa pod silnik pozwala poruszać sie całkiem bezstresowo drogami polnymi i w zimie.
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • mario_op
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 112

                  #9
                  MASMO a powiedz czy na tych sprężynach na złe drogi auto jest trochę sztywniejsze czy może odwrotnie, buja się bardziej. Chodzi mi szczególnie o ostre łuki albo ostre hamowanie wyjściu z łuku.
                  COMBI ELEGANCE'03 ASV

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Masmo, A myslales, zeby wlozyc 2 tulejki na przod :twisted: Ostatnio jak to rozkladalem to tak sobie pomyslalem
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Zamieszczone przez mario_op
                      MASMO a powiedz czy na tych sprężynach na złe drogi auto jest trochę sztywniejsze czy może odwrotnie, buja się bardziej. Chodzi mi szczególnie o ostre łuki albo ostre hamowanie wyjściu z łuku.
                      Jak zapewne się doczytałeś mam tylko z tyłu sprężyny na złe drogi. Zmiana samych sprężyn tylnych powoduje że auto jest trochę twarsze z tyłu i lepiej znosi większy ciężar w bagażniku, ale zmiana nie jest jakaś specjalnie duża.
                      Jak chesz mieć lepsze prowadznie zmień na B6 :kciukgora

                      [ Dodano: Wto 19 Cze, 07 10:14 ]
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Masmo, A myslales, zeby wlozyc 2 tulejki na przod :twisted: Ostatnio jak to rozkladalem to tak sobie pomyslalem
                      :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                      To byłby już lift 2" godny off-roadera. :wink:
                      Ale chyba gwintu na amorze nie styknie, nawet jeśli by był dostatecznie długi to jednak byłaby przesada. Mogłyby się pojawić problemy charakerystyczne przy liftach terenówek: Problemy z geometrią, za krótkie półosie i ich zły kąt pracy itp.
                      Jedna tulejka z przodu to dobry kompromis miedzy jazdą drogami polnymi a asfaltem. Octavia nigdy nie będzie autem off-roadowym. I dobrze bo nie do tego służy. Do off-roadu mam Vitarę.
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        mario_op, sorki, że się wcinam ale mam z przodu sprężyny i amory na ruskie drogi.Myślałem,że w czasie jazdy plomby będą z zębów wypadać a tu nic takiego.Auto jest ani zbyt twarde,ani miękkie.W sam raz.Prowadzi się doskonale,przy hamowaniu nie składa się. Zamówiłem taki sam zestaw na tył i pod koniec tygodnia sobie zmienię. :szeroki_usmiech
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez JanuszSz
                          .....ale mam z przodu sprężyny i amory na ruskie drogi.....
                          Znaczy masz orginalne sprężyny i amortyzatory z zestawu na złe drogi? Trochę Cię to kosztowało?
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Znaczy masz orginalne sprężyny i amortyzatory z zestawu na złe drogi? Trochę Cię to kosztowało?


                            Tanie nie było,ale warte tej kasy.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11007
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              Tanie nie było,ale warte tej kasy
                              A gdzie zamawiałeś? i ile kosztowało konkretnie?
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • f-lacha
                                Classic
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 27

                                #16
                                a pytnie odniosnie tego plastiku pod silnikiem.... o ktorym byla juz tutaj mowa... bo wlasnie mam z nim problem ( a mianowicie odpadl mi ten plastki z wiekszosci mocowan i po prostu go odkrecilem calkowicie )

                                i teraz nasuwa mi sie pytanie... na grzyba mi w ogole ten plastik?
                                mam plany dokrecic go znowu... ale jak ktos tu pisal by sie go pozbyc to zaczynam miec watpliwosci czy przyczepiac go znowu

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Masmo, Tulejka nie wchodzi na gwint, a na rure samego amortyzatora, tak wiec ich tam wejdzie duzo, bo sciskamy sprezyne przed samym montazem
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • YubY
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 74

                                    #18
                                    Witam,
                                    zaraz po zakupie nowej Octy byłem przerażony jej przodem (każdy krawężnik, czy hopek mój), gumy nie ma , tak więc haczy się samym zderzakiem i faktycznie, trochę popękał i się poździerał.
                                    Przy 1 przeglądzie doradzono mi tulejki z przody i takie też zamontowali - tył bez zmian - seria. niby tylko 20 mm, ale jaka różnica.
                                    Przejechane mam 100 kkm i luzik, amory ok. 65-70 % sprawności, no może poza ząbkowanymi oponami, ale nie jestem wiem od czego tak się stało.
                                    Ogólnie polecam podniesienie przodu tulejkami.
                                    Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
                                    President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Zamieszczone przez f-lacha
                                      ...i teraz nasuwa mi sie pytanie... na grzyba mi w ogole ten plastik?
                                      mam plany dokrecic go znowu... ale jak ktos tu pisal by sie go pozbyc to zaczynam miec watpliwosci czy przyczepiac go znowu
                                      Plastik niby osłania silnik od błota. Ale pomyśl raczej o metalowej płycie. Jak poszukasz na forum było trochę na ten temat.

                                      [ Dodano: Sro 20 Cze, 07 09:04 ]
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Masmo, Tulejka nie wchodzi na gwint, a na rure samego amortyzatora, tak wiec ich tam wejdzie duzo, bo sciskamy sprezyne przed samym montazem
                                      Tulejka wchodzi między kielich sprężyny a łożysko, czyli długość gwintu ma tu zasadnicze znaczenie!!

                                      [ Dodano: Sro 20 Cze, 07 09:08 ]
                                      Zamieszczone przez YubY
                                      ...Ogólnie polecam podniesienie przodu tulejkami.
                                      Mi w takiej konfiguracji jeździło się dziwnie. Tył był za nisko w stosunku do przodu. Sytacja się pogarszała przy obciążeniu. Zauważyłem że w długich trasac cierpły mi nogi. Więc ja polecam tulejki z przodu i z tyłu plus B6 :szeroki_usmiech .
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Masmo
                                        Maicroft napisał/a:
                                        Masmo, Tulejka nie wchodzi na gwint, a na rure samego amortyzatora, tak wiec ich tam wejdzie duzo, bo sciskamy sprezyne przed samym montazem

                                        Tulejka wchodzi między kielich sprężyny a łożysko, czyli długość gwintu ma tu zasadnicze znaczenie!!
                                        Ale talerzyk sprezyny wchodzi na amortyzator bo jego srednica wewnetrzna jest wieksza niz srednica rdzenia amortyzatora Przeciez potem na gwincie dokrecasz do konca. Chyba ze masz je zalozone nad lozyskiem a nie pod. Ja to mam wsadzone pod lozysko a na talerzyk i dziala bardzo dobrze
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          ...Ale talerzyk sprezyny wchodzi na amortyzator bo jego srednica wewnetrzna jest wieksza niz srednica rdzenia amortyzatora ...
                                          :roll: Jesteś pewny??
                                          To pręt amortyzatora opiera się o łożysko???????? Mi się wydaje że tależyk opiera się o pręt ale nie dam głowy... dawno to było motane.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Talerzyk przelatuje, albo wszystkie moje talerzyki sa jakies dziwne

                                            Sam amortyzator potem jest skrecony na zasadzie kontry nakretke gornej, ktora ma tez pod spodem taki talerzyk, a dolnej, ktora skrecamy lozysko z ta guma na ktore przychodzi lozysko.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            Pracuję...