Czy mozna sprawdzic czy klima została odgrzybiona?
Witajcie.
jakis miesiac temu odgrzybialem w ASO klimę. nie wiem moze to zbieg okoliczności, ale od pewnego czasu ciągle "smarkam" wiec powoli zaczynam miec wątpliwości czy została ona na pewno odgrzybiona. ponadto dodam ze jesli uzywam klimke (puki głównie jezdze na econ bo niunie mam od niedawna, a jesli uzywam klimki to ustawiam temp taka aby nie bylo roznicy wiekszej niz 6 st w porównaniu z temp na zawnatrz).
Czy jest jakis sposób aby sprawdzic czy aso zrobilo taka usługe? a moze lepiej odgrzybiac samemu? tylko nie bardzo wiem jak i czym a szukajka wyszukala mi takie linki ze nic nie wiem z tego wszystkiego.
dzieki za pomoc
janusz_007, po czyszczeniu klima lepiej chłodzi różnica jest znaczna jak filtr jest zasyfczony to śmierdzi .A pozatem dają przy odgrzybianiu jakiegoś środka zapachowego więc różnice znaczne .
Kichasz może bo zbyt krótkie trasy robisz i często narażony jesteś na zmianę temperatur :wink:
koja86, no wlasnie nic nie czulem po odgrzybieniu nie smierdzilo ani przed ani nie smierdzi teraz;p wiem ze zmieniali filtr przeciwpylkowy. hmm a jak wyglada to odgrzybienie, bo ja widzialem ze byl jakis wezyk wprowadzony do klimy z przodu auta, a wlotow do nawiewow sie jakos nie odgrzybia?
ps
fakt robie krotkie odcinki, i to tez moze byc przez to hmmm. a jak wlacze econ /WTEDY działa to tylko jako nawiew/ to jakos nie czuje takiego swiezego powietrza z zewnatrz jak np po deszczu hmmm tak ma byc? moze przez te filtry jest inne hmmmm
janusz_007 napisał, że miał zmieniany filtr kabinowy.
Nie ma co uczekiwać w kabinie z nadmuchów świeżości zjonizowanego powietrza po deszczu. Takie rzeczy to tylko przy otwartym oknie.
Smarkanie w ciepłe i parne dni prędzej ma miejsce jak dopadnie nas przeciąg gdziekolwiek. Z klimatyzacji częściej rzuca się z ukierunkowaniem na zapalenie gardła. janusz_007, proponuję wykosztować się jeszcze raz, kupić filtr kabinowy z węglem aktywnym (46 PLN). Dodatkowo kupić w sklepie motoryzacyjnym spray do odgrzybiania układów klimatyzacji (np. MojeAuto za 32 PLN ) i zrobić całą czynność czyszczenia klimy od początku. Osobiście tak zrobiłem i mam spokój, a klimatyzacji używam intensywnie.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
-Piotr-, no z chęcia tak zrobie tylko ja nie mam pojecia jak tą klime samemu odgrzybic, gdzie ten płyn sie daje? jak to sie daje? i w jakich ilościach. potrafisz mi to jakos opisac? czy ten plyn sie tez wstrzykuje do nawiewow? do samej klimatyzacji z tego co wiem tez sie go wstrzykuje ale nie mam pojecia gdzie i ile... ps czy ten filtr kabinowy z weglem aktywnym ma znaczenie jak sie go zaklada?
janusz_007 czynność jest banalnie prosta. Można to zrobić na dwa sposoby.
- W opcji uproszczonej, gdzie przykładowo nie wymieniamy filtra kabinowego.
Środek do czyszczenia wprowadzamy do układu "wentylacji" samochodu przez obieg wewnętrzny. Na początek proponuję mały trening w lokalizacji obiegu wewnętrznego. Na załączonej stacyjce załączmy obieg wewnetrzny i podajemy max obroty dmuchawy. Musimy się znajdować w tym momencie z przodu po stronie pasażera. Kierując rękę w kierunku podłogi musimy wyczuć skąd wyczuwalny jest ciąg powietrza, i ręką podążyć w jego kierunku wyczuwając w końcowym etapie otwory ssące do których potem wprowadzimy sonde od dozownika z preparatem.
Znając lokalizację wejściową dla chemii można przystąpić do działania.
Uparłem się na preparacie od "MojeAuto", bo mi się srawdził. Na rynku z pewnością są inne środki również skuteczne.
=====Na pojemniku jest dokładna instrukcja obsługi. W komplecie dodany jest wężyk o długości kilkunastu cm, który wprawadzamy do ustalonych wcześniej miejsc. Nie ma sensu abym tu się rozpisywał======
Wszystkie kratki nawiewów wewnątrz otwarte.
.................................................. ..........
- opcja użytkowa, czyli podanie preparatu za filtrem kabinowym. Musimy go wcześniej zdemontować :!:, i podać środek od tej strony na wyłączonym obiegu wewnętrznym z zachowaniem pozostałych czynności.
Powodzenia
[ Dodano: Nie 10 Cze, 07 01:22 ]
Zamieszczone przez janusz_007
czy ten filtr kabinowy z weglem aktywnym ma znaczenie jak sie go zaklada?
tak, jest na nim strzałka ukazująca kierunek strumienia powietrznego. Ważne jest również ułożenie filtra na ramce. Ostatnie skrajne fałdy musza nachodzic na plastik ramki. Inaczej nie będzie zachowana szczelność w układzie.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
czyli moge dac srodek od tej strony co jest filtr tak? jak go zdemontuje to wówczas moge go tam dozowac i wtedy na wyłączonym wewnetrznym obiegu dac obroty nawiewu na maxa niech sie to rozejdzie tak? czy przy tym pierwszym nawiewie ktory ma rozprowadzic srodek trzeba wlaczyc klime czy dac zwykly nawiew (econ). sprawa druga, nawet jesli znadjde od srodka miejsce w ktorym zaciaga powietrze, to czy moge dac tu i tu, tzn w to miejsce zacigania powietrza, oraz w miejsce przy filtrze? ile dac tego srodka? 1/4 tego płynu czy mniej czy wiecej? czy tam jest opisane co i jak na ttyym srodku?
Dla prawidłowego oczyszczenia parownika najlepiej jest zdenontować schowek i wentylator (mocowany na 2 śruby).
Widać wtedy parownik jak na dłoni i można dokładnie nanieść na jego całą powierzchnię środek do odgrzybiania (piana) przy użyciu elestycznej rurki zakończonej dyszą. Poskładać, włączyć na chwile wentylator w celu rozprowadzenia piany 15s. poczekać 15 min. aż środek zacznie działać po czym włączyć wentylator na najniższym biegu na ok. 10 min. Cała operacja zajmuje max 30 min.
czyli to sie nanosi na parownik? cały ma byc pokryty ta piana? a czy jak tym sie go zamoczy to sie nic mu nie stanie? a w otwory dolotowe z dmuchawy tez to zapuscic?
Tak, parownik ( wygląda jak mały intercooler) jest aluminiowy i nic mu się nie stanie. Własnie tam w czasie pracy klimatyzacji wytrąca sie wilgoć z powietrza, a w ciemnym i wilgotnym środowisku lubią sobie pączkować grzybki, które są źródłem nieprzyjemnego zapachu i przyczyną alergii. Właśnie chodzi o to, by je usunąć i mamy spokój do następnego lata.
Krzych, czyli wystarczy nalozyc tego plynu (piany) na parownik i powinno styknąc co? czyli zeby sie do niego dobrac to trzeba odkrecic schowek od pasazera(ten pod poduszka) potem wykrecic dmuchawe i mamy dostęp do tego ustrojstwa tak?
czyli aby prawidłowo to zrobic to tak:
1. kupic filtr p.p.
2. koło filtra p.p. zapuscic pianke
3. zalozyc filtr.
4.rozkrecic schowek dmuchawe tak aby dobrac sie do parownika
5. nalozyc piany na parownik tak aby caly byl w niej zamoczony.
6. odczekac jakies 15 minut (w miedzy czasie załozyc silnik dmuchawy i schowek)
7. odpalic auto, właczyc klime na auto, dac nawiew na najmniejszy zakres i niech sobie chodzi z 15 minut tak?
jak cos jest nie tak to korygujcie.
Komentarz