Wymiana silnika na silnijszy AGR 90KM->AHF 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fido_3m
    Classic
    • 2008
    • 5

    Wymiana silnika na silnijszy AGR 90KM->AHF 110KM

    jak rozumiem, to problem występuje na benzynie ( bo jak piszesz masz sekwencję - a ta przełącza paliwo po uzyskaniu określonej temp.) więc zostaw na tą chwile gaziarzy i nie ładuj bez sensu kasy w reduktory, skoro problem dotyczy pracy silnika w ogóle a nie tylko na gazie.
    czujnik temp sprawdzałeś? to głównie od niego zależy "ssanie" w układzie wtryskowym. dalej - miałeś czyszczoną przepustnicę, czy jej potencjometr?- to też ma wpływ na obroty. no i podstawa - jakieś błędy w VAG??
  • KzaM
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 56

    #2
    Wymiana silnika na silnijszy AGR 90KM->AHF 110KM

    Hejka, mam problem ...miałem ostatnio wymiane rozrządu i po tygodniu jazdy skonczylo sie w warsztacie..
    Z wstępnych oględziny wyglada na to ze rozrzad zostal zle zamontowany...i efektem jest:
    głowica do wymiany bo regeneracja nie wchodzi w gre ( dziura )..z tego co sie orientowałem to koszt regeneracji to kolo 1800zl,
    wyrwane gniazdo, urwany zawór, strzaskany tłokm, porysowane gładzie, wał korbowy pogięty, ..jednym slowem meksyk...
    moje pytanie brzmi: Majac silnik 90KM tyg AGR w momencie gdybym zdecydował sie na jego wymiane na mocniejszy 110KM z jakimi zmianami musze sie liczyc..?Czy mocowania tych silników np. AGR(90KNM) i AHF (110KM) sa takie same..co musze wymienic abym mógł znów jezdzić mojim autkiem..? Czy skrzynia biegów jest taka sama, wiązka kabli, komputer, pedały?
    Jakie koszty wchodza w gre?
    Wszelkie pomysly mile widziane...w obecnej chwili czekam na rzeczoznawce aby na pierze stwierdzil co zawiodło..

    [ Dodano: Sro 13 Cze, 07 14:17 ]

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Dostawic podcisnienie, nie wiem czy trzeba zmienic kompa czy wystarczy wgrac program z silnika ze zmienna geometria. I do tego zalezy czy silnik jest z osprzetem czy bez, czyli sprezarka, alternator itd. Sam blok jest chyba identyczny, problemem moze byc skrzynia bo tu chyba AGR i AHF maja innej srednicy sprzeglo, ale nie jestem pewien na 100% bo tych kombinacji wymiarow sprzegiel jest kilka.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • jaro4444
        Rider
        • 2006
        • 508

        #4
        Szukaj tam gdzie Salvado - pewne i sprawdzone źródło.
        Jak już montować to ASV - lepsze wtryski i przeważnie młodsze motory. Skrzynia ta sama, sprzegło, jak w komplecie z dwumasem, to pasuje do kazdego VP poza 1Z (218, 219 i 228 mm byle w komplecie z dwumasem i łożyskiem wyciskowym). Jak zmienisz na VTG to trzeba wgrać soft do podcisnienia i zmienić pierwszy odcinek rury wydechowej ten silnik - kat bo zamiast 4 śrub w AGR przy VTG masz 3 i inaczej ułozoną flanszę. Reszta P&P.

        Dobry motor ze skrzynia i oprzyżądowaniem to ok 3,5-4 kzł, wymiana ok 500 zł, oleje, filtry, płyny - 250-300 zł.
        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

        Komentarz

        • KzaM
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 56

          #5
          mozecie polecic jakis zakład który sie tego podejmie? pisze o silniku AHF bo taki znalazlem na allegro i jest w dobrym stanie..z kosztami wymiany juz sie pogodziłem i zbieram kase..teraz tylko dobrze trafic w silnik i osobe która bedzie miała pojecie na ten temat, za każdym razem gdy dzwonie po mechanikach każdy z nich mówi co innego..jeden ze wystarczy włożyć lepszy silnik i nic wiecej..drugi zaś nie jest pewny...wiem ze te pieniądze które wydam na tą naprawe nie będą małą kwota i chciałbym aby przedłużyły żywotność tego samochodziku bo przywiązałem sie do niego, więc jesli macie jakies sprawdzone miejsca na terenie Opolszczyzny, Dolsnoslaskiego lub gdziekolwiek indziej prosze o namiary..

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #6
            Możesz zrobić to prościej - kupisz też komputer od AHF z programem. Podpinasz i jedziesz Jedynie rurę wydechową dorabiasz do VTG.
            Chyba, że chcesz zostawić swoje stare turbo z kolektorem dolotowym - nie zmieniasz nic w programie, zmieniasz sam motor, podpinasz swój kolektor i odjeżdzasz. Ale skoro wymieniasz to zapodaj ASV lub AHF.

            [ Dodano: Sro 13 Cze, 07 17:23 ]
            KzaM przeczytaj PW
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • KzaM
              Drive
              S_OCP Member
              • 2007
              • 56

              #7
              Dzwonilem do Pana Grzegorza z Wrocławia i potwierdził dobry wybór silnika ASV(jeszcze nie zamówiłem..)..teraz pytanie włożenie silnika ASV wiąże się z wymiana skrzyni biegów, i majsterkowaniem przy kompie..? i czy to koniec czy jeszcze cosik>?
              DZIEKUJE Wam za pomoc i chciałbym sie też zapytac ..u kogo można zamówic naklejke OCP..? Pozdrawwwwwiiiiaammm

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                #8
                Nie trzeba nic kopać ze skrzynią - jak kupisz sam motor to tylko przykręcasz do skrzyni o ogień :diabelski_usmiech

                Co trzeba zrobić:
                - sprawdzić jakiej firmy masz dwumas i sprzęgło i takiego typu musi być łożysko wyciskowe,
                - zmieniając na ASV zmieniasz pierwszy odcinek rury wydechowej,
                - uzupełniasz instalację podciśnieniowego sterowania turbo (N75 i wszystkie wężyki, kula podciśnienia, ...) - nie wiem jak tylko z elektryką do elektrozaworów :?:
                - podpinasz kompa od ASV (ALH) i w drogę :diabelski_usmiech

                Poza tym to bardzo niewierny jesteś :szeroki_usmiech :wink:
                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  ECU nie trzeba zmieniac! Wystraczy wgrac soft z ASV.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • KzaM
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 56

                    #10
                    zamiana na ASV

                    Dzis zadzwonie po silnik i zobaczymy jak to bedzie...jedno jest pewne ze to nie rozrzad poszedl..rzeczoznawca stwierdził ,że to zawór sie skrzywił i to było przyczyną rozwalenia głowicy..

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      Re: zamiana na ASV

                      Zamieszczone przez KzaM
                      Dzis zadzwonie po silnik i zobaczymy jak to bedzie...jedno jest pewne ze to nie rozrzad poszedl..rzeczoznawca stwierdził ,że to zawór sie skrzywił i to było przyczyną rozwalenia głowicy..
                      ...zawory same sie nie krzywia, tylko po bliskim spotkaniu z tlokiem
                      czego przyczyna moze byc rozjechany lub zle ustawiony rozrzad.

                      Darek
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        dariuspolo, Zawory czasem, same od siebie pekaja, a dokladnie pekaja trzonki zaworowe ze zmeczenia, ale to sa bardzo rzadkie przypadki.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #13
                          Zamieszczone przez KzaM
                          zawór sie skrzywił
                          a nie
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          pekaja
                          albo cos zle zrozumialem?

                          ...moim skromnym zdaniem skrzywic zawor moze sie tylko po spotkaniu z tlokiem.

                          Darek
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • KzaM
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 56

                            #14
                            rzeczoznawca pokazal mi w ktorym miejscu zawor sie zaczol wyginac..i tutaj przyczyna moze byc ze komus wczesniej strzelil rozrzad i skonczylo sie wygietym zaworem (lekko) ktory po ilus tam tys. km wkoncu nie podołał i strzelił...rezultatem jest sytuacja w której mam małe szanse aby udowodnić komus ze to rozrzad..

                            Komentarz

                            • paf
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3140

                              #15
                              KzaM, tak mi przy okazji wpadło w oko
                              Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                              pozdrowienia i powodzenia

                              Komentarz

                              • KzaM
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 56

                                #16
                                Dzieki...zaraz zadzwonie...tylko wolał bym zostać przy ASV.. Ale WIELKA DZIEKOOOWA!![/scroll]

                                Komentarz

                                • paf
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3140

                                  #17
                                  KzaM, no fakt nie doczytawszy - ale może gościu będzie miał coś i dla Ciebie

                                  Komentarz

                                  • KzaM
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 56

                                    #18
                                    dzwonilem...i silnik nie ma duzo przejechane bo kolo 128tys..ale...jedyna gwarancja jaka wlasciciel oferuje to maks 3 tyg. gwarancji rozruchowej...:/

                                    Komentarz

                                    • jaro4444
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 508

                                      #19
                                      KzaM jak dojechaliście Wy i maszyna? Wszystko ok?
                                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                      Komentarz

                                      • Maniacz
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 62

                                        #20
                                        KzaM, sorry, może tak trochę nie na temat - gdzie robiłeś wymianę rozrządu - też mnie to w najbliższym czasie czeka i wolałbym uniknąć takiego warsztatu.
                                        Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...