1.6AKL Elegance 02 mechanicznie bez problemów spalanie do 100km/h ok 7.5l powyżej setki ok 10 l benzynka.Gaz sekwencja trzeba dodac po literku.
+ / - w 1.6 SR AKL
Zwiń
X
-
Skrzynia remontowana przy 100.000 km, teraz biegi wchodza powiedzmy na 4+, szybka zmiana np z 1. na 2. nie jest mozliwa, trzeba to robic dosc precyzyjnie, sadze ze bedzie kolejny remont skrzyni za jakis czas albo wrecz nowa :roll:
Pali jak glupia, 12/100 z klimą w miescie
Poza tym bez wiekszych usterek, auto rewelacja
PS. małe OT przy okazji - czy ktos mył AKL-a ciśnieniowo Karcherem? Mam strasznie brudny silnik i pucowanie samymi szmatkami nic nie da. Ryzykować?Yeah, right.
Komentarz
-
-
Witam,
Od maja ujeżdżam jako II właściciel Octavię I z 2002 roku z silnikiem 1,6 w wersji Ambiente ICE bez gazu, tylko benzyna.
Do tej pory przejechało autko ok 3 tys. km, a na liczniku jest 94 tys. km.
Moje uwagi:
1. Auto sprawuje się bardzo dobrze w użytkowaniu w rodzinie 2+2.
2. Wyposażenie OK i sprawi przyjemność, zwłaszcza elektryczne lusterka, szyby i klimatyzacja- miły plus po VW Passacie B4 1.8 B+G z 1995 r.
3. Spalanie - trasa Chełm - Gdańsk (600 km, średnia 80 km/h) 6,8 l/100 km (dane z komputera pokładowego, częściowo zweryfikowane (po przeliczeniach wyszło 6,72 l/100).
4. Bagażnik - suuper, tj.: zmieściłem bagaże i to bez zbytniego wysiłku (a i wózek był na liście).
5. Minusy:
- za mała moc;
- "dziwne" zachowanie na niższych obrotach (poniżej 2000 obr./min.), tj: "przytłumienie silnika na I-szym biegu oraz "zmulenie" (VW tego nie miał!);
- problem z wybieraniem I-szego biegu (żona tego nie ma, ale mi zdarza się wrzucić III bieg! i przez to muszę uważać, jak ruszam);
- dziwne stukanie w tylnych drzwiach (pewnie coś cię odczepiło i drży, ale nie mam czasu zdejmować tapicerki);
- zużycie paliwa w cyklu miejskim- generalnie liczyć treba 10l/100 km, co pozwoli mieć pewien (myśle ok. 10%) zapasu.
PODSUMOWANIE:
Jestem zadowolony, chociaż nie osiągam takich wyników z jazd, jak koledzy z OCP.
Rodzinie auto się podoba i mi też, chociaż denerwuje mnie śmiecenie w samochodzie i wsiadanie z siatkami z zakupami do przestrzeni pasażerskiej (od czego jest ponad 500 litrów bagażnika!)
Konkluzje:
Za 2 lata spłacę kredyt i kupię kolejny samochód- pewnie OII, bo spodobało mi się!Skoda Felicia 1.4MPI, Ford Escort 1.6 16V ZETEC
VW Passat B4 kombi 1.8 B+G .... i teraz
Skoda OCTAVIA 1.6 75kW
Komentarz
-
-
Ogolem nie ma z nimi wiekszych problemow. Kiedys padl silnik wycieraczek, ale to z silnikiem wlasciwym nie ma wielkich powiazan I ostatnio poszly nity na przekladni glownej. W pore sie obejrzelismy i obylo sie bez wymiany obudowy. Z tego co slyszalem jest to fabryczna wada, poprostu zle to nituja. Zamiast tego kupuje sie w ASO komplet 8 srub za 300 zl Ale sruby podobno juz sie nie urywaja Przy okazji wyjecia skrzyni, do wymiany poszlo sprzeglo po 170 tys. Jak na 5 lat uzytowania to i tak rewelka. I nie wiem czemu wy narzekacie na brak mocy. 0-180 w 40 pare sek. I czego chciec wiecej jak i tak nie ma gdzie depnac
Komentarz
-
-
Piotr Gadziński, Co ma wspólnego opinia o twoim silniku z tematem o książce??
Zamieść swoje zapytanie w odpowiednim temacie.
I jeszcze wypadałoby najpierw skorzystać z opcji SZUKAJ, jest na górze strony na czerwono--->AKL i masz: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&highlight=aklA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
No i w końcu jakaś usterka Nie wiem o co biega ale przestała mi działać zapalniczka (to nie bezpiecznik - sprawdzałem) oraz nie da się otworzyć/zamknąć szyby z tyłu guzikiem w tylnych drzwiach. Przyciskiem z przodu można regulować (czyli nie silnik) ale pasażerowie z tyłu muszą stosować odpowiednią interpelację do kapitana Pogrzebię jeszcze po forum, może zdarzył się taki nietypowy przypadek :lol: No chyba że ktoś miał takie usterki to chętnie posłucham rad bardziej doświadczonych kolegów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzW panelu sterowania kierowcy jest taki poprzeczny klawisz,służy do uniemożliwienia sterowania szybami przez pasażerów.Może jest wciśnięty i dlatego tylne przyciski nie działają.A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
Komentarz