ja w swojej 2.0 na trasce koło 7-8 litrów;jak masz wprawe w jeżdzie na kropelce to da sie do 6 spokojnie ale wiadomo zero frajdy; miasto to roznie 9-10 trzeba liczyć czasem wiecej, ale liczyłem spalanie przez jakieś 2 kkm i wyszło 8,2 srednie; inna sprawa że w 4x4 może spalić więcej
[ Dodano: Sro 11 Lip, 07 17:23 ]
aa i wg mnie chodzi całkiem nieżle choć 1.8T to nie jest, ale do 160 rozpędza się elegancko potem trzeba już dłuzszej drogi, idzie do 200kmh (przynajmniej moja...) dla mnie póki co ok, (przesiadłem się z poloneza więc oczywiste:])
Mam Octavię 2.0 115KM kombi od początku 2000r., to już niedługo będzie 8 lat, zero kłopotów, 140tys.km. Jak do tej pory, to tylko materiały eksploatacyjne, tzn. opony, klocki hamulcowe, olej, itd.
Spotkałem się z opinią, że duże zużycie oleju - nie potwierdzam tego. Jak do tej pory nigdy nie dolewałem oleju pomiędzy wymianami co 15000km. Możliwe, że to zależy od stylu jazdy, ścigantem raczej nie jestem.
Zużycie paliwa mocno zależy od stylu jazdy. Jeżdżąc przepisowo, można na trasie zmieścić się w 6 litrach, a nawet nieco mniej (zdarzyło się 5,9). Ostatnio u mnie w jeżdzie mieszanej wychodzi ok 7,8l. Nie są to tylko wskazania komputera, gdyż prowadzę dość skrupulatne notatki. Silnik bardzo elastyczny, i nie potreba go kręcic na wysokich obrotach.
Bez problemu można wskazówką dotknąć 200km/h, ale spalanie wtedy może sięgnąć 14l.
Ogólnie, uważam, że do normalnej jazdy bardzo dobry samochód, moim zdaniem dobra alternatywa dla TDI, gdyż tak naprawdę o popularności TDI decyduje trochę tańsze paliwo, bo koszty eksploatacji (przeglądy, materiały) TDI są napewno wyższe.
Ogólnie, uważam, że do normalnej jazdy bardzo dobry samochód, moim zdaniem dobra alternatywa dla TDI, gdyż tak naprawdę o popularności TDI decyduje trochę tańsze paliwo, bo koszty eksploatacji (przeglądy, materiały) TDI są napewno wyższe.
LOL, moze jakies przyklady :?: Czy znowu pan Kazio powiedzial :?: :evil:
to rozrzad Ci nie wystarcza? :diabelski_usmiech , przeciez te 90 tys km roznicy (o ile to prawda) to przy roznicy w spalaniu na poziomie ok. 16 zl na kazde 100km daje nam po tym dystansie 14 400 pln - ile to jest paskow rozrzadu i pomp wodnych?
Najlepszy silnik do LPG jaki był wstawiany do Skody(najlepiej wstawić jakąś sekwencje). To "pancerna" konstrukcja, mało awaryjna, dobrze znana przez każdy warsztat czy nawet serwis. Ceny części zamiennych są niskie.
Z uwagi na napę 4x4 będzie palił realnie około 9-10 litr Pb na 100km.
Jeżeli samochód jest dobrze wypasiony, zadbany to warto kupić. Zaznaczam, że nie jest to samochód i silnik do ścigania się.
[ Dodano: Czw 12 Lip, 07 20:33 ]
Zamieszczone przez piotrekwawa
Czyli w sumie ciekawy samochod, tak sie jescze zastanawiam nad zdradą w strone Mondeo 1.8 moze 2.0.
No ja powiem szczerze mam mieszane uczucia co do tego silnika... miałem okazje nim jechać i... bez rewelacji. IMHO dzieli go przepaść do 1.8T a do 1.6i ma naprawdę niedaleko... Silnik to zdeko już przestarzała konstrukcja i do tego dość ciężka. Spodziewałem sie większej różnicy pomiędzy 2.0 a moim BFQ...
Bouli Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Bouli, dynamiki może nie ma sporo wyższej ale jest bardzo elastyczny i nie trzeba go kręcić wysokimi obrotami aby jakoś jechać.
Jeździłem takim ze 4 dni jak ASO wymieniało mi turbinkę w ASZ. Moim zdaniem stara ale udana konstrukcja.
HEX, ja swojego nie kręcę i jeździ :wink: gwarantuje Ci, że jeśli przy 50 km/h wrzucę 5 to też sie jakoś toczy :lol:
A tak serio to osobiście uważam, że jeśli sie pakować w większy silnik benzynowy to tylko 1.8T :!: Jeśli piotrekwawa, chce mieć elastycznego cztero-łapa to proponuje 1.9TDI (130KM) 4x4. Bajka :szeroki_usmiech
Bouli Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Jeżdżę 2.0 AZJ z 2003 od szczeniaczka, Bezproblemowo, oleju między przeglądami też nie leję. Średnie spalanie - ok 8,5/100 (głównie miasto). Silnik bardzo elastyczny - jeździ się prawie jak dieslem , wskazówka dość rzadko o 4000 rpm zahacza.
LPG zainstalowałem w zeszłym tygodniu mając 114kkm na liczniku. Na 37l przejechałem 380km i pewnie do 400 jeszcze bym dociągnął, specjalnych różnic między Pb/LPG poza innym odgłosem silnika przy przyspieszaniu nie ma - przy spokojnej jeździe, niespokojnej jeszcze nie było okazji odbyć.
i kolejny babol do kolekcji ops:
Wydawało mi się że np w 2003 4x4 były tylko 1.8T w liftbacku i 130 konny diesel w combi. Jak zwykle mi się zdawało bo to był 110 konny diesel... Wydawało mi się, że GOPR takimi jeździ(ł). Zawsze można zapodać wirusa i będzie 130 :P
Bouli, pytanie było 2.0 4x4 a nie o to "co poleciacie"
Pytanie było co myślicie, więc ja osobiście myślę (czasami mi sie udaje) że chyba nie warto (osiągi i spalanie) i może lepiej kupic diesla :szeroki_usmiech
Bouli Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
i kolejny babol do kolekcji ops:
Wydawało mi się że np w 2003 4x4 były tylko 1.8T w liftbacku i 130 konny diesel w combi. Jak zwykle mi się zdawało bo to był 110 konny diesel... Wydawało mi się, że GOPR takimi jeździ(ł). Zawsze można zapodać wirusa i będzie 130 :P
do kolekcji baboli dołącz jeszcze jeden :lol: 4x4 TDI najpierw było AFAIR 90KM a później 101PD :P 110KM nie było :lol: :wink:
Już wiem chyba co mnie zmyliło :idea: Mimo ze to sa 100 konne jednostki to na osłonach silników i na klapach D i I (z TDI) jest czerwone i stad myslalem ze to 130KM
Sorri za zamieszanie ops:
Zamieszczone przez QBA
MisiekWAW, FLOWERS VICTORY
flawless victory :P
Bouli Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Komentarz