dymienie i spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zero7
    Classic
    • 2008
    • 39

    dymienie i spadek mocy

    Djpi - a jest na witrynce jakiś opisik Waszego spociku?
  • Mierzej
    Drive
    • 2007
    • 82

    #2
    dymienie i spadek mocy

    Witam.

    Zmagam sie od jakiegos czasu myslac i grzebiac tu i tam jaka moze byc przyczyna dymienia oraz spadku mocy mojej czeszki...
    Sytuacja wyglada nastepujaco...kiedy wcisne gaz silnik na zmiane ciagnie i przestaje, po czym znowu nabiera wigoru i znowu dol...zupelnie jakby turbo samoczynnie cos odlaczalo i wlaczalo (przynajmniej nic innego nie przychodzi mi do glowy). Poza tym patrze ze z tlumika gdy silnik w momencie kiedy wkreca sie normalnie to gin ciagnie sie dlugi i bardzo wyrazny, natomiast gdy jest w tej swojej "dziurze" to nie puszcza zadnego dymu - przypominam ze wszystko dzieje sie z gazem w podlodze. Sytuacja ta powtorzyla sie drugi raz juz w chwile po ostrym traktowaniu na trasie (kilkanascie kilometrow z predkoscia 180). Nie wiem co moze sie dziac, komputer pokazuje normalne spalanie...nic dziwnie nie dzwieczy.
    Drugie pytanie dotyczy samego dymienia...wczesniej gin pokazywal sie b zadko i raczej dymem kichnal sporadycznie niz dymil....teraz dymi przy kazdym minimalnym nacisnieciu gazu - az mi wstyd . Zajechany silnik? (350kkm), cos z pompa?
    Nie tak dawno bylem na tescie silnika i pokazal ze na jeden cylinder jest mniejsze w stosunku do pozostalych cisnienie podawania paliwa ale miesci sie podobno w normie wiec mysle ze chyba to nie pompa. A moze wtryskiwacze - chociaz nauczony ze jak wtryski leja to silnik sie grzeje - a tu wszystko w normie...temperatura silnika, spalanie.
    Trzecie pytanie dotyczy zmienionej konstrukcji dolnej czesci filtra powietrza (podobno po 2003) ktora eleiminowala praktycznie awarie przeplywomierza praktycznie do zera...ktos ten temat juz poruszal? Moze ktos juz to przerabial i ma jakies doswiadczenia?

    Sorry ze tak dlugi post, Dzieki i pozdro.
    AGR 96/212.
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Mierzej
      Drugie pytanie dotyczy samego dymienia...wczesniej gin pokazywal sie b zadko i raczej d
      jest duzo cieplej i czym cieplem mocniej dymi i automatycznie auto ejst słabsze, było to na forum opisuywame co i jak i dlaczego, ale zasada jest taka ze czym cieplej tym nasze czeszki w dieslu słabsze, no chyba ze masz big cooler to spox

      Zamieszczone przez Mierzej
      Zmagam sie od jakiegoś czasu myslac i grzebiąc tu i tam jaka może być przyczyna dymienia oraz spadku mocy mojej czeszki...
      Sytuacja wyglada nastepujaco.
      wydaje mi się że to nouflandy masz, jest gorąco a tu butujesz i nie wyrabia aczkowliek może to być przyczyna inna, proponuję podłaczyć sie z VAGIEM i sie zobaczysz co i jak pokazuje komputerek
      wtedy mozna diagnozować.

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        Zamieszczone przez Mierzej
        Trzecie pytanie dotyczy zmienionej konstrukcji dolnej czesci filtra powietrza (podobno po 2003) ktora eleiminowala praktycznie awarie przeplywomierza praktycznie do zera...ktos ten temat juz poruszal? Moze ktos juz to przerabial i ma jakies doswiadczenia?
        tu masz wszystko opisane jeśli chodzi o AGR poruszałem ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=71336#71336

        Chodzi oto że stara obudowa filtra daje większe zawilgocenir filtra przesto syf i wilgoć zapychają kanały ptzpływki i przepływke mozna sobie wsadzić w dupe. A niby po wymianie obudowy i daniu nowego typu przepływki takiej jak na zdjęci w linku jest OK. Ja osobiściwymieniłem tylko przepływke a obudowe zostawiłem tą samą i poprostu filter częściej wymieniam.

        [ Dodano: Wto 17 Lip, 07 10:38 ]
        Zamieszczone przez Mierzej
        Sytuacja wyglada nastepujaco...kiedy wcisne gaz silnik na zmiane ciagnie i przestaje, po czym znowu nabiera wigoru i znowu dol...zupelnie jakby turbo samoczynnie cos odlaczalo i wlaczalo
        taki sam efekt daje odcięcie zapłonu jakauto ciągnież do ok 5 tys obrotów może coś z odcięciem zapłonu ci się popsuło.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • Mierzej
          Drive
          • 2007
          • 82

          #5
          Witam.

          Sluchajcie nie wiem co jest dlatego temat opisze. Wczesniej pisalem o dziwnym spadku "ciagu" mojego TDI. sytuacja powtorzyla sie juz drugi raz. Dzisiaj przed wyjazdem do pracy otworzylem maske i tak samo jak wczesniej zdjalem i zalozylem ponownie tylko wiazke od przeplywki. Dziwne ale wszystko wrocilo do normy, nie dymi juz i ciagnie do odciecia jak wczesniej....moze ktos w przyszlosci bedzie miec podobna awaria wiec moze nich zacznie od tego.

          Dzieki za pomoc.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Kuvel
            Ambiente
            • 2006
            • 138

            #6
            Mierzej, masz już dość duży przebieg - czyściłeś kiedyś dolot? Jeśli nie, to może czas najwyższy. Wiele nie kosztuje a może to właśnie to. Przy zasyfionym dolocie mniej powietrza (tlenu) dostaje się do komór spalania (jak jest ciepło, to jeszcze mniej) i to może być przyczyną spadku mocy i dymienia. Trochę tu nie pasuje przejściowy charakter wady ale ja bym i tak spróbował.
            90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

            Komentarz


            • #7
              Kuvel, dokładnie am racje.
              raczej twoje zagrania nie maja roli ani znaczenia, a przebieg juz masz dosć duzy.

              może warto usiąść jeden dzień i to wszytko przejrzeć.

              Komentarz

              • Mierzej
                Drive
                • 2007
                • 82

                #8
                Nie wiem czy wykonywano czyszczenie dolotu. Przy 250kkm regenerowano turbine, zaklad dobry wiec wydaje mi sie ze jezeli grzebali przy suszarce to pewnie wszystko przejzeli. Bylem na hamowni i tam uslyszalem ze turbina i intercooler w dobrym stanie po podaje max1,7Bar a temperatura w dolocie 33stC (jezeli dobrze pamietam). Po drugie gdyby bylo cos nie tak to nie wyskoczyloby 96KM.
                Jeszcze jedno pytanie: dadza mi jakies efekt same wtryski od ASV?

                Widze ze sporo ludzi z 3miasta. Nie ma moze jakiegos zlotu w 3miescie? Mozna byloby zorganizowac jakis meeting i na zywo podzielic sie doswiadczeniami.

                Dzieki.
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Zamieszczone przez Mierzej
                  Widze ze sporo ludzi z 3miasta. Nie ma moze jakiegos zlotu w 3miescie? Mozna byloby zorganizowac jakis meeting i na zywo podzielic sie doswiadczeniami.
                  szukaj na forum kolego tu masz link: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3384
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Zamieszczone przez Mierzej
                    ze turbina i intercooler w dobrym stanie po podaje max1,7Bar a temperatura w dolocie 33stC
                    troszke kolego chyba cyfry Ci się pomyliły :shock:
                    max doładowanie to jest takie które żąda sterownik czyli 0.95bara (bez modów) czyli do tego doliczyć ciśnienie atmosferyczne i wyjdzie ok.1.95bara. No i ta temperatura... musiało być dość zimno żeby taki wynik uzyskać, nawet na serii
                    ewentualnie była to hamownia inercyjna

                    co do dymienia to przy tym przebiegu może być 1000 różnych przyczyn ale zacznij od tego co koledzy piszą i
                    zweryfikuj to co napisałeś wcześniej ponieważ jeśli masz doładowanie na poziomie 1.7bara to musisz uważnie obserwować auto z której strony odleci Ci sprężarka :wink: :lol:
                    natomiast jeśli jest to z ciśnieniem atmosferycznym to doładowanie wychodzi na poziomie 0,7bara a to może oznaczać np. dziurę w dolocie> dymienie gwarantowane :szeroki_usmiech
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    Pracuję...