Witam,
Od pewnego czasu obserwuję te forum i zauważyłem, że nikt nie opisuje uwag na temat stosowania biopaliw w samochodach Skoda. Ja od ponad roku używam B20 produkowanego w Rafinerii Trzebinia i muszę stwierdzić, że moja skoda octavia I 1,9 TDI AHF 110Km oprócz delikatnego spadku mocy pracuje bez zarzutu. Auto serwisowane jest w autoryzowanym serwisie skody i nikt z obsługujących go serwisantów nie zauważył na jakim paliwie jadę. Niestety ale rafineria wycofała się z produkcji tego paliwa i musiałem przesiąść sie na czystego diesla. Ale ku mojemu zaskoczeniu od 2 tygodni w Warszawie ( łomianki ) pojawiło się czyste paliwo 100 % bioester i oczywiście musiałem je zatankować. Jeździ się podobnie jak na B20 z tą różnicą, że spaliny są trochę bardziej śmierdzące jak na zwykłej ropie ( nie czuć frytek !! ).
Auto zakupiłem rok temu z przebiegiem 35 000 km. Teraz stan licznika 129 000 km - jestem przedstawicielem handlowym i rok do roku pokonuję ok 100 000 km. Na ostatnim przeglądzie zażyczyłem sobie kontrolę wtrysków i jak powiedział mi serwisant - wszystko w normie aby tak dalej.
Jestem jak najbardziej za bio ale w samochodach do tego dostosowanych - mój w/g instrukcji jest a nawet mogę stosować bio w dowolnych proporcjach.
...niewiem czy myslimy o tym samym, w niemczech nazywa sie to biodieslem, prawie wszyscy uzytkownicy(auta gdzie na klapce wlewu paliwa nie pisze ze samochod jest przystosowany do zasilania biodieslem) tego paliwa po dluzszym lub krotszym czasie mieli problemy z nieszczelnymi pompami wtryskowymi.
Okolo roku 2000 wszyscy producenci z jakiegos powodu( nadmiernej ilosci usterek) wycofali homologacje dla Biodiesla, wiec auta nowsze maja zwykle uszczelki i nie moga
jezdzic na tym paliwie
Auta przystosowane do zasilania tym paliwem mialy jedynie uszczelki pompy
z innego materialu co mozna u "pompiarza" zamowic i zamontowac( po zmianie wymagana regulacja pompy)
Podobno duzo lepszym rozwiazaniem jest mieszanie odpowiedniej ilosci oleju rzepakowego do diesla (olej rzepakowy nie dziala agresywnie na zwykle uszczelki), lecz jazda na niskich obrotach powoduje jego niedopalanie w komoze cylindra przez co nastepnie zostaje zmyty przez olej i dochodzi do polimeryzacji( z oleju robi sie kisiel i nastepuje pogorszenie lub zupelny brak smarowania)
Zalecane jedynie w autach pokonujacych dlugie trasy(mala ilosc zimnych startow)
domanskip, w mojej firmie prowadzili badania nad bio i powiedzmy stare konstrukcje dieslei spox dawały radę ale HDI w 406 umarł po około 80 tysiącach.
ja omijam bio i jakoś nie przekonuje mnie zastosowanie tego w moim dieslu.
Maicroft, na orlenowkim paliwie wysoko oktanowym, mówie o LEOPARDACH, a rosyjska myśl na wszytkim,
ale to jest stara konstrukcja i przepla wszystko ale nowe już nie, LEO potrzebuje dobrego paliwa bo inaczej klapa.
...podobno dodaje sie go aby polepszyc viskotycznosc biodiesla( z tad problemy ze szczelnoscia), przy rzepaku jest znowu polimeryzacja, a sojowy trzeba mocno podgrzewac zima aby zostal plynny
Zamieszczone przez janek11977
ze olej w silniku jakby troche sie gesty zrobil,
!!! prawdopodobnie zamordujesz turbine i pierscienie jak bedziesz tak dalej jezdzil !!!
Przybywa ci czasem oleju?, podobno to typowy objaw przy polimeryzacji.
Witam,
Rozmawiałem dziś z serwisantem skody na temat stosowania czystego bioestra do mojej skody i ku mojemu zdziwieniu stwierdził, iż to paliwo doskonale sprawdza się w trasie pod obciążeniem ale niestety w mieście, gdzie często samochód stoi w korkach na wolnych obrotach może doprowadzać to do nadmiernego dymienia koloru jasno niebieskawego.
Kategorycznie kazał stosować mi oleje syntetyczne, gdyż mineralne reagują z bioetrem i zwiększa się ilość tej mieszanki w misce olejowej.
Tak na marginesie stwierdził, że na mieszance 30% bioester i 70% ropa, samochód jeździ bez zmian.
Janek11977 jakim sposobem produkujesz tego biodiesla - ja kupuję go w łomiankach po 3,56 na stacji paliw Lotos.
janek 11977 niestety nie mam czasu ani warunków do takiej produkcji - zbiorniki, metanol, olej rzepakowy, gliceryna, trochę za dużo zabawy i nie wiem czy tak zrobione paliwo zadowoli mój samochód - zostawiam to rafinerii trzebinia. A tak na marginesie prowadzę działalność gospodarczą i zakupione paliwo wliczam w koszty i dodatkowo odliczam vat zawarty w cenie paliwa i jest tanio ok. 2,50 za litr. Ale co do auta zastanawiam się nad zamontowaniem tuż przed filtrem paliwa podgrzewacza elektrycznego, który to podgrzeje paliwo w zimne dni i nie będzie problemów z gęstnieniem rzepaku. Takowe urządzenia można kupić już od 80 zł na alegro.
zastanawiam się nad zamontowaniem tuż przed filtrem paliwa podgrzewacza elektrycznego, który to podgrzeje paliwo w zimne dni i nie będzie problemów z gęstnieniem rzepaku. Takowe urządzenia można kupić już od 80 zł na alegro.
...niewierz w zadne podgrzewacze elektryczne, poprostu nie maja wydajnosci, a te gdzie swieca zarowa styka sie bezposrednio z paliwem sa wrecz niebezpieczne( powstaja spieki).
Jedyne co mozesz zamontowac to wymiennik cieplny plyn chlodniczy/paliwo, ew. drugi zbiornik i mieszacz na zaworach SIRAI (specjalnie przystosowane do goracego oleju)
Dziś ku memu zdziwieniu przez dystrybutorem bioester, ustawiła się kolejka samochodów jedna taksówka merc beczka i peugot 206 hdi, zawsze byłem sam i kierowcy tankujący olej napędowy śmiali się, że będę smażył mielone. A dziś kolejka po bioester !!!. Idą dobre czasy dla rzepakowców. A tak na marginesie podobno w/g kierowcy beczki, pół taksiarzy w Warszawie jeździ na tym paliwie bo mają jakiś specjalny rabat. Może ma ktoś z was naklejkę TAXI.
dariuspolo, odświeżę temacik .. .. no i co dalej :?: ....
Dalej :shock: :?:
Jezeli ktos chce sie w to bawic to schematy blokowe mozna znalezc w google,
mozna powiedziec ze rozroznia sie systemy jednozbiornikowe i dwozbiornikowe.
Te pierwsze nadaja sie glownie do D i TD, dwozbiornikowe do TDI, odnosnie sterowania to fantazja nie zna granic od prostego przelacznika po procesorowe sterowanie z wieloma czujkami PT100 i kilkoma stopniami filtrowania.
Przy dwozbiornikowym nalezy przed koncem jazdy obowiazkowo zawsze wlaczyc "plukanie" systemu czystym dieslem.
Wazne aby olej przed filtrem mial ok.75°C, to mu daje dobra plynnosc i mozliwosc "dobrego" rozpylenia przez wtryskiwacz w cylindrze.
Niezaleznie od zaawansowania systemu zawsze istnieje ryzyko polimeryzacji niedopalonego oleju z olejem silnikowym.
U naszych zachodnich sasiadow jest to legalne, jest nawet siec stacji paliwa rzepakowego,
kilka firm zajmujacych sie profesjonalna przerobka i kilka forow internetowych.
Jak z legalnoscia waglada w Polsce niewiem?
Komentarz