Jakie macie wskazania na obrotomierzu po odpaleniu samochodu?
Ja zaobserwowałem, że w mojej Skodzie AHF systematycznie sie podnoszą.
Teraz wskazówka podchodzi mi pod 1000.
Zjawisko trwa już od zimy, ale przy mrozach przymknąłem na to oko.
Ale teraz już nie daje mi to spokoju
Wyczytałem w książce Skody, że prawidłowa wartość obrotów mieści się pomiędzy 850 a 975.
Jest to mój pierwszy diesel, więc jeszcze sporo w tym temacie muszę sie nauczyć.
Napiszcie co o tym myślicie, a może ktoś miał już takie doświadczenia?
Pozdrawiam wszystkich
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ja mam 900, a dokładnie wg VAGa 903.
Takie pytanie- czy te zwiększone obroty to faktycznie większe obroty silnika czy może tylko obrotomierz pokazuje coraz więcej. Jak posłuchasz innego 1,9 tdi ( przeważnie mają wolne obroty ok.900) to usłyszysz różnicę 100 obrotów.
Może ktoś bawił się VAGiem i przez przypadek zwiększył obroty biegu jałowego.
Wolnymi obrotami steruje ECU i za wszelką cenę dąży do utrzymania obrotów na zadanym poziomie.
Ja bym najpierw podepną do VAGa, może pokaż jakieś błędy albo przynajmniej wskaże jakieś wartości odbiegające od normy. Oczywiści sam VAG nie pomoże, musi być ktoś kto zinterpretuje te wartości (jakiś kumaty mechanik)
A moze warto sprawdzic na VAG-u jakie panuja temp w silniku oraz ile tam jest ustawiona wartosc wolnych obrotow. Bo podniesione wolne obroty to najczesciej wina padnietego czujnika temperatury
Mam podobny problem od miesiąca.
Po odpaleniu silnik pracuje normalnie ok. 950 obr.
Przejadę 1000m obroty są około 1050-1100 obr, następne kilkaset metrów
iwszysko gra obroty ok 950
Serwis oczywiście rozkłada ręce.
Sprawdzenie VAGiem nic nie wykazało
Raaaaatynku!
czasem przy czujniku temp. silnika nie wychodzi usterka, jest tylko mocno rozjechana różnica, pomiędzy tym co na zest. wskaźników, a tym jaką informację dostaje sterownik silnika
Komentarz